အလြမ္းဒုကၡ၊ သမုဒယတရား၊ အရိယသစၥာနဲ႔ ပုထုဇဥ္
ေလာကႀကီးဟာ အလြမ္းေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတာပါကလား။
ဒီအလြမ္းေတြဟာ ဒုကၡစစ္စစ္ေတြ။
အဲဒီဒုကၡကလဲ ခ်စ္ျခင္းသမုဒယ ျမစ္ဖ်ားခံလာတာ။
ခ်စ္သူနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္းအလြမ္း။
ခ်စ္သူနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္းဒုကၡ။
အရိယသစၥာ အရိယသစၥာ။
အရိယာမျဖစ္ေသးသမွ် ဒီ၀ဲထဲမွာ တလည္လည္။
အရိယာမျဖစ္ေသးတဲ့ ဘဘဦးသုခလဲ အလြမ္းေလးနဲ႔ပါလား။
မွတ္မွတ္ရရ။ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္၊ ကထိန္ရာသီ။
ေနရာက စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုး၊ အႏုရုဒၶါေခ်ာင္။
အႏုရုဒၶါဆရာေတာ္ ဦးေသာဘိတ (ဆရာေတာ္ေရႊကိုင္သား)ရဲ႕ ေခ်ာင္မွာ ကထိန္ခင္းပါတယ္။
ဒီအလြမ္းေတြဟာ ဒုကၡစစ္စစ္ေတြ။
အဲဒီဒုကၡကလဲ ခ်စ္ျခင္းသမုဒယ ျမစ္ဖ်ားခံလာတာ။
ခ်စ္သူနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္းအလြမ္း။
ခ်စ္သူနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္းဒုကၡ။
အရိယသစၥာ အရိယသစၥာ။
အရိယာမျဖစ္ေသးသမွ် ဒီ၀ဲထဲမွာ တလည္လည္။
အရိယာမျဖစ္ေသးတဲ့ ဘဘဦးသုခလဲ အလြမ္းေလးနဲ႔ပါလား။
မွတ္မွတ္ရရ။ ၁၉၈၂-ခုႏွစ္၊ ကထိန္ရာသီ။
ေနရာက စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုး၊ အႏုရုဒၶါေခ်ာင္။
အႏုရုဒၶါဆရာေတာ္ ဦးေသာဘိတ (ဆရာေတာ္ေရႊကိုင္သား)ရဲ႕ ေခ်ာင္မွာ ကထိန္ခင္းပါတယ္။
ကထိန္ဒယက ဒါယိကာမကေတာ့ လူထုဦးေလးနဲ႔ လူထု ေဒၚေဒၚတို႔ပါဘဲ။ တန္ေဆာင္မုန္းလရဲ႕ ပထမဆံုး တနဂၤေႏြေန႔ဟာ လူထုေမာင္ႏွံရဲ႕ ကထိန္ေန႔ပါဘဲ။ ဦးေလးဆံုးၿပီး တာမွ ၃လေလာက္ ရွိဦးမွာပါ။ ဒီကထိန္ပြဲမွာ အလြမ္းသမားႀကီး ဘဘဦးသုခလဲ တက္ေရာက္ ၾကည္ညိဳပါတယ္။ ေရစက္ခ် အမွ်ေ၀ ကထိန္အခမ္းအနားၿပီးတဲ့အခါ က်ယ္၀န္း သန္႔ရွင္းတဲ့ ေက်ာင္း၀င္းႀကီးထဲက သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္မွာ ဘဘနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္။ ဘဘရဲ႕မ်က္လံုးအစုံကို မိႈင္းမိႈင္းေ၀ေ၀။
"ဆရာေရ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဦးလွ။" ဘုရား ဘုရား။ ဆရာတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တဲ့။ ဘဘဦးသုခက။ နိ၀ါတ တရား၊ နိ၀ါတ တရား။ ဟုတ္ၿပီ။ ဘဘဟာ အရိယာ မျဖစ္ေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္။ သို႔ေသာ္ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္။ ဟုတ္ၿပီ။ "ကၽြန္ေတာ ္နဲ႔ ကိုလွ မႏၱေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾက ေတာ့ ခ်စ္တီးထမင္းဆိုင္ တစ္ဆုိင္ကို ေတြ႕ေရာ"
"ကုိလွ လာဗ်ာ ထမင္းစားရေအာင္" "ဟာဗ်ာ ဖက္ႀကီးနဲ႔ ..." "ဘ၀တယ္ေမ့တဲ့လူပါလား။" "ဒီစကားေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမဆံုးလုိက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဆြဲတဲ့ၿပီး ဆိုင္ထဲ၀င္ ဖက္ခင္း၊ ဒူးေထာင္ ေပါင္ကားနဲ႔ စားလိုက္ၾကတာ။ ဟား ဟား ဟား ဟား ဟား ..." ဘဘရယ္သံဟာ ေပ်ာ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ လြမ္းတာ။ လြမ္းတဲ့ အသံ။ ဦးေလးကိုလြမ္းတဲ့ အသံ။
"ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တဲ့ ဘ၀တယ္ေမ့တဲ့လူပါလားဆိုတဲ့ စကားရဲ႕အဓိပၸာယ္ ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပမယ္" ဘဘဦးသုခ ဟိုးေ၀းေ၀းႀကီးကို ေငးလို႔။ ဘဘမွာ အျမင္အာရုံ မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး။ ေ၀းေ၀းႀကီး ၾကည့္ေနတာဟာ ေ၀းေ၀းႀကီးတုန္းက ဘ၀ၾကမ္းၾကမ္းေတြဆီ ျပန္ေရာက္ေနတာ။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ငယ္ဘ၀။ ငတ္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ တစ္ခါ တစ္ခါ ဘယာေၾကာ္ေလး တစ္မူးဘုိးနဲ႔ ၂ေယာက္သား ေရအ၀ေသာက္ အိပ္ရတဲ့ညေတြ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ပတာနီေလး ၁၀ျပား ဘိုး။ ေျပာရအံုးမယ္ဗ်ာ။ မနက္အေစာႀကီး လက္ဖက္ရည္ေသာက္စရာမရွိ၊ ေသာက္လဲေသာက္ခ်င္၊ ကိုလွ ခင္ဗ်ား ဒီလမ္းသြား၊ ကၽြန္ေတာ္က ဒီလမ္းသြားမယ္။ ရိုင္းရုိင္းေျပာရရင္ အမဲရွာရတာေလ။ ေတြ႕ေတာ့ လက္ဖက္ၤရည္ဆုိင္၀င္။ သူလဲလူရရင္ သူ႔လူနဲ႔သူ၊ မရရင္ သံုးေယာက္ေပါင္း။ ပထမဆံုးက ေဆးေပါ့လိပ္ တစ္ေန႔စာ အရင္ယူ။ ၿပီးမွ မုန္႔နဲ႔လက္ဖက္ၤရည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေလေတြပစ္၊ လူအားေတြကိုး။ ဧည့္သည္က လုပ္စရာ အလုပ္နဲ႔။ ေငြရွင္းမယ္ဆိုၿပီး ေငြရွင္း၊ ႏႈတ္ဆက္ထြက္သြား။
အား မနက္စာ တရက္ေတာ့ ဟုတ္သြားေပၿပီေပါ့။ ခ်စ္တီးထမင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲက နတ္သုဒၶါေလ ..." ဘဘတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဥာဏ္ရွိရွိ၊ ၀ီရိယရွိရွိ ႀကိဳးစားလာလိုက္ၾကတာ တစ္ေယာက္ က လူထုဦးလွ၊ က်န္တစ္ေယာက္က ဘဘဦးသုခ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘဘဆီၾကားလိုက္ရတဲ့ စကားေတြကို ျပန္ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ ေျပာလုိက္ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ဘာမွ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ကေကာ ဘယ္လုိမ်ား ခံစားၾကရပါသလဲ ...။
ဦးေလးနဲ႔ ဘဘကို လြမ္းတဲ့
တူေလး
ေနာင္၀ဏၰ
ဘဘဦးသုခကေတာ့ တစ္မ်ိဳးခင္ဗ်။ ကုလားထုိင္နဲ႔ထိုင္၊ ကြမ္းယာတစ္ယာၿပီး တစ္ယာ ၀ါးရင္း သရုပ္ေဆာင္ပံု၊ စကားေျပာပံုတုိ႔ကို ကိုယ္တုိင္လုပ္ျပတယ္။ အဲဒီအတုိင္း သရုပ္ေဆာင္ေတြက လုိက္လုပ္ရတယ္။
တစ္ခါက အေမၾကည္ (ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌး)နဲ႔ ရုိက္တုန္း ဘဘဦးသုခက သင္တာ ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌး ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က် လုိက္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ...
"အကယ္ဒမီ ေရႊၾကည္တဲ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးမ်ား အကယ္ဒမီရေန၊ xxx အကယ္ဒမီ" စသျဖင့္ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ ေျပာၿပီး ၀ါးေနတဲ့ ကြမ္းကို "ျဗစ္"ခနဲ ေထြးပစ္လိုက္တယ္ခင္ဗ်။
အဲ ... ဘဘဦးသုခ ကားရုိက္ရင္ အနားမွာ ကြမ္းေထြးဖုိ႔ ေထြးခံ အဆင္သင့္ထားရတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ "ခါးကုန္းေမာင္ေမာင္" လုိ႔ ေက်ာ္ၾကားမယ့္ သရုပ္ေဆာင္ႀကီး က ကြမ္းေထြးခံကို အဆင္သင့္ လုပ္ထားတယ္။ ဘဘဦးသုခ ကြမ္းေထြးေတာ့မယ့္ ဟန္ျပင္တာနဲ႔ ေထြးခံထုိးေပးရတယ္။
တစ္ခါေတာ့ ဘဘ က ေဒါပြပြနဲ႔ ကြမ္းေထြးဖို႔ ဟန္ျပင္တယ္။ ခါးကုန္းဦးေမာင္ေမာင္ က ေထြးခံ ကို ခ်က္ခ်င္းထုိးခံ မေပးႏိုင္တာနဲ႔ သူေဆာင္းထားတဲ့ ဦးထုပ္ကို ပက္လက္လွန္းၿပီး ကြမ္းေထြးခံ အျဖစ္ ထုိးေပးလိုက္တယ္။ ဘဘကေထြးခံအမွတ္နဲ႔ပဲ ေထြးခ်လိုက္တယ္။ ခါးကုန္းဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ဦးထုပ္ဟာ ေထြးခံဘ၀ေျပာင္းသြားရပါေတာ့တယ္။ အဲ ... ဘဘဦးသုခ စိတ္ဆုိးၿပီဆုိတဲ့ သေကၤတ ကေတာ့ ကြမ္းကို ရိုးရုိး၀ါးရာကေန ခပ္ႀကိတ္ႀကိတ္ ဖိ၀ါးလိုက္တာပါပဲ။
ကြမ္းကို အံႀကိတ္၀ါးၿပီဆိုရင္ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ေလနဲ႔ လႈပ္ရင္နာၿပီ မွတ္ေပေတာ့ပဲ။
ဘဘရဲ႕ နည္းတစ္ခုက ဆန္းျပားတယ္ခင္ဗ်။ အစ္ကို ေဇာ္လြင္ကို ရုပ္ရွင္ရိုက္မယ္ဆိုေတာ့ ဘဘကေခၚၿပီး "ေဇာ္လြင္ မင္းငါနဲ႔ ကားရိုက္မယ္ဆုိရင္ ဓမၼစၾကာကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် အလြတ္ က်က္"တဲ့။ တရားလည္းရြတ္ဆိုျဖစ္၊ ဌာန္းကရိုဏ္းက်က်လည္း ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ျဖစ္လာရမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ပါဠိကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် ရြတ္ဆိုတတ္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့အခါ ပီပီသသ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာႏိုင္ၿပီေပါ့။
အဲဒီနည္းကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္သံုးၾကည့္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပတဲ့ သင္နည္းပါပဲဗ်ာ။
ခုေခတ္မင္းသားငယ္၊ မင္းသမီးငယ္ေတြက်ေတာ့ ပါဠိဂါထာေတြ ရြတ္ခုိင္းရင္ အခက္အခဲ ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ဘက္မွာ အားနည္းတဲ့ မင္းသား မင္းသမီးငယ္ေတြကို "က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င" အစရွိတဲ့ ဗ်ည္းသံုးဆယ့္သံုးလံုးကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် ရြတ္ခုိင္းတယ္။ လိုက္နာေလ့က်င့္တဲ့ မင္းသား မင္းသမီးငယ္ေတြ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေျပာတာ သိသိ သာသာ တုိးတက္လာပါတယ္။
တစ္ခါက ရုပ္ရွင္သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ဘဘကို သြားႏႈတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ကုိပါ (ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီးငါးဆုရွင္ ေမာင္တင္ဦး)လည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူတူ ဘဘဦးသုခကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အသံၾကားတာနဲ႔ ဘဘက "၀ဏၰလားကြ" လို႔ တန္းေျပာတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘဘက အျမင္အာရုံခ်ိဳ႕တဲ့ေနၿပီ။ အၾကားအာရုံကေတာ့ သိပ္ထက္ပါတယ္။ ဗလ(သုေမာင္)ရဲ႕ အသံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အသံက ခပ္ဆင္ဆင္၊ အဲဒါကို ဖ်တ္ခနဲ ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။
ကိုပါ (ေမာင္တင္ဦး)က ႏႈတ္ဆက္ေတာ့လည္း "ေမာင္ပါ" တန္းသိတာပါ။ အဲဒါေဘးနား လူတစ္ေယာက္ "ကို၀ဏၰ နဲ႔ ကိုတင္ဦး ဘယ္သူကပိုေတာ္သလဲ ဘဘ" လို႔ ေမးပါေလရာ။ သည္ေမးခြန္းက အေျဖရၾကပ္တယ္။ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးစီေပါ့ ကြာဆိုရင္လည္း သာမန္အေျဖမ်ိဳး ပဲ ျဖစ္မယ္။ ဘဘဦးသုချပန္ေျဖတဲ့အေျဖက ... "ေျမြေျမြခ်င္း ေျချမင္တယ္ကြ" တဲ့။ အလြန္ပိရိတဲ့ အေျဖပါပဲ၊ ပညာသားလည္း သိပ္ပါပါတယ္။
ေဟာေျပာပြဲေတြ အတူတူသြားရတဲ့အခါ ဘဘဦးသုခက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စကားစပ္မိ စပ္ရာ ေျပာျပ တာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့ ရုပ္ရွင္တကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခုကို တစ္ေယာက္တည္း ေသာ ေက်ာင္းသား အျဖစ္နဲ႔ တက္ခဲ့ရသလိုပါပဲ၊ ဘဘဦးသုခဟာ သူ႔ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ မိုက္မဲမႈေတြကို အရင္းအတုိင္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာျပရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြ မမွားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
"ငါ့ကို ခုၾကည္ညိဳေနတဲ့သူေတြ ၾကည္ညိဳေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ငါဟာသိပ္မုိက္ခဲ့တဲ့ သားဆိုးပဲကြ၊ ငါ့ သားသမီး ေတြအတြက္လညး္ ၀တၱရားသိပ္ေက်ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး" ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး မၾကာမၾကာ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဘဟာ "အေမ" ကိစၥမွာ ထိထိခိုက္ခုိက္ ခံစားခဲ့ရရွာပါတယ္။ ဘဘရဲ႕ "အေမ"နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ေတြကို နားေထာင္ ၾကည့္ရင္ ဘဘကိုယ္တုိင္ ဘယ္ေလာက ္စိတ္ထိခုိက္ သလဲ ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။
ထုိနည္းလည္းေကာင္းပဲ၊ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ တာ၀န္မေက်ခဲ့ပံုေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံ ေျပာၾကား ရွာပါတယ္။ အခု ဘဘ မေမာပါဘူး။ "ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ရင္ ေသသြားတာ ေကာင္းပါတယ္" လို႔ ေျပာသ ံၾကားရတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ဒါေပမယ့္ ဘဘမကြယ္လြန္မီမွာ ေျပာသမွ်စကားေတြဟာ တန္ဖိုးရွိတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။ သိသူေဖာ္စား မသိသူ ေက်ာ္သြား သေဘာေပါ့။
သည္စာမူ ျပန္စစ္ေနတုန္း ၇-၁၁-၂၀၀၅မွာ ဘဘဦးသုခ ကြယ္လြန္ ရွာပါၿပီ)
ေမာင္၀ဏၰ
"ဆရာေရ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဦးလွ။" ဘုရား ဘုရား။ ဆရာတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တဲ့။ ဘဘဦးသုခက။ နိ၀ါတ တရား၊ နိ၀ါတ တရား။ ဟုတ္ၿပီ။ ဘဘဟာ အရိယာ မျဖစ္ေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္။ သို႔ေသာ္ ကလ်ာဏ ပုထုဇဥ္။ ဟုတ္ၿပီ။ "ကၽြန္ေတာ ္နဲ႔ ကိုလွ မႏၱေလးမွာ လမ္းေလွ်ာက္သြားၾက ေတာ့ ခ်စ္တီးထမင္းဆိုင္ တစ္ဆုိင္ကို ေတြ႕ေရာ"
"ကုိလွ လာဗ်ာ ထမင္းစားရေအာင္" "ဟာဗ်ာ ဖက္ႀကီးနဲ႔ ..." "ဘ၀တယ္ေမ့တဲ့လူပါလား။" "ဒီစကားေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမဆံုးလုိက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ဆြဲတဲ့ၿပီး ဆိုင္ထဲ၀င္ ဖက္ခင္း၊ ဒူးေထာင္ ေပါင္ကားနဲ႔ စားလိုက္ၾကတာ။ ဟား ဟား ဟား ဟား ဟား ..." ဘဘရယ္သံဟာ ေပ်ာ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ လြမ္းတာ။ လြမ္းတဲ့ အသံ။ ဦးေလးကိုလြမ္းတဲ့ အသံ။
"ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တဲ့ ဘ၀တယ္ေမ့တဲ့လူပါလားဆိုတဲ့ စကားရဲ႕အဓိပၸာယ္ ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းျပမယ္" ဘဘဦးသုခ ဟိုးေ၀းေ၀းႀကီးကို ေငးလို႔။ ဘဘမွာ အျမင္အာရုံ မရွိေလာက္ေတာ့ဘူး။ ေ၀းေ၀းႀကီး ၾကည့္ေနတာဟာ ေ၀းေ၀းႀကီးတုန္းက ဘ၀ၾကမ္းၾကမ္းေတြဆီ ျပန္ေရာက္ေနတာ။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ငယ္ဘ၀။ ငတ္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ တစ္ခါ တစ္ခါ ဘယာေၾကာ္ေလး တစ္မူးဘုိးနဲ႔ ၂ေယာက္သား ေရအ၀ေသာက္ အိပ္ရတဲ့ညေတြ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ပတာနီေလး ၁၀ျပား ဘိုး။ ေျပာရအံုးမယ္ဗ်ာ။ မနက္အေစာႀကီး လက္ဖက္ရည္ေသာက္စရာမရွိ၊ ေသာက္လဲေသာက္ခ်င္၊ ကိုလွ ခင္ဗ်ား ဒီလမ္းသြား၊ ကၽြန္ေတာ္က ဒီလမ္းသြားမယ္။ ရိုင္းရုိင္းေျပာရရင္ အမဲရွာရတာေလ။ ေတြ႕ေတာ့ လက္ဖက္ၤရည္ဆုိင္၀င္။ သူလဲလူရရင္ သူ႔လူနဲ႔သူ၊ မရရင္ သံုးေယာက္ေပါင္း။ ပထမဆံုးက ေဆးေပါ့လိပ္ တစ္ေန႔စာ အရင္ယူ။ ၿပီးမွ မုန္႔နဲ႔လက္ဖက္ၤရည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေလေတြပစ္၊ လူအားေတြကိုး။ ဧည့္သည္က လုပ္စရာ အလုပ္နဲ႔။ ေငြရွင္းမယ္ဆိုၿပီး ေငြရွင္း၊ ႏႈတ္ဆက္ထြက္သြား။
အား မနက္စာ တရက္ေတာ့ ဟုတ္သြားေပၿပီေပါ့။ ခ်စ္တီးထမင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲက နတ္သုဒၶါေလ ..." ဘဘတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဥာဏ္ရွိရွိ၊ ၀ီရိယရွိရွိ ႀကိဳးစားလာလိုက္ၾကတာ တစ္ေယာက္ က လူထုဦးလွ၊ က်န္တစ္ေယာက္က ဘဘဦးသုခ။
ကၽြန္ေတာ္ ဘဘဆီၾကားလိုက္ရတဲ့ စကားေတြကို ျပန္ေျပာခ်င္လြန္းလို႔ ေျပာလုိက္ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို ဘာမွ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ကေကာ ဘယ္လုိမ်ား ခံစားၾကရပါသလဲ ...။
ဦးေလးနဲ႔ ဘဘကို လြမ္းတဲ့
တူေလး
ေနာင္၀ဏၰ
ဘဘ ဦးသုခ
ေမာင္၀ဏၰ
ေမာင္၀ဏၰ
ဘဘဦးသုခကေတာ့ တစ္မ်ိဳးခင္ဗ်။ ကုလားထုိင္နဲ႔ထိုင္၊ ကြမ္းယာတစ္ယာၿပီး တစ္ယာ ၀ါးရင္း သရုပ္ေဆာင္ပံု၊ စကားေျပာပံုတုိ႔ကို ကိုယ္တုိင္လုပ္ျပတယ္။ အဲဒီအတုိင္း သရုပ္ေဆာင္ေတြက လုိက္လုပ္ရတယ္။
တစ္ခါက အေမၾကည္ (ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌး)နဲ႔ ရုိက္တုန္း ဘဘဦးသုခက သင္တာ ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌး ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က် လုိက္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ ...
"အကယ္ဒမီ ေရႊၾကည္တဲ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီးမ်ား အကယ္ဒမီရေန၊ xxx အကယ္ဒမီ" စသျဖင့္ ေငါ့ေတာ့ေတာ့ ေျပာၿပီး ၀ါးေနတဲ့ ကြမ္းကို "ျဗစ္"ခနဲ ေထြးပစ္လိုက္တယ္ခင္ဗ်။
အဲ ... ဘဘဦးသုခ ကားရုိက္ရင္ အနားမွာ ကြမ္းေထြးဖုိ႔ ေထြးခံ အဆင္သင့္ထားရတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ "ခါးကုန္းေမာင္ေမာင္" လုိ႔ ေက်ာ္ၾကားမယ့္ သရုပ္ေဆာင္ႀကီး က ကြမ္းေထြးခံကို အဆင္သင့္ လုပ္ထားတယ္။ ဘဘဦးသုခ ကြမ္းေထြးေတာ့မယ့္ ဟန္ျပင္တာနဲ႔ ေထြးခံထုိးေပးရတယ္။
တစ္ခါေတာ့ ဘဘ က ေဒါပြပြနဲ႔ ကြမ္းေထြးဖို႔ ဟန္ျပင္တယ္။ ခါးကုန္းဦးေမာင္ေမာင္ က ေထြးခံ ကို ခ်က္ခ်င္းထုိးခံ မေပးႏိုင္တာနဲ႔ သူေဆာင္းထားတဲ့ ဦးထုပ္ကို ပက္လက္လွန္းၿပီး ကြမ္းေထြးခံ အျဖစ္ ထုိးေပးလိုက္တယ္။ ဘဘကေထြးခံအမွတ္နဲ႔ပဲ ေထြးခ်လိုက္တယ္။ ခါးကုန္းဦးေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ဦးထုပ္ဟာ ေထြးခံဘ၀ေျပာင္းသြားရပါေတာ့တယ္။ အဲ ... ဘဘဦးသုခ စိတ္ဆုိးၿပီဆုိတဲ့ သေကၤတ ကေတာ့ ကြမ္းကို ရိုးရုိး၀ါးရာကေန ခပ္ႀကိတ္ႀကိတ္ ဖိ၀ါးလိုက္တာပါပဲ။
ကြမ္းကို အံႀကိတ္၀ါးၿပီဆိုရင္ တုတ္တုတ္မွ မလႈပ္ေလနဲ႔ လႈပ္ရင္နာၿပီ မွတ္ေပေတာ့ပဲ။
ဘဘရဲ႕ နည္းတစ္ခုက ဆန္းျပားတယ္ခင္ဗ်။ အစ္ကို ေဇာ္လြင္ကို ရုပ္ရွင္ရိုက္မယ္ဆိုေတာ့ ဘဘကေခၚၿပီး "ေဇာ္လြင္ မင္းငါနဲ႔ ကားရိုက္မယ္ဆုိရင္ ဓမၼစၾကာကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် အလြတ္ က်က္"တဲ့။ တရားလည္းရြတ္ဆိုျဖစ္၊ ဌာန္းကရိုဏ္းက်က်လည္း ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ျဖစ္လာရမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ပါဠိကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် ရြတ္ဆိုတတ္ၿပီဆိုရင္ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့အခါ ပီပီသသ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာႏိုင္ၿပီေပါ့။
အဲဒီနည္းကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္သံုးၾကည့္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ အဆင္ေျပတဲ့ သင္နည္းပါပဲဗ်ာ။
ခုေခတ္မင္းသားငယ္၊ မင္းသမီးငယ္ေတြက်ေတာ့ ပါဠိဂါထာေတြ ရြတ္ခုိင္းရင္ အခက္အခဲ ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ႏိုင္တယ္။ သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ဘက္မွာ အားနည္းတဲ့ မင္းသား မင္းသမီးငယ္ေတြကို "က၊ ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င" အစရွိတဲ့ ဗ်ည္းသံုးဆယ့္သံုးလံုးကို ဌာန္းကရုိဏ္းက်က် ရြတ္ခုိင္းတယ္။ လိုက္နာေလ့က်င့္တဲ့ မင္းသား မင္းသမီးငယ္ေတြ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေျပာတာ သိသိ သာသာ တုိးတက္လာပါတယ္။
တစ္ခါက ရုပ္ရွင္သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က ဘဘကို သြားႏႈတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ကုိပါ (ဒါရိုက္တာ အကယ္ဒမီးငါးဆုရွင္ ေမာင္တင္ဦး)လည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူတူ ဘဘဦးသုခကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အသံၾကားတာနဲ႔ ဘဘက "၀ဏၰလားကြ" လို႔ တန္းေျပာတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘဘက အျမင္အာရုံခ်ိဳ႕တဲ့ေနၿပီ။ အၾကားအာရုံကေတာ့ သိပ္ထက္ပါတယ္။ ဗလ(သုေမာင္)ရဲ႕ အသံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အသံက ခပ္ဆင္ဆင္၊ အဲဒါကို ဖ်တ္ခနဲ ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။
ကိုပါ (ေမာင္တင္ဦး)က ႏႈတ္ဆက္ေတာ့လည္း "ေမာင္ပါ" တန္းသိတာပါ။ အဲဒါေဘးနား လူတစ္ေယာက္ "ကို၀ဏၰ နဲ႔ ကိုတင္ဦး ဘယ္သူကပိုေတာ္သလဲ ဘဘ" လို႔ ေမးပါေလရာ။ သည္ေမးခြန္းက အေျဖရၾကပ္တယ္။ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးစီေပါ့ ကြာဆိုရင္လည္း သာမန္အေျဖမ်ိဳး ပဲ ျဖစ္မယ္။ ဘဘဦးသုချပန္ေျဖတဲ့အေျဖက ... "ေျမြေျမြခ်င္း ေျချမင္တယ္ကြ" တဲ့။ အလြန္ပိရိတဲ့ အေျဖပါပဲ၊ ပညာသားလည္း သိပ္ပါပါတယ္။
ေဟာေျပာပြဲေတြ အတူတူသြားရတဲ့အခါ ဘဘဦးသုခက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စကားစပ္မိ စပ္ရာ ေျပာျပ တာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ေတာ့ ရုပ္ရွင္တကၠသိုလ္ႀကီးတစ္ခုကို တစ္ေယာက္တည္း ေသာ ေက်ာင္းသား အျဖစ္နဲ႔ တက္ခဲ့ရသလိုပါပဲ၊ ဘဘဦးသုခဟာ သူ႔ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ မိုက္မဲမႈေတြကို အရင္းအတုိင္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာျပရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ။ ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြ မမွားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
"ငါ့ကို ခုၾကည္ညိဳေနတဲ့သူေတြ ၾကည္ညိဳေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ငါဟာသိပ္မုိက္ခဲ့တဲ့ သားဆိုးပဲကြ၊ ငါ့ သားသမီး ေတြအတြက္လညး္ ၀တၱရားသိပ္ေက်ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး" ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳး မၾကာမၾကာ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဘဟာ "အေမ" ကိစၥမွာ ထိထိခိုက္ခုိက္ ခံစားခဲ့ရရွာပါတယ္။ ဘဘရဲ႕ "အေမ"နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္ေတြကို နားေထာင္ ၾကည့္ရင္ ဘဘကိုယ္တုိင္ ဘယ္ေလာက ္စိတ္ထိခုိက္ သလဲ ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။
ထုိနည္းလည္းေကာင္းပဲ၊ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ တာ၀န္မေက်ခဲ့ပံုေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ၀န္ခံ ေျပာၾကား ရွာပါတယ္။ အခု ဘဘ မေမာပါဘူး။ "ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ရင္ ေသသြားတာ ေကာင္းပါတယ္" လို႔ ေျပာသ ံၾကားရတယ္ ခင္ဗ်ာ။
ဒါေပမယ့္ ဘဘမကြယ္လြန္မီမွာ ေျပာသမွ်စကားေတြဟာ တန္ဖိုးရွိတာခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္ မယ္။ သိသူေဖာ္စား မသိသူ ေက်ာ္သြား သေဘာေပါ့။
သည္စာမူ ျပန္စစ္ေနတုန္း ၇-၁၁-၂၀၀၅မွာ ဘဘဦးသုခ ကြယ္လြန္ ရွာပါၿပီ)
ေမာင္၀ဏၰ
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment