Friday, July 8, 2011

ဆရာဦးသုခ ႏွင္႕ သူ႕ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႕ အျမင္ (၁၀)

ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့ ေတးတစ္ပုဒ္
ေမာင္သာပို

ဒီေန႔ နံနက္ လင္းအာရုံဦးမွာပဲ ဆရာႀကီး ဦးသုခကိုယ္တုိင္ သီဆိုသြားတဲ့ ဘ၀သံသရာ သီခ်င္းကို ရပ္ကြက္ ဓမၼာရုံ အသံခ်ဲ႕စက္က ဖြင့္ေနလို႔ ၾကားမိလိုက္ေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ဒီလို ဂႏၶ၀င္ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာေၾကာင့္ သီခ်င္းထဲကစာသားမ်ားကို တစ္ခုခ်င္း လုိက္မွတ္ေနမိတယ္။ အဲဒီလို လိုက္ မွတ္ရာ မွာ သီခ်င္းစာသားထဲက စကားလံုးတုိင္း စကားလံုး တိုင္းဟာ ဓမၼတရားေတြနဲ႔ ၀ါက်ေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရၿပီး ေတးသံရွင္ ဆရာႀကီးဦးသုခရဲ႕ အသံ ကလဲ ကရုဏာရသေတြ အျပည့္နဲ႔ သီဆိုထားတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ မွာ ဆို႔နင္ေ၀ဒနာနဲ႔ ခံစား ရပါတယ္။

ဆရာႀကီး ဦးသုခရဲ႕ ကရုဏာရသနဲ႔ သီဆိုေနတာဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ခံစားဖို႔ မဟုတ္ဘဲ တစ္ သံသရာ လံုး အ၀ိဇၨာဖံုးၿပီး ကရြတ္ကင္းေလ်ာက္ သံသရာက မလြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါ အားလံုး ကို ရည္ညႊန္းသီဆို ထားတာမို႔ ကၽြန္ေတာ္ပိုၿပီး ရင္နင့္ေအာင္ ခံစားေနမိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းထဲက ၀ါက်ေတြကို ဆရာႀကီးဦးသုခက သတၱ၀ါေတြအတြက္ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲသံႀကီးနဲ႔ "ဘယ္ဟာ မတည္ၿမဲ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္အေၾကာင္း ကံကမၼသကာ" ဆိုတဲ့ ၀ါက်ဟာ အ၀ိဇၨာတမိသလႅာဖံုးအုပ္ၿပီး မျမင္မကန္း ေလ်ာက္လွမ္းေနၾကရတဲ့ သတၱ၀ါ အားလံုးရဲ႕ ဘ၀မ်ားကို ယူႀကံဳးမရ ေျပာျပေနတာမ်ိဳးမို႔ ကၽြန္ေတာ္ပိုၿပီးေတာ့ ဆို႔နင့္ေအာင္ ခံစားမိ တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ သခၤါရ ဓမၼတရားႀကီးနဲ႔အတူ ဒီသံသရာႀကီးထဲမွာ တစ္ဘ၀ၿပီးတစ္ဘ၀ ၿပီးဆံုး တယ္ရယ္လို႔ မရွိပဲ တ၀ဲ လည္လည္ ေ၀ဒနာ တဏွာ ဥပါဒါန္ကြင္းဆက္ေတြေၾကာင့္ ေတြ႕ဟယ္ ဆံုဟယ္ ႀကံဳဟယ္၊ ကြဲဟယ္ေတြနဲ႔ တစ္ခရီး ထဲ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ သြားလာေနၾကရတဲ့ သတၱ၀ါေတြ အဖို႔ေရာ မိမိအဖို႔ပါ ယူႀကံဳးမရ ျဖစ္ရၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ၀မ္းနည္းပက္လက္ခံစားလိုက္ရပါ တယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ အ၀ိဇၨာတဏွာဥပါဒန္ေတြ ဖုံးလႊမ္းၿပီး ဒီသံသရာႀကီးထဲက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္လို႔ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ေနရတဲ့အထဲမွာ အ၀ိဇၨာဖံုးလႊမ္းၿပီး စုံလုံးကန္းေနတဲ့ အရပ္ထဲက လူတစ္ေယာက္ မီးရထားတုိက္လို႔ဆိုတဲ့ အမဂၤလာ သတင္းဆိုးတစ္ခုကို ေစာေစာစီးစီး နံနက္ အိပ္ယာထမွာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဒီသတင္းဆိုးကို ၾကားမိလိုက္သူတိုင္း သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ သဘာ၀တၱရားအရ အသိစိတ္ေတြထဲမွာ ေနာက္က်ိထံုထုိင္းၿပီး အုံ႔မိႈင္း ရီေ၀ သြားေစႏိုင္သလို ကၽြန္ေတာ့္ အသိစိတ္ထဲမွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္း ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထံုထံုထုိင္းထုိင္း မိႈင္းမိႈင္းရီရီ မၾကည္မသာ မ်က္ႏွာနဲ႔ေပ့ါ။ ရပ္ကြက္ထဲက သူသူ ငါငါ လူေတြလို မီးရထားသံလမ္းဘက္ဆီ ထြက္ခဲ့ၿပီး ဘယ္ရယ္လို႔ ဦးတည္ခ်က္မရွိပဲ ခုတ္ေမာင္းေန တဲ့ မီးရထားႀကီးေပၚတြင္ တြဲေျပာင္းစီးသလို ဘ၀တစ္ခုေျပာင္းသြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းရွိရာဆီကို ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ သြား ပါေတာ့တယ္။

အခု ဒီမီးရထားတိုက္လို႔ ေသဆံုးသြားသူရဲ႕အေၾကာင္းကို တစ္ရပ္ကြက္လံုးက လူအမ်ား သိထားၾကသလို ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း အေတာ္အသင့္သိထား ၾကားထားသူမုိ႔ ဒီလူ႔အတြက္ ပုိၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသြား ပါတယ္။ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသြားတာက လူကငယ္ပါေသးတယ္။ ငယ္ဆို လူက အခုမွ အသက္(၃၀)ေက်ာ္ ေလးပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သန္တုန္းျမန္တုန္း လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ အရြယ္ေကာင္းတုန္းေလးေပါ့ေနာ္။ ဒီအရြယ္ဟာ လူ႔ေလာက ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာဟူသမွ် အကုန္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အရြယ္မို႔ တကယ္ႏွေမ်ာစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကဒီလို မဟုတ္ရွာဘူး။ လူ႔ေလာကမွာ ေကာင္းေကာင္းေနၿပီး ေကာင္းတဲ့ အလုပ္လုပ္သူ မဟုတ္ လို႔။ လူေတြက သူ႔ကို ဘယ္သူ႔မွ မသနားၾကဘူး။ မသနားတျ့ပင္ "ေသသြားလဲ တစ္ေတာရွင္းတာပဲ" လို႔ေတာင္ ေျပာေန ၾကေသးတယ္။

မွန္ပါတယ္။ သူကလဲ ၾကည့္ဦး။ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး လူလို အသိတရား မရွိရွာတဲ့ လူဆိုေတာ့ သူ႔ကို အင္မတန္ ေၾကာက္မက္ဘြယ္ရာ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္လို သေဘာထားၿပီး ေ၀းေ၀းက ေရွာင္ၾကဥ္ေနၾကပါတယ္။ သူကလဲ သူ႔ အေၾကာင္းအတရားေတြနဲ႔ သူရွိေနတဲ့ လူကိုး။

သူကလဲၾကည့္ေလ။ မိခင္မုဆိုးမႀကီးနဲ႔ အတူေနၿပီး မေအႀကီးရဲ႕ လုပ္စာကို ထုိင္စားရင္း အရက္"ဂ်ိဳး" စြဲေနသူဆိုေတာ့ လူေတြက သူ႔ကို ဘယ္မွာ ကရုဏာသက္ၾကပါ့မတုန္း။ ဒါေၾကာင့္ သူအခုလို အေသမေကာင္းတာနဲ႔ ေသတာကို မသနားတဲ့အျပင္ ၀မ္းေတာင္သာေနၾကေသးတာေပါ့ ေလ။ ၀မ္းသာတာလဲ မေျပာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ အကုသိုလ္အားေတြကိုလဲ ၾကည့္ဦး။

ဒီလူက မေအႀကီးရဲ႕ လုပ္စာကို ထုိင္စားၿပီး မေအႀကီးကို အခ်ိန္ရွိသမွ် မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဆံု မိတိုင္း "ဂ်ီ" ကန္ ေနတဲ့ လူရယ္။ မေအႀကီးကို ဘယ္အထိ "ဂ်ီ" ကန္သလဲဆိုရင္ မေအႀကီးက သူအရက္ ေသာက္ဖို႔ တစ္ေန႔ကို အရက္ဖိုးေငြ(၃၀၀) ေပးရတယ္။ မေပးရင္ မေအးႀကီးကို "ဘာမႀကီး ညာမႀကီးနဲ႔" ဆဲေရးတုိင္းတာေတာ့တာပဲ။ ၿပီးေတာ့ အနားမွာ ေတြ႕တဲ့ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ားကို ကိုင္ေပါက္ ရုိက္ခြဲေလ့ ရွိတယ္။ ဒါတင္ဘယ္ဟုတ္ဦးမွာလဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ မေအႀကီးကို ေဆာင့္တြန္းပစ္တာတို႔။ ကပ္ေရွာင္ၿပီး ကိုယ္ေစာင္း တိုက္ပစ္တာ တို႔လဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ မေအႀကီးက လူၾကားမွာစိုးလို႔ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး သူေတာင္းတဲ့ အရက္ဖိုးကို ျဖစ္ေအင္ ရွာေပးရရွာတယ္ေပါ့ေလ။ အဲဒီလိုေပးလုိက္ေတာ့မွ သူ ေသာက္ေနၾက အရက္ဆိုင္ရွိရာ သြားၿပီး တစ္ေနကုန္ အိမ္မျပန္ပဲ ေသာက္တာပါ။ ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ပံုေတြဟာ တစ္ခါ ႏွစ္ခါ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ မဟုတ္သလို တစ္လတႏွစ္လဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ျဖစ္ေနပါၿပီ။

မေအႀကီးက အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေနေပမယ့္ အခုထက္ထိ ေစ်းဗန္း ေခါင္းေပၚက မခ်ရရွာေသးပါဘူး။ မေအႀကီးက မနက္မိုးမလင္းခင္ကတည္းက ကိုင္းတန္းေစ်းသြားၿပီး ကုန္၀ယ္ ရရွာတယ္။ သူ႔ ေရာင္းကုန္ေလး ေတြ ဟာ ေစ်းေ၀းတဲ့ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ကေလးေတြက လူေတြ စားသံုးႏိုင္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကေလးမ်ာနဲ႔ အမဲသားအတိုအစ အရိအရြဲမ်ား ေပါ့ေလ။ ဒါေတြကို ေစ်းေပါင္က်ိဳးေစ်းနဲ႔ ၀ယ္ၿပီး ဆင္ေျခဖံုး ရပ္ကြက္ ကေလး ေတြဆီ သြားေရာက္ လွည့္လည္ေရာင္းရ ရွာတာပါ။

အဲဒီလို ေစ်းက ျပန္လာၿပီး အေရာင္းထြက္ဖို႔ ေစ်းဗန္းျပင္ရင္း သားအမိႏွစ္ေယာက္စာ ထမင္းအုိးေလး တစ္လံုး ကို ပ်ာရိပ်ာယာ တည္လိုက္ရေသးတယ္။ မေအႀကီးက ဒီလိုအရြယ္နဲ႔ မမွ် ေအာင္ ဘ၀ရုန္းကန္ေရးအတြက္ ေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ ဆိုသလို လုပ္ရရွာပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ေနစဥ္ မွာ သားျဖစ္သူ အရက္သမားက အရက္နာ က်ၿပီး အိပ္တုန္းေပါ့ေနာ္။

မေအႀကီးက သူ႔ေစ်းဗန္းကို ျမင္ရုံနဲ႔ သူ႔ေဖာက္သည္မ်ား မ၀ယ္ပဲမေနႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကပ်ာ ကယာ ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး ထမင္းေလးတစ္လုပ္တစ္ဆုပ္ စားပါတယ္။ အားလံုး ကိစၥ၀ိစၥၿပီးမွ သူ႔သား အရက္ သမား စားဖို႔ ထမင္းဟင္းမ်ား ခူးခပ္ထားခဲ့ၿပီး ေစ်းေရာင္းထြက္ရရွာတာ ပါ။ ဒါကို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ျမင္ေတြ႕ ေနၾကရတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြအဖို႔ ရိုးေနၿပီမို႔ ဘယ္သူမွ အထူးအဆန္းသဖြယ္ မျမင္ၾကေတာ့ပါဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ နဲ႔ ကိုယ္ လာလာသြားသြား စားစား ရွာရွာေတြဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္ထဲမွာ သူတို႔ သားအမိ ရွိေန မွန္းေတာင္ မသိၾကပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ေပါ့ေနာ္။ ဒီေန႔မနက္မွာေတာ့ တိရိစၦာန္တစ္ေကာင္ေလာက္ေတာင္ အသိမရွိသူ တစ္ေယာက္ မီးရထား တိုက္သြားလို႔ဆိုတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြ မီးရထား လမ္းဘက္ ထြက္ေျပး ၾကည့္ၾက တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ရပ္ကြက္ထဲက လူေတြနဲ႔အတူ လိုက္ပါ ၾကည့္ျဖစ္သြားတယ္။ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းကေတာ့ မီးရထား တို္က္သြားတာဆိုေတာ့ ဘယ္မွာ လွပတဲ့ ျမင္ကြင္း ျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ။ အနိ႒ာရုံျမင္ကြင္းပီပီ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ စရာ ျမင္ကြင္းေပါ့ေနာ္။ ဒီအထဲမွာ မိခင္ ေမတၱာနဲ႔ မတန္နဲ႔သားဆိုး တစ္ေယာက္။ ဒါမွမဟုတ္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မလွမပ ဇာတ္သိမ္း သြားပံု ကို ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ လူေတြဟာ မေအႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး သနား ကရုဏာ သက္ေနၾကတာကလဲ ဒီျမင္ကြင္းကို တုန္လႈပ္သြားေစပါတယ္။

ဒီျမင္ကြင္းကို ဒီထက္ပိုၿပီး တုန္လႈပ္သြားေစတာကေတာ့ သားရဲ႕အေလာင္းကို ေပြ႕ဖက္ၿပီး "ငါ့သားကို အေမ ခြင့္လႊတ္ ပါတယ္ကြယ္" ဆိုတဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမတၱာတရားအျပည့္နဲ႔ ၀ါက် တစ္ခုပါပဲ။ ဒီ၀ါက်ဟာ ေလာက အတြက္ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္တဲ့ ေတးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ေမာင္သာပို

ဆရာဦးသုခႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒၚကလ်ာ

ကၽြန္မ၏ ဇာတိေျမ ဖ်ာပံုၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္သို႔ အႀကိမ္ေပါင္း မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ဧရာ၀တီ သေဘၤာျဖင့္ သြားလာဖူး ပါသည္။ ဤသို႔ သြားေလျပန္ေလတုိင္း သေဘၤာက က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕မွာ နာရီ၀က္ တစ္နာရီနီးပါး ဆိုက္ကပ္ေလ့ ရွိပါ၏။ သေဘၤာေပၚမွာ ပါသမွ် ကုန္မ်ားကို က်ိဳက္လတ္ဆ ဆိပ္ကမ္းမွာ ကုန္တင္ကုန္ခ် လုပ္ေလ့ရွိပါ၍ ရပ္နား ခ်ိန္ ပံုမွန္မရွိပါ။ ကုန္အတြက္ တန္ဆာခ ဘယ္ေလာက္ေပးရမွန္း မသိေသာ္လည္း သေဘၤာစီးခမွာ ေရမုိင္ တစ္မုိင္ လွ်င္ ၁ဲ(တစ္ပဲ)ႏႈန္းေပးရ ေၾကာင္း မွတ္သားရဖူးပါသည္။ ဖ်ာပံုႏွင့္ ရန္ကုန္မွာ ၆၄မိုင္ ေ၀းပါ၍ သေဘၤာခ ၄က်ပ္ ျဖစ္ပါသည္။ (၁၆ပဲလွ်င္တစ္က်ပ္)
    က်ိဳက္လတ္ႏွင့္ ဖ်ာပံုမွာ ၁၆မုိင္ေ၀း၍ သေဘၤာခ ၁က်ပ္ ေပးရသည္။ ထုိတစ္က်ပ္တန္ ခရီးေလးကို အသြား အျပန္ အၿမဲႀကံဳႀကိဳက္ေနပါ၍ ...
    "ဒါ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီး ... ဒါရုိက္တာ ... ဦးသုခ၏ၿမိဳ႕" ဟူ၍ ရံဖန္ရံခါ ကၽြန္မ သတိတရ ရွိေနတတ္ ပါသည္။
    ဆရာဦးသုခကို မျမင္ဘူးခဲ့ပါ။
ေနာက္ပိုင္း ... ကၽြန္မ အိမ္ေထာင္က်ခါစအခ်ိန္မွာ စတင္၍ နီးကပ္စြာ ျမင္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ဆရာေသာ္တာေဆြ ကၽြန္မ တို႔ အေၾကာင္း၊ မၾကာခဏ ထည့္ေရးဖူးေသာ ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမွ ရြာတန္း ရွည္ရြာတြင္ ၾကမ္းခင္းသြပ္မုိး ၀ါးထရံကာ လံုးခ်င္းအိမ္ေလးမွာ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေထာင္ဦးကာလက ေနခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိအိမ္ေလးမွာ ဆရာ ေသာ္တာေဆြ ႏွင့္ ေမတို႔ အိမ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျဖစ္ၿပီး ၿခံေလး၀င္ေလးႏွင့္ပါ အိမ္လခက တစ္လ ငါးဆယ္က်ပ္ ...

    တစ္ေန႔ေသာအခါမွာ ... ဆရာေသာ္တာေဆြကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရုပ္ရွင္အဖြဲ႕လာေရာက္၍ ရုပ္ရွင္ ရုိက္မည္ ဟု သိရ၍ ကၽြန္မတို႔လည္း စိတ္ေစာစြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိပါ၏။
    ထိုေန႔ နံနက္က ေရာက္လာေသာ စက္အဖြဲ႕ ကင္မရာအဖြဲ႕သားမ်ားမွာ လူႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ ရွိႏိုင္ပါသည္။ အားလံုး ဆရာေသာ္တာေဆြတို႔အိမ္မွာ စတည္ခ်ၾကသည္။
    မင္းသမီး က အဲသည့္အခ်ိန္မွာ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားေနေသာ ၾကည္ၾကည္ေဌး ...
ထုိေန႔ ရုိက္ကြင္းမွာ မင္းသား မပါပါ ... ၾကည္ၾကည္ေဌး၏ ခင္ပြန္း ဦးေအာင္သိန္း (ဟုထင္ ပါသည္) ႏွင့္အဖြဲ႕ ဆရာေသာ္တာေဆြ တို႔ အိမ္မွာ ဖဲ၀ိုင္းဖြဲ႕ၿပီး ဖဲကစားေနၾကသည္။ သူ႔ဇနီး ၾကည္ၾကည္ေဌး ရုိက္ကြင္းအားလံုးကို လုိက္သည္။ အႏုပညာေၾကး ကုိလည္း သူ႔ကိုပဲ ေပးရသည္ဟု သိရပါ၏။

ရြာတန္းရွည္ ဟူသည့္ အတုိင္း တကယ့္ေတာရြာကေလးပါပဲ (ယခု ေခ်ာ္တြင္းကုန္းမွ တိုက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနပါ ၿပီ)
ထုိေန႔က ရုိက္မည့္ ဇာတ္လမ္း၏ ဇာတ္၀င္ခန္းမွာ ၾကည္ၾကည္ေဌးက ႀကိမ္လံုးေလးကိုင္ ၿပီး ေ၀ွ႕ယမ္း၍ ... ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ လုပ္ရင္း ျမဴးျမဴးၾကြၾကြေလးလာမည္ ... ေနာက္မွ ႏြားလွည္းႀကီး ကိုလည္း တစ္ေယာက္က ေမာင္းၿပီး ရြာထဲ၀င္လာသည့္အခန္း ျဖစ္ပါ၏။ ရုပ္ရွင္ကား၏အမည္က လွည္းႀကိဳးႏွင့္နသိုး (ဟုထင္ပါသည္ မေသခ်ာပါ)
    အဲသည့္ကားမွာ စီစဥ္ညႊန္ၾကားသူက ဒါရုိက္တာ ဦးသုခ တစ္ခ်ိန္လံုး မရပ္မနားဘဲ လွည္းနားသြားလိုက္ ျပန္ေလွ်ာက္ လာၿပီး ကင္မရာကို ၾကည့္လိုက္ ကိုယ္ကိုေစာင္းၾကည့္ ေခါင္းကို ငဲ့ၾကည့္ႏွင့္ လုပ္ၿပီးမွ အခ်က္ျပ လိုက္ရာ မင္းသမီးက အမူအရာစလုပ္သည္ ကင္မရာမင္းက စရုိက္ေနခ်ိန္မွာ

    "ဟိုး"
    ဆရာက လက္ကာျပၿပီး ... ထပ္လုပ္ခုိင္းသည္။ ၾကည္ၾကည္ေဌး ထပ္လုပ္သည္ ... မႀကိဳက္ျပန္
    "ရပ္"
    သံုးႀကိမ္ေျမာက္လုပ္ၿပီးခ်ိန္မွာ ဆရာက ေဒါသႏွင့္ ခပ္ကဆတ္ဆတ္ ေလွ်ာက္သြားၿပီး ၾကည္ၾကည္ေဌးကို တင္းတင္းမာမာ ၾကည့္၍
    "ေတာက္ ... အသံုးမက်တဲ့ေကာင္မ"
    မင္းသမီးအနီးမွာ ရွိေနေသာ ကၽြန္မပင္ လန္႔ျဖန္႔သြားသည္ ဆရာက ဆက္၍
    "ျမဴးေပ်ာ္ရမယ့္အခန္းမွာ နင္က ခုန္ရုံခုန္လာၿပီး မ်က္ႏွာက တစ္ခ်က္မွ မၿပံဳးဘူး အသက္မပါဘူး ... ျပန္လုပ္"
    ေနာက္ဆံုး စကား "ျပန္လုပ္" ဆိုေသာ ႏွစ္ခြန္းကို ေအာ္ထည့္လိုက္၍ ကၽြန္မတို႔ပါ ေၾကာက္လန္႔စြာ ေနာက္ဆုတ္ လုိက္မိၾကသည္။
    ၾကည္ၾကည္ေဌး မ်က္ရည္ေပါက္ေပါက္က်၏။

သူ႔ချမာ မ်က္ရည္အျမန္သုတ္ၿပီး ျပန္လုပ္ရသည္ ... ၿပံဳးရႊင္ေပ်ာ္ျမဴးသည့္ အမူအရာသို႔ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းရ ရွာသည္ ဒါကိုပင္ အစမ္းလုပ္ျပၿပီး ဆရာ့စိတ္ႀကိဳက္ရမွ က္ငမရာမ်ား ထပ္ခ်ိန္ ၿပီး တကယ္ရုိက္ၾကရေတာ့သည္ ...
တစ္ဖြဲ႕သားလံုး ဒါရိုက္တာကို ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေၾကာက္ၾကရသည္။ သူ႔အႏုပညာကို တစ္ခ်က္ကေလးမွ အတိမ္း အေစာင္းမခံ၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဂရုမစိုက္ လိုခ်င္သည့္စံ ျပည့္မွီမွ လက္လႊတ္သည့္ အႏုပညာရွင္ႀကီးပါလား ...
    ဒါေၾကာင့္သာ အကယ္ဒမီေျခာက္ဆုရွင္ ဒါရိုက္တာႀကီး ဦးသုခအျဖစ္ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ သမုိင္းမွာ ဘယ္ေသာ အခါ မွ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းခံရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးပါပင္။

ဒုတိယအႀကိမ္ ဆရာဦးသုခကို ေတြ႕ဆံုဖို႔ ျဖစ္လာသည္မွာ ၁၉၈၄ခု ေအာက္တုိဘာလ ေလာက္မွာ ကလ်ာ မဂၢဇင္း ထုတ္ေ၀ခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာ့အိမ္ရွိရာ ပါရမီလ္းသို႔ ကၽြန္မတို႔ သြားေရာက္ၿပီး စာမူ ေတာင္းခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက ...
    "ဆရာ့လို စာေရးဆရာနဲ႔ စာမူေတြ ထည့္ခြင့္ရရင္ စာဖတ္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးျပဳႏိုင္မွာ မုိ႔ပါဆရာ ေတာင္းရတာ အားေတာ့နာပါတယ္"
    "အားမနာနဲ႔ေလ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ၀တၱရား ရွိပါတယ္ ေရးကို ေရးရမယ္"
    ၀မ္းသာအားရွိရုံမက ေက်းဇူးအထပ္ထပ္ တင္မိပါသည္။ "ကလ်ာ" ဆိုေသာ အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ဆုိသည့္ ေဆာင္းပါး ႏွင့္ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ေဖာ္ျပခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။
    ဆရာ့ႏွင့္ တတိယဆုံဆည္းခြင့္ ရရွိသည္က နာေရးကူညီမႈအသင္း စတင္ဖြဲ႕စည္းစဥ္က ကၽြန္မလည္း ပါရွိ၍ ဆရာ့ အိမ္မွာပင္ မၾကာခဏ ဆံုခြင့္ရၿပီး ထုိအခ်ိန္က ဆရာ ဦးေအာင္သင္း၊ ဦးရဲဲျမင့္၊ ဦးျမင့္ေဆြတုိ႔လည္း ပါ၀င္ ခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သန္းျမင့္ေအာင္တို႔ပါ ဆရာဦးသုခအိမ္မွာ ဆုံဆည္းခြင့္ ဆရာ့ကို ကန္ေတာ့ခြင့္ ရရွိခဲ့ ပါသည္။

ဆရာႏွင့္ ဆံုဆည္းခြင့္ စတုတၳအႀကိမ္ ကံေကာင္းစြာ ရရွိခဲ့ျပန္ပါသည္။
ေမာင္ႏွမအရငး္လို ခင္မင္ခဲ့ၾကေသာ မႏၱေလးမွ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္ ကၽြန္မအိမ္သို႔ ေရာက္လာၿပီး
"ျပာသိုလျပည့္ အေမေန႔ ေဟာေျပာပြဲ မႏၱေလးကို လာဖို႔ မမ၀င္းကို လာဖိတ္တာပါ၊ ဘဘဦးသုခနဲ႔ ဆရာ ဦးအံ့ေမာင္ (မုံရြာ) တို႔ႏွင့္အတူ ေဟာေျပာရမွာပါ"
"အမယ္ေလး ေတာ္စမ္းပါ ရိုးရုိးစာေပေဟာေျပာပြဲေတာင္ ေဟာေျပာေလ့ မရွိတာ၊ မေဟာတတ္တာ ဒီဆရာႀကီး ေတြနဲ႔ ဒီလို ေဟာေျပာပြဲမ်ိဳးမွာ က်မ လိုလူကို ထည့္စဥ္းစားတာမ်ား အံ့ပါရဲ႕ ... တျခားတစ္ေယာက္ သာ ရွာပါ" ဟု အၿပီးအပိုင္ အျပတ္ျငင္းဆန္ခဲ့ပါသည္။

ဒါကို လူလည္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ကၽြန္မႏွင့္အတူ ထုိင္ေနရာက သူဖုန္းထဆက္ပါသည္။ ဘယ္သူ႔ဆီ ဆက္မွန္း မသိပါ။ သူႏွင့္ခဏၾကာ စကားေျပာၿပီးေနာက္မွ ... သူကဖုန္းခြက္ကို ကိုင္လ်က္ ကၽြန္မကို လွမ္းၾကည့္ၿပီး
    "မမ၀င္း ခဏဒီမွာ အေမနဲ႔ ေျပာလိုက္ပါဦး"
    ျမတ္စြာဘုရား မႏၱေလးက ေဒၚေဒၚ ေဒၚအမာနဲ႔ ေျပာရမွာ ဆုိပါလား ...
    "ဟုတ္ကဲ့ ေဒၚေဒၚ ေျပာပါ"
    "ေဟာေျပာဖို႔ ျငင္းေနတယ္ဆို"
    "ဟုတ္တယ္ ေဒၚေဒၚရဲ႕ ကၽြန္မမွ မေျပာတတ္တာ"
    "ကုိယ္ က မိခင္တစ္ေယာက္ပဲ မေျပာတတ္စရာ မရွိပါဘူး လာသာလာခဲ့ပါ မႏၱေလး ပရိသတ္က ၿငိမ္ ပါတယ္"
    "ေဒၚေဒၚရယ္ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ"
    "ျဖစ္ပါတယ္ ... လာခဲ့ပါ"

ခ်စ္လွစြာေသာ ေက်းဇူးရွင္ ေဒၚေဒၚ့ကို ထပ္မျငင္းရဲခ်ိန္မွာ ေဒၚေဒၚ့ဘက္က ဖုန္းခ်သြားခဲ့ ပါၿပီ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္ က ၿပံဳးစိစိႏွင့္ ကၽြန္မကို ၾကည့္ေနပံုက "ကဲခုေတာ့ ဘာတတ္ႏိုင္ေသးလဲ" ဆိုသည့္ သေဘာ ...
    ကၽြန္မသူ႔ကို အားရပါးရ  ထုခ်စ္ရုိက္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာမိပါေတာ့သည္။
    မေဟာေျပာတတ္ေသာ ကၽြန္မလို ဘာမဟုတ္သည့္ မိန္းမက ဆရာႀကီး ဦးသုခတို႔ႏွင့္ တစ္စင္တည္း ေဟာရမည့္ အျဖစ္က ဘယ္ေလာက္မ်ား တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းလိုက္ပါ သလဲ ...
    ရက္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာေအာင္ ေဟာေျပာမည့္ စာေတြခ်ေရး အသံသြင္း ျပန္ရစ္ ျပန္ဖြင့္ႏွင့္ ကၽြန္မမွာ အရူး မီး၀ိုင္း ျဖစ္ခဲ့ရဖူးပါသည္။

ျမန္မာျပည္၏ အႀကီးမားဆံုးေသာ "အေမေန႔" ေဟာေျပာပြဲျဖစ္၍ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ကလည္း ရာႏွင့္ခ်ီ ပရိသတ္ ကလည္း ေထာင္ခ်ီမလား မေျပာတတ္ပါ။ အေပၚထပ္ ေအာက္ထပ္ ခန္းမႀကီး ႏွစ္ခုလံုးအျပည့္ အျပင္ဘက္ မွာပါ တီဗြီမ်ားထား၍ ၾကည့္ရႈနားဆင္ၾကရပါသည္။
ဆရာဦးသုခကိုယ္တိုင္ေဟာေျပာမည္ဆို၍ ပရိသတ္က မ်ားမွမ်ား  ကၽြန္မေၾကာက္လြန္း လို႔ အရင္ဆံုး ေျပာ ပါရေစဟု ခြင့္ေတာင္းရသည္။ ကၽြန္မကို အားေပးဖို႔သက္သက္ လိုက္လာရွာ ေသာ မမစု (ေဒၚခင္ႏွင္းယု)၏ မႏၱေလး သို႔ ေနာက္ဆံုး ခရီးစဥ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

မနည္းအားတင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈသြင္းၿပီး မိနစ္ေလးဆယ္ေလာက္ အထစ္အေငါ့ မရွိဘဲ ေျပာႏိုင္ၿပီးမွ "ဟင္း" ခ်ရပါသည္။
ထုိပြဲသို႔ လာၾကေသာ ဆရာဦးသုခ၊ ဆရာဦးအံ့ေအာင္၊ မမစုတို႔၏ အရိပ္ကိုခိုကာ တည္းခုိခြင့္ အခမဲ့ ညစာ စားပြဲမ်ာ းႏွင့္ အရီးေတာင္းဦးေက်ာ္သိန္းႏွင့္ ေဒၚၾကြယ္ၾကြယ္တို႔၏ တိုက္မွာလည္း ထမင္းတစ္နပ္ စားခဲ့ရပါေသးသည္။ ထုိခရီးမွာ ဆရာႀကီး ဦးသုခႏွင့္ ေန႔စဥ္ ေတြ႕ခြင့္ စကားေျပာခြင့္ အတူေနခြင့္ ရခဲ့ေသာ အဖိုးတန္ ေနာက္ဆံုး ခရီးစဥ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။

သည့္ေနာက္ပိုင္းမွာျဖင့္ ဆံုခြင့္မရေတာ့ပါ။
ကြယ္လြန္ခ်ိန္ က်မွသာ ေရေ၀းသုသာန္သို႔ သြားၿပီး ရုပ္အေလာင္းကို ရိုေသေလးျမတ္စြာ ကန္ေတာ့ခဲ့ရပါသည္။
စာေရးဆရာ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ဆိုေသာ စြယ္စုံရ အႏုပညာရွင္ႀကီးမ်ား ျမန္မာ့သမုိင္းမွာ မေပၚထြန္း ခဲ့ဖူးေသးပါ။ ေနာင္ရာစုႏွစ္မ်ားစြာ တိုင္ေအာင္လည္း ဆရာ ဦးသုခလို အႏုပညာရွင္မ်ိဳး ေပၚေပါက္ လာဖို႔ ခဲယဥ္းဦးမည္ ထင္ပါသည္။
အလြန္ ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းလွေသာ ဆရာဦးသုခ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဤ ေဆာင္းပါး ကို ေရးသား၍ ရွိခုိးကန္ေတာ့လိုက္ပါသည္။

ေဒၚကလ်ာ
၂၁-၈-၂၀၀၉

No comments: