Thursday, July 14, 2011

ဆရာဦးသုခႏွင့္ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ စာဆိုတို႔အျမင္ အပိုင္း (၁၆)

ေၾသာ္ … ဆရာၿငိမ္း
သုခ တမ္းတသည္

လူျဖဴျဖဴႏြဲ႕ႏြဲ႕ ေျခတံလက္တံသြယ္လ်လ် ေခါင္းတံုးဆံေတာက္ပါးပါးတြင္ နားထင္နားရင္းမ်ားက ျဖဴလြလြ ျဖင့္ သေဘာေကာင္းပံုရေသာ အသက္ေလးဆယ္ခန္႔ ပုဂၢိဳလ္ကား ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ေပတည္းဟု ျမင္လွ်င္ ျမင္ျခင္း သိလုိက္ပါသည္။

အခ်ိန္ကား ကၽြန္ေတာ္ေအ၀မ္းရုပ္ရွင္သို႔ ေရာက္စ ၁၉၃၇ခုႏွစ္ ေနရာမွာ ေအ၀မ္းရုပ္ရွင္ၿခံအတြင္း သီးသန္႔ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ဂီတရိပ္ၿမံဳ အေဆာက္အဦကေလး အတြင္း၀ယ္ "နတ္သွ်င္ေနာင္" ႏွင့္ "သက္ေ၀" ဓာတ္ျပား သီခ်င္း မ်ား တုိက္ေပးေနသည့္ ဌာနျဖစ္ပါသည္။ ေအ၀မ္းဓာတ္ျပား ေခတ္စားခ်ိန္၀ယ္ ေအ၀မ္း ခင္ေမာင္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ေအ၀မ္းတူရိယာအဖြဲ႕ တက္ညီလက္ညီထၾကြ ႀကိဳးစားၾကသကဲ့သုိ႔ ျပည္လွ ေဖ၊ ေမရွင္ တို႔ႏွစ္ဦးမွာလည္း တုဘက္ၿပိဳင္ကင္းေသာ အဆိုေက်ာ္ ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္မ်ားေပတည္း။ အဆုိေက်ာ္၊ ၀ိုင္းေက်ာ္တို႔အတြက္ သီခ်င္းေရးဆရာ အေက်ာ္အေမာ္ဟူ၍ မန္းေရႊၿမိဳ႕ေတာ္မွ တသီးပုဂၢ ေခၚယူပင့္ေဆာင္ခံရသည့္ ဆရာႏွစ္ဦးကာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ ေအ၀မ္းဆရာညႇာ တို႔သာတည္း။ "တပ္ေတာ္ ဦးဆီေမွ်ာ္လိုက္ျပန္ေတာ့ ရဲတံခြန္ေတြ ေလကစား ၾကြား တလူလူ ေ၀ တပ္ဦးဆီေမွ်ာ္လိုက္ ျပန္ေတာ့ တံခြန္ ေတြ အလံေတြ ရဲမာန္ ပြားေလာက္ေပ"။

ဆရာၿငိမ္းက မယ္ဒလင္ကို ညင္းညင္းသာသာတီး၍ သူ႔ႏႈတ္ဖ်ားမွ တိုးတိုးကေလး ဆိုျပေနခ်ိန္၀ယ္ သူ႔မ်က္စိ အစုံမွာ မိႈ္င္းမႈန္စြာ အေ၀းေျမသုိ႔ ေငးေနေတာ့သေယာင္ လည္တုိင္ေက်ာ့ေက်ာ့တြင္ မ်က္ႏွာ ကေလး ခပ္ေမာ့ေမာ့ ရွိလွသည္။ သူ႔သီခ်င္းကို ျပည္လွေဖ သံေနသံထာလိုက္ စမ္းရင္း ဆိုၾကည့္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္မွလည္း သံေယာင္လုိက္၍ ဆိုေနမိသည္။
စင္စစ္မွာကား ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ဇာတ္ညႊန္းေရးသမား တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္မွာ စကၠဴေပၚ တြင္ ဇာတ္လမ္းေရးခ်ဖို႔သာျဖစ္လ်က္ ကၽြန္ေတာ္၏ အလုပ္ခြင္မွာလည္း ထုိဂီတစံအိမ္ႏွင့္ အလွမ္း ကြာလွေသာ စတူဒီယိုထဲက အခန္းက်ဥ္းကေလးတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေခ်၏။ သို႔ေသာ္ ၀ါသနာ၏ စြဲေဆာင္ရာကို ေတာ္လွန္ႏိုင္စြမး္ မရွိခဲ့။

က်ိဳက္လတ္ၿမိဳ႕ဇာတိ မဟာဂီတ ဦးၿပံဳးခ်ိဳ၏ဆရာ ေစာင္းဆရာႀကီးဦးတုတ္ေပါ ဆိုသူကား ကၽြန္ေတာ္၏ အဖိုးအရင္း ပါတည္း။ ကၽြန္ေတာ္အဖုိး၏ ဆရာကား ေဒ၀ဣႏၵာဆရာႀကီးဟု သိလုိက္ရသည္။ ဆယ္ႏွစ္သား ေလာက္ က အဖိုးကြယ္လြန္သြားျခင္းေၾကာင့္ အတီးပညာကို စည္းႏွင့္၀ါးမွ်သာ ရလိုက္ရေသာ္လညး္ မေတာက္ တစ္ေခါက္ ဆုိခ်င္သည့္ ၀ါသနာမွာ အဖိုး၏ မ်ိဳးရိုးဗီဇဟုပင္ ဆုိရမည္လားမသိ၊ ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္း ကို ျမင္ဖူးခ်င္၍ သြားၾကည္ရာ၀ယ္  သူ၏သီခ်င္းသံက ကၽြန္ေတာ္၏ ဘ၀င္၌ တလွပ္လွပ္ခံစားရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေနျပန္ေတာ့သည္။

"ပိေတာက္ေတြ ေရႊရည္လူးခဲ့ေပါ့ေလ ပုလဲငုံစံပယ္ျဖဴ ဖူးခိုက္ေ၀ေ၀ ပန္းမ်ိဳးစုံရာသီကူးခဲ့ေပါ့ေလ ခ်စ္သူကို ရည္စူး ခူးတယ္လို႔ ေခၽြ ကိုယ္တိုင္လွရာရာ ေရြးလို႔ ဆင္မေပးရ ဆံျမညႇာေက စစ္ေျမမွာ ၾကာေညာင္း ရက္ရွည္ ေရာက္မယ္အထင္နဲ႔ ေမွ်ာ္တဲ့သူ ဗ်ာပါေၾကြ တေတြးေတြး ေဆြးရွာေရာ့မယ္ေလ"
အမယ္ေလး ကဗ်ာဆန္လိုက္တဲ့ ဂီတႏွယ္ေနာ္ သို႔ကလိုပင္ ကၽြန္ေတာ္ ၿငီးလိုက္မိသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ဂီတတိုင္း သီခ်င္းတုိင္း ကဗ်ာဆန္သည္ဟု မဆုိႏိုင္ပါ။ ေ၀ါဟာရဆနေသာ ဂီတသီခ်င္းမ်ိဳးကား မ်ားျပား လွစြာ၏။ ယခုေတာ့ ၾကည့္စမ္းပါ့။

ပိေတာက္ပန္းကေလးေတြ ေရႊေရာင္ေတာက္သလုိ ၀ါ၀ါထိန္ထိန္ ပြင့္ေန ျခင္းကို ဆရာၿငိမ္းက ေရႊရည္လူး ထား လိုက္သည္၊ ရာသီမသိ ပန္းႏွင့္ညႇိဆိုဘိသကဲ့သို႔ ပန္းမ်ိဳးစုံပြင့္ျခင္း ေၾကာင့္ ရာသီေတြေျပာင္းကာ ႏွစ္ကာလ ေဟာင္းခဲ့ရသည့္ကာလကို ပန္းမ်ိဳးစုံ ရာသီစုံ ကူးခဲ့သည္ဟု သူ ဆိုသည္။ ထုိ႔ထက္ ဓာတုကလ်ာ ခ်စ္သူ ၏ ဆံပင္တြင္ လွႏိုးလွရာပန္းေတြထဲက ေရြး၍ သူကိုယ္တုိင္ ပန္ေပးခ်င္သည္ကို ဆိုရာ၌ ဆံပင္ကေလး ကို ဆံျမညႇာေကဟု သူ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားပံုမွာ ကယုကယင္ ႏိုင္လွသည္။ ကဗ်ာဆန္လွသည္။ ခ်စ္ဖြယ္လိလိ ရွိလွသည္။
သူ႔ဂီတကဗ်ာ ကို ခ်စ္လွ၍ သူ႔ကုိပါ ခ်စ္လာရသည္။ တိုးတိုးသက္သာ စကားေျပာပံု အားနာလိုက္ေလ်ာျခင္း အျပည့္ႏွင့္ ၿပံဳးျပလိုက္ပံုကေလးမ်ားကလည္း သူ႔ဂီတ ကဗ်ာဆန္သလို သူ၏စိတၱဳပၸါဒ္ကပါ ကဗ်ာဆန္ေနပါ သည္။ စာသားႏူးညံ့သေလာက္ သေဘာထားႏူးညံ့၏။

ကၽြန္ေတာ္၏ အလုပ္ခြင္ကို စြန္႔ခြာ၍ သီခ်င္းတိုက္တုိင္း သူ႔အနားသို႔ ေရာက္ေနသည္မွာ တာ၀န္၀တၱရား ရွိေနသလားဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္မွားေနေသာ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ၾကားရေသာ သီခ်င္းစာသား ကား "သက္ေ၀"
"လွသထက္လွမယ္ဆိုရင္ ေဆးဖက္၀င္ပါသလား ေမာင့္အသားေတြ ေမာင့္အေသြးေတြ ေမာင့္အသည္းေတြ ေမာင့္ႏွလံုးေတြ အသံုးျပဳပါေလ ၾကည္ျဖဴပါတယ္ လိုရာကို ယူေစ"
အခ်စ္ကို ဖြဲ႕ေသာ သီခ်င္မ်ားတြင္ "ခ်စ္သမွ်ကုိ" ပတ္ပ်ိဳးကို စံထားခဲ့ၾကရသည္။ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက "ခ်စ္သမွ်" ကို ထက္ပို၍ ခ်စ္ျပလိုက္ၿပီဟု ထင္ရသည္။ ဤစကားသည္ ယုတၱိ ရွိပါသည္။ ခ်စ္သမွ်ကို ပတ္ပ်ိဳးစာသားမွာ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ႀကီး ႏွင့္ ႏိႈင္း၍သာ အခ်စ္ကို ျပသည္။ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကိုသာ သက္ေသျပဳသည္။ တကယ္ ဆိုရလွ်င္ ကိုယ့္ဖက္က ကိုယ္ခ်စ္ေၾကာင္းသာ ၀န္ခံရုံရွိသည္။

ၿမိဳ႕မၿငိမ္း ကမူကား မိမိ၏ခ်စ္သူဟာ လွေနၿပီး ျဖစ္ပါလ်က္ႏွင့္ ထုိ႔ထက္ထုိ႔ထက္ ပို၍ လွလာႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ ဒဗၺဂုဏပရ ေဆးဘက္၀င္မ်ားမွာ မိမိ၏ အေသြးအသားအသည္းႏွလံုးျဖစ္သည္ဟု ဆိုျငားအံ့၊ အလွေဆးေဖာ္ ရေအာင္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ေပးရက္ ပါသည္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမွာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္ ခ်စ္သူအတြက္ အနစ္နာခံေတာ့မည့္ အႏုပီယကထာ စကားကေလးမ်ိဳး ျဖစ္ေတာ့သည္။
သူမုိ႔ ရွာတတ္သည္။ ႀကံတတ္သည္။ ေတြးတတ္သည္။ ေရးတတ္သည္။ အခ်စ္ကို ဖြဲ႕ဆိုလွ်င္ "သက္ေ၀" ကို မီေအာင္ လိုက္ၾကေပေရာ့ဟု စိမ္ေခၚလိုက္သလား မွတ္ရတယ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမိသည္။ သူ႔ခါးကေလး ႏြဲ႕သေလာက္ သူ႔စာသားကေလးေတြ ႏြဲ႕ပါဘိျခင္း၊ အျပင္ပန္း၌ကား စကားကုိ ေဖာင္ေလာက္ ေအာင္ မေျပာ တတ္၊ အလြန္ႏႈတ္နည္းေသာ ဆရာပါေပ။
ေျပာမည့္ ေျပာလွ်င္လည္း အတိုဆံုးႏွင့္ အဓိပၸာယ္ အျပည့္၀ဆံုးတို႔သာ သူ႔ႏႈတ္က ထြက္လာတတ္ပါသည္။

မႏၱေလးရုပ္ရွင္တြင္ ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကားရိုက္ကးရန္ စီမံစိုင္းျပင္းၾကစဥ္က ၿမိဳ႕မၿငိမ္းကား ဂီတ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး အျဖစ္ ခန္႔အပ္ျခင္းကို လက္ခံသူတည္း။
ဆရာၿငိမ္းက သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ တစ္ပုဒ္ေရးတာ ၾကာတယ္၊ ထိုေကာလာဟလမွာ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ၏နားသုိ႔ ပင္ ေပါက္ေရာက္သြားခဲ့သည္။ တစ္ညေန၌ မႏၱေလးရုပ္ရွင္ၿခံ သေျပပင္ရိပ္ေအာက္၀ယ္ ခင္းထားအပ္ ေသာ လက္ဖက္ရည္စားပြဲ၌ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ့္အျပင္ အျခားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားပါ ၀ိုင္းထုိင္စကား ေျပာၾက၏။ စကားေျပာ ၾက၏ ဆုိရာ၌ သူကား အေျပာသမား မဟုတ္၊ အေတြးသမား၊ အေငးသမားသာ ျဖစ္ပါသည္။ စပ္မိစပ္ရာ စကားျပႆနာတို႔တြင္ ဆရာၿငိမ္းကား စိတ္၀င္စားဟန္မတူ၊ က်ားတံဆိပ္ မီးျခစ္ဗူးထဲမွ မီးျခစ္ ဆံတစ္ေခ်ာင္း ကို ထုတ္၍ ျခစ္ၾကည့္လိုက္သည္။ မီးျခစ္ဆံ တိုသြားေသာအခါ မီးေတာက္ႏွင့္တကြေသာ ထင္းရူးသား ကေလးကို ေအာက္သို႔ ခ်လိုက္သည္။

ထုိသို႔ ျပဳမူေနသည္မွာ တစ္ေခ်ာင္း က ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ႏွစ္ေခ်ာင္းက သံုးေခ်ာင္း အနားရွိလူေတြက သူ႔ အျပဳအမူ ထူးျခားပံု ကို အာရုံျပဳမိၾကသည္။ ထုိပုဂၢိဳလ္၀ိုင္းထဲက ႏႈတ္သြက္ စကားသြက္သူက ကၽြန္ေတာ္ ပင္တည္း။
"ဆရာ က မီးျခစ္ ျခစ္ျခစ္ၿပီး ေတေဇာကသိုဏ္းရႈေနတာမ်ားလား ဆရာ" ထုိအခါမွ သူက ေလ်ာ့ရဲရဲ ကေလး ၿပံဳး၍ သူ႔အိတ္ထဲက ရုိကိုဆင္ ဓာတ္မီးျခစ္ကေလး ထုတ္ကိုင္လုိက္သည္။ "ဘယ္သူက စေမးမလဲလို႔ လုပ္ေနတာ ဆရာသုခက ေမးမွ ကၽြန္ေတာ္က ေျဖရေတာ့မယ္ တျခား မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ေဟာသည္ သစ္သားမီးျခစ္ကေလးဟာ တစ္လံုးမွ ငါးျပား ေပးရတယ္။ မီးေတာက္ကေလး ထြက္ အလာသား၊ ေဟာဒီ ကၽြန္ေတာ့္မီးျခစ္ဟာေလ ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္ေတာင္ ေပးကိုင္ရသဗ်၊ သူလည္း အခုလို ျခစ္လိုက္ေတာ့ မီးေတာက္ပဲ ထြက္လာတာပါပဲ၊ (စကားေျပာရင္း ေတာက္ခနဲ လက္ႏွင့္ႏွိပ္၍ မီးေတာက္ ကေလး စြဲလာ ေအာင္ ျခစ္ျပလိုက္သည္)

"အဲ မီးေတာက္ျခင္းေတာ့ အတူတူပါပဲ ဒါေပမယ့္ သစ္သားမီးျခစ္က အဆံကုန္ေတာ့ လႊင့္ပစ္လုိက္ရုံပဲ ကၽြန္ေတာ့္ မီးျခစ္ ကေတာ့ လႊင့္မပစ္ရက္ႏိုင္ေအာင္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေသေသသပ္သပ္ စနစ္တက် လုပ္ထား ေပတာကိုး၊ မသကာ ဓာတ္ဆီတို႔ ေက်ာက္တို႔ ကုန္ရင္ ျပန္ထည့္ႏိုင္တာမုိ႔ မီးျခစ္မေပ်ာက္မျခင္း တရုိတေသ သိမ္းထားရတာေပါ့ ဟုတ္ဖူးလားဗ်ာ၊ ဆရာသုခကေတာ့ မီးျခစ္ေကာင္းေကာင္း ကိုင္ဖူးလို႔ သိပါတယ္ေလ" အမ်ားက အဓိပၸာယ္ နားမလည္ခင္ ဆရာၿငိမ္းက သူ႔မီးျခစ္ကေလး တရုိတေသ အိတ္ထဲ ျပန္ထည့္ လိုက္ကာ မြန္မြန္ ရည္ရည္ ႏႈတ္ဆက္၍ တပါတည္း ျပန္သြားပါေတာ့သည္။
"ဆရာသုခ ေရ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္လိုက္အံုးမယ္" ေနာက္တစ္လေလာက္ၾကာ၍ မႏၱေလးသို႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေခါက္ ေရာက္ခ်ိန္မွာကား ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ သူ၏အဖိုးတန္ ဓာတ္မီးျခစ္ကလးကိုထား၍ ဘ၀ တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားရွာၿပီ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ဓာတ္ဆီးျခစ္ႏွင့္တူေသာ သူ႔ဂီတမ်ားအား ဂီတျမတ္ႏိုးသူတုိင္း တရုိတေသ သိမ္းထားၾကမည့္ ကဗ်ာ့အျမဳေတ ဂီတရတနာမ်ားသာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္တကား ေၾသာ္ ဆရာၿငိမ္း ဆရာၿငိမ္း …။

သုခိအတၱာနံ ပရိဟရႏၱဳ
 
ေဒၚလာ (ေရခ်မ္း) ေက်းဇူးရွင္ဆရာဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္

ကၽြန္ေတာ္က အေမ ဆို "ခ်စ္" လွေပါ့ဗ်ာ။။ အားလဲကိုးတယ္၊ ခင္လဲခင္တယ္။ ခင္ဗ်ာ။ ေလာကႀကီး တစ္ခု လံုး မွာ အေမဟာ အဓိကပဲလို႔ ထင္မိသူပါ။ အေမ က ကၽြန္ေတာ္ကို ဘယ္ေလာက္ခ်စ္သတုန္းဆုိ (၃)ႏွစ္ သား ေလာက္ထိ "ႏို႔" တိုက္တုန္းပါ။
တစ္ေန႔ …
ကစားရာက ျပန္လာၿပီး ႏို႔တြယ္ေနတုန္းမွာ အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္က ျမင္သြားၿပီး "ဟဲ့ … ရွင္လွၾကည္ရဲ႕ ညည္း ကေလး က ဆင္ေကာင္ႀကီး၊ ျမင္းေကာင္ႀကီး ေတာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီဟဲ့။ ႏို႔ျဖတ္လိုက္ေတာ့ေလ။ ၾကာရင္ ႏို႔ေပြး ေတြ စားကုန္ၿပီး သြားေတြက်ိဳးကုန္လိမ့္မယ္လို႔ သတိေပးေတာ့မွ "မုတ္ခါး" သုတ္ၿပီး ႏို႔ျဖတ္ပါ ေတာ့ တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကိုေခၚရင္လညး္ နာမည္ေတာင္မေခၚရက္လို႔ "သား" "လူေလး" "ေမ့ခ်စ္တံုးေလး" နဲ႔ ေခၚတတ္ ပါတယ္။ ခုိင္းခ်င္စရာ ရွိရင္လဲ "သား" အေမလက္မအားေသးလို႔ေနာ္ ဟိုဟာေလးယူေပးစမ္းပါဦး ဒီဟာေလး ဆြဲေပးစမ္း ပါဦးကြယ္"နဲ႔ နား၀င္ခ်ိဳေအာင္ ေျပာၿပီး ခုိင္းတတ္ပါတယ္။ ပန္းကန္လံုး၊ ပန္းကန္ျပားကိုင္ရင္လဲ "ေသခ်ာ ကိုင္ေနာ္ လြတ္က်ရင္ ကြဲတတ္တာရယ္။ ေဟာဒီလို တုတ္ခၽြန္ႀကီးေတြ ပါရင္ မကိုင္ရဘူး။ မ်က္စိ ထုိးမိၿပီး ေသြးထြက္ကုန္တတ္တယ္လို႔" ေသခ်ာစြာ  ရွင္းျပတတ္ပါတယ္။

ေဟာဒါက သားေလးႀကိဳက္တဲ့ အဖတ္ဟင္းပါတယ္... မ်ားမ်ားမစားရဘူးေနာ္။ တို႔ကာပင့္ကာ စားရတယ္။ သူခ်ည္းစားရင္း သြားေတြနာကုန္တတ္တယ္ေနာ္။ ဒါက ငါးပိလိမၼာခ်က္လို႔ ေခၚတယ္။ ငရုတ္သီးပါလို႔ နည္းနည္း ေတာ့ စပ္မွာေပါ့။ ဒါမွက်န္းမာေရးအတြက္ အခုိးေတြပြင့္ၿပီး ေကာင္းသြားမွာေလ။ ဒါက သားစား ေနက် ပဲဟင္း နဲ႔ မန္က်ည္းခ်ဥ္ေရေလ။ ပရုိတင္းေတြ အမ်ားႀကီးပါေတာ့ သန္မာထြာက်ိဳင္းလာမယ္ေလ။ ဒါက ငါးကေလးအုိးကပ္ ခ်က္ေလ။ ေမႊးေနေတာ့ စားခ်င္စရာႀကီးေပါ့။ အရိုးေတြကို သန္မာေစတဲ့ကြယ္။  အရင္တစ္ခါ သားက ဒီဟင္းနဲ႔ ထမင္းေတြ တစ္ဇလံုႀကီးကုန္တာ အေမမွတ္မိေနေသးတာေပါ့လို႔ အဆင္ေျပ ေအာင္ေျပာၿပီး ေကၽြးေမြးတတ္တာကို သတိရေနတုန္းပါ။

စိတ္အားလက္အားရွိ သားအမိႏွစ္ေယာက္တည္းမ်ား ရွိၿပီဆိုရင္ အေမက သားကို စိတ္ခ်တာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းေတာင္ မျဖစ္လို႔ ထည့္ရတာရယ္ေနာ္။ ေတာ္ၾကာ ဘယ္သူကမ်ား လုပ္လႊတ္တာခံခဲ့ရမလဲ၊ အခ်င္းခ်င္းရန္ျဖစ္ကုန္လို႔ ေပါက္ၿပဲကုန္မလားလုိ႔ ေတြးပူေနတာ။ သူတစ္ပါးပစၥည္းဆို မေပးပဲနဲ႔ မယူရဘူး အေမ မႀကိဳက္ဘူးေနာ္။ အေမက သားေလးကို လိမၼာေစခ်င္လို႕ ေက်ာင္းထားရတာ။ လိမၼာေအာင္ ေနပါ သားရယ္လို႔ တဖြဖြမွာ တတ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ပ်င္းလုိ႔ စာမက်က္ခ်င္လဲ "သားစာဖတ္လိုက္ဦးေလ၊ သားက စာေတြရမွာ အလိမၼာတံုးေလး ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့။ ဒါမွ ပညာတတ္ႀကီးျဖစ္မွာ၊ စာေတြတတ္ေတာ့ ၿမိဳ႕အုပ္ေတြ၊ အေရးပိုင္းေတြ ျဖစ္ေတာ့ မေပါ့။ သားစာဖတ္ၿပီးရင္ အေမသားကေလးႀကိဳက္တဲ့ ပံုျပင္ေတြ ေျပာျပမယ္၊ သားႀကိဳက္တဲ့ သၾကားလံုး ေတြ ကို ေကၽြးမွာေပါ့လို႔ နား၀င္ေအာင္ ေျပာၿပီး သူလိုခ်င္တာကို ဆြဲေဆာင္ေလ့ ရွိတယ္ေပါ့။
အေဖ့စရိုက္က တစ္မ်ိဳး
စကားအရာမွာ သာယာညႇင္း(ျငင္း) ေပ်ာင္းမႈမရွိသလို လုိတုိရွင္းနဲ႔ ဒိုးကနဲ ေဒါက္ကနဲ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ စေနသားပီပီတစ္ခြန္းက ႏွစ္ခြန္းဆင့္ေျပာရရင္ ေဒါသေရွ႕ေရာက္ လာတတ္ပါတယ္။ ဇနီးသားမယား နဲ႔ ေအးေအး ေဆးေဆး ထုိင္စကားေျပာခဲသိလို သူ႔အလုပ္သူပဲ ဂရုထားေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ အမိအုပ္ႀကီးရတာ မဟုတ္ပဲ အဖအုပ္ႀကီးရတာဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ နည္းပါးမွန္းသိသာလြန္းပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ ပညာေပးပံုႀကီးလဲ ၾကည့္ဦး၊ ကၽြန္ေတာ္မူလတန္းစေနတဲ့ အရြယ္ေလာက္မွာေပါ့။ အိပ္ေကာင္း ေကာင္း နဲ႔ အိပ္ေနလိုက္တာ "လင္း" ေတာာင္ မႏိုးပဲ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ႀကီး အိပ္ေပ်ာ္လို႔ေနပါတယ္ ဒီေတာ့ အေဖက ေရာက္လာၿပီး တုတ္ႀကီး နဲ႔ လႊဲ၊ လႊဲရိုက္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လန္႔တာတစ္မ်ိဳး၊ နာတာ တစ္မ်ဳိးေၾကာင့္ "ထ" ထုိင္မိပါေတာ့တယ္။ ပါးစပ္ကလဲ ေယာင္ေယာင္ရမ္းရမ္းနဲ႔ ဘာလု႔ိ ရုိက္တာ တုန္း လုိ႔ ေမးမိတယ္။
သူ႔အေျဖစကားက "လင္းထိန္ေနၿပီကြ၊ ဒါအိပ္ခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ ဒီထက္နာမယ္ ျပင္ေရာ့" တဲ့။
အေဖေပးတဲ့ စည္းကမး္က ခုခ်ိန္ထိ ၿမဲေနတယ္ ဆိုပါေတာ့။

အေမဆီေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ "ငါ့သားေလး အေတာ္နာသြားၿပီးလား၊ နင့္အေဖ လုပ္လိုက္ရင္ အရမ္းခ်ည္း ပဲ၊ သူက ႏြားေက်ာင္းသားဘ၀က လာတာဆိုေတာ့ လက္ျမန္ေျချမန္ ရွိတယ္ ထုခ်င္ႏွက္ခ်င္တာလဲ လြန္ေရာ။ စကားနဲ႔ေျပာလဲရသားနဲ႔ ဥစၥာ။ ရုိက္လို႔ အရိႈးေတြကို ထင္ေနတဲ့ေနရာကို ပရုတ္ဆီပြတ္ေပးရင္း နင့္အေဖ က အရမ္းမုိက္ရိုင္းတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ၾကည့္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးႏုႏုထြတ္ထြတ္ေလးဆိုေတာ့ နာမွာေပါ့ သားရယ္လို႔ မ်က္ရည္ေတြ ေတြေတြက်ရင္း …
သူက လံုးလံုးေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူးရယ္ သားေလးငယ္ငယ္က "ပုခက္"ထဲမွ သိပ္ထားခဲ့ၿပီး သားရဲ႕ အႏွီး ေတြကို ေခ်ာင္းထဲသြားၿပီး ေလွ်ာ္ရတာေပါ့။ ကေလးကို ၾကည့္ထားဦးလုိ႔ မွာခဲ့တယ္။ ခပ္သုတ္သုတ္ ဖြပ္ေလွ်ာ္ၿပီး ျပန္ခဲ့ေတာ့ ၀ိုင္း၀င္ကတည္းက မင္းကဂြဲဂြဲလန္ေအာင္ ငိုေနသံ ၾကားရတယ္။

ဒီေတာ့ ဟိုး "ကိုတင္လိႈင္"ရဲ႕ ေတာ္မလဲေလ ေသခ်ာမွာရဲ႕သားနဲ႔ ကေလးငိုေနတာ ဘာလို႔ မေခ်ာ့ ရတာတုန္း လို႔ ဆူေတာ့
"ေခ်ာ့သားပဲဟ၊ နင့္ကေလးက ဆိုးလို႔ ငိုေနတာပဲ၊ ငါလဲ ေခ်ာ့မရလို႔ ဒီအတုိင္း ပစ္ထားတာပဲ" လို႔ ဆိုတယ္။
အံ့ပါရဲ႕ေတာ္ ကေလးမွာ အသံေတြေတာင္ ပ်ာေနၿပီလို႔ ေကာက္ခ်ီၿပီး ႏို႔တပ္ေပးတာေတာင္ မစို႔ႏိုင္ပဲ ဆက္ငို ေသးတာေပါ့။
ဒီေတာ့ ပိုးေကာင္မႊားေကာင္မ်ား ကိုက္သလားလို႔ ဟိုရွာ၊ ဒီရွာ လွန္ေလွာ္ ရွာၾကည့္ေတာ့ "ေၾကာ" မွာ လက္ငါးေခ်ာင္းရာႀကီးက ထင္းလို႔ ေတြ႕သြားပါတယ္။ မ်က္ရည္ေတြ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်လာၿပီး
ေတာ္ဟာေလ ကေလးကို ေမြးၿပီး ဖခင္စိတ္ကင္းလွခ်ည္လား၊ ဘာမွမသိနားမလည္းတဲ့ကေလးကို ရိုက္ရ တယ္လုိ႔ ေတာ္၊ လက္၀ါးႀကီးက သက္ေသခံေနၿပီ။ ေတာ့ကိုေတာ့ တစ္သက္မေၾကႏိုင္ဘူးေတာ့္ အေဒၚ ေဒၚစံ ဆီ သြားၿပီး တုိင္တန္းရေတာ့တာေပါ့။
ဒီထိ သည္းခံမႈ႕နည္းတဲ့ အေဖပါ။.

ေနာက္ေတာ့ ေဒၚေဒၚစံဆံုးမတာနဲ႔ နည္းနည္းေတာ့ ျပင္သြားပါတယ္။ လံုး၀ႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ ေတြ႕ရင္ ခ်က္ခ်င္းမရိုက္ေသးပါဘူး။ တစ္ႀကိမ္လဲ ႏွစ္ႀကိမ္ထိ သည္းခံပါေသးတယ္။ သံုးႀကိမ္မ်ား ေရာက္ လာလို႔ ကေတာ့ တုိင္ဖက္ခုိင္းၿပီး တြယ္ေတာ့တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ။ ရိုက္ေနတုန္းသာ ေၾကာက္ၿပီး ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားျပန္တယ္။
အေဖ့ ကိုေတာ့ ရႊံေၾကာက္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေဖ်ာက္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ သူဘာေျပာေျပာ ေကာင္းတယ္ လို႔ မထင္ေတာ့ပဲ အျပစ္လို႔ပဲျမင္ေနပါေတာ့တယ္။ အေဖနဲ႔မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ဖိုဆို ေရွာင္ေလ့ ရွိပါတယ္။ မတတ္သာတဲ့အဆံုး ေတြ႕ရရင္လဲ ျဖဴတယ္၊ မည္းတယ္ ဘာတစ္ခြန္းမွ မဟေတာ့ပဲ တိတ္ဆိတ္ ေနပါေတာ့ တယ္။

သားအဖခ်င္း အေနအထားက တင္းမာေနလ်က္ပဲေလ
ဒီလိုနဲ႔ေခတ္ကာလေတြ ျဖတ္သန္းၿပီး ေက်ာင္းေနလာလိုက္တာ အစိုးရစစ္တန္းျမင့္ေက်ာင္းထြက္ စာေမးပြဲ ေအာင္ၿပီး ဆယ္တန္းကို ေရာက္လာတယ္။ ဆယ္တန္းကို ၀ဲလည္ေနၿပီး မေအာင္ႏိုင္တာနဲ႔ ေက်ာင္းထြက္ လိုက္တယ္။
ဒီေတာ့ "ရြာ" ျပန္ေရာက္လာၿပီေပါ့။
စာေမးပြဲမေအာင္တာကတစ္မ်ိဳး။ ဖခင္နဲ႔ တြဲမလုပ္ခ်င္တာတစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကို လုပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အိမ္ရဲ႕စီးပြားေရးက သံုးတန္ေလာ္လီကားေျပးဆြဲၿပီး စီးပြားရွာတာအျပင္ ေဒသ လိုအပ္ခ်က္ အရ န၀လီဆီအငွား ႀကိတ္စက္ကေလးကိုေထာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းကမ်ား လူက နည္း လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းဆရာဘ၀က ထုတ္ၿပီး ဆီစက္ကို ဦးစီးေစခ်င္တယ္ေပါ့။ လြယ္လြယ္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္ရႏိုင္ ပါ့မလဲဗ်ာ။

ဒီလိုနဲ႔ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလဲ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး တစ္အိုးတစ္အိမ္ ထူေထာင္ေနပါတယ္။ ေခၽြးမ ကလဲ မိဘက သေဘာတူတာ မဟုတ္တဲ့အျပင္ ဇံဇံက်ဲစြာစိလန္ဆိုေတာ့ ေနသာေအာင္ ေနၾကတယ္။ ေျမးေတြရေနတာေတာင္ သိပ္ဟက္ပက္ပက္ မရွိေတာ့ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ပဲ ေအးေအး ေဆးေဆး ေလွ်ာက္ေန ၾကပါတယ္။
ေလာကဓံအလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္ခ်င္လာောတ့ အေဖက က်န္းမာေရးသိပ္မေကာင္းတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ လာတယ္။ ေလာ္လီကားကို ေရာင္းပစ္လိုက္ခါ ဆီစက္ကိုပဲ အားစိုက္လုပ္ကိုင္တယ္ေပါ့။ သူ႔က်န္းမာေရး က ထင္သေလာက္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ သားကို အားကိုးခ်င္စိတ္ ေပၚလာတယ္။

သူေခၚရင္ ေသခ်ာေပါက္မလာမွန္းသိေတာ့ အေမ့ကို ရွင္းျပၿပီး ေခၽြးမ ကို စည္းရုံးကာ အရပါေအာင္ ႏွဴးပါ ေတာ့တယ္။
သူ႔စကားေလးက ဘယ္ေလာက္တင္းသလဲဆိုရင္
"လခစား ဘ၀ဆိုတာ ဖင္နဲ႔ေခ်းနဲ႔ တိုင္းေပးတာပဲ။ ဘယ္လိုမွ ႀကီးပြားလမ္း မျမင္ဘူး။ လူေမႊးလူေတာင္ ေျပာင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ေက်ာင္းအလုပ္က ထြက္ခဲ့ေတာ့။ ေက်ာင္းဆရာလခ သူေပးႏိုင္တယ္။ ထမင္းလည္း ေကၽြးထားဦးမယ္ဆိုေတာ့ မက္ေလာက္စရာႀကီးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ မေလာက္ငွရင္လဲ အေမက ေထာက္ဦးမယ္လို႔ ဆိုပါ ေသးတယ္။
ဒီေတာ့ အေမနဲ႔ဇနီးကို "က်ဳပ္က ထြက္မယ္ဆုိ ထြက္ႏိုင္ပါတယ္။ သားအဖခ်င္းက သိပ္ေလေပးေျဖာင့္တာ မဟုတ္ေတာ့ အခက္အခဲဆိုတာ ေပၚလာႏိုင္တယ္။ ဒါကို မင္းက တာ၀န္ယူႏိုင္မလား။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆုိင္ ၀ံ့ ပါ့မလားေမးေတာ့ ျဖစ္ပါ့ေတာ့၊ ျဖစ္ပါ့ဆိုတာနဲ႔ သေဘာတူျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ဆီစက္လုပ္ငန္းထဲ ေရာက္သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ၀န္ထမ္းဥာဥ္ေတြ ေဖ်ာက္ျပစ္ၿပီး ခါးခ်ိဳးလုပ္ကိုင္သည္။ မဖိတ္ရ မယိုရေအာင္ တားဆီးလုပ္ကိုင္ေတာ့ အစစအရာရာ အဆင္ေျပတယ္ေပါ့။ ေရာင္းစရာရွိေရာင္း၊ ၀ယ္စရာ၀ယ္နဲ႔ အားလံး အားလံုး ေခ်ာေမြ႕လို႔ ေနပါတယ္။
မနက္မိုးမလင္းခင္ကတည္းက ကိစၥၾကီးငယ္ထလုပ္လိုက္ တစေနကုန္စက္လည္ျပီး ဝင္ေငြရွာလို႕ ေနပါတယ္။ ဆီအငွားလာၾကိတ္သူမ်ား အဆင္ေျပေစဖို႕ ထိုက္သင့္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးရပါတယ္။  ေျပာ ရရင္ ေတာ့ဗ်ာ စက္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ဘံုကၽြန္ၾကီးလို ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ စိတ္မအားလူမအားနဲ႕ ွဗ်ာမ်ားလို႕ ေနရပါေတာ့တယ္။

ႏွစ္ကေလးၾကာလာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အိမ္တြင္းေရးမွာ မဋိပကၡ ျဖစ္လာေတာ့တယ္ေပါ့။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက ၾကီးျမင့္ လာေတာ့ရတဲ့ လခနဲ႕ မေလာက္မငွ ျဖစ္လာတ၃ယ္။ လူၾကီးေတြမသိေအာင္ တိုးတိုး တိတ္တိတ္ ေပးပါလား လို႕ မယားက ေတာင္းတဲ့အခါ လွ်ာေပၚျမက္ေပါက္ပေလ့ေစ ငါ ဒီကိစၥမ်ိဳး မလုပ္ဖူး။ ငါသိကၡာ မေစာ္ကားနဲ႕လို႕ ပိတ္ပင္တားဆီးတယ္။
မယား က တစ္ဖက္၊ မိဘက တစ္ဖက္ၾကားထဲမွာ အခက္ၾကီးခက္လို႕ေနတာ ကၽြန္ေတာ္ပဲေပါ့။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ အလြယ္တကူရလိမ့္မယ္အထင္နဲ႕ အေဖထံ လခတရားဝင္တိုးေတာင္းတဲ့ အခါ
"မင္းငတ္ေန လို႕ တိုးေတာင္းရတာလား "
ေမးေတာ့
"ငတ္ေတာ့မငတ္ဘူးေပါ့ဗ်ား၊ ငတ္လုငတ္ခင္ျဖစ္ေနျပီ"
ဒါဆိုရင္ "ငါ့ေျမးေတြေခၚခဲ့ ငါေကၽြးထားမယ္ မင္းမိန္းမ မေခၚခဲ့နဲ႕ ငါမေကၽြးထားႏိုင္ဘူး" ဆိုေတာ့ အေတာ္ စိတ္ေပါက္ သြားတယ္။
ေမွ်ာ္လင္မထားတာ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ေထာင္းဆိုေဒါသလည္း ထြက္သြားတယ္ေပါ့။ စိတ္ထဲရွိတာေတြ အန္ထြက္ လာတာက…
"ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္သားသမီးေတြ ေခၚေကၽြးတာက သေဘာရိုးမဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ညံ့ေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ျပခ်င္ လို႔ပဲဗ်"
"အဲဒါေတာ့ မင္းထင္ခ်င္သလိုထင္"

"ဒီမယ္ က်ဳပ္မွာ ေျခေရာလက္ေရာ အေကာင္းၾကီးရွိေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားစက္လုပ္ရမွ ထမင္းတစ္လုတ္စား ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ခုအခ်ိန္ကစျပီး ခင္ဗ်ားစက္မွာ မလုပ္ေတာ့ဘူး ထြက္တယ္ဗ်ာ" ေျပာျပီး အျပီးထြက္ခဲ့ပါ ေတာ့တယ္ ။
ေမွ်ာ္လင့္တၾကီး နဲ႕ ေစာင့္စားေနတဲ့ ဇနီးသည္က "ဘယ္ႏွယ္တုန္း အဆင္ေျပခဲ့ရဲ႕ မဟုတ္လား"
"မေျပလည္ခဲ့ပါဘူး ကြာ ခြန္းၾကီးခြန္းငယ္ ေျပာျပီး အလုပ္ကထြက္ခဲ့ျပီကြ၊ ကိုယ္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ျပီး လုပ္ကိုင္စား ေသာက္ဖို႕ပဲ ၾကိဳးစားေပေတာ့"
"ၾကာေနကတည္းက ထင္ေတာ့ထင္သားပဲ"
"အဲဒါက အေရးမၾကီးဘူး၊ အဓိကက ဝမ္းေရးပဲ၊ ေန႕တိုင္း ပါးစပ္လႈပ္ဖို႕ရာသာ ျပင္ေပေတာ့"

ႏွစ္ရက္သံုးရက္ေလာက္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားၾကျပီး ကိုယ္ပိုင္ ပစၥည္းဆိုလို႔ ရွားရွားပါးပါး ဆီပီပါ ႏွစ္ရစ္စာ ဆီရွစ္ပံုး ကို မတည္ျပီး ထုတ္ေရာင္းတယ္။ ေရာင္းလို႕သာေရာင္းရေနရတာပါ။ ဘယ္ဝယ္လို႕ ဝယ္ရမွန္းမသိပါဘူး။ ေစ်းထဲမွာ ထြက္ေရာင္းတာဆိုေတာ့ လူကစံုေတြ႔ရတယ္။ မေရာင္းဖူးဘဲနဲ႕ ေရာင္းတာ ဆိုေတာ့ အားလံုးအသစ္ျဖစ္ေနတယ္။ ေစ်းဝယ္ကိုလဲ ရဲရဲေခၚဝံ့တာ မဟုတ္သလို၊ ကိုယ္ဟာကိုယ္လည္း ရွက္သလိုလို ေၾကာက္သလိုျဖစ္ျပီး မနည္းအားတင္းေနရတယ္။ ေစ်းသက္ရင့္တဲ့ သူေတြစကား နားေထာင္ ရသလို ကိုယ္ဟာကိုယ္လည္း ေဝဖန္ဆံုးျဖတ္ရတယ္ေပါ့။ တစ္ခ်က္ကေလးမွ အမွားမခံႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။

တစ္ေန႕ တစ္ပိႆာ၊ ႏွစ္ပိႆာ ကုန္ရာကေန တစ္ဆယ္ေလာက္ထိ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ကုန္လာတယ္။ အတြင္ ေရာင္းတာ ဆိုေတာ့ အရင္းမ်ားမ်ား အျမတ္နည္းနည္းပဲ ယူတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေရာင္းအားက တက္ တက္ လာတယ္။ ေလးငါးလေလာက္ေနေတာ့ လံုးျခားရုိက္ေနရာကေန အျမတ္အစြန္းတြက္လို႕ရ လာတယ္။ တႏွစ္က ႏွစ္ႏွစ္ဆိုေတာ့ မုဆိုးစိုင္သင္သလို စီးပြားေရးလာဘ္ျမင္လာပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ အေတြး အေခၚ ေလးကလည္း ရွိ အေျမႇာ္အျမင္ကေလးကလည္း ထားတတ္ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ ေလာက မွာ ရပ္တည္လာႏိုင္ပါတယ္။
သက္တမ္းကေလး ရလာေတာ့အသက္ရႈေခ်ာင္လာၿပီေပါ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့ စာဖတ္ျခင္း အေလ့ ကို အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ ေလ့လာျဖစ္တယ္ေပါ့။ သေဘာက်စရာ  အေၾကာင္းမ်ားေတြ႕ရင္  လင္မယားႏွစ္ ေယာက္ တစ္လဲစီဖတ္ လို႕ တစ္မ်ိဳး အသံထြက္ျပီး တစ္သြယ္ စာေပအရသာကို ခံယူေလ့ရွိၾကပါတယ္။

တစ္ေန႕ ေပးဖူးလႊာ မဂၢဇင္းထဲက ဝင္းျငိမ္းရဲ႕ ဦးသုခ အင္တာဗ်ဴးဆိုတာ ဖတ္မိတယ္။ အသည္းထဲကို စြဲ သြား တာပဲ ခင္ဗ်။
ဆရာသုခ…. ေျပာတာက သုခဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာခင္ဗ်ားတို႕အျမင္မွာေတာ့ အကယ္ဒမီ(၆)ဆုပိုင္ရွင္ၾကီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ဒါရိုက္တာၾကီးဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြေၾကာင့္ ေလးစားတန္ဖိုးထားၾကေပလိမ့္မယ္။ ဒါကလဲ ႏြားျပာၾကီး အေၾကာင္းမသိေသးလို႕ပါ။ သိရင္ေတာ့ အမဲသားေတာင္ စားခ်င္စိတ္ကုန္ေလာက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ အေတာ္မိုက္ရိုင္းတဲ့ေကာင္ပါ။ ဒီကမၻာမွာ ကၽြန္ေတာ္ေလာက္မိုက္တဲ့သူရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ထင္မိပါတယ္။ အေတာ္အသံုးမက်တဲ့ေကာင္မွန္း ခုမွသိရေလတယ္ဗ်ာ။

ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ေျပာပါေတာ့မယ္။ အေမရယ္လို႕ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနတုန္းမွာ ကိုယ္ေမြးသ မိခင္ ေက်းဇူးရွင္ဆိုျပီ ထမင္းတစ္နပ္ေတာင္ ေကၽြးဖူးတဲ့ေကာင္မဟုတ္လို႕ပါပဲ။ အေတာ္ မိုက္ကန္း ခဲ့တယ္ဗ်ာ။ ေမြးရက်ိဳးမနပ္ ဝမး္ရည္စပ္ရတာက ကၽြန္ေတာ္လိုလူမ်ိဳးဗ်။
ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အမွားကို ျမင္ေနပါျပီ။ မွားခဲ့တာကိုလဲ သံေဝဂယူလို႕ မဆံုးေတာ့ပါဘူး။ အမွားျမင္ လို႕ အမွန္ျဖစ္ေအာင္ျပင္ခ်င္ေပမဲ့လည္း အခ်ိန္က ေႏွာင္သြားပါျပီ။ ဘယ္လိုမွ ေခ်ဖ်က္လို႕ မရေတာ့ ပါဘူးဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္းသာ ေျပာပါရေစေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္ငမိုက္သားသုခ ကို နမူနာထားျပီးသင္ခန္းစာယူၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္လို မိုက္တြင္းနက္တဲ့ေကာင္ မျဖစ္ေစ ဖို႕ သတိေပးပါရေစ။ မိဘေတြကို မေသခင္မွာ ေကၽြးေမြးျပဳစုၾကပါ။ ေသမွငိုေနတာ အလကားပါပဲ။ လိမၼာေရးျခားရွိတဲ့ သားေကာင္း/သမီးမြန္ေတြ ျဖစ္ေရးအတြက္ တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ရေၾကာင္းပါ … တဲ့။
ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ၊ သိပ္ဟုတ္တာေပါ့။
ဒီစကားဟာ ကၽြန္ေတာ္ရင္ထဲကို တမဟုတ္ခ်င္း၊ စူးနစ္ဝင္ျမႇဳပ္လာခဲ့ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဖ်တ္ကနဲ သတိေတြ ဝင္လာျပီးအေတြးသစ္၊ အျမင္သစ္ေတြ ေပၚလာတယ္။
"ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ငါကံႀကီးထုိက္ခံရေတာ့မွာပါလား"
"ေက်းဇူးႀကီးလွပါတယ္ ဆရာသုခရယ္"

"ငါအေဖကို မေခၚမေျပာ တစိမ္းဆန္တာက ေက်းဇူးကန္တာ တစ္မ်ိဳးပဲေလ။  မိဘဆိုတာ ေက်းဇူးေတာ္ အနႏၱ လို႔ ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား၊ ဘာေက်းဇူးမွ မဆပ္တဲ့လူဟာ လူအႏၱပဲေလ။ ေလာကထဲမွာ ေနရင္ လဲ လူေလွ်ာ္စာရင္း ၀င္သြားမွာပဲေပ့ါ။

"ဆရာသုခ က အေနေ၀းလို႔ ေက်းဇူးဆပ္တဲ့အေနနဲ႔ ထမင္းတစ္နပ္မေကၽြးလုိက္ႏိုင္တာထားဦး၊ ငါလို အၿမဲ ထိေတြ႕ ေနရတဲ့ သူက မေခၚမေျပာတာ လြန္တာေပါ့"
"ငါ့အေဖ့ဆီသြားၿပီး ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ကာ မိုက္မွားမိတာကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေတာင္းပန္မယ္။ လြယ္လြယ္နဲ႔ မေက်နပ္ ရင္လည္း ေက်နပ္သည္အထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းပန္မယ္"
ဆို၊ ဆဲ၊ ရုိက္ လႊတ္ရင္လဲ ခံရုံပဲေပါ့
ငါခုလို ေမြးသဖခင္အေပၚမွာ အျမင္ရွင္းၿပီး ၾကည္လင္သြားတာဟာ ဆရာသုခရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ေပါ့။ ႏို႔မို႔ဆို အခ်ိန္ ေတြ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ငရဲႀကီးေနဦးမလဲေပါ့ …။
ေက်းဇူးရွင္ႀကီးဆရာသုခခင္ဗ်ား။ ေရာက္ရာဘံုဘ၀မွ  သာဓုအႏုေမာဒန ေခၚႏိုင္ပါေစ။

ဆရာေပးတဲ့အသိနဲ႔ လင္းလက္လာသူ
(သုခိအတၳာနံ-ပရိဟရႏၱဳ)
ေဒၚလာေရခ်မ္း
 .

No comments: