ဆရာႀကီးဦးသုခႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္
လယ္တြင္းသားေစာခ်စ္
ဆရာႀကီး ဦးသုခကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုးတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္မွာ စသိခဲ့သည္။ မႏၱေလး ရပ္ရွင္မွာ ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးေနပံု သတင္းစာထဲမွာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္တကြ ပါလာ၍ ျဖစ္သည္။
မီးရထားႀကီး ႏွင့္ ရွမး္ျပည္နယ္ဘက္မွာ ျမင္ကြင္းက်ယ္ စီနီမာစကုပ္ ရိုက္ကူးသည္။ ႀကီးက်ယ္ေပစြ၊ ခမ္းနား ေပစြ။
ဘ၀သံသရာသီခ်င္း က ထြက္လာျပန္သည္။ ပတ္မႀကီးထု၍ ဖြင့္ၿပီး ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးႏွင့္ တီးေသာ သီခ်င္း၊ တရား ဓမၼသံေ၀ဂမ်ားႏွင့္ လူတုိင္းႏႈတ္ဖ်ားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ေသာ္သီခ်င္း၊ အလွဴတုိင္းမွာ ဘ၀ သံသရာ၊ ေနရာတိုင္း မွာ ဘ၀သံသရာ။
ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားျပေသာအခါ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ သြားၾကည့္ရသည္။ ပြဲစဥ္တုိင္းမွာ လူအျပည့္။
ဒါရိုက္တာသုခ ကိုယ္တုိင္ပါ၀င္ ရုိက္ကူးတာ ... တဲ့။
"ဒါရိုက္တာသုခက ေမသစ္နဲ႔ ေမာင္ႏွမတဲ့"
"ဘ၀သံသရာသီခ်င္းက ဒါရိုက္တာသုခ ကိုယ္တုိင္ေရးၿပီး ကိုယ္တုိင္သီဆိုတာတဲ့"
ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေသာအခါ မင္းသမီးအစ္ကိုျဖစ္ေသာ သုခကို မင္းသားလုိပင္ စိတ္၀င္စားၾကရ သည္။
"ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ (သုခ ႏွင့္ ေမသစ္) အလြန္ခ်စ္ၾကပံုကို ျပသည္။ ထမင္းအတူစားၾက ရင္း ခ်စ္ၾကပံုကို ျပသည္။ ထမင္း အတူစားၾကရင္း ၾကက္သားဟင္း၏ အသညး္ဖတ္ကို အစ္ကိုႀကီး စားပါ။ ညီမေလးစားပါ" ဟု တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ထည့္ေပးေနၾကသည္ႏွင့္ ၾကားမွအေဒၚျဖစ္သူ (ေဒၚဂ်မ္းစိန္) က စိတ္မရွည္ျဖစ္ၿပီး "ကဲဟယ္ ... ငါစားမယ္" ဟု ျဖတ္ယူၿပီး စားပစ္လုိက္သည္။ ရုပ္ရွင္ရုံထဲမွာ ၀ါးကနဲ ရယ္သံႀကီး ျဖစ္သြားသည္။
ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကား မွာ လူတုိင္း စြဲမက္စြာ မွတ္သားမိေနၾကေသာ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခန္း ျဖစ္ပါသည္။
အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲမွာ ဘ၀သံသရာ ဇာတ္ကား အကယ္ဒမီဆုရေၾကာင္း ဒါရိုက္တာသုခ အကယ္ဒမီ ရ ေၾကာင္း ၾကားသိရေသာအခါ ကိုယ္ႏွင့္ မျမင္ဘူးသူ မသိသူျဖစ္ပါလ်က္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ သူ တစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္စြာ ဆုရသကဲ့သို႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ရသည္။
ေနာက္ေတာ့ ဒါရိုက္တာဦးသုခ ရိုက္ကူးေသာ အကယ္ဒမီဆုရ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ား စြာကို ၾကည့္ရင္း ဆရာႀကီးကို အထင္ႀကီးေလးစားအားက် ခ်စ္ခင္ေနရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ (၉)တန္းေက်ာင္းသာ အရြယ္(၁၅)ႏွစ္သားမွစၿပီး ဆရာႀကီးကို ေကာင္းစြာ သိရွိ မွတ္မိ ေနခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ (၉)တန္းေက်ာင္းသား အရြယ္တြင္ ဆရာႀကီးက ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ အကယ္ဒမီ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ေနာင္တြင္ ဆရာႀကီး ေဟာေျပာေသာစာေပ၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ားကိုလည္း နားေထာင္ဖူးပါ သည္။ အေဟာ အေျပာ လည္းေကာင္းေသာ ဆရာႀကီး ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ခဲ့ေသာ သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ ဒါရိုက္တာ နာမည္ၾကည့္ၿပီး ယံုၾကည္ စိတ္ခ် စြာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရေသာ ဒါရိုက္တာထဲမွာ ဆရာႀကီးဦးသုခသည္ ထိပ္ဆုံး မွ ျဖစ္ပါ သည္။ ၾကည့္တုိင္းလည္း ေကာင္းပါသည္။ အကယ္ဒမီဆုမ်ားစြာရသည္မွာ ဘာမွ် အံ့ၾသစရာ မေကာင္းပါ။ ထုိက္တန္စြာ ရခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ကၽြန္မမွာ မိန္းမသား၊ တစ္ဦးက ေမတၱာ တစ္ဦးကေစတနာ၊ ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔၊ အကာကအခ်စ္ အႏွစ္က ေမတၱာ၊ စသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး အလြန္သေဘာက်မိသည။ "ဘယ္သူၿပိဳင္၍ လွပေတာ့ႏိုင္" ဇာတ္ကားကို သေဘာက်လြန္း၍ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကည့္မိသည္။ ၾကည့္ တုိင္း သေဘာက်သည္။
ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာျဖစ္၍ ေဟာေျပာပြဲလုိက္ေသာအခါ ဆရာႀကီးလည္း က်န္းက်န္း မာမာႏွင့္ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ား သြားလာေဟာေျပာေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ေဟာေျပာပြဲမွာ စာအုပ္ စာေပႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ေဟာေျပာေသာ စကားတစ္ခုမွာ ထူးထူးျခားျခား ေကာင္းမြန္စြာ က်န္ေနခဲ့ပါသည္။ ယေန႔ ထက္တုိင္ စာေပေဟာေျပာေသာ စာေရးဆရာမ်ား ဆရာႀကီးနာမည္ တပ္၍ ကိုးကား ေျပာဆိုေနရပါသည္။
ထိုစကားမွာ-
စာအုပ္စာေပ ကို သံုးမ်ိဳးခြဲ၍ ဆရာႀကီးက ေဖာ္ျပသည္။
ကြမ္းယာ လို စာမ်ိဳး
အေရမရ အဖတ္မရ ျဖစ္သည္။ ကြမ္းယာမွာ အေရကိုလည္း ေထြးပစ္ရသည္။ အဖတ္ကို လည္း ေထြးပစ္ ရသည္။ ရသ လည္းမေကာင္း၊ ဘ၀သခၤန္းစာ အသိအလိမၼာလည္း မရ။
ႀကံရည္လိုစာမ်ိဳး
အရည္ကို ေသာက္ၿပီး အဖတ္ကို စြန္႔ရသည္။ ရသခံစား၍ ေကာင္းမြန္သည္။ ထူးျခားစြာ အသိဥာဏ္ ပညာမရ။
ဖာလူဒါလုိစာမ်ိဳး
အရည္ေရာ အဖတ္ပါ ေသာက္မ်ိဳခ်ရသည္။ ရသလည္း ခံစားေကာင္းမြန္သည္။ ဘ၀သခၤန္း စာ အသိ အလိမၼာ ဥာဏ္ပညာ လည္း ရသည္။ ထုိစာမ်ိဳးသည္ ဘာမွ်ပစ္စရာမရွိ။ အလြန္ဖတ္သင့္ ေသာ စာေကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္း စြဲၿမဲစြာ မွတ္သားရပါသည္။
ဆရာႀကီးႏွင့္အတူ စာေပေဟာေျပာပြဲတစ္စင္တည္းမွာ အတူတြဲ၍ ေဟာေျပာဖူးခ်င္လွ သည္။ မတန္မရာ ဘ၀င္ျမႇင့္ခ်င္ ၍ မဟုတ္ပါ။ တစ္သက္တာအတြက္ ဂုဏ္ယူခ်င္စရာ ျဖစ္ခ်င္လိုပပါ။
သို႔ေသာ္ ေဟာခြင့္မရခဲ့ပါ။ ဆရာႀကီးက အျခားေသာ ၀ါရင့္၊ သမၻာရင့္ စာေရးဆရာ၊ စာေရး ဆရာမႀကီး မ်ား ႏွင့္ သာ အတူတြဲ၍ သြားေနပါသည္။
ေဟာမည့္ေဟာရေတာ့လည္း မႏၱေလးမီးရထား စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ အတူေဟာရသည္။ ၁၉၈၆-၈၇ႏွစ္ မ်ား ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ တစ္စင္တည္း ေဟာသည္ပင္ အတူသြားရ အတူေနရ သည္ မဟုတ္ပါ။ ဆရာႀကီး ကို အလြန္ခ်စ္ခင္ေလးစားသူမ်ားက သီးျခားေခၚယူထားရွိၿပီး ေကၽြးေမြး ျပဳစု ဧည့္ခံၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ ကို မီးရထားျဖင့္ ေခၚယူၿပီး မီးရထားမွထားေသာ ေဟာ္တယ္မွာ တစ္ေယာက္ တည္း ေနရ သည္။
ဆရာမၾကဴၾကဴသင္း ပါေသးသည္။ သူကလည္း သူ႔အစီအစဥ္ႏွင့္ သူလာ၍ မန္းမီးရထား မွာ စာေပ ေဟာေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိလာ၍ ဘယ္မွာတည္းမွန္းမသိ။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ မီးရထားစာေပေဟာေျပာပြဲ ထံုးစံအတုိင္း အလြန္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ ေဟာေျပာပြဲ ျဖစ္ပါသည္။ မႏၱေလးဘူတာႀကီး (ယခင္ အေဟာင္း)ေရွ႕မွာ ကြက္လပ္ကြင္းျပင္ က်ယ္ႀကီးတြင္ စင္ထုိး၍ ေဟာေျပာရျခင္း ျဖစ္သည္။ ပရိသတ္အတြက္ ကုလားထုိင္မ်ားစြာ ခ်ခင္း ေပးထားသည္။ သံဃာေတာ္ ပရိသတ္ ကပင္ ေထာင္ေက်ာ္ ရွိလိမ့္မည္။
ဆရာႀကီးဦးသုခ ႏွင့္ ဆရာမၾကဴၾကဴသင္းတို႔၏ ဂုဏ္သတင္းလည္း ပါပါလိမ့္မည္။ သံုးေယာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ က ၀ါအငယ္ဆံုး သမၻာအႏုဆံုး ျဖစ္ပါသည္။
ေဟာေျပာပြဲမစမီမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ကို ဖိတ္ၾကားသူမ်ားက ေဟာေျပာပြဲေနရာသို႔ ပို႔ၾကသည္။ ေရွ႕ဆံုးတန္း မွာ ေနရာရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား သေဘာက်ေသာ ဆရာႀကီး ဦးသုခ ေဟာေျပာသည္ကို ေရွ႕ဆံုးတန္းမွ ထုိင္၍ အားပါးတရ နားေထာင္ခြင့္ရေတာ့မည္။
ပရိသတ္ ကလည္း မ်ားလြန္းလွသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကခ်ည္း တစ္ကြင္းလံုး ၀င္း၀ါေန သည္။ လူပရိသတ္ က လည္းမ်ားစြာ၊ ခ်ထားေသာ ခုံမ်ား ျပည့္ရုံမက မတ္တပ္နားေထာင္ၾကသူတို႔ လည္း မ်ားစြာ၊ အေ၀းႀကီး မွ ပလက္ေဖာင္းမ်ားေပၚမွပင္ ထုိင္ေနၾကသူတို႔ကလည္း အမ်ားႀကီး ျဖစ္၏။
ဆရာႀကီးက သူ႔က်န္းမာေရးအရ အရင္ေဟာၿပီး ေစာေစာနားမည္ဟု ဆိုသည္။ ေကာင္းပါသည္။ ဆရာႀကီး ကို ဦးစားေပးရမွာေပါ့။ ဆရာမ ၾကဴၾကဴသင္းလည္း ေရာက္ေနပါၿပီ။ သူ႔အၿခံအရံ သူ႔ပရိသတ္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ သူကလည္း ဆရာႀကီးၿပီးလွ်င္ ဒုတိယေဟာမည္ဟု ဆုိသည္။ ၀ါအငယ္ဆံုး သေဘာအႏုဆံုး က ေနာက္ဆံုး မွ။
ပရိသတ္က က်န္မွက်န္ပါ့မလား။ ရင္ဖိုေမာစရာ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ဤဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ မႏၱေလး မီးရထား စာေပ ေဟာေျပာပြဲ မွာ အတူေဟာေျပာခြင့္ရသည္ပင္ ဂုဏ္ယူစရာ၊ ေက်နပ္စရာ မဟုတ္ပါလား။
ေဟာေျပာပြဲစခ်ိန္မွာ အခ်ိန္ကိုက္ ဆရာႀကီးဦးသုခ ေရာက္လာသည္။ ကားကေလး တစ္စင္းႏွင့္ ေဟာေျပာစင္ နား အထိပင့္ေဆာင္လာၾက၏။ ဆရာႀကီးစင္ေပၚသို႔တက္၍ ေဟာေျပာ သည္။ သံဃာေတာ္ ပရိသတ္ မ်ားလြန္း၍လား မသိ ဆရာႀကီး ပိဋကတ္ေတာ္လာ က်မ္းဂန္စာေပ တုိ႔မွ အဆိုအမိန္႔ တရားေတာ္ မ်ားကို အေျချပဳ ေဟာေျပာပါသည္။
ဆရာႀကီး ၏ ေဟာေျပာမႈလည္း ရသေျမာက္သည္။ ဘ၀သံသရာလို အဆိုေလးကလည္း ပါေသးသည္မို႔ နားေထာင္၍ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ တရားေတာ္မ်ားကို အေျချပဳေဟာေျပာျခင္း ျဖစ္၍လည္း အေသ အခ်ာ အလိမၼာစာမွာရွိ ျဖစ္ပါသည္။ ဖာလူဒါလို စာေပေဟာေျပာမႈ ျဖစ္ပါ၏။
တစ္နာရီ ခန္႔ ေဟာေျပာၿပီး ဆရာႀကီးက စင္ေပၚမွာ ဆင္းသည္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို လက္အုပ္ခ်ီ ဂါရ၀ျပဳၿပီး ကားေလးႏွင့္ ျပန္သြားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သြားေရာက္ ဂါရ၀ျပဳခ်င္ေသာ္ လည္း အခြင့္ မသာ လိုက္ပါ။
ဆရာႀကီးၿပီးေတာ့ ဆရာမၾကဴၾကဴသင္း ေျပာပါသည္။ ပရိသတ္မွာ ေစာေစာက ဆရာႀကီး ေျပာစဥ္မွာလိုပဲ အျပည့္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမက တစ္နာရီခန္႔ ေျပာပါသည္။
မႏၱေလးမီးရထား စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ နာမည္ႀကီးသည္ႏွင့္အညီ နားေထာင္ အားေပးမႈ လည္း အလြန္ ေကာင္းပါ၏။ ေနာက္ဆံုးလူအထိ ပရိသတ္အျပည့္ နားေထာင္အားေပးၾကပါသည္။ ေလးစားစရာ ျဖစ္ပါ၏။
ထုိတစ္ပြဲသာ ကၽြန္ေတာ္ဆရာႀကီး ဦးသုခႏွင့္အတူ တစ္စင္တည္းတြဲ၍ ေဟာေျပာခဲ့ရပါ သည္။ တစ္သက္တာအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ရပါ၏။
ကၽြန္ေတာ္ ေရးသည့္ "ႏွလံုးသား မလွသူမဖတ္ရ" ၀တၳဳကို ဆရာႀကီး၏ တပည့္ ေမာင္ႏွင္းမိုးက "သူလိုေယာက်္ား" အမည္ႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရုိက္သည္။ ကန္ေတာ့ပြဲေပးသည့္ေန႔မွာ အေကၽြးအေမြးႏွင့္ ဧည့္ခံရင္း ဆရာႀကီးကို ကန္ေတာ့သည္။ ဒါရိုက္တာ မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ သရုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္တကြ စာေရးသူပါ ဆရာႀကီး ကို ကန္ေတာ့ၾကသည္။
ကန္ေတာ့ပြဲၿပီးသည့္အခါ ဆိုဖာဆက္တီမွာ ထုိင္ေနေသာ ဆရာႀကီး၏ ေျခရင္းတြင္ ေမာင္ႏွင္းမိုးႏွင့္အတူ ထုိင္ခြင့္ရသည္။ ဆရာႀကီးကို ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ ဂါရ၀ျပဳခြင့္ရေသာေန႔ ျဖစ္ သည္။
ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္၏၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ရုိက္ရာတြင္ ေနာက္ဆံုးအခန္းမွာ မူလ၀တၳဳ၏ အဓိပၸာယ္မပ်က္၊ ရသမပ်က္ မင္းသမီးအတြက္ သက္သာခြင့္ေပးရေအာင္ ျပဳျပင္ခ်င္ေသာ အေျပာ ႏွင့္အျပအခ်ိဳ႕ကို ရွင္းလင္း ေျပာျပညႇိႏိႈင္းသည္။
ဆရာႀကီးက ႀကီးၾကပ္ၿပီး ေမာင္ႏွင္းမိုးက ရိုက္ကူးျခင္းျဖစ္၍ ဆရာအေနႏွင့္ ျပဳျပင္သည္ကို ခြင့္ျပဳရန္ ေမတၱာရပ္ခံသည္။ လူႀကီးပီသေပစြ။ ရသလည္း မပ်က္ပါ။ အဓိပၸာယ္လည္း မယြင္းပါ။ ဆရာျပဳျပင္လိုက္သည္မွာ ရုပ္ရွင္သေဘာႏွင့္ဆိုလွ်င္ ပို၍ပင္ အျပလွပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္သေဘာ ခြင့္ျပဳေၾကာင္းျပဳ၍ ဆရာႀကီးေရာ၊ ေမာင္ႏွင္းမိုးပါ ၀မ္းသာၾကသည္။ ထုိေန႔မွစ၍ ဆရာႀကီးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးသြားပါသည္။ ေနာင္လည္း အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ မၾကာခဏ ေတြ႕ဆံု ျဖစ္ပါ သည္။
တစ္ႀကိမ္တြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ေတြ႕ဆံုရာမွာ ဆရာႀကီးက သူ႔အေနႏွင့္ မိဘကို ပူေဇာ္ၿပီး ရုပ္ရွင္ ရုိက္ကူးႏိုင္ခဲ့သလို ဆရာကို ပူေဇာ္ၿပီး ရုပ္ရွင္ကားႀကီးတစ္ကား ရိုက္ကူးလိုေၾကာင္း၊ ထုိဆႏၵ အတြက္ "ပန္းၿမိဳင္လယ္မွ ဥယ်ာဥ္မွဴး" ၀တၳဳကို ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးလိုေၾကာင္း၊ သူ႔မ်က္စိမွာ ေကာင္းစြာမျမင္ေတာ့၍ သူ၏ အကူအညီ ဒါရိုက္တာတစ္ေယာက္လိုေၾကာင္း ေျပာသည္။ ထုိအကူ ဒါရိုက္တာအျဖစ္ အျခား ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မထားလို "ပန္းၿမိဳင္လယ္မွ ဥယ်ာဥ္မွဴး" ၀တၳဳေေရးသူ ကၽြန္ေတာ့္ကို ထားလိုေၾကာင္း ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းပန္းတသာ လုပ္လိုလွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က ၀န္ထမ္း ျဖစ္ေန သည္။ ၀န္ထမ္းဘ၀မွ ထြက္ရမည္။ ကၽြန္ေတာ္ မထြက္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဆရာႀကီးလည္း "ပန္းၿမိဳင္လယ္မွ ဥယ်ာဥ္မွဴး" ကို ရိုက္မသြားႏိုင္ခဲ့ပါ။
ဆရာ့ မ်က္စိအျမင္အလင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ "ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ရသလား" ဟု ေမးၾကည့္ရာ ပံုသ႑ာန္ ကိုသာ ျမင္ရေၾကာင္း မ်က္ခံုးမ်က္လံုး၊ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္ မျမင္ရေၾကာင္း မ်က္ႏွာေနရာ ဟုသာ ျမင္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
မ်က္စိေကာင္းစြာ မျမင္ရဘဲ ရုပ္ရွင္ဘယ္လိုရိုက္သည္ဟု ေမးေသာအခါ ဇာတ္ညႊန္း အတုိင္း အခန္းစဥ္ခြဲၿပီး ရိုက္ကူးရာမွ လက္ေထာက္ဒါရိုက္တာမွ ကူညီေၾကာင္း၊ သရုပ္ေဆာင္မႈ ပီျပင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ၊ မွန္ကန္မႈ ရွိ၊ မရွိ ညႊန္ၾကားရာမွ အသံ နားေထာင္ၿပီးသိႏိုင္၊ ညႊန္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ဥပမာအားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ အႏၱရာယ္ႀကီးစြာႀကံဳ၍ အထိတ္အလန္႔ႏွင့္ "ကယ္ေတာ္မူပါ" ဟု ေအာ္ရာတြင္ အသံကို နားေထာင္ၾကည့္ရုံ ႏွင့္ သူ႔မ်က္ႏွာ အမူအရာ သရုပ္ေဆာင္မႈ မွန္ကန္ျခင္း ရွိ မရွိ သိႏိုင္ေၾကာင္း ဆရာက သူကိုယ္တုိင္ အသံသံုးမ်ိဳး ႏွင့္ ေအာ္ျပသည္။ တကယ္ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ေသာအသံ ပီျပင္ေသာအခါ အမူအရာ သရုပ္ေဆာင္မႈမွာလည္း အမွန္ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဆရာ အေတြးအျမင္ႏွင့္ ဆရာ့ပညာကို ေလးစား မိပါ၏။
ေနာင္တြင္ "ရဟန္းစားရေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္" ဆရာ ရိုက္ကူးေနသည္ကို ၾကားရသည္။ အသံကို နားေထာင္ၿပီး သရုပ္ေဆာင္မႈ အမွန္ေရာက္ေအာင္ ညႊန္ၾကားရိုက္ကူးေနမည့္ ဆရာ့ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ တကယ္ ရိုက္ကူးေနပံုကိုေတာ့ သြားမၾကည့္ႏိုင္ခဲ့ပါ။
ရုိက္ကူးၿပီးစီး၍ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ထုတ္လႊင့္ျပသေသာအခါ ႀကိဳတင္ေၾကျငာထား၍ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ဧည့္ခန္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္မိသားစုႏွင့္တကြ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားပါ ေရာက္ရွိေနၾကသည္။ ည သတင္းအၿပီးမွာ ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ ေကာင္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သံုးခါ မ်က္ရည္က်သည္။ လြမ္း၍ ၀မ္းနည္း၍ မဟုတ္။ ၾကည္ႏူးလြန္း၍ ေက်နပ္လြန္း၍ ဆရာႀကီးေပးေသာ ရသကို အျပည့္အ၀ ခံစားရလြန္း၍ ႏွစ္သက္စြာ က်ေသာ မ်က္ရည္ ျဖစ္သည္။
ဇာတ္ကားၿပီးသည္ ႏွင့္ တီဗြီဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္မွ "ဆရာႀကီးဦးသုခ၏ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ စြမ္းရည္ကို ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ပါတယ္" ဟု ေျပာၿပီး သံုးႀကိမ္ဦးခ် ကန္ေတာ့မိပါ၏။
ကန္ေတာ့ၿပီးသည္ ႏွင့္ ဆရာ့အိမ္ကို ဖုန္းလွမ္းဆက္သည္။ ဆရာႏွင့္တိုက္ရိုက္ ေျပာခြင့္ရ သည္။ "ရဟန္းစားေသာ ဆြမ္းတစ္နပ္" ကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္သံုးခါက်ေၾကာင္း၊ ဆရာ့အႏုပညာ ကို ရုိေသစြာ ကန္ေတာ့ ပါေၾကာင္း ေျပာသည္။ "အဘိ၀ါဒန သိေလသ ... အစခ်ီ၍ ဆုေပးသည္။ ဆုေပးၿပီးသည္ႏွင့္ ဆရာ က "ကိုေစာခ်စ္ မ်က္ရည္သံုးခါက်တာ တန္တာေပါ့ က်လိုက္ပါ။ ကိုေစာခ်စ္ မ်က္ရည္သံုးခါ က်ဖုိ႔ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္က ေျခာက္ခါေလာက္က်ၿပီး ရိုက္ကူးထားရတာ" ဟု ေျပာပါသည္။ မွန္ပါသည္။ အႏုပညာဖန္တီးရာမွာ ကိုယ္တိုင္က ႏွလံုးသားႏွင့္ ခံစားဖန္တီးႏိုင္မွ တစ္ဖက္သား၏ ႏွလံုးသားႏွင့္ ခံစားႏိုင္မႈ ကို ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ဆရာႀကီးက ဒီလိုလုပ္ပါဗ်ာ၊ စကားေလး ဘာေလးေျပာရေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္လာခဲ့ပါ။ ကိုေစာခ်စ္က ထမင္းႏွဲ ႀကိဳက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းႏွဲ၀ယ္ထားမယ္ေျပာ၍ ခ်ိန္းေသာရက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ သြားပါသည္။ ဆရာႀကီးကို တစ္ဘက္ႀကီးတစ္ထည္ႏွင့္ ထပ္မံကန္ေတာ့ပါသည္။
အေမေန႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ေဟာေျပာသည္မ်ားကိုလည္း နာၾကားရပါသည္။ အေမအေၾကာင္း ဆရာႀကီး ေရးေသာ စာမ်ားစြာကိုလည္း ဖတ္ခဲ့ရပါသည္။ မိခင္ေမတၱာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး၏ ေစတနာ၊ တုန္႔ျပန္ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈမ်ားစြာကို အေလးအျမတ္ျပဳ သာဓု ေခၚပါသည္။
၂၀၀၈ခုႏွစ္တြင္ မႏၱေလးအေမေန႔ ေဟာေျပာပြဲတြင္ အေမေန႔အေၾကာင္း ေမာင္ႏွင္းမုိးႏွင့္ အတူ ေဟာေျပာ ေပးပါရန္ ဆရာႀကီးဦးဖုန္းျမင့္ က ဖုန္းႏွင့္ အေၾကာင္းၾကားၿပီး လူကိုယ္တိုင္လည္း လာေရာက္ ဖိတ္ၾကား သည္။
အေမေန႔ေဟာေျပာရန္ မႏၱေလးသို႔ သြားရသည္။ နန္းေတာ္ေဟာ္တယ္မွာ ေနရသည္။ အေမေန႔ လာ ေဟာျခင္းျဖစ္၍ အခေၾကးေငြမယူ။ အလကားတည္းရသည္။ အေမ့ေက်းဇူးျဖင့္ နန္းေတာ္မွာ ေနရျခင္း ျဖစ္၏။ နန္းေတာ္ေဟာ္တယ္ေဘးကပ္လ်က္မွာ စားေသာက္ဆုိင္ႀကီး ရွိ၏။ မျပန္မခ်င္း အလကားစာပါဟု ဖတ္ၾကား လာ၏။
"ဟန္က်လိုက္တာ။ ဤေဟာ္တယ္မွာ အၿမဲေနၿပီး ဤဆိုင္ႀကီးမွာ အၿမဲစားေနရေသာ္ ေကာင္းေလစြ" ဟု အေပ်ာ္ ေတြး၍ ၿပံဳးမိသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (၂၂)ရက္၊ ၁၃၆၉-ခု၊ ျပာသိုလျပည့္ေန႔ အေမေန႔တြင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ သက်သီဟ ဘုရား၀င္းအတြင္းရွိ မဟာဗႏၶဳလ ေ၀ဇယႏၱာ ဓမၼာရုံမွာ ေန႔ခင္းပြဲအျဖစ္ အေမ့ေမတၱာ အေမ့ ေက်းဇူး ေဖာ္က်ဴး ေဟာေျပာပြဲ ကို ဒါရိုက္တာ ေမာင္ႏွင္းမိုးႏွင့္အတူ ေဟာေျပာ ရပါသည္။
အလြန္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ မဟာဗႏၶဳလ ေ၀ဇယႏၱာဓမၼာရုံ အက်ယ္ႀကီးမွာ ရဟန္း ပရိသတ္၊ လူပရိသတ္ ႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသည္။ ထုိင္ခံုႏွင့္ မဟုတ္၍ လူခ်င္းထိကပ္ ညႇပ္ေနေအာင္ ထုိင္ၾကရသည္။ ေဟာေျပာ မည့္ ေနရာေရာက္ေအာင္ ပရိသတ္ကို ေတာင္းပန္၍ မနည္းတိုးေ၀ွ႕ သြားရသည္။
ဓမၼာရုံ ၏ ညာဘက္ျခမ္းမွာ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေယာက်္ားပရိသတ္မ်ား ဟိုး ေနာက္အေ၀းႀကီးထိ ျပည့္က်ပ္ ေနသည္။ ဘယ္ဘက္ျခမး္မွာ အမ်ိဳးသမီးပရိသတ္မ်ားႏွင့္ အျပည့္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ထက္ အသက္အရြယ္ ႀကီးသည့္ အေမအရြယ္၊ အဖြားအရြယ္၊ အေဖအရြယ္၊ အဖိုး အရြယ္ သက္ႀကီးရြယ္အို မ်ားလည္း ပါသည္။ လူလတ္ပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးပါသလုိ ေယာက်္ားေလး၊ မိန္းကေလး ငယ္ရြယ္ သူတို႔လည္း မ်ားစြာပါသည္။ ေနာက္ဆံုးမွ လူမ်ားကို ေသးေသးသာ ျမင္ရ သည္။ ဤမွ် မ်ားျပားေသာ ေဟာေျပာပြဲ ပရိသတ္ကို ဤတစ္ခါသာ ေတြ႕ဖူးသည္။
ပို၍ အံ့ၾသစရာေကာင္းသည္မွာ ဤဓမၼာရုံအတြင္း ပရိသတ္ထက္ ပို၍မ်ားေသာ ပရိသတ္ ႀကီးက ဓမၼာရုံ အျပင္ဘက္ မွ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ရွိေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေဆာင္းေဘာက္စ္ မ်ား၊ တီဗြီႀကီးမ်ား၊ ပိတ္ကားႀကီး မ်ားႏွင့္ ထပ္ဆင့္ လႊင့္ျပထားသည္။ အသံၾကားရုံမက ရုပ္ပါျမင္ရ သည္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဘုရား တန္ေဆာင္းမ်ားမွာ ရွိေနၾကေသးသည္။ အသံသာ ၾကားရသည္။
တစ္ေနရာတြင္ အေမ့ေျခရာခံယူေပးေသာ အစီအစဥ္ ရွိသည္။ အေမႏွင့္ သားသမီးမ်ား ေျခရာေပး၍ ေျခရာယူေနၾကသည္။
ရဟန္းပရိသတ္၊ လူပရိသတ္ အမ်ားဆံုးေသာ ပရိသတ္ႀကီးကို ေဟာေျပာရျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒါရိုက္တာေမာင္ႏွင္းမုိး က ဦးစြာ ေဟာသည္။ ဆရာႀကီးဦးသုခ၏ တပည့္အရင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ဆရာႀကီးကို ကန္ေတာ့ ပူေဇာ္ၿပီး အေမ့ေမတၱာ၊ အေမ့ေက်းဇူးအေၾကာင္း ေဟာပါသည္။
အလြန္အံ့ၾသစရာ ေကာင္းပါသည္။ ဤမွ် မ်ားျပားေသာ ပရိသတ္ႀကီးသည္ စကားေျပာသံ၊ ဆူညံသံ ဘာမွ် မရွိ။ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္၍ စိတ္္၀င္စားစြာ နားေထာင္ၾကသည္။ ေမာင္ႏွင္းမိုးက မိနစ္(၄၀)ခန္႔သာ ေျပာ ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္တြင္ ေရွးဦးစြာ လာေရာက္ ခ်ီးျမႇင့္အားေပးေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ ျမတ္မ်ားကို ကန္ေတာ့ သည္။ ၿပီးေတာ့ လာေရာက္ နားေထာင္ၾကသူမ်ားမွ သက္ရြယ္ႀကီးသူမ်ားကို ကန္ေတာ့သည္။ ၿပီးေသာ္ အေမ ေန႔ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ကမကထျပဳ၍ အေမေန႔ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ကိုလည္း စတင္ခဲ့သူ ဆရာႀကီးဦးသုခ ကို ကန္ေတာ့သည္။
"ကန္ေတာ့စရာ တစ္ေယာက္ က်န္ေသးတယ္" ဟု ပရိသတ္ကို ေျပာလိုက္သည္။ "အေမ့ကို ကန္ေတာ့ ပါတယ္" ဟု လွလွပပ ဆက္ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ဘာမွ် မေျပာႏိုင္ပါ။ အေမ့မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္၍ ရင္ထဲမွာ ဆို႔နင့္ေနသည္။ အေမ မရွိေတာ့ပါ။ အသက္(၈၂)ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီ။ အေမ့ ကို ေကာင္းစြာ ေကၽြးေမြး ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရပါသည္။ အျမင္အလင္း ကြယ္သြားေသာ အေမ့မ်က္ေစ႔ ကို အလင္းရေအာင္ ခြဲစိတ္ ကုသေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္မွန္း မသိ။ အေမ့ကို သတိရၿပီး ဘာအသံမွ် ထြက္၍ မရေအာင္ ျဖစ္ေနရသည္။ ၾကာသင့္သည့္ ထက္ ပိုၾကားသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးမ်ာတြင္ မ်က္ရည္မ်ား ရစ္၀ဲေနသည္။
ဗြီဒီယိုသမား က ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို အနီးကပ္ ရိုက္ယူေန၏။ ပရိသတ္က ၿငိမ္သက္စြာ ေစာင့္ ေနၾကသည္။ သူတို႔လညး္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၾကလိမ့္မည္။ တမင္လုပ္သည္ မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘာသာ ဒုကၡ ေရာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ဆရာဦးသုခ မႏၱေလးမွာ အေမေန႔ ေဟာစဥ္က အစဖြင့္မွာပင္ "အေမ" ဟူေသာ ေခၚသံကို အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ဟစ္ၿပီး လြမ္းဆြတ္တသစြာ ေခၚသံေၾကာင့္ နားေထာင္သူမ်ား ၾကက္သီး ေမြးညႇင္းထၿပီး မ်က္ရည္ မဆည္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကရေၾကာင္း ၾကားဖူးပါသည္။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေပစြ။
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဆရာႀကီးႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ "အေမ" ဆိုသည္ကို ေခၚမထြက္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရသည္။ ပိုၾကာ သြားၿပီ။ ပရိသတ္ကို အားနာစရာ။
အေမ့ကို ထုတ္ေဖာ္ျပရန္ ႀကိဳးစားေလ ခက္ေလမို႔ စိတ္ထဲမွသာ ကန္ေတာ့ၿပီး အေၾကာင္း အရာ ေျပာင္းပစ္ လိုက္သည္။ ပရိသတ္ကို ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ ရႊင္လန္းၾကပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေမတၱာ ပို႔ လိုက္သည္။ ေျပာ၍ ရသြားပါသည္။ ပရိသတ္လညး္ စိတ္သက္သာ သြားၾက ၿပီ။
ရယ္စရာေလးတစ္ခုေျပာေတာ့ အုန္းကနဲေနေအာင္ အားပါးတရ ရယ္သည္။ ဆက္ခါ ဆက္ခါ ေျပာေတာ့ ဆက္ခါဆက္ခါ ရယ္သည္။ ေစာေစာက စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္စရာကို ေမ့သြားၾကၿပီ။ ေဟာေျပာ၍ အလြန္ ေကာင္းေသာ ပရိသတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ရယ္စရာဆိုသည္မွာလည္း အေမ့ေမတၱာ၊ အေမ့ေက်းဇူးႏွင့္ မဆုိင္ေသာ ရယ္စရာမ်ားကို ေျပာသည္ မဟုတ္ပါ ။ အေမ့ေမတၱာ၊ အေမ့ေက်းဇူးကို ေျပာရင္း သက္ဆုိင္ရာ ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ရပ္မ်ားမွ ရယ္စရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားအေပၚ ထားေသာ မိဘေမတၱာႏွင့္ မိဘေက်းဇူးကို ေလာကီ ဆပ္နည္း၊ ေလာကုတၱရာ ဆပ္နည္းတို႔ျဖင့္ ေဟာေျပာပါသည္။ တစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကာပါသည္။ ေလးစားစရာ အေမ့ေန႔ ေဟာေျပာပြဲမွာ အေမခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါ၏။
ပထမဆံုး အေမေန႔အေၾကာင္း ေဟာေျပာဖူးျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထုိေဟာေျပာေပးျခင္းျဖင့္ ဆရာဦးသုခကို ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ ခဲ့ သလို ဤစာျဖင့္လည္း ဆရာႀကီးကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့အပ္ပါ သတည္း။
လယ္တြင္းသားေစာခ်စ္
.
No comments:
Post a Comment