Thursday, March 3, 2011

ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေနာက္ဆံုးစကား (The Last Lecture) အပိုင္း (၃)

"ကၽြန္ေတာ့္မွာ အခြင့္အေရးတစ္ခုရွိေနပါတယ္၊ အဲဒီအခြင့္အေရးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ဘာအေရး အႀကီးဆံုး လဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ လူေတြ ဘယ္ပုံဘယ္နည္း နဲ႔ သတိရေနေအာင္ လုပ္သြားမလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ လူ႕ျပည္ လူ႔ေလာက က မထြက္ခြာခင္ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ႏုိင္သမွ် ဘယ္လုိ ေကာင္းတာေတြကို လုပ္သြား မလဲ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားဖို႔ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးပါပဲ" ဟုလည္း ကၽြန္ေတာ္က ရီးစ္ ကုိ ေျပာျပ ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေဂ်းတို႔သည္ သူ၏႐ံုးခန္းအတြင္းမွ ဆိုဖာထုိင္ခံုေပၚမွာ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး တင္းက်ပ္စြာ ဖက္လ်က္၊ ႏွစ္ဦးစလံုးမွာလည္း မ်က္ရည္ေတြ က်လ်က္သားႏွင့္ အတူတြဲထိုင္ေနၾကသည္ ကုိ ေဒါက္တာ ရီးစ္ သည္ တစ္ႀကိမ္မက သူ ၾကည့္ခဲ့ရဖူးၿပီျဖစ္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ဦး တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ေလးစား ၾကသည္ ကို ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ သူ႔အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကေလး အထိ အတူတကြ ရွိေနၾကမည္ ဟူေသာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ ကတိသစၥာ ကို ေတြ႕ရသည့္အခါ တကယ္ပင္ တုန္လႈပ္ မိပါေၾကာင္း ေျပာပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အား ေဟာေျပာခ်က္ ကို လုပ္ပါ၊ မလုပ္ပါနဲ႔ ဟု ၀င္ေျပာေလာက္ေအာင္ အထိကား သူပါရမည့္ အခန္းက႑ မဟုတ္ဟုလည္း ေျပာပါသည္။ "ဒါကိုေတာ့ ရွင္ဘာသာပဲ ရွင္ ဆံုးျဖတ္ရ ပါလိမ့္မယ္" ဟုလည္း ေျပာပါသည္။  ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုးအား တစ္ဦးစကား တစ္ဦးက နားေထာင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါသည္။ သို႔မွလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ဦးစလံုးအတြက္ မွန္ကန္မည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ဳိး ခ်ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလုိက္ပါ သည္။

ေဂ်းက ဘာမွမေျပာဘူးဟုပင္ ထားဦး၊ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤေဟာေျပာခ်က္ကို ဘာေၾကာင့္ ေဟာေျပာ ေနခ်င္ရသနည္းဟု ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ႐ိုးသားစြာ ၾကည့္ရေပလိမ့္မည္။ ဤေဟာေျပာခ်က္သည္ အ ဘယ့္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေနပါသနည္း။ ဤေဟာေျပာခ်က္ကုိ ေဟာေျပာ ျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ယခုအခ်ိန္အထိ အသက္ရွင္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ေရာ၊ အျခား လူေတြကိုပါ သိေစလုိေသာ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ေပေလာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ လုပ္ျပရဲသည့္ သတၱိရွိဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ကို သက္ေသထူရန္အတြက္ေလာ၊ လူသိမ်ား ေက်ာ္ၾကားသည့္ ခ်စ္သူ တစ္ဦးက ေနာက္ဆံုး အခ်ိန္အျဖစ္ ကိုယ့္ခ်စ္သူကုိ လုပ္ျပသြားခ်င္သည့္ အာသာဆႏၵေၾကာင့္ေလာ။ အေျဖကား အားလံုးေသာ ေမးခြန္း မ်ား အတြက္ "ဟုတ္ပါသည္"ဟုပင္ ဆုိရပါမည္။

"ဒဏ္ရာရထားတဲ့ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ဟာ သူဟာ ေဟာက္ႏုိင္ ဟိန္းႏုိင္ေသးသလား ဆိုတာကိုေတာ့ သိခ်င္ ေသးတယ္၊ ဒါဟာ သိကၡာနဲ႔လည္း ဆုိင္တယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အထင္ႀကီးတာလည္း မွန္တယ္၊ အထင္ႀကီးတယ္ ဆိုေပမဲ့ အေျခာက္တုိက္ ဘ၀င္ျမင့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး"ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေဂ်းကို ေျပာျပပါသည္။

ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဤဆႏၵမ်ဳိးရွိေအာင္ ျပဳေပးေနသည့္ အျခားအရာတစ္ခုကလည္း ရွိေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ေတြးၾကည့္သည့္ အခါ ကၽြန္ေတာ္ ေဟာေျပာမည့္ ေဟာေျပာခ်က္ကုိ ယာဥ္ရထား တစ္ခု အျဖစ္ ျမင္လာမိသည္။ မည္သို႔ေသာ ယာဥ္ရထားမ်ဳိးပါနည္းဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တခါမွ မျမင္ေတြ႕ ရဖူးေသးသည့္ အနာဂတ္သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ စီးနင္းသြားရမည့္ ယာဥ္ရထားေပတည္း။
ကၽြန္ေတာ္က ကေလးေတြ၏အသက္ကုိလည္း ၾကည့္ပါဦးဟု ေဂ်းကို ေျပာသည္။ ငါးႏွစ္၊ သံုးႏွစ္၊ တစ္ ႏွစ္သား အသီးသီးရွိၾကေသးသည္။ "မင္းၾကည့္ေလ၊ ငါးႏွစ္ဆုိတာ ဒီလန္ ႀကီးလာရင္ ကိုယ့္ကို နည္း နည္း က်ဥ္းက်ဥ္း ေလာက္ေတာ့ မွတ္မိခ်င္ မွတ္မိမွာေပါ့။

ဒါေပမဲ့သူ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ၿပီး ေကာင္းေကာင္း ႀကီး မွတ္မိႏုိင္ပါမလဲ၊ ကဲ မင္းနဲ႔ ကိုယ္တုိ႔ ငါးႏွစ္ အရြယ္တုန္း က ဟာေတြကို ဘာေတြမွတ္မိသလဲ။ ဒီလန္ ဟာ သူနဲ႕ကုိယ္ ကစားခဲ့တာကို မွတ္မိမလား၊ ဒါမွ မဟုတ္ရင္လည္း တစ္ခုခု အတြက္ ရယ္ခဲ့ၾက တာေတြကို သူ မွတ္မိမလား၊ မွတ္မိတယ္ဆိုရင္လည္း ၀ိုးတိုး၀ါးတား ေလာက္ပဲ ရွိမွာေပါ့"

"ကဲ၊ လုိဂန္ နဲ႔ ခ်လို တို႔က်ေတာ့ေကာ၊ သူတုိ႔ဆို လံုး၀ကို မွတ္မိၾကမယ္ မဟုတ္ဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ခ်လို ဆို ဘာမွ မွတ္မိမွာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းကို ဒါကိုေတာ့ ကိုယ္ေျပာႏုိင္တယ္။ ဒီကေလးေတြဟာ သူတုိ႔ဟာ "ငါ့အေဖ ဘယ္သူလဲ၊ သူက ဘယ္လုိလူလဲ"ဆိုတာကုိ မုခ် သိဖို႔လိုလာလိမ့္မယ္။ နာနာက်င္က်င္နဲ႔ သိ ခ်င္ လာေပ လိမ့္မယ္၊ အဲဒီလို သူတုိ႔သိဖို႔ လုိလာတဲ့ အဆင့္တစ္ဆင့္ကို သူတုိ႔ျဖတ္သန္းၾကရေပလိမ့္မယ္  အခု ကိုယ္ေျပာမယ့္ ေဟာေျပာခ်က္ ဟာ ကေလးေတြ သိလိုတဲ့အေျဖကို ေပးႏုိင္ေပလိမ့္မယ္"

ကၽြန္ေတာ္က ကာနက္ဂီ မယ္လန္ တကၠသုိလ္ သည္ ေဟာေျပာခ်က္ ကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားမည္မွာ ေသခ်ာ ေၾကာင္း လည္း ေျပာျပပါသည္။
"ကိုယ့္ ဒီဗြီဒီတစ္ခ်ပ္ မင္းကုိ ယူေပးမယ္။ ကေလးေတြ ႀကီးလာတဲ့အခါ အဲဒီအေခြကို မင္း ကေလးေတြ ကို ျပလုိ႔ရမယ္။ အဲဒီ ဒီဗြီဒီကုိ ၾကည့္လုိက္ရတဲ့အခါ ကေလးေတြဟာ သူတို႕ အေဖ ဟာ ဘယ္သူပါလား၊ ဘာကို ဂ႐ုစိုက္ သြားပါကလား ဆိုတာကို နားလည္သြားလိမ့္မယ္"
ေဂ်း သည္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ ဆံုးေအာင္နားေထာင္ၿပီး ေမးထုိက္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမးလုိက္ပါသည္။

"ေမာင္ ကေလးေတြကို ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြ ရွိတယ္ဆိုရင္၊ အၾကံေပးစရာရွိတယ္ဆိုရင္ ဗြီဒီယိုကင္ မရာနဲ႔ ေဟာဒီဧည့္ခန္း ထဲမွာပဲ ဗြီဒီယို႐ိုက္ၿပီး တိတ္ေခြနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါလား။ အဲဒီလုိေကာ ဘာလုိ႔ မလုပ္ တာလဲ"
သူေျပာတာလည္း ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္ပါမည္။ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္ပါမည္။ ေတာထဲက ျခေသၤ့၏က်က္ စားရာ နယ္ေျမသည္ ေတာသာျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ က်က္စားရာ နယ္ေျမမွာလည္း တကၠသုိလ္ပရိ၀ုဏ္သာ ျဖစ္ေန၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ပင္ က်က္စားခဲ့သူျဖစ္၏။

"ကိုယ္ သိနားလည္ထားတာ တစ္ခုကေတာ့ မိဘေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕သားသမီးေတြကုိ ေျပာဆုိဆံုးမတဲ့ အခါ ျပင္ပ က အေထာက္အထားယူျပတဲ့ အတြက္ ထိခိုက္စရာ မရွိဘူးဆိုတဲ့့ အခ်က္ပဲ၊ ကုိယ္က ပရိသတ္ ကို ရယ္ေမာ ရမယ့္အခ်ိန္ မွာ ရယ္ေမာေအာင္၊ လက္ခုပ္တီးရမယ့္အခ်ိန္မွာ လက္ခုပ္တီးလာေအာင္ လုပ္ႏုိင္ ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္ကေလးေတြကို ေျပာေနတဲ့စကားကို ကေလးေတြ ပိုၿပီးနားေထာင္လိုစိတ္ ျဖစ္လာႏုိင္ တာေပါ့"

ကၽြန္ေတာ္က ေဂ်းကုိ ေျပာျပသည့္အခါ ေဂ်းက ေသေတာ့မယ့္ သူ႔ေယာက်္ား ပရိသတ္ေရွ႕မွာ စကား ေျပာခ်င္ သူကုိ ၾကည့္ၿပီးျပံဳးပါသည္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့လည္း လက္ေလွ်ာ့ေပးလုိက္ပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ကေလး ေတြကို အေမြအႏွစ္တစ္ခု ထားခဲ့လုိသည့္ နည္းလမ္းႏွင့္ ဆႏၵကို သူသိသြား သည္။ ေကာင္းၿပီေလ။ သည္ေဟာေျပာခ်က္ ဆိုတာ အဲဒီ ဆႏၵအတြက္ ထြက္လမ္းရွာေပးလုိက္သည့္ သေဘာ ျဖစ္မွာေပါ့ ဟု သူက တြက္ပါသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ေဂ်းထံမွ မီးစိမ္းေတာ့ ရလုိက္ၿပီျဖစ္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုက ရွိေနသည္။ ပညာရွင္တစ္ဦး ေဟာေျပာသလိုမ်ဳိးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ယခုေဟာေျပာမည့္ ေဟာေျပာခ်က္ သည္ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ သို႔မဟုတ္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားသမီးကေလးေတြကို ဘ၀ လမ္းေၾကာင္းမွန္ သို႔ ပို႔ေပးႏုိင္မည့္ ေဟာေျပာခ်က္မ်ဳိးအျဖစ္သို႔ မည္သုိ႔ေျပာင္းယူရပါအံ့။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ကင္ဆာေရာဂါ အေၾကာင္းကုိခ်ည္း ေဇာင္းေပးေဟာေျပာတာမ်ဳိးလည္း မလုပ္ လုိေၾကာင္း ကုိယ့္ဘာသာသိသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေဆးပညာပိုင္းဆိုင္ရာ ရဲ၀ံ့စြန္႔စားခန္းႀကီးမွာ ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ အတုိင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ထုိရဲ၀ံ့စြန္႔စားခန္းႀကီးကို အႀကိမ္ႀကိမ္လည္း ႀကဳိးမမ္းၾကည့္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီကင္ဆာ ေရာဂါႏွင့္ စပ္၍လည္း ေဟာေျပာခ်င္စိတ္ မရွိလွပါ။ ဆိုပါစုိ႔။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ေရာဂါ ရလာၿပီး ကတည္းက သည္ေရာဂါႀကီးႏွင့္ မည္သု႔ိမည္ပံုျဖစ္ေအာင္ ေန ထုိင္ခဲ့ပံု၊ သည္ေရာဂါရလာၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေတြး အျမင္သစ္ ေတြ မည္သုိ႔ျဖစ္ေပၚလာပံု စသည္တုိ႔ ကို ေျပာခ်င္စိတ္ မရွိလွပါ။ လူအမ်ားကမူ ကၽြန္ေတာ္ ထံမွ ေသျခင္းႏွင့္စပ္ရာ ေဟာေျပာခ်က္မ်ဳိး ေမွ်ာ္လင့္ထားေကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကမည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ေဟာေျပာခ်က္ သည္ ေသျခင္းအေၾကာင္းထက္ ေနျခင္းအေၾကာင္းသာ ျဖစ္ေန ခဲ့သည္။

"ငါ့ကို သူမ်ားနဲ႔ မတူေစတာက ဘာပါလဲ"
ဤေမးခြန္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ မေျဖမျဖစ္ ေျဖရမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ထုိေမးခြန္းကို ေျဖၾကည့္ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာရမည္ကုိ စဥ္းစား၍ရလာႏုိင္ေကာင္း ရလာႏုိင္သည္။ ဂၽြန္ေဟာ့ကင္းေဆး႐ံု၌ လူနာ မ်ား ေစာင့္ေနရသည့္ အခန္းတြင္း၌ ေဂ်းႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္ထုိင္ေနသည္။ ေနာက္ထပ္ ေဆးစစ္ခ်က္ အေျဖ ရလဒ္တစ္ခု ကို ေစာင့္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဂ်းႏွင့္အတူ ထုိင္ေနေသာ္လည္း အေတြး မ်ားက သူ႔ထံမွ ခုန္ထြက္ေျပးလႊားေနသည္။

"ကင္ဆာေရာဂါေၾကာင့္ေတာ့ ငါ သူမ်ားနဲ႔မတူတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာသည္။ ဤအတြက္ ျငင္းစရာ မရွိေလာက္ပါ။ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ ပန္ကရိယ ကင္ဆာေရာဂါရသည့္ အေမရိကန္ လူမ်ဳိးစုခ်ည္း ၃၇,၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသည္"

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ မည္သုိ႔အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ရမည္ကို စဥ္းစားသည္။ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ အျဖစ္၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ တစ္ေယာက္အျဖစ္၊ အိမ္ေထာင္သည္ လင္ေယာက်္ားတစ္ ေယာက္ အျဖစ္၊ သားတစ္ေယာက္အျဖစ္၊ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္အျဖစ္၊ အစ္ကုိတစ္ေယာက္အျဖစ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ နည္းညႊန္လမ္းျပ ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ မည္သို႔အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ရ မည္ကို စဥ္းစားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိထို "အျဖစ္"အားလံုးကို တန္ဖိုးထားသည္။ သို႔ရာ တြင္ ထုိ အျဖစ္ေတြထဲမွာ တစ္ခုခုေသာအျဖစ္က ကၽြန္ေတာ့္အား သူမ်ားေတြႏွင့္မတူေအာင္ တကယ္ပဲ လုပ္ေပး လိုက္ေလ သလား။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယထာဘူတက်က် ႐ႈျမင္တတ္သူျဖစ္ပါသည္။ ယခုေျပာမည့္ ေဟာ ေျပာခ်က္သည္ လူအထင္ႀကီး႐ံုမွ်ေလာက္ သက္သက္မဟုတ္၊ ထုိထက္ပိုေၾကာင္ ကၽြန္ေတာ္သိပါ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ့္ ျပန္ေမးရ၏။ "ငါတစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဘာမ်ား ေပးစရာရွိပါသ လဲ"

ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိသို႔ေတြးေနရာမွ ထုိလူနာမ်ား ေစာင့္ေနရသည့္ အခန္းထဲမွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကို ေပးရမည္ကုိ ႐ုတ္တရက္ သိလုိက္၏။ ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းထဲမွာ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တာေတြ မွန္သမွ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတာေတြ မွန္သမွ်သည္ ကၽြန္ေတာ္ကေလးဘ၀ မွာ ရွိခဲ့သည့္ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ အေျခစုိက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္း အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္၏စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အားလံုးနီးပါးကို မိမိ ဆႏၵ အတုိင္း ျပည့္၀လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါကလား။ ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူမ်ား ႏွင့္ မတူတာ ဘာလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္အမွန္အတုိင္း သိလုိက္ေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူမ်ား ႏွင့္ မတူသည္ကား စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားအတိုင္း အတိအက် တကယ္ျဖစ္လာျခင္းပင္။ ထုိသို႔ စိတ္ကူး အိပ္မက္အတုိင္း ျဖစ္လာၾကသည္တြင္ မယံုႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အဓိပၸာယ္ရွိတာေတြလည္း ပါသလို တကယ့္ကုိ ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္လာတာေတြလည္း ပါေပသည္။ ထုိကၽြန္ေတာ္၏ထူးျခားသမွ်ကား ကၽြန္ေတာ္၏ ၄၆ႏွစ္ၾကာ ျဖတ္သန္းလာသည့္ဘ၀ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုေပးေနေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အခန္းထဲမွာထိုင္ေနရင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကင္ဆာေရာဂါရေနသူ တစ္ဦးဟုဆိုေစ ဦး။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကံေကာင္းေနေသးသည္သာ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိသို႔ပင္ ယံုၾကည္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤစိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားကုိ တကယ္ျဖစ္လာေအာင္ အားထုတ္ ၍ ရွင္သန္ ေနထုိင္ခဲ့သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ တစ္ဖန္ ဆက္စဥ္းစားလုိက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ကူး အိပ္မက္ မ်ားကို တကယ္ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ခရီးလမ္းတြင္ ၾကံဳခဲ့ရသည့္ သူမတူေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက အနည္းနည္းျဖင့္ သင္ၾကားျပသေပးခဲ့သည့္ အရာမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ထုိအရာမ်ား၏အခန္းက႑သည္ အေတာ္ပင္ႀကီးမားသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ မွာ ခံစားရသည့္အတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပႏုိင္စြမ္းရွိမည္ဆိုပါ က ကၽြန္ေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္ သည္ အျခားသူမ်ားကိုလည္း သူတုိ႔၏စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားအတုိင္း တကယ္ျဖစ္လာေစမည့္ လမ္း ကို ရွာေပးႏုိင္ေလာက္ဖြယ္ ရွိသည္။

ထုိေစ့ေဆာ္ခ်က္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ မီးထိုးေပးေနသလိုရွိေနရာ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူနာမ်ားေစာင့္ေနရ သည့္ အခန္းထဲ သို႔ပင္ ကၽြန္ေတာ္၏လက္ေတာ့ပ္ကြန္ပ်ဴတာ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္တစ္ပါတည္း ယူလာခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆံုး ေဟာေျပာခ်က္ အစီအစဥ္ ကို စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သူမ်ားထံသို႔ အီးေမးလ္တစ္ေစာင္ အျမန္ ႐ုိက္ပို႔ လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အီးေမးလ္ထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမည့္ ေခါင္းစဥ္ရၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သူတုိ႔အား ေျပာျပသည္။ "ေႏွာင့္ေႏွးသြားရျခင္းအတြက္ ေတာင္းပန္ပါသည္"ဟု လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေရးလုိက္သည္။ ေခါင္းစဥ္ကုိ "ကေလးဘ၀ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားကို တကယ္ျဖစ္ ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း" ဟု ေပးလုိက္ ပါသည္။

အခန္း (၂) ဆက္ရန္
.

1 comment:

ကိုေဇာ္ said...

ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈက အေတာ္ ထူးဆန္းတယ္။