ထို႔ေၾကာင့္ ေဂ်မီက အတန္းထဲတြင္ အားကစား ထူးခြ်န္ဆံုး ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ကို ေခၚၿပီး စိန္ ေခၚသည္။
...... မင္းနဲ႔ ဆရာနဲ႔ ေဘာလံုးပစ္တမ္း ကစားမယ္၊ မင္းႏိုင္ရင္ မင္းကို အဆင့္ ...က.. ေပးမယ္၊ ဆရာႏိုင္ရင္ မင္း ေဟာဒီ ေက်ာင္းစာေတြ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ အိမ္မွာ အၿပီးလုပ္ရမယ္...
စေနေန႔ မနက္တြင္ အားကစား ဝါသနာအိုးေတြေရာ၊ ဝါသနာမပါသူ ကေလးေတြပါ ကြင္းထဲသို႔ လာၾကည့္ ၾကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ေနာက္စေန ပြဲစဥ္မ်ားတြင္လည္း ဆက္တိုက္ စည္ကားေတာ့၏။ အခ်ိဳ႕က ဆရာေဂ်မီ အလြန္ေကာင္း သည္ ၾကား၍ လာၾကည့္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက မယံုၾက၊ သက္လတ္ပိုင္း ေရာက္ေနၿပီး ဗိုက္႐ႊဲစ ျပဳေနၿပီျဖစ္သည့္ သည္ဆရာ့ပံုက ဘယ္လိုမွ ေဘာလံုး သမားတစ္ေယာက္ မျဖစ္ႏိုင္ ဟု သတို႔ ထင္ၾက၏။
ပြဲတိုင္းပြဲတိုင္း မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ျပတ္သြားသည္ခ်ည္း။ ဆရာႏွင့္ ကစားသူတိုင္း ေခြး႐ူးျဖစ္ၾကရ၏။ ဘိုလစ္ဗီးယားတြင္ လက္ပစ္ေဘာ ခ်န္ပီယံေဟာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ား မသိ႐ွာၾက။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြ ဆရာ့ကိုေရာ၊ လက္ပစ္ေဘာကိုပါ ပို၍ စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။
ေဂ်မီ ၏ စိန္ေခၚပြဲမ်ားမွာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာတြင္ ပ်က္ျပားက်ဆင္းေနသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အာ႐ံု ေျပာင္းဖို႔ သက္သက္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အားကစားတြင္ တက္ျြကလာလွ်င္ ပညာသင္ခ်င္စိတ္ အတြက္ပါ ခြန္အား တစ္ရပ္ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သူတို႔အားလံုး ဦးတည္ခ်က္မဲ့ကာ ခပ္ပ်င္းပ်င္းကေလးေတြ ျဖစ္ေနၾက၏။
သူတို႔ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းလိုလည္း ေပါင္းရမည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းတြင္ သူတို႔ေၾကာက္ေအာင္လည္း ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ လုပ္ထားရမည္။ သူတို႔၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ေက်ာင္းခ်ိန္မမွန္ပံုတို႔က စကိုင္သည္။ သူတို႔ကို စိတ္ဆိုးေအာင္ ဆြၿပီးမွ သူတို႔၏ စိတ္ဝင္စားမႈကို ရယူရ မည္။
...... ေဟး ကေလးမ၊ မင္းမိတ္ကပ္လိမ္းတာ ထူလွခ်ည္လား၊ ဘာလဲ ဒရယ္ကူလာ နဲ႔ ခ်ိန္းထားလို႔လား ......
...... ေဟး ေဂ်ာ္နီ၊ မင္းတို႔ မက္ဆီကို ေတာင္ေပၚသားေတြ သခ်ၤာေတာ္တယ္ ၾကားဖူးပါတယ္၊ မင္းက ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ ...........ျမည္းေတြကိုေတာင္ ဂဏန္းတြက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးလို႔ ရပါတယ္ကြာ ....
သူတို႔နာမည္ အားလံုးကို မွတ္မိဖို႔မလြယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေဂ်ာ္နီဟုပင္ေခၚၿပီး၊ သူတို႔ ကိုယ္ေရး မွတ္တမ္း ၾကည့္ကာ သင့္သလို နာမည္ေပးထားလိုက္သည္။
သူတို႔ကို စာသင္ရသည္မွာ ထင္သေလာက္ ခရီးမေပါက္၊ အားမရ။ ပို၍ အဆင့္အတန္းျမင့္သည့္ သခ်ၤာ စာအုပ္ ဝယ္ေပးဖို႔ ဌာနမွဴးကို ေျပာသည္။ ဌာနမွဴးက ယဥ္ယဥ္ကေလးႏွင့္ ခပ္သြက္သြက္ ပယ္ခ်သည္။
...... ဒီကေလးေတြအတြက္ ဒါေလာက္ပဲ ေတာ္ပါၿပီ ဆရာရယ္။ အတန္းထဲမွာ တြက္စရာတစ္ပုဒ္ေလာက္ ၿငိမ္ေအာင္ ေပးထားရင္ၿပီးတာပဲ။ ဒါထက္ မႏွစ္က သူတို႔အမွတ္ေတြ ဆရာေတြ႕ၿပီးၿပီလား....ဟု ဌာနမွဴးက ေမးသည္။
......မေတြ႕ရေသးပါဘူး ဆရာ၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး တိုးတက္လာပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ဆက္တြန္း ခ်င္ပါတယ္....
......လုပ္မေနပါနဲ႔ ဆရာရယ္။ စာအုပ္ဝယ္ဖို႔ ေက်ာင္းမွာ ပိုက္ဆံလည္း မ႐ွိပါဘူး....
......ဟုတ္ကဲ့။ ခုလို ကြ်န္ေတာ့္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ.....
ဆရာ ေတြ၊ လံုၿခံဳေရးေတြႏွင့္ ရဲအရာ႐ွိတို႔သည္ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ခ်ၾကသည့္ ရန္ပြဲမ်ားကို ႏွိမ္နင္း ဖို႔လည္း ႏွစ္စဥ္တာဝန္ယူၾက ရသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အုပ္စုလိုက္ ႐ိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းမွ ရန္မမ်ားဖို႔ ရည္စူးၿပီး ခ်မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းတစ္ခုမွာ တစ္လႊဲ ဆံပင္ေကာင္း သလိုမ်ိဳးျဖစ္ေန၏။ မတည့္သည့္ အုပ္စုမ်ားကို ေကာ္ဖီဆိုင္တြင္ တစ္ျခမ္းစီ ထိုင္ေစၿပီး၊ ေလွ ကား အတက္အဆင္း ကိုလည္း ခြဲေပးထား၏။ သည္ေတာ့ လမ္းသရဲပ်ိဳးခင္း ေက်ာင္း၏ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ တိရစၦာန္႐ံု ႏွင့္ တူလာ၏။
လူလြန္မသားကေလးမ်ားက စာအုပ္ေတြႏွင့္ နံရံကို ပစ္ေပါက္တမ္း ကစားၾက၏။ ဘယ္အုပ္စုမွ မပါသည့္ ႐ိုး႐ိုး ေက်ာင္းသားမ်ားက ေကာ္ဖီဆိုင္ကို မဝင္ရဲၾကေတာ့။ သူတို႔ အပိုင္စီးထားသည့္ ေလွကားနားသို႔လည္း မသီရဲၾကေတာ့။ ဆရာမ်ားပင္ ေဝးေဝးက ေ႐ွာင္ၾကရေတာ့၏။
၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ေႏြဦးပိုင္းတြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းကို စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ေရာက္လာသည္။ ႐ႈပ္ပြ ညစ္ပတ္ကာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနသည့္ ေက်ာင္းကို ေတြ႕သြားသည္။ ပ်က္စီးလုနီးနီး ျဖစ္ေနၿပီဟု အဖြဲ႕က ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တစ္ဖြဲ႕လံုး ေျပာင္းပစ္လိုက္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာ ေဂ်မီအက္စကာလန္တီသည္ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ဆက္လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးေပါက္ျပန္ေလသည္။ သူက ဇြဲမေလွ်ာ့။ ဤတြင္ အားတက္စရာအျဖစ္ႏွင့္ ႀကံဳရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲႏွင့္ လူမည္း ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ဆရာ့ စားပြဲေ႐ွ႕တည့္တည့္တြင္ လာရပ္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အမာ႐ြတ္ႀကီးႏွင့္။
...... ဒီမယ္ ဆရာ ... ဆရာ့နာမည္ကို က်ဳပ္မႀကိဳက္ဘူး၊ အက္စကာလန္တီ တဲ့ ဟုတ္လား၊ ဆရာ့ကို နာမည္ တစ္ခု ေပးရမယ္ .....
......ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြာ၊ ဆရာေတာ့ အက္စကာလန္တီ ကိုပဲ ႀကိဳက္တယ္..........မရဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ နာမည္ေ႐ြးထားၿပီးၿပီ၊ ဆရာ့နာမည္ ...ကီမို..၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လင္းယုန္ေပါ့ ဆရာ....
------------------
...... မင္းနဲ႔ ဆရာနဲ႔ ေဘာလံုးပစ္တမ္း ကစားမယ္၊ မင္းႏိုင္ရင္ မင္းကို အဆင့္ ...က.. ေပးမယ္၊ ဆရာႏိုင္ရင္ မင္း ေဟာဒီ ေက်ာင္းစာေတြ တစ္ရက္တည္းနဲ႔ အိမ္မွာ အၿပီးလုပ္ရမယ္...
စေနေန႔ မနက္တြင္ အားကစား ဝါသနာအိုးေတြေရာ၊ ဝါသနာမပါသူ ကေလးေတြပါ ကြင္းထဲသို႔ လာၾကည့္ ၾကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ေနာက္စေန ပြဲစဥ္မ်ားတြင္လည္း ဆက္တိုက္ စည္ကားေတာ့၏။ အခ်ိဳ႕က ဆရာေဂ်မီ အလြန္ေကာင္း သည္ ၾကား၍ လာၾကည့္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုက မယံုၾက၊ သက္လတ္ပိုင္း ေရာက္ေနၿပီး ဗိုက္႐ႊဲစ ျပဳေနၿပီျဖစ္သည့္ သည္ဆရာ့ပံုက ဘယ္လိုမွ ေဘာလံုး သမားတစ္ေယာက္ မျဖစ္ႏိုင္ ဟု သတို႔ ထင္ၾက၏။
ပြဲတိုင္းပြဲတိုင္း မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ျပတ္သြားသည္ခ်ည္း။ ဆရာႏွင့္ ကစားသူတိုင္း ေခြး႐ူးျဖစ္ၾကရ၏။ ဘိုလစ္ဗီးယားတြင္ လက္ပစ္ေဘာ ခ်န္ပီယံေဟာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေက်ာင္းသားမ်ား မသိ႐ွာၾက။ ဤသို႔ျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြ ဆရာ့ကိုေရာ၊ လက္ပစ္ေဘာကိုပါ ပို၍ စိတ္ဝင္စားလာၾကသည္။
ေဂ်မီ ၏ စိန္ေခၚပြဲမ်ားမွာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာတြင္ ပ်က္ျပားက်ဆင္းေနသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အာ႐ံု ေျပာင္းဖို႔ သက္သက္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အားကစားတြင္ တက္ျြကလာလွ်င္ ပညာသင္ခ်င္စိတ္ အတြက္ပါ ခြန္အား တစ္ရပ္ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ သူတို႔အားလံုး ဦးတည္ခ်က္မဲ့ကာ ခပ္ပ်င္းပ်င္းကေလးေတြ ျဖစ္ေနၾက၏။
သူတို႔ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းလိုလည္း ေပါင္းရမည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းတြင္ သူတို႔ေၾကာက္ေအာင္လည္း ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ လုပ္ထားရမည္။ သူတို႔၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈႏွင့္ ေက်ာင္းခ်ိန္မမွန္ပံုတို႔က စကိုင္သည္။ သူတို႔ကို စိတ္ဆိုးေအာင္ ဆြၿပီးမွ သူတို႔၏ စိတ္ဝင္စားမႈကို ရယူရ မည္။
...... ေဟး ကေလးမ၊ မင္းမိတ္ကပ္လိမ္းတာ ထူလွခ်ည္လား၊ ဘာလဲ ဒရယ္ကူလာ နဲ႔ ခ်ိန္းထားလို႔လား ......
...... ေဟး ေဂ်ာ္နီ၊ မင္းတို႔ မက္ဆီကို ေတာင္ေပၚသားေတြ သခ်ၤာေတာ္တယ္ ၾကားဖူးပါတယ္၊ မင္းက ဘယ္လို ျဖစ္တာလဲ ...........ျမည္းေတြကိုေတာင္ ဂဏန္းတြက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးလို႔ ရပါတယ္ကြာ ....
သူတို႔နာမည္ အားလံုးကို မွတ္မိဖို႔မလြယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကို ေဂ်ာ္နီဟုပင္ေခၚၿပီး၊ သူတို႔ ကိုယ္ေရး မွတ္တမ္း ၾကည့္ကာ သင့္သလို နာမည္ေပးထားလိုက္သည္။
သူတို႔ကို စာသင္ရသည္မွာ ထင္သေလာက္ ခရီးမေပါက္၊ အားမရ။ ပို၍ အဆင့္အတန္းျမင့္သည့္ သခ်ၤာ စာအုပ္ ဝယ္ေပးဖို႔ ဌာနမွဴးကို ေျပာသည္။ ဌာနမွဴးက ယဥ္ယဥ္ကေလးႏွင့္ ခပ္သြက္သြက္ ပယ္ခ်သည္။
...... ဒီကေလးေတြအတြက္ ဒါေလာက္ပဲ ေတာ္ပါၿပီ ဆရာရယ္။ အတန္းထဲမွာ တြက္စရာတစ္ပုဒ္ေလာက္ ၿငိမ္ေအာင္ ေပးထားရင္ၿပီးတာပဲ။ ဒါထက္ မႏွစ္က သူတို႔အမွတ္ေတြ ဆရာေတြ႕ၿပီးၿပီလား....ဟု ဌာနမွဴးက ေမးသည္။
......မေတြ႕ရေသးပါဘူး ဆရာ၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး တိုးတက္လာပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ဆက္တြန္း ခ်င္ပါတယ္....
......လုပ္မေနပါနဲ႔ ဆရာရယ္။ စာအုပ္ဝယ္ဖို႔ ေက်ာင္းမွာ ပိုက္ဆံလည္း မ႐ွိပါဘူး....
......ဟုတ္ကဲ့။ ခုလို ကြ်န္ေတာ့္ကို အခ်ိန္ေပးၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါပဲ ဆရာ.....
ဆရာ ေတြ၊ လံုၿခံဳေရးေတြႏွင့္ ရဲအရာ႐ွိတို႔သည္ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ခ်ၾကသည့္ ရန္ပြဲမ်ားကို ႏွိမ္နင္း ဖို႔လည္း ႏွစ္စဥ္တာဝန္ယူၾက ရသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အုပ္စုလိုက္ ႐ိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းမွ ရန္မမ်ားဖို႔ ရည္စူးၿပီး ခ်မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းတစ္ခုမွာ တစ္လႊဲ ဆံပင္ေကာင္း သလိုမ်ိဳးျဖစ္ေန၏။ မတည့္သည့္ အုပ္စုမ်ားကို ေကာ္ဖီဆိုင္တြင္ တစ္ျခမ္းစီ ထိုင္ေစၿပီး၊ ေလွ ကား အတက္အဆင္း ကိုလည္း ခြဲေပးထား၏။ သည္ေတာ့ လမ္းသရဲပ်ိဳးခင္း ေက်ာင္း၏ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ တိရစၦာန္႐ံု ႏွင့္ တူလာ၏။
လူလြန္မသားကေလးမ်ားက စာအုပ္ေတြႏွင့္ နံရံကို ပစ္ေပါက္တမ္း ကစားၾက၏။ ဘယ္အုပ္စုမွ မပါသည့္ ႐ိုး႐ိုး ေက်ာင္းသားမ်ားက ေကာ္ဖီဆိုင္ကို မဝင္ရဲၾကေတာ့။ သူတို႔ အပိုင္စီးထားသည့္ ေလွကားနားသို႔လည္း မသီရဲၾကေတာ့။ ဆရာမ်ားပင္ ေဝးေဝးက ေ႐ွာင္ၾကရေတာ့၏။
၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ေႏြဦးပိုင္းတြင္ ဂါးဖီးလ္ အထက္တန္းေက်ာင္းကို စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ေရာက္လာသည္။ ႐ႈပ္ပြ ညစ္ပတ္ကာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနသည့္ ေက်ာင္းကို ေတြ႕သြားသည္။ ပ်က္စီးလုနီးနီး ျဖစ္ေနၿပီဟု အဖြဲ႕က ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး တစ္ဖြဲ႕လံုး ေျပာင္းပစ္လိုက္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဆရာ ေဂ်မီအက္စကာလန္တီသည္ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ဆက္လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးေပါက္ျပန္ေလသည္။ သူက ဇြဲမေလွ်ာ့။ ဤတြင္ အားတက္စရာအျဖစ္ႏွင့္ ႀကံဳရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲႏွင့္ လူမည္း ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ဆရာ့ စားပြဲေ႐ွ႕တည့္တည့္တြင္ လာရပ္သည္။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အမာ႐ြတ္ႀကီးႏွင့္။
...... ဒီမယ္ ဆရာ ... ဆရာ့နာမည္ကို က်ဳပ္မႀကိဳက္ဘူး၊ အက္စကာလန္တီ တဲ့ ဟုတ္လား၊ ဆရာ့ကို နာမည္ တစ္ခု ေပးရမယ္ .....
......ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြာ၊ ဆရာေတာ့ အက္စကာလန္တီ ကိုပဲ ႀကိဳက္တယ္..........မရဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ နာမည္ေ႐ြးထားၿပီးၿပီ၊ ဆရာ့နာမည္ ...ကီမို..၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လင္းယုန္ေပါ့ ဆရာ....
------------------
အ႐ူးေထာင္မွ သင္တန္းမ်ား
၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ေဆာင္းရာသီတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ ပို၍ တင္းၾကပ္လာသည္။ ေက်ာင္းသား မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသား လမ္းသရဲမ်ားႏွင့္ ဝင္ေရာၿပီး ေသာင္းက်န္းေနသည့္ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ ၂၅၀ကို ေက်ာင္းဝင္းထဲမွ ေမာင္း ထုတ္သည္။ သူတို႔ အသက္မွာ ၁၉ ႏွစ္မွ ၂၅ ႏွစ္ အတြင္း အ႐ြယ္မ်ားျဖစ္၏။ ျပတင္းေပါက္ အားလံုး ႏွင့္ ဝင္းတံခါးမ်ားကို အားလံုးေသာ့ခတ္လိုက္သည္။
လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္းမ်ားက တစ္ခ်ိန္လံုး ကင္းလွည့္ေစာင့္ေပးၾက၏။ ျမင္မေကာင္းေအာင္ လက္စြမ္းျပ ထားသည့္ နံရံအားလံုး ကို ေဆးျပန္ သုတ္လိုက္သည္။ ေဂ်မီတစ္ေယာက္ အရမ္းတက္ၾကြေန၏။ မီးကုန္ ယမ္းကုန္ သင္ေတာ့သည္။
ပထမဆံုး အေထာက္အကူျပု ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ သူတို႔ အာ႐ံုကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမည္။ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက စာသင္ခ်ိန္တြင္ နားမေထာင္ၾက။ စာေကာင္းေကာင္း သင္ယူနာၾကားသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ဆရာ့ ေမးခြန္း ကို ေျဖလွ်င္ သူတို႔က ဝိုင္းေလာင္ၾက၏။
တစ္ေန႔ သခ်ၤာသင္ခ်ိန္တြင္ အပိုင္းဂစန္းအေၾကာင္းကို ေဂ်မီ႐ွင္းျပသည္။ စားေသာက္ဆိုင္တြင္ လုပ္စဥ္က ရခဲ့သည့္ ေဆာင္းသည့္ ဦးထုပ္ႀကီးယူလာၿပီး အတန္းထဲတြင္ ေဆာင္းသည္။ ၿပီးေတာ့ ပန္းသီးေတြကို စားပြဲေပၚ စီတင္လိုက္၏။ တစ္လံုးကို လွ်ပ္တစ္ျပတ္ အတြင္း အစိတ္ေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္ေအာင္ လ်င္ျမန္စြာ လွီး ေပးလိုက္၏။ မိန္းကေလးမ်ား က်ိတ္ရယ္သံၾကားရသည္။
ေနာက္တန္းမွ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ......ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္ေရာက္ၿပီေဟ့ ..... ဟု လွမ္း ေနာက္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အားလံုး တဟားဟားႏွင့္ အာ႐ံုစိုက္လာၾကၿပီ။ စကား တစ္ခြန္းမွ မေျပာေသးဘဲ အစိတ္ ေတြကို ထပ္ပိုင္းသည္။ အခ်ိဳ႕ ႏွစ္ပိုင္း၊ အခ်ိဳ႕ ေလးပိုင္း၊ အခ်ိဳ႕ကို ငါးပိုင္း။
ေလးပိုင္း ပိုင္းထားသည့္ အစိတ္ကို ယူၿပီး အေ႐ွ႕တန္းမွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးဆီသို႔ တစ္ပိုင္းပစ္ေပးလိုက္၏။
......အဲဒါ ဘယ္ေလာက္လဲ ဆြန္ညာ ....
......ေလးပံုတစ္ပံုပါ ဆရာ ....
......ဒါဆို ဆရာ့ဆီမွာ ဘယ္ေလာက္က်န္သလဲ....
ေက်ာင္းသူကေလး အေျဖမဆံုးမီ သူက တစ္စိတ္ကို ပါးစပ္ထဲ ပစ္ထည့္ၿပီးၿပီ။ ေဂ်မီက မ်ိဳခ်ၿပီး ......မင္း ေျဖတာ ေႏွးလို႔ မွားသြားၿပီ၊ ေဟာဒီမွာ တစ္ဝက္ပဲ က်န္တယ္ .....
......................................
အတန္း၏ တံု႔ျပန္မႈကို တျဖည္းျဖည္း ရလာသျဖင့္ ေဂ်မီ အားတက္ဝမ္းသာလာသည္။ သူလို ဇြဲနပဲျဖင့္ ဆရာ စိတ္ျပင္းထန္သည့္ စိတ္တူ သေဘာတူ ဆရာတစ္ေယာက္ ႐ွာသည္။ ၂၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ဆရာ ဘင္၊ ဂ်င္နီနက္ဇ္ ကို သြားေတြ႕၏။ သူက လူသစ္။ ဆန္းသစ္သည့္ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္သမား။
သူေက်ာင္းေရာက္သည့္ေန႔တြင္ အတန္းသူ အတန္းသားမ်ားက ပညာသားပါပါ သူ႔ကို စိန္ေခၚၾက၏။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ေနာက္က်ၿပီးမွ အတန္းထဲဝင္ၾကသည္။ အိမ္စာေတြ ကို ၿပီးေအာင္ လုပ္မလာၾက။ သူ ေဘာသင္ပုန္း တြင္ ပုစၦာေတြ ေရးေနစဥ္ ေနာက္ဘက္မွ ေဟးလား ဝါးလားႏွင့္ ေသာင္းက်န္းၾကသည္။ စိတ္ဓာတ္ ေတြ အက်ႀကီး က်သြား၏။ ဆရာျဖစ္သင္ ေကာလိပ္တုန္းက သင္ခဲ့ရသည္မ်ားႏွင့္ တျခား စီ ပါလား။ အ႐ူးေထာင္ထဲ ကို ေလွ်ာက္လွမ္း ဝင္ေရာက္ခဲ့မိျခင္းပါလား။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ အရာ႐ွိမ်ားက သူစိတ္ဓာတ္ က်ေနသည္ကို ရိပ္မိသည္။ ဆရာ အက္စကာလန္တီ ႏွင့္ သြားေတြ႕ ဖို႔ သူ႔ကို အႀကံျပဳၾက သည္။
အခန္းထဲ ကို ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ဆရာ ဘင္၊ ဂ်င္မီနက္ဇ္ အရမ္းသေဘာက်သြားသည္။ တစ္တန္းလံုး တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေန၏။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအားလံုး ေခါင္းမေဖာ္ဘဲ ငံု႔ၿပီး ဂဏန္းတြက္ေနၾက၏။ ခဲတံ ေရးသံ ျခစ္သံမွအပ ဘာမွ မၾကားရ။
......ကြ်န္ေတာ့္ အတန္းလည္း အဲဒီလို ျဖစ္ခ်င္လိုက္တာ ဆရာရယ္.... ဟု ဘင္၊ ဂ်င္မီနက္ဇ္က အားက်စြာ ဆိုသည္။ အက္စကာလန္တီ က ၿပံဳးၿပီး
......ဆရာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ အတန္းခ်င္း လဲၿပီး သင္ၾကရေအာင္လား ....
ဆရာ ဂ်င္နီနက္ဇ္ ပထမ ေၾကာင္သြားသည္။ ၿပီးမွ သေဘာတူလိုက္၏။ အက္စကာလန္တီ၏ အတန္းထဲ လွမ္း ဝင္လိုက္ေတာ့ ပထမေန႔တုန္းကလိုပင္ ၿငိမ္သက္လ်က္။ ဆရာအက္စကာလန္တီ က သူတို႔ကို သင္ခန္းစာတစ္ပုဒ္ ေပးသြားသည္။ မိမိအေနျဖင့္ လုပ္စရာ သိပ္မ႐ွိပါ။ သင္ခန္းစာထဲမွ ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္ေပးၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အေျဖထုတ္ေပးရသည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကို အိမ္စာ လုပ္ခဲ့ဖို႔ ပုစၦာေတြ ေ႐ြးေပး လိုက္သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေနသည့္ မိမိအတန္းထဲမွ ျမင္ကြင္းကို ေနာက္မွ ၾကားသိရသည္။ ဘဝသည္ ႐ုတ္ျခည္း ရင္ခုန္စရာ ေကာင္းလာသည္ ထင္၏။ ထိပ္ေျပာင္စ ျပဳေနၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာ အက္စကာလန္တီ သည္ ဇာတ္ဟန္ပါပါ ျဖင့္ ေဘာသင္ပုန္းေ႐ွ႕တြင္ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ရင္း စကားစသည္။ မ်က္လံုးအစံုက တဖ်ပ္ဖ်ပ္ အေရာင္လက္ေန၏။
......ကဲ ... ေမာင္တို႔ မယ္တို႔ ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ က သူ႔အတန္းသားမ်ားနဲ႔ စကားလာေျပာဖို႔ ေမတၲာရပ္ခံလို႔ ဆရာ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္တယ္....
ခပ္ေလးေလး အဂၤလိပ္စကားျဖင့္စၿပီး စပိန္စကားနည္းနည္း၊ ေတာပိုင္း ဘိုလစ္ဗီးယားစကား နည္းနည္းၫွပ္ ကာ သူ႔ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္ျခင္းျပဳသည္။
......ဆရာဟာ ေလာေလာဆယ္ မင္းတို႔ရဲ႕ အတန္းပိုင္ပဲ၊ အႀကီးအကဲပဲ၊ ေဟ့ ... မင္းတို႔ ဆရာေျပာတာ ၾကားၾက လား ......
ေျပာေျပာဆိုဆို အတန္းထဲ ဆင္းသြားၿပီး ေနာက္ဆံုးတန္းမွ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဖတ္ေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ကား မဂၢဇင္းကို ဆတ္ခနဲ ဆြဲယူလိုက္သည္။
......မင္း ဆရာေျပာတာကို နားေထာင္ရမယ္၊ အတန္းထဲမွာ ခိုင္းတာကို လုပ္ရမယ္။ အဲဒီအတိုင္း မလိုက္နာ ရင္ မင္း အခန္းထဲက လြင့္ထြက္ သြားမယ္။ ဘယ္အထိ မင္းေရာက္သြားႏိုင္သလဲ သိလား၊ ေျပာရမွာ သိပ္ေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ဘာေမးစရာ ႐ွိေသးလဲ....
စာဆက္သင္သည္။ ေနာက္ပိုင္းမွ က်ိတ္ရယ္သံမ်ား၊ တီးတိုးသံမ်ား ၾကားေနရဆဲ။ တရားခံ ေက်ာင္းသား သံုးေယာက္ ကို အတန္းထဲမွ ထြက္ခိုင္းေတာ့မွ အသံဗလံမ်ား တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္သြားသည္။
......က်ဳပ္တို႔က ဘယ္သြား ေနရမွာလဲ ....
ေမာင္းထုတ္ခံရသည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ေမးသည္။
......အဲဒါ ဆရာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ မင္းတို႔ အခန္းထဲကထြက္ၿပီး ဘယ္ကမၻာသြားသြား ဆရာ့အလုပ္ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာ့အလုပ္က ဒီအခန္းထဲမွာ စာသင္ဖို႔ပဲ .....
ေဂ်မီ စာဆက္သင္သည္။ ေနာက္ေန႔မနက္မွ ပုစၲာေပးမည္ဟု ေၾကညာလိုက္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ပုစၦာေပး၊ အေျဖစစ္၊ ခပ္ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ အမူအရာ္ျဖင့္ အမွတ္ေတြ ေပးခ်လိုက္သည္။ အားလံုး ဘဲဥကြဲ႐ုံ သာသာ ေတြခ်ည္း။ မကြဲသူက အနည္းစု။
ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ထဲ အေတြးတစ္ခု ဝင္သြားသည္။ ဆရာကိုသာဆိုးႏွင့္ ေတြ႕ေနပါၿပီလား။
ေဂ်မီက အေပၚစီးမွ ဆက္ဖိသည္။
......မင္းတို႔ တစ္ေတြဟာ ငါ့အခ်ိန္ကိုလည္း ျဖဳန္းတယ္၊ ဆရာ ဂ်င္မီနက္ဇ္ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကိုလည္း ျဖဳန္း ေနၾကတယ္။ ငါသာဆို မင္းတို႔ကို တစ္သက္လံုး အေအာင္မေပးဘူး။ မင္းတို႔ ဆရာကေတာ့ သေဘာ ေကာင္းတယ္၊ ေပးေကာင္း ေပးမယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါေတာ့ သိပ္မထင္ဘူး.....
ေနာက္ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ ဆရာဂ်င္မီနက္ဇ္ သူ႕အတန္းသူ ျပန္ဝင္သည္။ ဆရာ အက္စကာလန္တီ၏ ဟန္ပန္ျဖင့္ ဝင္သြားျခင္းျဖစ္၏။ အခ်ိဳးေျပာင္းေနေသာ တပည့္မ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ တိမ္းေမွာက္ ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ တြဲတစ္တြဲ ႏွင့္ တူသည့္ စာသင္ခန္းသည္ အတည္ၿငိမ္ႀကီး တည္ၿငိမ္ေန၏။ အာစရိယ ဂုေဏာ အနေႏၱာ ေနၾက၏။
ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာလွ်င္ ခ်က္ခ်င္း႐ွင္းရမည္။ အျမန္ဆံုး အေရးယူရမည္။ နည္းနည္းကေလး အခ်ိန္ယူ လိုက္သည္ ႏွင့္ သူတို႔ဘက္မွ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရၿပီး ငယ္သည့္အမူႀကီးၿပီး၊ ႀကီးသည့္အမႈ ေသာက္က်ိဳးနည္း သည့္ ရပ္ဝန္းေဒသျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာအက္စကာလန္တီထံမွ သေဘာေပါက္လိုက္ၿပီ။
သည္လို အေျခအေနမ်ိဳးသည္ မလႊဲမေသြ ေရာက္လာႏိုင္ေၾကာင္းလည္း သိေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အၿမဲ အသင့္ျပင္ထား၏။ သည္လို ျပႆနာ မ်ိဳးျဖစ္လာလို႔ လက္တန္း မ႐ွင္းႏိုင္လွ်င္ အပ်က္အစီးကို ျပင္ဖို႔ ပို၍ ပို၍ ခက္သြားေတာ့သည္။
အတန္းစသည္ႏွင့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က ယဥ္ေက်းစြာ လက္ေထာင္ၿပီး -
......ကြ်န္မ တစ္ခုေျပာပါရေစ ဆရာ။ ဆရာ အက္စကာလန္တီက ကြ်န္မတို႔အတန္းမွာ ဆရာ မေပ်ာ္ဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔အားလံုး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနၾကပါတယ္ ဆရာ၊ ကြ်န္မတို႔အားလံုး ဆိုးၾကတာပါ....
ေနာက္တန္းက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကလည္း ထေအာ္သည္။
......ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေနာက္ မေသာင္းက်န္း ေတာ့ပါဘူးဆရာ....
ေထာက္ခံသည့္ အေနျဖင့္ ခပ္အုပ္အုပ္ ရယ္သံမ်ားၾကားလိုက္၏။
......ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ကြာ၊ ဆရာလည္း မင္းတို႔ဆီက ပညာ တစ္ခုခု ရလိုက္သလိုပါပဲ ....
.............................
သခ်ၤာဆိုတာ မခက္ပါ
ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဆရာ အက္စကာလန္တီသည္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေျမႇာက္ပင့္လိုက္။ တင္းၾကပ္လိုက္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္လိုက္ ျဖင့္ သူတို႔မ်က္စိလည္ေအာင္ လုပ္သည္။
ေဘာသင္ပုန္း ေ႐ွ႕တြင္ ဟန္ပါပါ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း သူ႔ကိုယ္သူ နာမည္သစ္တစ္ခု ေပးလိုက္သည္။ ကီမိုေခၚ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လင္းယုန္ ထက္ ပိုမာသည့္နာမည္။ သူ႔ကို ...ခ်န္ပီယံ.. ဟု ေခၚဖို႔ အတန္းကို ေၾကညာ လိုက္၏။
ျပဇာတ္ဆန္ဆန္ အတန္းကို ကိုင္တြယ္ျခင္းႏွင့္ လူဆိုးကေလးမ်ားကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း လုပ္ျပရျခင္း အတြက္ အက်ိဳး အျမတ္ ျဖစ္ထြန္း ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
အားကစားတြင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးလိုက္သည္။ ေက်ာင္းစာေတြကို အိမ္မွာလုပ္ဖို႔ ပံုေအာေပးသည္။ ေက်ာင္းလစ္ သည့္ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ႇင့္တင္ေပးလိုက္သည္။ ေက်ာင္းစာေတြကို အိမ္မွာလုပ္ဖို႔ ပံုေအာ ေပးသည္။ ေက်ာင္းလစ္သည့္ ေက်ာင္းသား မ်ား၏နာမည္ကို မိတ္ေဆြေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးထံ စာရင္း ေပးသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက သူတို႔လို ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမည္စာရင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္တမ္းတင္ ထားသည္။
......အဲဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ိဳးက တကယ္လိုတာကြ၊ တကယ္ျပတ္တဲ့လူ။ ကားတစ္စီးစာ ျပည့္တာနဲ႔ ဂ်က္ဆင္ ေက်ာင္း ကို ေျပာင္းေပးမယ္ တဲ့။ တစ္ေယာက္ပဲ လိုေတာ့တယ္ ေျပာတယ္ ....
ဂ်က္ဆင္ က ဂါးဖီးလ္ထက္ ငါးမိုင္ပိုေဝးသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးထက္ မိမိက ပိုၿပီး အျဖစ္သည္း ေနျခင္း မ်ားလား ဟု ေဂ်မီ တစ္ခါ တေလ စဥ္းစားမိသည္။ ေက်ာင္းအုပ္လုပ္သူက မိမိလုပ္သမွ် ေမွ်ာ လိုက္ ေန၏။
......ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ဆက္ထားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးခင္ဗ်.... ဟု ဆိုလွ်င္ ......ဒါေပါ့၊ လုပ္ေလ၊ ဆရာေကာင္းသလို ၾကည့္စီစဥ္ပါ၊ ေက်ာင္းသားေတြ သိပ္မ်ားေနတာလည္း မေကာင္း ပါဘူး .... ဟု ဆိုတတ္၏။
ခြင့္မဲ့ ရက္ပ်က္သမားမ်ားႏွင့္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အိမ္ကို ဖုန္းဆက္တိုင္ၾကားမည့္ အစီအစဥ္ တစ္ခု လုပ္လိုက္သည္။ လူႀကီးမိဘမ်ားကို တိုင္ၾကားမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းက တကယ္ တိုင္ၾကား သည္ ထက္ ထိေရာက္ေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ တစ္ေန႔ ႀတီဂို ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခၚေျပာသည္။
......ဆရာ့မွာ အားနည္းခ်က္ တစ္ခု႐ွိတယ္။ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ဆိုပါေတာ့။ စကားေျပာရင္ သာသာထိုးထိုး ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႔မိဘေတြနဲ႔ မေတြ႕ခ်င္တာ။ မင္းတို႔ ပိုနာမွာစိုးလို႔ပါ။ ဥပမာကြာ တစ္ခ်ိန္ ပ်က္ တဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ ေလာက္ ပ်က္တယ္လို႔ ဆရာေျပာမိတတ္တယ္။ ဘယ္လို ဘယ္လို ဒီအက်င့္ ဝင္ေနမွန္း မသိဘူး။
ဤသို႔ျဖင့္ ဂါးဖီးလ္အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆရာေဂ်မီ အက္စကာလန္တီ လုပ္သက္တစ္ႏွစ္ ျပည့္ခဲ့ ေလသည္။ သည္ေတာ့မွပင္ သည္ေက်ာင္းတြင္ တကၠသိုလ္ အႀကိဳသင္တန္းမ်ား႐ွိေၾကာင္း သိရသည္။ သည္ အတန္း ေအာင္ထားလို႔ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္လွ်င္ သင္ထားသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားအတြက္ အမွတ္ေပါင္း ေပးသည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။
အႀကိဳသင္တန္းကို အခ်ိန္ရတိုင္း သင္ဖို႔ ဆရာေတြ ႀကိဳးစားသည္ဆို၏။ ကဲကုလသခ်ၤာ ဘာသာရပ္တြင္ ေက်ာင္းသား ေတြ မလိုက္ႏိုင္ ၾက၍ ကႀကီးက ေ႐ွ႕မတိုးဘဲ ျဖစ္ေနသည္ဆို၏။ ပဲ့တင္သံ အေၾကာင္းကို ျပတင္းေပါက္ မွ စာအုပ္ပစ္ခ်ကာ ေျမႀကီးေပၚ က်သံကို နား ေထာင္႐ံုေလာက္ကလြဲၿပီး ေ႐ွ႕မတိုးသည့္ ေက်ာင္းသား က ခပ္မ်ားမ်ားတဲ့။ သည္စာေမးပြဲ ေအာင္သည့္ ေက်ာင္းသားက လက္တစ္ဆုပ္ စာမွ်ပင္ မ႐ွိ ဟု သိရ၏။
သည္သတင္းၾကားရေတာ့ ေဂ်မီ စိတ္ဓာတ္ အက်ႀကီး က်သြားသည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းတြင္ သူသင္ပါရေစဟု ဆႏၵ ျပဳလိုက္၏။ ၿပီးမွ ျပန္ စဥ္းစားသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ တကယ္လိုအပ္ေနသည္မွာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ ျဖစ္၏။ လက္ပစ္ေဘာပြဲႏွင့္ စာသင္ခန္းထဲမွ သ႐ုပ္ျပ ကိရိယာမ်ားထက္ ပို၍ အာ႐ံုစိုက္ႏိုင္မည့္ အရာ တစ္ခုခု ဖန္တီးရမည္။ အႀကိဳသင္တန္း ဌာနမွဴး ဂြ်န္ဘားနက္ဇ္ အကူအညီျဖင့္ ေဂ်မီ အလုပ္စေတာ့သည္။ အစပိုင္းတြင္ ပထမႏွစ္က သင္ခဲ့ၾကသည့္ ဆရာအခ်ိဳ႕ကို စည္း႐ံုးသည္။ ဆရာ ၁၁ ေယာက္ စာရင္းေပးသည္။ အားလု့း သခ်ၤာႏွင့္ ၾတီဂိုဆရာေတြခ်ည္း။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ အျခားဆရာေတြေရာ ေဂ်မီ ပါ ေတာနက္ထဲ တြင္ မ်က္စိသူငယ္ႏွင့္ ေရာက္ေန သည့္ ကေလးမ်ားလို ျဖစ္ေန၏။
စၿပီဆိုကတည္းက သင္တန္း၏ ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းပစ္ရမည္ဟု ေဂ်မီ သေဘာေပါက္လိုက္၏။ ဟာသေႏွာ၊ အ႐ႊန္းေဖာက္ ရမည္။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းကိုင္လို႔မရ။ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားတစ္သားတည္းျဖစ္ေအာင္ ရင္းႏွီးမႈ ရယူ ရရန္ အတန္း ၏ ေဆာင္ပုဒ္ စာတန္းႀကီးေရး ၿပီး နံရံတြင္ ခ်ိတ္လိုက္၏။
......ကဲကုလကို မေၾကာက္နဲ႔၊ လြယ္လြယ္ကေလးရယ္ ....
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဆရာေရာ့ဖ္က မႏွစ္က ကဲကုလေမးခြန္းမိတၲဴ ယူလာေပးသည့္ စာ႐ြက္ကို လက္ႏွင့္ ေထာက္ၿပီး ေဂ်မီ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္သည္။ အားလံုး ေမးခြန္းခုနစ္ပုဒ္ ပါသည္။ ဘယ္လိုမွ သူတို႔ ေျဖႏိုင္ မည့္ ေမးခြန္းမ်ား မဟုတ္။ အင္း ... အခ်ိန္က ႐ွစ္လပဲ က်န္ ေတာ့သည္။ မည္သို႔မည္ပံု သူတို႔ကို တြန္းရ ပါမည္လဲ။
အစူး႐ွဆံုး မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ အတန္းကို စိုက္ၾကည့္လိုက္သည္။
......မင္းတို႔ ေအာင္ကိုေအာင္ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အကၡရာသခ်ၤာနဲ႔ ၾတီဂိုကို ေက်ေအာင္ ျပန္လုပ္ရမယ္။ ပထမအခ်ိန္ ကို ႐ွစ္နာရီမွာ စမယ္။ တံခါးေတြကို ခုနစ္နာရီမွာ စဖြင့္မယ္။ မနက္တိုင္း ငါးမိနစ္ ပုစၦာေမးမယ္။ ေသာၾကာ ေန႔ တိုင္း စာေမးပြဲ စစ္မယ္....
သူတို႔ကေလးေတြ၏ အသိဥာဏ္ကို ႏိႈးဆြေပးဖို႔ မိမိထံမွ တစ္ခုခု လိုေနသည္ဟု သူ ခံစားေနရ၏။ ၾတီဂို၊ အဂၤလိပ္စာ က စပိန္စကားေျပာ ကေလးမ်ားအဖို႔ ခက္ခဲလွသည္။ ႐ႈပ္ေထြးသည့္ သခ်ၤာ ေဝါဟာရ မ်ားကို သင္လွ်င္ သူတို႔ အထိတ္တလန္ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ဆခြဲကိန္း႐ွာရျခင္းမွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေၾကာင္း သူတို႔ နားလည္ေအာင္ မည္သို႔ သင္ရပါမည္လဲ။
ဆက္ရန္
.
ေဘာသင္ပုန္း ေ႐ွ႕တြင္ ဟန္ပါပါ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း သူ႔ကိုယ္သူ နာမည္သစ္တစ္ခု ေပးလိုက္သည္။ ကီမိုေခၚ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လင္းယုန္ ထက္ ပိုမာသည့္နာမည္။ သူ႔ကို ...ခ်န္ပီယံ.. ဟု ေခၚဖို႔ အတန္းကို ေၾကညာ လိုက္၏။
ျပဇာတ္ဆန္ဆန္ အတန္းကို ကိုင္တြယ္ျခင္းႏွင့္ လူဆိုးကေလးမ်ားကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း လုပ္ျပရျခင္း အတြက္ အက်ိဳး အျမတ္ ျဖစ္ထြန္း ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
အားကစားတြင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးလိုက္သည္။ ေက်ာင္းစာေတြကို အိမ္မွာလုပ္ဖို႔ ပံုေအာေပးသည္။ ေက်ာင္းလစ္ သည့္ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ႇင့္တင္ေပးလိုက္သည္။ ေက်ာင္းစာေတြကို အိမ္မွာလုပ္ဖို႔ ပံုေအာ ေပးသည္။ ေက်ာင္းလစ္သည့္ ေက်ာင္းသား မ်ား၏နာမည္ကို မိတ္ေဆြေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးထံ စာရင္း ေပးသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက သူတို႔လို ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမည္စာရင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္တမ္းတင္ ထားသည္။
......အဲဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ိဳးက တကယ္လိုတာကြ၊ တကယ္ျပတ္တဲ့လူ။ ကားတစ္စီးစာ ျပည့္တာနဲ႔ ဂ်က္ဆင္ ေက်ာင္း ကို ေျပာင္းေပးမယ္ တဲ့။ တစ္ေယာက္ပဲ လိုေတာ့တယ္ ေျပာတယ္ ....
ဂ်က္ဆင္ က ဂါးဖီးလ္ထက္ ငါးမိုင္ပိုေဝးသည္။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးထက္ မိမိက ပိုၿပီး အျဖစ္သည္း ေနျခင္း မ်ားလား ဟု ေဂ်မီ တစ္ခါ တေလ စဥ္းစားမိသည္။ ေက်ာင္းအုပ္လုပ္သူက မိမိလုပ္သမွ် ေမွ်ာ လိုက္ ေန၏။
......ဆရာႀကီးခင္ဗ်ား၊ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ဆက္ထားလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးခင္ဗ်.... ဟု ဆိုလွ်င္ ......ဒါေပါ့၊ လုပ္ေလ၊ ဆရာေကာင္းသလို ၾကည့္စီစဥ္ပါ၊ ေက်ာင္းသားေတြ သိပ္မ်ားေနတာလည္း မေကာင္း ပါဘူး .... ဟု ဆိုတတ္၏။
ခြင့္မဲ့ ရက္ပ်က္သမားမ်ားႏွင့္ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အိမ္ကို ဖုန္းဆက္တိုင္ၾကားမည့္ အစီအစဥ္ တစ္ခု လုပ္လိုက္သည္။ လူႀကီးမိဘမ်ားကို တိုင္ၾကားမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းက တကယ္ တိုင္ၾကား သည္ ထက္ ထိေရာက္ေၾကာင္းေတြ႕ရ၏။ တစ္ေန႔ ႀတီဂို ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခၚေျပာသည္။
......ဆရာ့မွာ အားနည္းခ်က္ တစ္ခု႐ွိတယ္။ မေကာင္းတဲ့အက်င့္ဆိုပါေတာ့။ စကားေျပာရင္ သာသာထိုးထိုး ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းတို႔မိဘေတြနဲ႔ မေတြ႕ခ်င္တာ။ မင္းတို႔ ပိုနာမွာစိုးလို႔ပါ။ ဥပမာကြာ တစ္ခ်ိန္ ပ်က္ တဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘနဲ႔ ေတြ႕ရင္ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ ေလာက္ ပ်က္တယ္လို႔ ဆရာေျပာမိတတ္တယ္။ ဘယ္လို ဘယ္လို ဒီအက်င့္ ဝင္ေနမွန္း မသိဘူး။
ဤသို႔ျဖင့္ ဂါးဖီးလ္အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဆရာေဂ်မီ အက္စကာလန္တီ လုပ္သက္တစ္ႏွစ္ ျပည့္ခဲ့ ေလသည္။ သည္ေတာ့မွပင္ သည္ေက်ာင္းတြင္ တကၠသိုလ္ အႀကိဳသင္တန္းမ်ား႐ွိေၾကာင္း သိရသည္။ သည္ အတန္း ေအာင္ထားလို႔ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္လွ်င္ သင္ထားသည့္ ဘာသာရပ္မ်ားအတြက္ အမွတ္ေပါင္း ေပးသည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။
အႀကိဳသင္တန္းကို အခ်ိန္ရတိုင္း သင္ဖို႔ ဆရာေတြ ႀကိဳးစားသည္ဆို၏။ ကဲကုလသခ်ၤာ ဘာသာရပ္တြင္ ေက်ာင္းသား ေတြ မလိုက္ႏိုင္ ၾက၍ ကႀကီးက ေ႐ွ႕မတိုးဘဲ ျဖစ္ေနသည္ဆို၏။ ပဲ့တင္သံ အေၾကာင္းကို ျပတင္းေပါက္ မွ စာအုပ္ပစ္ခ်ကာ ေျမႀကီးေပၚ က်သံကို နား ေထာင္႐ံုေလာက္ကလြဲၿပီး ေ႐ွ႕မတိုးသည့္ ေက်ာင္းသား က ခပ္မ်ားမ်ားတဲ့။ သည္စာေမးပြဲ ေအာင္သည့္ ေက်ာင္းသားက လက္တစ္ဆုပ္ စာမွ်ပင္ မ႐ွိ ဟု သိရ၏။
သည္သတင္းၾကားရေတာ့ ေဂ်မီ စိတ္ဓာတ္ အက်ႀကီး က်သြားသည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းတြင္ သူသင္ပါရေစဟု ဆႏၵ ျပဳလိုက္၏။ ၿပီးမွ ျပန္ စဥ္းစားသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ တကယ္လိုအပ္ေနသည္မွာ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ ျဖစ္၏။ လက္ပစ္ေဘာပြဲႏွင့္ စာသင္ခန္းထဲမွ သ႐ုပ္ျပ ကိရိယာမ်ားထက္ ပို၍ အာ႐ံုစိုက္ႏိုင္မည့္ အရာ တစ္ခုခု ဖန္တီးရမည္။ အႀကိဳသင္တန္း ဌာနမွဴး ဂြ်န္ဘားနက္ဇ္ အကူအညီျဖင့္ ေဂ်မီ အလုပ္စေတာ့သည္။ အစပိုင္းတြင္ ပထမႏွစ္က သင္ခဲ့ၾကသည့္ ဆရာအခ်ိဳ႕ကို စည္း႐ံုးသည္။ ဆရာ ၁၁ ေယာက္ စာရင္းေပးသည္။ အားလု့း သခ်ၤာႏွင့္ ၾတီဂိုဆရာေတြခ်ည္း။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ အျခားဆရာေတြေရာ ေဂ်မီ ပါ ေတာနက္ထဲ တြင္ မ်က္စိသူငယ္ႏွင့္ ေရာက္ေန သည့္ ကေလးမ်ားလို ျဖစ္ေန၏။
စၿပီဆိုကတည္းက သင္တန္း၏ ပံုသ႑ာန္ ေျပာင္းပစ္ရမည္ဟု ေဂ်မီ သေဘာေပါက္လိုက္၏။ ဟာသေႏွာ၊ အ႐ႊန္းေဖာက္ ရမည္။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းကိုင္လို႔မရ။ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားတစ္သားတည္းျဖစ္ေအာင္ ရင္းႏွီးမႈ ရယူ ရရန္ အတန္း ၏ ေဆာင္ပုဒ္ စာတန္းႀကီးေရး ၿပီး နံရံတြင္ ခ်ိတ္လိုက္၏။
......ကဲကုလကို မေၾကာက္နဲ႔၊ လြယ္လြယ္ကေလးရယ္ ....
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဆရာေရာ့ဖ္က မႏွစ္က ကဲကုလေမးခြန္းမိတၲဴ ယူလာေပးသည့္ စာ႐ြက္ကို လက္ႏွင့္ ေထာက္ၿပီး ေဂ်မီ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္သည္။ အားလံုး ေမးခြန္းခုနစ္ပုဒ္ ပါသည္။ ဘယ္လိုမွ သူတို႔ ေျဖႏိုင္ မည့္ ေမးခြန္းမ်ား မဟုတ္။ အင္း ... အခ်ိန္က ႐ွစ္လပဲ က်န္ ေတာ့သည္။ မည္သို႔မည္ပံု သူတို႔ကို တြန္းရ ပါမည္လဲ။
အစူး႐ွဆံုး မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ အတန္းကို စိုက္ၾကည့္လိုက္သည္။
......မင္းတို႔ ေအာင္ကိုေအာင္ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အကၡရာသခ်ၤာနဲ႔ ၾတီဂိုကို ေက်ေအာင္ ျပန္လုပ္ရမယ္။ ပထမအခ်ိန္ ကို ႐ွစ္နာရီမွာ စမယ္။ တံခါးေတြကို ခုနစ္နာရီမွာ စဖြင့္မယ္။ မနက္တိုင္း ငါးမိနစ္ ပုစၦာေမးမယ္။ ေသာၾကာ ေန႔ တိုင္း စာေမးပြဲ စစ္မယ္....
သူတို႔ကေလးေတြ၏ အသိဥာဏ္ကို ႏိႈးဆြေပးဖို႔ မိမိထံမွ တစ္ခုခု လိုေနသည္ဟု သူ ခံစားေနရ၏။ ၾတီဂို၊ အဂၤလိပ္စာ က စပိန္စကားေျပာ ကေလးမ်ားအဖို႔ ခက္ခဲလွသည္။ ႐ႈပ္ေထြးသည့္ သခ်ၤာ ေဝါဟာရ မ်ားကို သင္လွ်င္ သူတို႔ အထိတ္တလန္ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ဆခြဲကိန္း႐ွာရျခင္းမွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေၾကာင္း သူတို႔ နားလည္ေအာင္ မည္သို႔ သင္ရပါမည္လဲ။
ဆက္ရန္
.
5 comments:
“ျပီးစ္”..
မမ၊ စစ နဲ႔ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ၾကိဳက္တယ္..
၁ ၂ ၃ ေပါင္းျပီး ျပန္ဖတ္သြားတယ္..
ဒီစာအုပ္ေလး အပိုင္ေတာင္ ၀ယ္ခ်င္ျပီ... ညီမက အဲလို ဆရာေတြကို သေဘာက်တယ္.. သူမ်ားေတြနဲ႔မတူတဲ႔ တာ၀န္ေက်ဆိုတာထက္ ပိုေစတနာထားတတ္တဲ႔ ဆရာသမားရဲ႕ စိတ္ကို သေဘာက်တာ..
သူရဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္ပံုက စိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းတယ္..
အစ္မေရ...
စာေတြ လာဖတ္သြားပါတယ္။ မ၀င္းျမင့္ရဲ႕ သရဲ အေႀကာင္း ေရးတ့ဲ အိုင္စမ္းျပာ ၀တၳဳေတြ သိပ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ အခုလို တင္ေပးတာ ေက်းဇူးေနာ္။ အစ္မ ကိုယ္တိုင္ေရးေတြလည္း လာဖတ္ပါဦးမယ္။ ကြ်န္မ ဘေလာ့ဂ္ အသစ္ေလးကိုလည္း လာအားေပးပါဦးေနာ္။ အစ္မ ဘေလာ့ဂ္ကို ကြ်န္မ List ထဲမွာ ထည္႕ထားတယ္ေနာ္။ အဆင္ေျပလားပာင္။
ဖတ္ရတာ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ ဘာဆက္ျဖစ္မလဲ။ ဆိုၿပီး တထိတ္ထိတ္နဲ႔ ဖတ္ေနရတာ။ သူက စိတ္ဓါတ္က်ရင္ ကိုယ္လည္း က်သြားလိုက္နဲ႔ေပါ့။ ဆက္ရန္ ေမွ်ာ္ေနပါေၾကာင္း။
ဖတ္စ္...
( ၃ )
Post a Comment