အခန္း(၄)
ဟယ္ ... ကြာမယ္၊ ကြာမယ္ဆိုတုန္းက မတားၾကတာက အရပ္က၊ တကယ့္ တကယ္ကြာၿပီးလို႔ လြမ္းရေတာ့ ငါ ဘာလား ဟဲ့။ ဟင္ ... ဘယ္သူက လြန္ၾကသလဲ၊ တကယ္ဆို 'မေလ်ာ္ပါဘူး ေမာင္တက္ပုရယ္၊ မေနာ္ ရယ္လို႔' ၀ိုင္းတားၾကပါေတာ့တဲ့လား။ ခုေတာ့ သူတို႔မွာ ပါးစပ္ အပ္နဲ႔ခ်ဳပ္ ထားသလို ၿမံဳလို႔ အရပ္ အားကိုး လို႕ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မဟန္ပါဘူးေလ။
လြမ္းၿပီဗ်၊ လြမ္းၿပီ။
မိတ္ေဆြတို႔က ေအာက္ေမ့ၾကလိမ့္မယ္ (စာေၾကာင္းခ်င္း နီးေနတာနဲ႔) မင္းတို႔ဟာက ဘယ္ေလာက္ မ်ား ၾကာေသး လို႔လဲလို႔။
ၾကာၿပီလားဗ်၊ ၾကာၿပီလား။ စကၠန္႔ေတြကို မိနစ္ကစား၊ မိနစ္ေတြကို နာရီကမ်ိဳ၊ နာရီေတြကို ရက္က ၀ါးလို႔မို႔ စုစုေပါင္း အင္း ... လက္ခ်ိဳးေရလိုက္ဦးမယ္၊ တစ္၊ ႏွစ္၊ သံုး အမယ္ေလး သံုးရက္ေတာင္ ရွိသြားပါၿပီလား၊ ဘုရား ဘုရား ၾကာလွၿပီေကာ။
ကၽြန္ေတာ့္မယား မ်က္လံုးရြဲရြဲ ႏွာတံေပၚေပၚမကေလးကို ေတြးၿပီး လြမ္းတယ္။ သတ္ၾကပုတ္ၾက တုန္းက သူ ကိုက္လႊတ္ လိုက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ လက္ေမာင္းက သူ႔သြားရာ အကြင္းကေလးကို ငုံ႔ငုံ႔နမ္း ၿပီး လြမ္းရတယ္။ သူ တစ္ခါ တေလ စိတ္ေကာက္ၿပီဆိုမွျဖင့္ 'ဟင့္ ... ဟင့္' ဆိုၿပီး ေျခေဆာင့္တတ္ တဲ့ သူ႔ေပါင္တံရွည္ရွည္ ေျခသလံုး တုတ္ကတ္ကတ္ေလးကို ေတြးၿပီး လြမ္းရတယ္။
'အမယ္ေလး ... မေငြၿမိဳင္ရယ္' ကၽြန္ေတာ့္ မယားက ေျခထုိး ေျခေဆာင့္ ေကာင္းလို႔ ဇာတ္ မင္းသမီးႀကီး မေငြၿမိဳင္ လုိ႔လဲ ကၽြန္ေတာ္က ခ်စ္စႏိုးေခၚတယ္၊ 'ငါေတာ့ လြမ္းတာနဲ႔ ေသရပါေတာ့ မယ္ မေငြၿမိဳင္ရယ္'
ေႏြေႏွာင္း ရက္ကုန္လို႔ ကဆုန္က နယုန္လအကူး ေတာင္ေလက သုတ္ျဖဴး မိုးဦးက်ၿပီဆိုမွျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာသူ ေတာင္သားေတြမွာ တအားသစ္ရတယ္။ မႏွစ္က ျဖစ္သမွ်ကို ဒီႏွစ္အစမွာ ျပန္လွန္လို႔ ေတြး တေရးေရး ျမင္ရတယ္။ ကိုယ္အလုပ္မွားခဲ့တာ အသံုးလြန္ခဲ့တာေတြ ဆင္ျခင္ၿပီး ဟင္ ... ဒီတစ္မိုးေတာ့ ႀကိဳးပမ္း လုိက္မဟဲ့၊ သားကေလးေတြ ရွင္ျပဳဖို႔ ေငြစုရမယ္။
လင္က ထြန္တံုးထြန္တံျပင္၊ မယားက စပါးဖ်ာလွမ္း ထင္းျခမ္းေတြ ထင္းစင္ေပၚ တင္တာတင္၊ လင္က ႀကိတ ္ထုိးေတာ့ မယားက ဆန္ခါခ်လို႔ ဆန္ျပာရတယ္။
ဟင္ ... ေတြးမိပါေသးတယ္၊ ႀကိတ္ထုိးတဲ့အနား ၾကက္မ်ားလာလို႔ 'လူကေလးေရ ၾကက္ေမာင္း လိုက္ပါ ဆုိမွျဖင့္ တကထဲ ဟတစ္လံုးက အေသပစ္ေတာ့တာပါပဲဗ်ာ၊ သူမ်ားအိမ္က ၾကက္ဆိုလဲ အေလ်ာ္ေပးလို႔ ဟင္းစား၊ ကိုယ့္အိမ္က ၾကက္မ်ား ဆိုေတာ့ မီးဖိုေပၚအျမန္ေရာက္၊ မေအႀကီး ကေတာ့ ဗ်စ္တီးဗ်စ္ေတာက္နဲ႔ 'ဒီေလာက္ေတာင္ ဟင္းစားသရဲရပါမုိ႔လားလို႔။
ဟင္ ... ခုေတာ့ သည္သားနဲ႔ သည္မယား ကၽြန္ေတာ္အနားမွာ မရွိေတာ့ပါလားဗ်ာ၊ ရွိပစၥည္း တစ္၀က္ ခြဲလို႔ သူတို႔ အေမအိမ္ သြားေနၾကၿပီ။
အို ... ေယာကၡမႀကီး ... ေယာကၡမႀကီး၊ အသင္သာ သမီးနဲ႔ သမက္အၾကား ၀င္မရႈပ္ျငား က ငါတုိ႔ လင္မယား ကြဲၾကမည္ မဟုတ္ပါတကား။ လင္နဲ႔မယား လွ်ာနဲ႔သြားမို႔ ျဖစ္ၿပီးခဏ ျပန္လို႔တည့္ၾက မည္ မဟုတ္ပါလား။
ခုေတာ့ ေယာကၡမႀကီး ၾကား၀င္ရႈပ္လို႔ ဗရုတ္ ဗရုတ္ ကြဲသြားၾကရတယ္။ ေယာကၡမ ၾကား၀င္ေတာ လို႔ ဒေရာ ေသာပါး ကြဲသြားၾကရတယ္။ ေယာကၡမ ၾကား၀င္အူလို႔ ျငဴျငဳဴစူစူ ျဖစ္သြားၾကရတယ္။ ေယာကၡမ ၾကား ၀င္ေဟာင္ လို႔ ေမာင္နဲ႔မယ္နဲ႔ ေ၀းသြားၾကရတယ္။ ေလာက၌ ေယာကၡမတို႔သည္ ေၾကာက္စရာ သတၱ၀ါ မ်ိဳးေတြ ပါတကား။ ဤကမၻာေျမ အျပင္၀ယ္ ေယာကၡမတို႔သည္ မရွိအပ္။ သမီးမ်ား အပ်ိဳျဖစ္၍ လင္ ယူေတာ့မည္ ဆုိလွ်င္ ကမၻာ့သမဂၢ သမက္ အစည္းအရုံးက သင္းတို႔ကို သတ္ပစ္ဖို႔ ေကာင္းသည္တကား။ သင္း တို႔ကို သမီးေခ်ာေခ်ာ ေမြးေပးဖို႔ သက္သက္သာ အသံုးခ်ဖို႔ ေကာင္းသည္တကား။
သမီး လင္ရၿပီဆိုလွ်င္ သင္းတို႔အား လူ႔ျပည္မွ ထြက္ခြာသြားၾကေစကုန္သတည္း။
(ဤ ေဆာင္ပုဒ္ကို သက္ရွိ သမက္အေပါင္းတုိ႔ ရြတ္ဆိုကုန္ၾကေလာ့၊ ကပ္ႀကီးသံုးပါး ေက်ာ္နင္းႏိုင္ အံ့၊ အႏၱရာယ္ ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္အံ့။)
ဟယ္ ... သည္လို ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း အိမ္ေပၚထုိင္ငိုင္ေနလို႔လည္း မၿပီးေသးပါဘူး။ ၾကံႏိုင္ ဖန္ႏိုင္တဲ့လူဆီ သြားဦးမွ။
မိတ္ေဆြ ကၽြန္ေတာ္ ဦးႀကီးၿဖိဳးကို မွတ္မိပါလိမ့္မည္။ ယခင္တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လင္မယား ကြဲစဥ္က သူပင္ ျပန္ေပါင္းထုတ္ႏုိင္ရန္ ေပးခဲ့ဖူးသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပုဆိုးတစ္ထည္စည္း တစ္ထည္ ေခါင္းေပါင္းျဖင့္ ဦးႀကီးၿဖိဳးအိမ္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္ ခဲ့သည္။
'ေတာက္ ... သု၀ဏၰသာမတို႔နဲ႔မ်ား ကြာပါ့ကြာ'
အိမ္ေရွ႕ေရာက္လွ်င္ အဆင္သင့္ပင္ တံစက္ၿမိတ္ေအာက္၌ ေက်ာေျပာင္ႀကီးႏွင့္ ေဆာင့္ေဆာင့္ ထုိင္ကာ သူ႔သား အား မာန္မဲေနေသာ ဦးႀကီးၿဖိဳးကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၀င္ေပါက္မွ အသာ၀င္ခဲ့ကာ ...
'သားအဖေတြ ဘာမ်ားျဖစ္ေနလို႔လဲ ဦးႀကီးၿဖိဳးရ'
'ဟာ ... ေရေလးတစ္ေခါက္ သြားခတ္ပါဆိုတာကြာ။ အလကား ေပတိေပကတ္ လုပ္ေနတယ္' ဟု ေျပာၿပီး သူ႔သားဘက္ ျပန္လွည့္ကာ ...
'နင္ေတာ့လား ... နင့္လိုေကာင္ ျမားမ်ား မွန္မယ္ဆိုရင္ ဒုကုလနဲ႔ ပါရိကလိုေတာ့ 'ငါ့သား ... သု၀ဏၰသာမ သည္ ျမားဆိပ္ ေပ်ာက္ေစသတည္း' လုပ္ေနလိမ့္မယ္ မေအာက္ေမ့နဲ႔၊ 'ေခြးမသား စံနဂုတ္သည္ ခ်က္ခ်င္း အသက္ ထြက္ေစသတည္း' ဆိုၿပီး တစ္ခ်က္တည္း ဖေနာင့္နဲ႔ ေပါက္သတ္ လိုက္မယ္ ... မွတ္ထား'
ဤစကားသြား စကားလားကို ေထာင္ခ်င့္ရုံမွ်ႏွင့္ပင္ မိတ္ေဆြသည္ ကၽြန္ေတာ္ ဦးႀကီး လူရည္ လူခ်င္းကို အကဲခတ္ႏို္င္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါသည္။
ဇာတ္ေတာ္တြင္ တစ္ေန႔သ၌ ပီဠိယကၡမင္းသည္ နန္းေတာ္၌ ဟင္းျပတ္၍ မိဖုရားက 'ဟင့္အင္း ... ဟင့္အင္း ... တြား၊ ဟင္းေကာင္းေကးာင္း မစားရရင္ျဖင့္ ရွင့္မေပါင္းႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ႏို႔ၿပီး ငါးပိခ်က္ ေလာက္ ေကၽြးၿပီး သူ သိပ္ ကဲ တာပဲ' ဟု မူလက်ီသြန္နီ လုပ္ေလေသာေၾကာင့္ မင္းႀကီးမေနသာ ေတာ့ဘဲ ေလးနဲ႔ျမား ဆြဲၿပီး ေတာလိုက္ ထြက္တယ္၊ မ်က္မျမင္လင္မယားႏွစ္ေယာက္က ရင္ဘတ္ စည္တီးနဲ႔ ေျပးလာၿပီး 'ငါ့သား ျမားဆိပ္ ေပ်ာက္ေစသတည္း၊ ငါ့သား ျမားဆိပ္ ေပ်ာက္ေစသတည္း' လို႔ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ မန္းလိုက္ မႈတ္ လိုက္ၾကတာ ငနဲ ျမားဆိပ္ေျပၿပီး ထ ထုိင္တယ္။ အဲသည္ေတာ့ မင္းႀကီးက ဒဏ္ရာကုဖို႔ ေဆးဖိုး၀ါးခ ေပးခဲ့ ရတယ္။
သည္ေဆးဖိုးက ပိုေတာ့ မ်က္စိကုဆရာ ေခၚႏိုင္လို႔ အဘုိးႀကီး အမယ္ႀကီး လင္မယားလည္း စကၡဳ ေလးကြင္း အလင္း ရသြားေလသတည္း။
ဤဇာတ္ေတာ္ကို အေျချပဳ၍ ကၽြန္ေတာ့္ ဦးႀကီးက သူ႔သားအား ဆံုးမျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘယ္ေလာက္ စာေပ ေျပာင္ေျမာက္ တဲ့ ၾသ၀ါဒလဲ ခင္ဗ်ာ။ သူ႔သားနာမည္လည္း ၾကည့္ဦးေလ ... စံနဂုတ္တဲ့။ ပထမမူရင္းက ဘယ္ က်မ္းဂန္ ထဲကလဲဗ်ာ ... ဟို မုန္႔ဆီေၾကာ္ ႏႈတ္ခမ္းသားဖဲ့စားလို႔ စစ္ႏိုင္တဲ့ဘုရင္ 'စႏၵဂုတ္' မင္းသားနာမည္ ယူမွည့္ကာ။ ေနာက္မွ ကာလေရြ႕ေလ်ာလို႔ ေက်းရြာ စကားသံုးအတုိင္း စံနဂုတ္ျဖစ္ရတာ။ ဤမွ် ဗုဒၶ၀င္ က်မ္းဂန္ ကၽြမ္းက်င္၍ ပညာရွိ ျဖစ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ကၽြန္ေတာ့္ ကိစၥအတြက္ အားမကိုးထိုက္ပါလား ခင္ဗ်ာ။
သူ႔စကားေၾကာင့္ သူ႔သားစံနဂုတ္ ေအာင့္ေအာင့္ညႇစ္ညႇစ္ႏွင့္ ေရထမ္းပံုးဆြဲကာ ထြက္သြားမွ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္လွည့္ကာ ...
'ဘယ့္ႏွယ္ ... ငါ့တူ မသက္မသာ ငယ္မ်က္ႏွာနဲ႔ ဘယ္တြက္တာေၾကာင့္ ဦးႀကီးထံပါး အခစား လာသတံုး'
ကဗ်ာ အလကၤာ နဲ႔လည္း ေျပာတတ္တယ္ ခင္ဗ်ာ့။
ကၽြန္ေတာ္သည္ သူႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္လိုက္ကာ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းေကာက္၍ ေျမႀကီးကို ဟိုုျခစ္ သည္ျခစ္ျပဳရင္း ...
'ဟာ ... ဦးႀကီးရာ၊ က် ... က် ... ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မိန္းမ လြမ္းလွၿပီဗ်'
ဦးႀကီး သည္ သူ၏ သြားသံေခ်းတက္ႀကီးေတြကို ၿဖဲရယ္လိုက္ကာ ...
'မင့္ဟာ ကလဲ လြန္လွခ်ည္လား၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္မ်ား ရွိေသးလို႔လဲ'
'သံုး ... သံုး ... သံုးရက္ႀကီးမ်ားေတာင္ ရွိသြားၿပီ ဦးႀကီးရ'
'အမယ္ေလး ... ဒီရက္နဲ႔မ်ား ဒီေလာက္ျဖစ္ရသလားကြာ'
'ဦးႀကီး အရင္ေျပာဖူးတဲ့ ဟို ကိႏၷရာ လင္မယားျဖင့္ ကဲတစ္ညတည္း ေခ်ာင္းျခားတာနဲ႔ေတာင္'
'ဟဲ့ ... ဒါေတြက လင္ငယ္ မယားငယ္ ေနရမွန္းမသိ၊ တစ္လင္တစ္မယားကြဲရင္ ေနာက္လင္ ေနာက္မယား ယူရမွန္း လူေတြလိုမွ အသိဥာဏ္မရွိတဲ့ အဟိတ္တိရစၦာန္ေတြပဲဟ၊ သင္းတို႔ တုေျပာေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ႏို႔ၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေကာင္က တစ္ေကာင္နဲ႔တစ္ေကာင္ ဘက္ညီၿပီး ၿပိဳင္တူလြမ္းၾကတာကြ၊ မင္းမွာေတာ့ တစ္ဖက္ သတ္ ေယာက်္ားျဖစ္ၿပီး ရွက္စရာ ေကာင္းလွတယ္ ကြာ'
'မရွက္ ႏိုင္ဘူး ဦးႀကီး၊ ကိုယ့္ေ၀ဒနာ ကိုယ္သာသိတယ္'
'ငါလဲ နားလည္ပါတယ္ဟာ၊ ဒါနဲ႔ မင္းေဒြးေလးမယ္က်င္ႀကီး ေအာင္သြယ္ ေကာင္းလွတယ္၊ သူ႔ေျပာ ပါလား'
'ေျပာၿပီးၿပီဗ်၊ သူက အပ်ိဳလူပ်ိဳမွတဲ့၊ လင္ကြဲမယားကြဲ ျပန္စပ္ရတာက အိမ္သာ ပ်က္ျပင္ရသလိုဟာ မလုပ္ခ်င္ ဘူးတဲ့'
'ေအး ... သူေျပာတာလဲ ဟုတ္သားပဲကြ၊ ဒါျဖင့္ မင့္မိန္းမမင္းပဲ ျပန္ၿပီး လူပ်ိဳလွည့္ပါလားကြ၊ သူ ေရခတ္ေတာ့ ထြက္သား မႈတ္လား'
'သူ႔အေမႀကီးက အၿမဲတမ္း ပါတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ေခ်ာင္းေပါင္းမ်ားလွၿပီး သူ႔အေမႀကီးမပါလဲ ဟစ္တလံုးပါတယ္ဗ်၊ ဒီေကာင္ေလးက ဟိုၾကက္သား သူမစားလိုက္ရတည္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္မေက်ဘူး၊ သူ႔ လက္ထဲ မွာ ဓားမတိုေလးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔အေမနား ကပ္ရင္ ခုတ္မတဲ့၊ သူ႔အေမႀကီးကလဲ ေျမႇာက္ ေပးထားတယ္'
'ေအး ... မင္းအျဖစ္က အဲဒီၾကက္ကိစၥကို ဆုိးေနတယ္ကြာ'
'ဟာ ... ဦးႀကီးရ ဒီၾကက္က ကၽြန္ေတာေပးရတာ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာ ယံုစမ္းပါ။ ဦးႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ က ဟုတ္ရင္ ဘာလို႔ ဖံုးကြယ္ထားမလဲ၊ အရွင္ ကၽြန္ေတာ့္ ေယာကၡမႀကီး ပယင္းပုတီးနဲ႔ဆံစု ခုိးေရာင္းၿပီး အရက္ေသာက္ပစ္တာေတာင္ ဦးႀကီးက ေျပာတယ္ မႈတ္လား'
'ေအးေလ ... ငါကေတာ့ ငါ့တူကို ယံုပါၿပီ၊ အေရးႀကီးတာက သူတို႔ပါယံုမွ မင္းတို႔လင္မယား ျပန္ေစ့စပ္ လို႔ေကာင္းမယ္ မႈတ္လား၊ ဒီေတာ့ ဒီၾကက္ကို ပန္းစုံလက္ထဲ ေရာက္ေအာင္ ဘယ္သူ ေပးသလဲဆိုတာကို ခုိင္ခိုင္ လံုလံု ျပႏိုင္မွ ျဖစ္မယ္'
'ဒါေတာ့ အင္ဖူးျဖစ္ရမယ္ဗ်ာ'
'ေအးေလ ... ဒါက မင့္ယူဆခ်က္ေတာ့ ဟုတ္ၿပီ၊ သူတို႔ မယံုၾကည္မႈက ပဓာနမဟုတ္လား၊ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပႏိုင္ဖုိ႔ကလိုတယ္။ ပန္းစုံေသာ္လည္းေကာင္း၊ အင္ဖူးက ေသာ္လည္းေကာင္း ၀န္ခံမွ ျဖစ္မယ္'
'ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကိုပဲ ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာၾကည့္ၿပီးၿပီ၊ ေကာင္မက 'အမယ္ ... ဒါ ကၽြန္မ အိမ္က ၾကက္ ပါ'တဲ့၊
'ေအး ... အဲဒါကို သူတို႔မျငင္းႏိုင္ေအာင္ မိမိရရ ဖမ္းျပဖို႔ဟာက ေဟာ ... အဆင္သင့္ပဲေဟ့'
ဦးႀကီးသည္ လမ္းမဘက္ လွမ္းၾကည့္လုိက္ကာ ...
'ဟိုမွာ တို႔စုံေထာက္ႀကီး ေလွ်ာက္လာတယ္၊ ေဟ့ ... ဖင္ၾကားႀကီး ခဏလာပါဦးကြ' ဟု လွမ္းေခၚ လိုက္၏။
ခင္ဗ်ားတို႔ ရန္ကုန္က စုံေထာက္ႀကီး ဦးစံရွားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ဖူး၍ ဘယ္ပံုသ႑ာန္ ေနမည္ေတာ့ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာ စုံေထာက္ႀကီးဦးဂန္ဂ်ားကား ငယ္စဥ္က ဖြတ္စအိုနာစြဲ၍ ႏွာေခါင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး မ်က္ႏွာအလယ္က အေပါက္ႏွစ္ေပါက္တာ ရွိေတာ့သည္။ ေမးေစ့မွာ ၀မ္းတြင္းပါအတုိင္း တို၍ တစ္ဖက္ရြဲ႕ေန၏။ မ်က္စိမွာ သူငယ္နာမ်က္ခမ္းစပ္ ျဖစ္၏။ ဦးေခါင္းမွာ ေပါက္ခၽြန္းတဲ့သုိ႔ ေနာက္ေစ့ ထြက္၍ နားထင္က်ပ္ကာ နဖူးက်ဥ္းေျမာင္းလွ၏။
ကိုယ္လက္အဂၤါကား အရပ္ပုအိုက္၍ လက္တစ္ဖက္ သိမ္ေနသည္။ ငယ္စဥ္က ထင္းခုတ္ရင္း သစ္ကိုင္းညႇပ္မိသျဖင့္ ေျခတစ္ေခ်ာင္း မသန္ေခ်။ လမ္းေလွ်ာက္လွ်င္ ေစာင္းငန္း ေစာင္းငန္းႏွင့္ တရြတ္ဆြဲခမန္း ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဗန္တို ဗန္ရွည္ သိုင္းပညာအရာ၌ကား (မိတ္ေဆြတို႔ ယုံမည္ေတာင္ မဟုတ္ပါ) လံုးမ၀တတ္ေခ်။
ဦးစံရွားမွာ မိန္းမဆိုလွ်င္ လွည္းေထာက္ခြပင္ လွည့္မၾကည့္သလို ၾကားမိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဦးဂန္ဂ်ားကား ... အျခားသူ ယူမည့္သူမရွိေသာ ခ်ိဳက်ိဳးနားရြက္ပဲ့ေတြကို ရသမွ် အကုန္ယူ၏။ နႏြင္းမႈန္႔သည္၊ ေဆးရိုးသည္၊ မုန္႔စိမ္းေပါင္းသည္၊ ကန္စြန္းရြက္သည္ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ေယာက္ျပဴး။
သူလိုက္ရေသာ အမႈမ်ားကား ၾကက္ခုိးမႈ၊ ႏြားေထာင့္မႈ၊ ပ်ိဳခင္း ဓားနဲ႔ခုတ္မႈ၊ ေကာက္ရိတ္ခ်ိန္ ေကာက္လိႈင္းေမ်ာက္မႈ၊ တစ္ခါတစ္ရံ လင္ငယ္ေနမႈ၊ ၾကာခိုမႈမ်ားပါ ငွားသူရွိလွ်င္ လိုက္ေသး၏။
သူသည္ အလြတ္စုံေထာက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ၏စြမ္းရည္ သတၱိမ်ားေၾကာင့္ ရြာသူႀကီးက အေလးမူရေလသည္။ တစ္ႀကိမ္ေသာအခါက သူႀကီးကေတာ္ ေမ်ာက္ေမြးသည္ကို ရွင္းရွင္းေပၚ ေအာင္ စုံေထာက္ေပး၍ သူႀကီးက ဤမိန္းမကို ၀မ္းသာအားရ ကြာလိုက္ရၿပီး သူ႔တိတ္တိတ္ပုန္း မိန္းမကို ထင္ထင္ရွားရွား ယူလိုက္ရသျဖင့္ ယခု သူႀကီး လင္မယားမွာ သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္လွေလ သည္။ ပထမသူႀကီးကေတာ္လည္း သူ႔လင္ငယ္ေလးႏွင့္ ရသြားသျဖင့္ ေဆးေျခာက္ ၅ိသားမွ်ပင္ သူ႔ကို ဥာဏ္ပူေဇာ္။
ကဲ ... ကုိယ္တို႔ စုံေထာက္ႀကီး ဂုဏ္ပုဒ္ေတာ့ ေဖာ္ထုတ္ၿပီးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ အမႈသြားကို ဆက္ပါ ရေစေတာ့။
ကၽြန္ေတာ့္ ဦးႀကီးၿဖိဳးက ကဲ ... မင္းျဖစ္ပံု အကုန္ေျပာျပလိုက္ကြာ ဆုိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ မရွက္ မေၾကာက္ အလံုးစုံေျပာၿပီးသည္ေနာက္၌ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးခြန္းမ်ား ထုတ္သည္။
'ပန္းထံုနဲ႔ ေမာင္နဲ႔ အခင္းျခစ္တာ ဘယ္ေနရာလဲ'
(စုံေထာက္ ဦးဂန္ဂ်ားမွာ ႏွာေခါင္း အခင္ပ်က္ေန၍ စကားေျပာလွ်င္ မပီသေခ်။ ႏွာသံပါ၏)။
'ဟာ ... အခင္း မျဖစ္ရပါဘူးဗ်၊ နမ္းရုံတင္ကေလးပါဆိုေန'
'ေအးေန အဲတီ နမ္းရုံတင္ပဲ၊ ဘယ္ေနရာလဲ ေမးတာ'
'မခ်မ္းျမ အိမ္ေနာက္ေဖး တည့္တည့္က သရက္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ'
'ဟခ်ိန္က ဘယ္ဟခ်ိန္လဲ'
'အရုဏ္တက္စေပါ့'
'ဒါျခင့္ အေျခံ ေကာရာကၽြန္းက ခ်ႏြင္းမႈန္႔ေရာင္ကေလးတန္းပီေပါ့'
'ဟုတ္ပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားမိန္းမ ေဒၚသဲႀကီး ခံေတာင္းထဲက မုန္႔မႊာမ်ားမ်ား ေရာထားတဲ့ နႏြင္းမႈန္႔ ေရာင္အတိုင္းပါပဲ'
ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မရွည္ႏိုင္သျဖင့္ အရြဲ႕တိုက္လုိက္ပါသည္။ ၾကည့္ဦးေလ ေျပာပံုဆိုပံုလဲ၊ အေရွ႕ ေဂါယာကၽြန္းတဲ့၊ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ အမယ္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ အရြဲ႕တိုက္လိုက္တာပဲ သေဘာက် ၿပီး။
'အဲတီိလုိ တိတိက်က် ေၾကာဘာမွ သေဘာက်တကြ'
သူ႔ေပါင္သူပုတ္ၿပီး အားပါးရႀကီး လုပ္လုိက္ေခ်ေသး။
'ကဲ ... နမ္းေတာ့ မင္းအေျခ့အေန နမ္းတာလား၊ ေနာက္ကေန နမ္းတာလား'
'ဟာ ... ေနာက္ကေန နမ္းရေအာင္ ခင္ဗ်ားႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ ႏြားမွတ္လို႔လားဗ်'
'မႏုပ္ပူးေန ေနာင္မေနးက သေဘာမတူဘဲ ေျခ့က အတြား မင္းက ေနာက္ကႏိုက္ရေတာ့ ေနာက္ကမ်ားေန ပက္နမ္းရတာလား'
'အစဦး ဖက္လိုက္ေတာ့ ေနာက္ကေန ၿပီးေတာ့ေပါ့ဗ်၊ ကိုယ့္လက္ထဲေရာက္ေတာ့မွ ဆြဲလွည့္ၿပီး ရင္ခ်င္းအပ္ နမ္းတာေပါ့ဗ်'
'ေကာင္မေနးက နက္ကာျခင္း ကြယ္ျခင္းၾကဳေတးလား'
'ဟာ ... ဒါေတာ့ လက္ကာမွာေပါ့ဗ်၊ ဖက္ရ နမ္းရေအာင္ပဲ တမင္ခ်ိန္းေတြ႕တဲ့ သမီးရည္းစားေတာင္ မူလက်ီလုပ္ေသးတာပဲဗ်ာ'
'နမ္းေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ခ်ဳပ္ နမ္းႏိႈက္ကလဲ'
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ ကသိကေအာက္ ျဖစ္လာကာ ...
'ဟာ ... နမ္းတာေတြခ်ည့္ ေလွ်ာက္ေမးေနလုိ႔ ဘယ္လို နမ္းနမ္း ဘယ္ႏွစ္ရႈပ္နမ္းနမ္း ဒါက အမႈကို ဘယ္လို အေထာက္အပံ့ရမွာမုိ႔တံုး၊ နမ္းပါတယ္ဆိုမွပဲ ၿပီးေရာေပါ့ဗ်ာ'
'မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေမာင္တက္ပုရဲ႕၊ အခ်ိန္ကို တိခ်င္ႏို႔'
'အရုဏ္တက္စပါလို႔ ခင္ဗ်ာ့ ေျပာၿပီးမွာပဲဗ်'
'ဒီအခ်ိန္ မဟုတ္ဘူးေန၊ ခ်မ္းေတာ့ ၾကာတဲ့အခ်ိန္ေၾကာတာ'
'ဒါျဖင့္ဗ်ာ မင္းဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဖက္နမ္းေနသလဲပဲ ေမးလိုက္ပါေတာ့'
'ဒါက မင္း ဂမူးရွူးထုိး ရုပ္ရတဲ့ကိစၥမွာ အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ ၾကာသလဲခ်ိဳတာကို တိတိက်က် မွတ္တားေနႏိုင္မွာလး'
'နမ္းတာေကာ ဘယ္ႏွစ္ရႈပ္လဲဆိုတာကို ဘယ္သူက တိတိက်က် မွတ္မွာလဲဗ်'
'ဟဲ့ ... တာညႇိဳးက စိတ္ထဲ တအံု႔ေႏြးေႏြးူနဲ႔ ၾကံၾကံေတြးေတာ့ ေပၚေပၚေနတာညႇိဳးကြ၊ မ်က္သိထဲ မွာေတာင္ ညင္ေယာင္လာတယ္'
ဤတြင္မွ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ကာ ...
'အင္း ... ဟုတ္သဗ်ိဳ႕၊ ကဲ ... ခင္ဗ်ား ဒီအရႈပ္ သိေတာ့ေကာ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ အခ်ိန္တြက္မလဲ'
'ဒါက်ေတာ့ ႏြယ္တာေပါ့ကြာ၊ နာရီခ်ကၠန္႔လက္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ဳပ္ ေဟာႏွစ္ခ်ဳပ္ ေဟာသံုးခ်ဳပ္' သူ႔ႏွာေခါင္း ျပတ္ႀကီးႏွင့္ တရႈပ္ၿပီးတရႈပ္ ရွဴျပကာ 'အဲႏိုတြက္တာေပါ့ကြ၊ ဒါလဲ အမႈသြားၾကည့္ တြက္ရတယ္။ သမီးရည္းစားခ်င္း ေအးေအးေဆးေဆး ခ်ိန္းေတြ႕တဲ့ 'ျဖည္းညင္းစြာ အနမ္း' နင္မယားခ်င္း သက္ခ်ဴတဲ့ အၾကမ္းပတမ္းအနမ္း' မင္းအခုတျခစ္ညိဳး 'ဂမူးခ်ဴးတိုးအနမ္း' လို႔ အေျခအေနအရ ကြဲေသးတယ္ကြ'
'အင္း ... ကၽြန္ေတာ္နမ္းတာေတာ့ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ လွည့္ေမႊးပစ္လုိက္တာ အခါႏွစ္ဆယ္ထက္ မေအာက္ဘူး'
ဦးႀကီးၿဖိဳးက ၾကားျဖတ္၍ ...
'ဟာ ... မင့္ဟာ မ်ားလွခ်ည့္လား'
'မ်ားဆို ေကာင္မေလးက မနက္ေစာေစာ သနပ္ခါးေရက်ဲကေလး လိမ္းလာတာ တယ္ေမႊးတာဘဲ ဦးႀကီးရ၊ သူကလဲ ရုံးေတာ့ ေသာက္ျမင္ကတ္ကတ္နဲ႔ ရသမွ် အ၀ႀကိတ္မယ္ ဆုိၿပီး ႏွိပ္ပစ္လိုက္တာ၊ ဟိုေဒၚသဲပြင့္ ေျမြေပြးကိုက္မႀကီး လာတာျမင္မွ လႊတ္ပစ္လိုက္ရတယ္၊ ေတာက္ ... နာလိုက္တာ'
'အင္း ... ငါ့တူကေတာ့ တဏွာမ်ားပါ့ကြာ၊ မင့္ ေျပာသာပံုျဖင့္ ေကာင္မေလးပါးမွာ သနပ္ခါးမႈန္႔ တစ္မႈန္႔မွ က်န္ေတာ့ ပံု မေပၚဘူး'
'မက်န္ က်န္က်န္ဗ်ာ၊ ကိုယ့္ဖို႔ ကိုယ္ႀကိဳးစားပမ္းရတာဆိုၿပီးေနာက္ စုံေထာက္ႀကီးဘက္လွည့္ကာ 'ကဲ ... ဒီနမ္းတဲ့အခ်ိန္သိေတာ့ေကာ အမႈ ဘယ္လို အေထာက္အပံ့ ျဖစ္မွာလဲ'
'ျဖစ္တာေပါ့ ... ေမာင့္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မွာ ၾကက္တူခုိးဟာ ၾကက္ကို တစ္ေနရာရာ လည္လိမ္ပစ္ ခဲ့ၿပီး ေနာက္ ၾက ယူမွာကို ေခ်ာင္း ေနတယ္ ခ်ိဳတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့ မင္း အဲဒီအနမ္းေနတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ တူ လာယူႏိုင္တာေပါ့ကြ'
'ေနပါဦး ... ပန္းစုံ ခံေတာင္းထဲမွာ ပါလာတယ္လို႔ ေဒၚသဲပြင့္ႀကီးက အခုိင္အမာ ဆိုတာပဲ'
'ဟဲ့ ... အဲဒီအခ်ိန္မွာ တူ႔ခံေတာင္းထဲ ေရာက္ေနၿပီလို႔ ဘယ္တူ အတိအက် ေျပာႏိုင္မွာလဲ။ မင္း ဖက္နမ္းေနတုန္းက ေခါင္းေပၚက ၾကက္တံၾကားသလား၊ ၾကက္အရွင္ ရွိေနရင္ မင္း ဘက္နမ္းေန လို႔ ခံေတာင္း ယမ္းတာနဲ႔ ၾကက္ေအာ္သံ ၾကားရတယ္ကြ'
'မၾကားမိဘူး'
'ႏို႔ၿပီး ၾကက္ကလဲ ကိုအီခ်မန္အင္ႀကီးအိမ္ ၀င္ေရာင္းတယ္ ခ်ိဳေတာ့ အရွင္ျခစ္ရမယ္၊ ကုိနား ဟာ ၾကက္ကို အေတ မႏြယ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ပန္းစုံဟာ လမ္းသြားရင္း ဘယ္မွာ ၀င္ေသးသလဲ ဆိုတာကို ေဒၚသဲပြင့္ ေမးရမယ္၊ အဲဒီ သဲလြန္စ ယူၿပီး စုံေထာက္ရမွာပဲ၊ ကဲ ... ကဲ ... က်ဳပ္ ဒီအမႈ နက္ခံၿပီ ေလ'
ဦးႀကီးၿဖိဳး ဒါျဖင့္ အခုရႈပ္မွ ေနာင္ရွင္း၊ ဒီအမႈေပၚရင္ ဘယ္ေလာက္ ေပးရမလဲဆိုတာ ေျပာထားဦး။ ေပ်ာက္တဲ့ ၾကက္မ ကေတာ့ ႏွစ္က်ပ္တစ္မတ္ပဲတန္တယ္'
'ဒါေတာ့ ကိုရင္ခ်ိဳးရာ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းေတြပဲ၊ ၾကည့္ေပးတာေပါ့၊ ခုသာ ေဟ့ ... တက္ကေနး' ကၽြန္ေတာ္ ဘက္လွည့္၍ 'ခ်ဥ္းခ်ားခန္း၀င္ ဘို႔ တစ္မတ္ေလာက္ ႏုတ္ႏုတ္ကြာ'
ဆက္ရန္
.
No comments:
Post a Comment