ေမေမခင္သည္ အံႀကိတ္ ေတာက္ေခါက္လိုက္ၿပီး ပိုးပ၀ါတစ္ထည္ကို လည္မွာစည္းကာ စိတ္ျမန္ ကိုယ္ျမန္ျဖင့္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းလုိက္သည္။ စာဖတ္ဟန္ေဆာင္ၿပီး ေမေမခင္ အရိပ္အကဲ ၾကည့္ေန ေသာ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ...
"ခင္ ဘယ္သြားမလို႔လဲ ... "
ဟု လွမ္းေမးလိုက္၏။
ေမေမခင္ က ေလသံျပတ္ျပတ္ျဖင့္ ေျဖသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္း သည္။
"တစ္ေယာက္ ထဲ မသြားနဲ႔ေလ၊ ကိုမ်ိဳးပါ လိုက္ခဲ့မယ္"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ေမေမခင္ကို မီေအာင္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ လိုက္လာ၏။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စကားမေျပာၾကဘဲ ခရီးတြင္ေအာင္သာ လာခဲ့ၾကရာ ကိုေအာင္စုိး၊ မိမိေလး ႏွင့္ ေနာင္ဘုရားတို႔ ေနထိုင္ရာ ၿခံႀကီးသို႔ ေရာက္လာၾက၏။
ေမေမခင္ အျမင္မွာ ၿခံႀကီးတစ္ၿခံလံုတြင္ အသံုးက်ေသာ အပင္ဟူ၍ မရွိဘဲ၊ ေညာင္ပင္ႀကီးေတြ လက္ပံပင္ႀကီးေတြ ေပါက္ပင္ႀကီးေတြသာ ရွိသည္။ ဤေတာစိုး သစ္ပင္ႀကီးေတြႏွင့္ ခ်ံဳေတြ ျမက္ရိုင္းေတြ ရႈပ္ေထြးေနေသာ ဤၿခံႀကီးထဲ၀ယ္ ေရွးဆန္လွေသာ ကၽြန္းသားအိမ္အို အိမ္ေဟာင္း ႀကီးကို ျမင္ရ ၾကည့္ရသည္မွာ ေမေမခင္ စိတ္ထဲတြင္ ၾကည္လင္ျခင္း မရွိေခ်။ လူသံ သူသံဟူ၍ လံုး၀မၾကာရ။ သစ္ပင္ႀကီးေတြကို ေလခတ္၍ တဖ်တ္ဖ်တ္ တရွဲရွဲ ျမည္သံသည္ အလုိလို စိတ္အားငယ္ေစသည္။ ေကာင္မေလး ၏ အရိပ္အေရာင္ကို မျမင္ရေခ်.
"အိမ္ႀကီး ၾကည့္ရတာ ..."
ေမေမခင္ အိမ္ႀကီးထဲ မ၀င္ေသးဘဲ အိမ္ေရွ႕ရွိ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ေျခလွမ္းတုံ႔ရပ္ ကာ ခပ္တိုးတိုး ေျပာလုိက္သည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ခပ္တိုးတိုး ရယ္လိုက္၏။
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ ခင္၊ အိမ္ႀကီးက ေဟာင္းေနလို႔လား"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေမးသည္။
"ေဟာင္းတာက အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ေတာစိုးသစ္ပင္ႀကီးေတြ အုပ္ဆုိင္း ေမွာင္ရီေနတဲ့ အိမ္အိုႀကီးမွာ လူသူ အရိပ္အေယာင္ အသံ ဘာမွ မၾကားရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးပဲ၊ ဒီေနရာ ဒီအိမ္မ်ိဳးမွ ရွင့္အစ္ကိုနဲ႔ မရီး က ေနတတ္ပေလတယ္"
အိမ္အုိႀကီးႏွင့္ ေတာႀကီးမ်က္မည္း ျဖစ္ေနေသာ ၿခံႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ေမေမခင္က ေျဖသည္။
"ကဲ ... လာ အိမ္ထဲကို အစ္ကုိနဲ႔ မမမိကို ခင္ လုိက္လာလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေကာင္မေလး ေျပာထား ႏွင့္ဖို႔ မွာလိုက္တယ္၊ အိမ္ထဲမွာ ေကာင္မေလး ရွိပါတယ္ လာ ..."
"ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျပာၿပီး၊ ေမေမခင္ကို ထူးထူးျခားျခား ယုယ ၾကင္နာစြာျဖင့္ လက္ဆြဲၿပီး အိမ္ႀကီးထဲ ေခၚသြားသည္။ ေမေမခင္သည္ အိမ္ႀကီးႏွင့္ ၿခံႀကီးကို စိတ္ထဲက မသိုးမသန္႔ ျဖစ္မိ ေသာ္လည္း ေကာင္မေလးကို ျပန္ေခၚလိုေသာ စိတ္ဆႏၵျဖင့္ လိုက္လာခဲ့သည္။ အိမ္အိုႀကီးကား အျပင္ဘက္မွ ၾကည့္ရုံျဖင့္ မသိသာေပ၊ အိမ္ထဲေရာက္မွ ပိုၿပီး စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းေန သည္။ အိမ္တြင္းမွာ သန္႔ရွင္း ၾကည္လင္မႈ ဆိုသည္ေ၀းစြ၊ ေျခခ်ရမည္ကိုပင္ ရြံစရာေကာင္းေအာင္ ၾကမ္းျပင္မွာ ဖုန္ေတြ အမိႈက္ ေတြက ျပန္႔က်ဲေပလူးေနသည္။
"ေၾသာ္ ... မိမိေလးချမာ ဖဲရုိက္ေနရတာနဲ႔ မအားႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္လို႔ အိမ္မွာ တံျမက္စည္းေတာင္ မလွည္းႏိုင္ရွာပါလား"
ဟု ေမေမခင္က ေတြးမိ၏။
အိမ္ႀကီး၏ ပံုစံမွာ ဘယ္လိုစိတ္ကူးႏွင့္ ေဆာက္ထားခဲ့ေလသည္ မသိ။ အေဆာင္ေဆာင္ အခန္း ခန္းေတြ ထုတ္ထားၿပီး၊ ပတ္လည္ ၀န္းရံထားေသာ ၀ရန္တာေတြႏွင့္ အခ်ိဳးမက် ပံုပန္းမက်ဘဲ၊ လူသာမန္ေနေသာ အိမ္ ႏွင့္ပင္ မတူ။ ဤၿခံႀကီးႏွင့္ ဤအိမ္ႀကီးကို ကိုေအာင္စုိးႏွင့္ မိမိေလးက ေတာ္ေတာ္၊ ေနာင္ဘုရားက အလြန္ အမင္း သေဘာေတြ႕ ႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေမေမခင္က သိထားရသည္။
ေမေမခင္ စိတ္ထဲတြင္ကား ဤအိမ္ႀကီးသည္ ေရွးယခင္က အလွဴရွင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေဆာက္လွဴ ခဲ့သည့္ ေတာေက်ာင္းဇရပ္ေပလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖင့္ အသံုးျပဳရန္ စိတ္ကူးရွိသလို ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦးေပလား၊ စိတ္မႏွံ႔သူ တစ္ေယာက္ သူ စိတ္ထင္ရာ ျမင္ရာ ပံုသ႑ာန္ ေဆာက္သြားေလသလားဟု ေတြးမိသည္။ အ၀င္အထြက္ တံခါးေပါက္မ်ားမွာ က်ယ္က်ယ္ ၀န္း၀န္း မရွိေခ်။ ျပတင္းေပါ က္ေတြကို အိမ္ႀကီး ပမာဏႏွင့္ မမွ်ေအာင္ ေသးေသးသည္။ ျပတင္းေပါက္ ေတြကို ေစ့ငွေအာင္ မဖြင့္ေသာေၾကာင့္ အိမ္အုိႀကီးအတြင္းမွာ အလင္းေရာင္က လံုေလာက္စြာ မရဘဲ မိႈင္းမိႈင္းေမွာင္ေမွာင္ ျဖစ္ေနသည္။
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ေမေမခင့္လက္ကို ဆြဲကာ ေကြ႕ေကာက္ေသာ အခန္း ၾကားလမ္း ေတြမွ တစ္ခုေသာ အခန္းဆီသို႔ ဦးတည္ၿပီး သြားေနသည္။ တံခါးပိတ္ထားေသာ အခန္း တစ္ခု ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ရပ္လိုက္၏။ တံခါးကို အသာအယာ တြန္းၾကည့္ေသာအခါ တံခါးက အသံမျမည္ဘဲ ပြင့္သြားသည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျခသံကို ညင္သာစြာနင္းျခင္း၊ အသံမျပဳရန္ စကားမေျပာရန္ တီးတိုးေလသံျဖင့္ အခ်က္ေပး သတိေပးျခင္း မ်ားျပဳၿပီး ေမေမခင့္လက္ကိုဆြဲကာ အခန္း ထဲ ၀င္သြားသည္။ ေမေမခင္က ဘာမွန္းမသိရေသး သျဖင့္ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳး၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ အတုိင္း လုိက္နာကာ ေျခကို အသာအယာနင္းၿပီး ၀င္လုိက္ သြားရသည္။
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးေနာက္မွ ၀င္လုိက္သြားရေသာ ေမေမခင္သည္ သူ ျမင္ရေသာ ရႈခင္းကို မ်ားစြာ အံ့အားသင့္မိေတာ့သည္။
အခန္း တစ္ေနရာ တြင္ စင္ျမင့္လုိလို တစ္ေပေက်ာ္ အျမင့္ရွိသည့္ ပိတ္ျဖဴ ပိတ္နီ ခင္းထားေသာ တန္းေပၚ မွာ အုန္းငွက္ေပ်ာပြဲေတြက စီရရီ ရွိေနသည္။ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္စြာ မရသည့္ ေမွာင္တရီခန္းထဲမွာ ပြဲေတြ ႏွင့္တူ ပူေဇာ္ထားေသာ ေက်ာက္ဖေယာင္းတုိင္ သံုးတိုင္၏ အေရာင္က နီ၀ါ၀ါ လင္းေနသည္။ သို႔ေသာ္ အခန္းတံခါးမကိုလည္း ပိတ္ထားသည္။
ျပတင္း ေတြကိုလည္း အေစ့ အငွ မဖြင့္ဘဲထားေသာ ဤအခန္းက်ယ္ႀကီးအတြင္းမွာ ေက်ာက္ဖေယာင္းတုိင္ သံုးတုိင္၏ အေရာင္က လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္လို မလင္းသျဖင့္ မႈန္မိႈင္းမိႈင္းသာ ျဖစ္ေန၏။ ကန္ေတာ့ပြဲေတြ ေရွ႕တည့္တည့္ အဖိုးတန္ ေကာ္ေဇာတစ္ခ်ပ္ေပၚတြင္ကား အရုပ္ႀကီး တစ္ရုပ္ ဟု ထင္ရေလာက္ ေအာင္ပင္ တည္ၿငိမ္စြာ ထုိင္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေမေမခင္ မ်က္စိအျမင္ တြင္ ထိုလူအရြယ္သည္ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးအစ္ကို ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ သက္တူရြယ္တူေလာက္ ရွိေပမည္။ နီညိဳရင့္ေရာင္ လံုခ်ည္၊ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေသာ ရွပ္လက္ရွည္အက်ႌ၊ ဆံပင္ရွည္ကို ေသွ်ာင္တေစာင္း ဆံၿမိတ္ခ်ထံုးထားၿပီး ပန္းေရာင္ ပိုးပ၀ါကို မင္းသားေပါင္း ေပါင္းထားသည္။ ထုိလူ ဥပဓိရုပ္ကား မဟာဆီ မဟာေသြး မင္းသားႀကီးတစ္ပါးကဲ့သို႔ ခန္႔ညားေခ်ာေမာ၍ ျမင္ရသူစိတ္မွာ ၾကည္ညိဳ အားကိုးေစေသာ ရုပ္ရည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ထုိပုဂၢိဳလ္ကား သူ႔လင္ေတာ္ေမာင္သည္ မရီးၾသဇာ နာခံၿပီး မ်က္စိမွိတ္ ယံုၾကည္ေနေသာ ေနာင္ဘုရား ဆိုသူ ျဖစ္ေပမည္ဟု ေမေမခင္က ျမင္လွ်င္ျမင္ျခင္း သိလုိက္သည္။
ေနာင္ဘုရားေရွ႕ တူရူတြင္ကား ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးတို႔သည္ အလြန္အမင္း ရိုေသေလးစားစြာ ပုဆစ္ဒူးတုပ္ၿပီး က်ံဳ႕က်ံဳ႕ယံု႔ယံု႔ေလး ထုိင္ေနၾကသည္။ ထုိထက္ပိုၿပီး ေမေမခင္ အံ့ၾသရသည္ကား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ ဘြဲ႕ရၿပီးသား ေခတ္ ပညာတတ္ အရာရွိႀကီးျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးသည္ ေနာင္ဘုရားေရွ႕မွ ထုိင္ၿပီး ေလးေလးျမတ္ျမတ္ ၾကည္ညိဳစြာ ရွိခုိးကန္ေတာ့လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေမေမခင္ ကမူ မထုိင္ဘဲ တံခါး၀နားမွာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ကပင္ သူ႔ေကာင္မေလးကို ရွာၾကည့္ သည္။ မိမိေလး၏ ေနာက္ပါး၀ယ္ မ်က္လံုးေလး၀ိုင္းကာ ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ထုိင္ေနေသာ ေကာင္မေလးအား ေမေမခင္ က ဦးေခါင္းညိတ္ ေခၚလိုက္ေသာအခါ အားကိုးရၿပီျဖစ္ေသာ ေကာင္မေလးက မိမိေလး ေနာက္ပါး မွာ ထုိင္ေနရာမွ လ်င္ျမန္စြာ ထလာသည္။ ေမေမခင္က ေကာင္မေလးကို အခန္းျပင္ဘက္ တြန္႔ပို႔ လုိက္၏။
တည္ၿငိမ္စြာ ထုိင္ေနေသာ ေနာင္ဘုရားက ေမေမခင္ကို မ်က္လႊာပင့္ၿပီး မ်က္လံုး၀င့္ၾကည့္လိုက္ သည္။ ေကာင္မေလး ထသြားသည္ကို သိလိုက္ေသာ ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးက ေနာင္ဘုရား မ်က္လံုး၀င့္ရာကို လွည့္ၾကည့္ ေသာအခါ တံခါး၀မွာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ပင္ ရွိေနေသာ ေမေမခင္ကို ျမင္ၾကသည္။ ေကာင္မေလး ကား အခန္းအျပင္ဘက္ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ေနာင္ဘုရား ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးတို႔က ေမာင္ေမာင္မ်ိဳး မ်က္ႏွာကို ၿပိဳင္တူ ၾကည့္လိုက္ၾက၏။ ႏႈတ္မွ တစ္စုံ တစ္ရာ မေျပာၾကေသာ္လည္း ...
ဆူလို ေအာက္လုိက္တာေလ ႏႈတ္မဆက္တာမဟုတ္ဘူး မနက္ျဖန္ ၆နာရီခြဲ ေစာင့္ေနေနာ္ ဆက္ဆက္ လာခဲ့မယ္
"မင္းမယား ဘယ္လိုလဲ၊ ေနာင္ဘုရားကို မရိုမေသ မတ္တတ္ႀကီး ရပ္ေနတာက မယံုဘူး၊ အေရး မလုပ္ဘူး၊ အလကားဟာေတြ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကန္႔လန္႔တုိက္ အရြဲ႕တိုက္ အမူအရာေတြ လုပ္ျပ ေနတာလား၊ မင္းမယားကို မင္း ႏိုင္ေအာင္ မကိုင္ႏိုင္ဘူးလား ... "
ဟူေသာ သေဘာအဓိပၸာယ္ကို သူတို႔သံုးေယာက္လံုး၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ မ်က္လံုးက အေသအခ်ာ ေဖာ္ျပ ေနၾကသည္။ ဤသည္ကို ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးေရာ ေမေမခင္ပါ ေကာင္းေကာင္း နားလည္လိုက္ ၾကသည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးသည္ ေမေမခင္၏ အျပဳအမူကို မ်က္သြားသည္။ မ်က္ႏွာက ပကတိ အမူအရာမွ တင္းသြား သည္။
"ခင္ ဘယ္လိုလုပ္ေနတာလဲ"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေမး၏။
"ခင္ ဘာလုပ္ေနလို႔လဲ ... "
ေမေမခင္က ရပ္ေနလ်က္ကပင္ ေမးခြန္းကို မေျဖဘဲ ျပန္ေမးလိုက္သည္။ ေမေမခင္ အေနျဖင့္ကား သူ႔ေကာင္မေလးကို ျပန္ေခၚဖို႔လာျခင္းသာျဖစ္ရာ၊ ယခု ေကာင္မေလးကို ျပန္ရေနၿပီျဖစ္၍ ရပ္ေန စရာမလိုဘဲ ျပန္သြားရန္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ အသက္ေပးယံုၾကည္ေနေသာ ေနာင္ဘုရား ဆုိတာႀကီးကို ထုိင္ေနေသာ ေကာ္ေဇာသည္ သူ႔မိဘလက္ထက္ကပင္ ၀ယ္ထားသည့္ ေရွးေခတ္ တန္ဖိုး တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေပးရသည့္ သားေမြးအစစ္ ေကာ္ေဇာႏွင့္ တူလွသျဖင့္ ေကာင္မေလးကို ပို႔ခုိင္းေသာ အထုပ္ ဆိုသည္မွာ ဤေကာေဇာျဖစ္ေနမည္လားဟု သိလုိစိတ္ျဖင့္ အေသအခ်ာ ၾကည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ မျပန္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ခင္ စကားကို သတိထားေျပာပါ၊ အခု ထုိင္ ... ေနာင္ဘုရားကို ဦးခိုက္ကန္ေတာ့လုိက္"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးအသံေတြ မာလာသည္။
"ထုိင္ေလ ေမေမခင္ ... ေနာင္ဘုရားကို ဦးခုိက္ပါ၊ တို႔တေတြကို ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေပးဖို႔ ၾကြလာတဲ့ ေနာင္ဘုရား ကို ဦးထိပ္ထား ပူေဇာ္သင့္ပါတယ္"
တစ္ခါမွ မသံုးဘူးေသာ ေလသံျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား သာယာေပ်ာ့ေပ်ာင္းစြာ မိမိေလးက ေျပာေသာ္ လည္း ေမေမခင္က မႈန္မိႈင္းမိႈင္း အလင္းေရာင္မွာ ျမင္ေနရေသာ ေကာ္ေဇာကိုသာ ဂရုစိုက္ၾကည့္ ေနသျဖင့္ မိမိေလး စကားကို သတိမထားႏိုင္ေခ်။ ေမေမခင္ ေနာက္ပါးက ေကာင္မေလး နံရံကြယ္ မွာကပ္ၤၿပီး လက္တစ္ဖက္ ထဲသာထြက္ကာ ေမေမခင္ကို ေနာက္ကေနၿပီး ဆြဲေခၚေနသည္။
ဆက္ရန္
.
"ခင္ ဘယ္သြားမလို႔လဲ ... "
ဟု လွမ္းေမးလိုက္၏။
ေမေမခင္ က ေလသံျပတ္ျပတ္ျဖင့္ ေျဖသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ အိမ္ေပၚမွ ဆင္း သည္။
"တစ္ေယာက္ ထဲ မသြားနဲ႔ေလ၊ ကိုမ်ိဳးပါ လိုက္ခဲ့မယ္"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင့္ ေမေမခင္ကို မီေအာင္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ လိုက္လာ၏။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စကားမေျပာၾကဘဲ ခရီးတြင္ေအာင္သာ လာခဲ့ၾကရာ ကိုေအာင္စုိး၊ မိမိေလး ႏွင့္ ေနာင္ဘုရားတို႔ ေနထိုင္ရာ ၿခံႀကီးသို႔ ေရာက္လာၾက၏။
ေမေမခင္ အျမင္မွာ ၿခံႀကီးတစ္ၿခံလံုတြင္ အသံုးက်ေသာ အပင္ဟူ၍ မရွိဘဲ၊ ေညာင္ပင္ႀကီးေတြ လက္ပံပင္ႀကီးေတြ ေပါက္ပင္ႀကီးေတြသာ ရွိသည္။ ဤေတာစိုး သစ္ပင္ႀကီးေတြႏွင့္ ခ်ံဳေတြ ျမက္ရိုင္းေတြ ရႈပ္ေထြးေနေသာ ဤၿခံႀကီးထဲ၀ယ္ ေရွးဆန္လွေသာ ကၽြန္းသားအိမ္အို အိမ္ေဟာင္း ႀကီးကို ျမင္ရ ၾကည့္ရသည္မွာ ေမေမခင္ စိတ္ထဲတြင္ ၾကည္လင္ျခင္း မရွိေခ်။ လူသံ သူသံဟူ၍ လံုး၀မၾကာရ။ သစ္ပင္ႀကီးေတြကို ေလခတ္၍ တဖ်တ္ဖ်တ္ တရွဲရွဲ ျမည္သံသည္ အလုိလို စိတ္အားငယ္ေစသည္။ ေကာင္မေလး ၏ အရိပ္အေရာင္ကို မျမင္ရေခ်.
"အိမ္ႀကီး ၾကည့္ရတာ ..."
ေမေမခင္ အိမ္ႀကီးထဲ မ၀င္ေသးဘဲ အိမ္ေရွ႕ရွိ ေညာင္မုတ္ဆိတ္ပင္ႀကီးေအာက္မွာ ေျခလွမ္းတုံ႔ရပ္ ကာ ခပ္တိုးတိုး ေျပာလုိက္သည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ခပ္တိုးတိုး ရယ္လိုက္၏။
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ ခင္၊ အိမ္ႀကီးက ေဟာင္းေနလို႔လား"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေမးသည္။
"ေဟာင္းတာက အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ေတာစိုးသစ္ပင္ႀကီးေတြ အုပ္ဆုိင္း ေမွာင္ရီေနတဲ့ အိမ္အိုႀကီးမွာ လူသူ အရိပ္အေယာင္ အသံ ဘာမွ မၾကားရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးပဲ၊ ဒီေနရာ ဒီအိမ္မ်ိဳးမွ ရွင့္အစ္ကိုနဲ႔ မရီး က ေနတတ္ပေလတယ္"
အိမ္အုိႀကီးႏွင့္ ေတာႀကီးမ်က္မည္း ျဖစ္ေနေသာ ၿခံႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ေမေမခင္က ေျဖသည္။
"ကဲ ... လာ အိမ္ထဲကို အစ္ကုိနဲ႔ မမမိကို ခင္ လုိက္လာလိမ့္မယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ေကာင္မေလး ေျပာထား ႏွင့္ဖို႔ မွာလိုက္တယ္၊ အိမ္ထဲမွာ ေကာင္မေလး ရွိပါတယ္ လာ ..."
"ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျပာၿပီး၊ ေမေမခင္ကို ထူးထူးျခားျခား ယုယ ၾကင္နာစြာျဖင့္ လက္ဆြဲၿပီး အိမ္ႀကီးထဲ ေခၚသြားသည္။ ေမေမခင္သည္ အိမ္ႀကီးႏွင့္ ၿခံႀကီးကို စိတ္ထဲက မသိုးမသန္႔ ျဖစ္မိ ေသာ္လည္း ေကာင္မေလးကို ျပန္ေခၚလိုေသာ စိတ္ဆႏၵျဖင့္ လိုက္လာခဲ့သည္။ အိမ္အိုႀကီးကား အျပင္ဘက္မွ ၾကည့္ရုံျဖင့္ မသိသာေပ၊ အိမ္ထဲေရာက္မွ ပိုၿပီး စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားစရာ ေကာင္းေန သည္။ အိမ္တြင္းမွာ သန္႔ရွင္း ၾကည္လင္မႈ ဆိုသည္ေ၀းစြ၊ ေျခခ်ရမည္ကိုပင္ ရြံစရာေကာင္းေအာင္ ၾကမ္းျပင္မွာ ဖုန္ေတြ အမိႈက္ ေတြက ျပန္႔က်ဲေပလူးေနသည္။
"ေၾသာ္ ... မိမိေလးချမာ ဖဲရုိက္ေနရတာနဲ႔ မအားႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္လို႔ အိမ္မွာ တံျမက္စည္းေတာင္ မလွည္းႏိုင္ရွာပါလား"
ဟု ေမေမခင္က ေတြးမိ၏။
အိမ္ႀကီး၏ ပံုစံမွာ ဘယ္လိုစိတ္ကူးႏွင့္ ေဆာက္ထားခဲ့ေလသည္ မသိ။ အေဆာင္ေဆာင္ အခန္း ခန္းေတြ ထုတ္ထားၿပီး၊ ပတ္လည္ ၀န္းရံထားေသာ ၀ရန္တာေတြႏွင့္ အခ်ိဳးမက် ပံုပန္းမက်ဘဲ၊ လူသာမန္ေနေသာ အိမ္ ႏွင့္ပင္ မတူ။ ဤၿခံႀကီးႏွင့္ ဤအိမ္ႀကီးကို ကိုေအာင္စုိးႏွင့္ မိမိေလးက ေတာ္ေတာ္၊ ေနာင္ဘုရားက အလြန္ အမင္း သေဘာေတြ႕ ႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေမေမခင္က သိထားရသည္။
ေမေမခင္ စိတ္ထဲတြင္ကား ဤအိမ္ႀကီးသည္ ေရွးယခင္က အလွဴရွင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေဆာက္လွဴ ခဲ့သည့္ ေတာေက်ာင္းဇရပ္ေပလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖင့္ အသံုးျပဳရန္ စိတ္ကူးရွိသလို ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦးေပလား၊ စိတ္မႏွံ႔သူ တစ္ေယာက္ သူ စိတ္ထင္ရာ ျမင္ရာ ပံုသ႑ာန္ ေဆာက္သြားေလသလားဟု ေတြးမိသည္။ အ၀င္အထြက္ တံခါးေပါက္မ်ားမွာ က်ယ္က်ယ္ ၀န္း၀န္း မရွိေခ်။ ျပတင္းေပါ က္ေတြကို အိမ္ႀကီး ပမာဏႏွင့္ မမွ်ေအာင္ ေသးေသးသည္။ ျပတင္းေပါက္ ေတြကို ေစ့ငွေအာင္ မဖြင့္ေသာေၾကာင့္ အိမ္အုိႀကီးအတြင္းမွာ အလင္းေရာင္က လံုေလာက္စြာ မရဘဲ မိႈင္းမိႈင္းေမွာင္ေမွာင္ ျဖစ္ေနသည္။
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ေမေမခင့္လက္ကို ဆြဲကာ ေကြ႕ေကာက္ေသာ အခန္း ၾကားလမ္း ေတြမွ တစ္ခုေသာ အခန္းဆီသို႔ ဦးတည္ၿပီး သြားေနသည္။ တံခါးပိတ္ထားေသာ အခန္း တစ္ခု ေရွ႕သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ရပ္လိုက္၏။ တံခါးကို အသာအယာ တြန္းၾကည့္ေသာအခါ တံခါးက အသံမျမည္ဘဲ ပြင့္သြားသည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေျခသံကို ညင္သာစြာနင္းျခင္း၊ အသံမျပဳရန္ စကားမေျပာရန္ တီးတိုးေလသံျဖင့္ အခ်က္ေပး သတိေပးျခင္း မ်ားျပဳၿပီး ေမေမခင့္လက္ကိုဆြဲကာ အခန္း ထဲ ၀င္သြားသည္။ ေမေမခင္က ဘာမွန္းမသိရေသး သျဖင့္ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳး၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ အတုိင္း လုိက္နာကာ ေျခကို အသာအယာနင္းၿပီး ၀င္လုိက္ သြားရသည္။
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးေနာက္မွ ၀င္လုိက္သြားရေသာ ေမေမခင္သည္ သူ ျမင္ရေသာ ရႈခင္းကို မ်ားစြာ အံ့အားသင့္မိေတာ့သည္။
အခန္း တစ္ေနရာ တြင္ စင္ျမင့္လုိလို တစ္ေပေက်ာ္ အျမင့္ရွိသည့္ ပိတ္ျဖဴ ပိတ္နီ ခင္းထားေသာ တန္းေပၚ မွာ အုန္းငွက္ေပ်ာပြဲေတြက စီရရီ ရွိေနသည္။ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္စြာ မရသည့္ ေမွာင္တရီခန္းထဲမွာ ပြဲေတြ ႏွင့္တူ ပူေဇာ္ထားေသာ ေက်ာက္ဖေယာင္းတုိင္ သံုးတိုင္၏ အေရာင္က နီ၀ါ၀ါ လင္းေနသည္။ သို႔ေသာ္ အခန္းတံခါးမကိုလည္း ပိတ္ထားသည္။
ျပတင္း ေတြကိုလည္း အေစ့ အငွ မဖြင့္ဘဲထားေသာ ဤအခန္းက်ယ္ႀကီးအတြင္းမွာ ေက်ာက္ဖေယာင္းတုိင္ သံုးတုိင္၏ အေရာင္က လွ်ပ္စစ္မီးေရာင္လို မလင္းသျဖင့္ မႈန္မိႈင္းမိႈင္းသာ ျဖစ္ေန၏။ ကန္ေတာ့ပြဲေတြ ေရွ႕တည့္တည့္ အဖိုးတန္ ေကာ္ေဇာတစ္ခ်ပ္ေပၚတြင္ကား အရုပ္ႀကီး တစ္ရုပ္ ဟု ထင္ရေလာက္ ေအာင္ပင္ တည္ၿငိမ္စြာ ထုိင္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေမေမခင္ မ်က္စိအျမင္ တြင္ ထိုလူအရြယ္သည္ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးအစ္ကို ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ သက္တူရြယ္တူေလာက္ ရွိေပမည္။ နီညိဳရင့္ေရာင္ လံုခ်ည္၊ ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴေသာ ရွပ္လက္ရွည္အက်ႌ၊ ဆံပင္ရွည္ကို ေသွ်ာင္တေစာင္း ဆံၿမိတ္ခ်ထံုးထားၿပီး ပန္းေရာင္ ပိုးပ၀ါကို မင္းသားေပါင္း ေပါင္းထားသည္။ ထုိလူ ဥပဓိရုပ္ကား မဟာဆီ မဟာေသြး မင္းသားႀကီးတစ္ပါးကဲ့သို႔ ခန္႔ညားေခ်ာေမာ၍ ျမင္ရသူစိတ္မွာ ၾကည္ညိဳ အားကိုးေစေသာ ရုပ္ရည္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။
ထုိပုဂၢိဳလ္ကား သူ႔လင္ေတာ္ေမာင္သည္ မရီးၾသဇာ နာခံၿပီး မ်က္စိမွိတ္ ယံုၾကည္ေနေသာ ေနာင္ဘုရား ဆိုသူ ျဖစ္ေပမည္ဟု ေမေမခင္က ျမင္လွ်င္ျမင္ျခင္း သိလုိက္သည္။
ေနာင္ဘုရားေရွ႕ တူရူတြင္ကား ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးတို႔သည္ အလြန္အမင္း ရိုေသေလးစားစြာ ပုဆစ္ဒူးတုပ္ၿပီး က်ံဳ႕က်ံဳ႕ယံု႔ယံု႔ေလး ထုိင္ေနၾကသည္။ ထုိထက္ပိုၿပီး ေမေမခင္ အံ့ၾသရသည္ကား တကၠသိုလ္ေက်ာင္းထြက္ ဘြဲ႕ရၿပီးသား ေခတ္ ပညာတတ္ အရာရွိႀကီးျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးသည္ ေနာင္ဘုရားေရွ႕မွ ထုိင္ၿပီး ေလးေလးျမတ္ျမတ္ ၾကည္ညိဳစြာ ရွိခုိးကန္ေတာ့လုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
ေမေမခင္ ကမူ မထုိင္ဘဲ တံခါး၀နားမွာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ကပင္ သူ႔ေကာင္မေလးကို ရွာၾကည့္ သည္။ မိမိေလး၏ ေနာက္ပါး၀ယ္ မ်က္လံုးေလး၀ိုင္းကာ ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ထုိင္ေနေသာ ေကာင္မေလးအား ေမေမခင္ က ဦးေခါင္းညိတ္ ေခၚလိုက္ေသာအခါ အားကိုးရၿပီျဖစ္ေသာ ေကာင္မေလးက မိမိေလး ေနာက္ပါး မွာ ထုိင္ေနရာမွ လ်င္ျမန္စြာ ထလာသည္။ ေမေမခင္က ေကာင္မေလးကို အခန္းျပင္ဘက္ တြန္႔ပို႔ လုိက္၏။
တည္ၿငိမ္စြာ ထုိင္ေနေသာ ေနာင္ဘုရားက ေမေမခင္ကို မ်က္လႊာပင့္ၿပီး မ်က္လံုး၀င့္ၾကည့္လိုက္ သည္။ ေကာင္မေလး ထသြားသည္ကို သိလိုက္ေသာ ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးက ေနာင္ဘုရား မ်က္လံုး၀င့္ရာကို လွည့္ၾကည့္ ေသာအခါ တံခါး၀မွာ မတ္တတ္ရပ္လ်က္ပင္ ရွိေနေသာ ေမေမခင္ကို ျမင္ၾကသည္။ ေကာင္မေလး ကား အခန္းအျပင္ဘက္ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ေနာင္ဘုရား ကိုေအာင္စိုးႏွင့္ မိမိေလးတို႔က ေမာင္ေမာင္မ်ိဳး မ်က္ႏွာကို ၿပိဳင္တူ ၾကည့္လိုက္ၾက၏။ ႏႈတ္မွ တစ္စုံ တစ္ရာ မေျပာၾကေသာ္လည္း ...
ဆူလို ေအာက္လုိက္တာေလ ႏႈတ္မဆက္တာမဟုတ္ဘူး မနက္ျဖန္ ၆နာရီခြဲ ေစာင့္ေနေနာ္ ဆက္ဆက္ လာခဲ့မယ္
"မင္းမယား ဘယ္လိုလဲ၊ ေနာင္ဘုရားကို မရိုမေသ မတ္တတ္ႀကီး ရပ္ေနတာက မယံုဘူး၊ အေရး မလုပ္ဘူး၊ အလကားဟာေတြ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကန္႔လန္႔တုိက္ အရြဲ႕တိုက္ အမူအရာေတြ လုပ္ျပ ေနတာလား၊ မင္းမယားကို မင္း ႏိုင္ေအာင္ မကိုင္ႏိုင္ဘူးလား ... "
ဟူေသာ သေဘာအဓိပၸာယ္ကို သူတို႔သံုးေယာက္လံုး၏ မ်က္ႏွာႏွင့္ မ်က္လံုးက အေသအခ်ာ ေဖာ္ျပ ေနၾကသည္။ ဤသည္ကို ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးေရာ ေမေမခင္ပါ ေကာင္းေကာင္း နားလည္လိုက္ ၾကသည္။ ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးသည္ ေမေမခင္၏ အျပဳအမူကို မ်က္သြားသည္။ မ်က္ႏွာက ပကတိ အမူအရာမွ တင္းသြား သည္။
"ခင္ ဘယ္လိုလုပ္ေနတာလဲ"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးက ေမး၏။
"ခင္ ဘာလုပ္ေနလို႔လဲ ... "
ေမေမခင္က ရပ္ေနလ်က္ကပင္ ေမးခြန္းကို မေျဖဘဲ ျပန္ေမးလိုက္သည္။ ေမေမခင္ အေနျဖင့္ကား သူ႔ေကာင္မေလးကို ျပန္ေခၚဖို႔လာျခင္းသာျဖစ္ရာ၊ ယခု ေကာင္မေလးကို ျပန္ရေနၿပီျဖစ္၍ ရပ္ေန စရာမလိုဘဲ ျပန္သြားရန္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ အသက္ေပးယံုၾကည္ေနေသာ ေနာင္ဘုရား ဆုိတာႀကီးကို ထုိင္ေနေသာ ေကာ္ေဇာသည္ သူ႔မိဘလက္ထက္ကပင္ ၀ယ္ထားသည့္ ေရွးေခတ္ တန္ဖိုး တစ္ေထာင္ေက်ာ္ ေပးရသည့္ သားေမြးအစစ္ ေကာ္ေဇာႏွင့္ တူလွသျဖင့္ ေကာင္မေလးကို ပို႔ခုိင္းေသာ အထုပ္ ဆိုသည္မွာ ဤေကာေဇာျဖစ္ေနမည္လားဟု သိလုိစိတ္ျဖင့္ အေသအခ်ာ ၾကည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ မျပန္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ခင္ စကားကို သတိထားေျပာပါ၊ အခု ထုိင္ ... ေနာင္ဘုရားကို ဦးခိုက္ကန္ေတာ့လုိက္"
ေမာင္ေမာင္မ်ိဳးအသံေတြ မာလာသည္။
"ထုိင္ေလ ေမေမခင္ ... ေနာင္ဘုရားကို ဦးခုိက္ပါ၊ တို႔တေတြကို ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေပးဖို႔ ၾကြလာတဲ့ ေနာင္ဘုရား ကို ဦးထိပ္ထား ပူေဇာ္သင့္ပါတယ္"
တစ္ခါမွ မသံုးဘူးေသာ ေလသံျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား သာယာေပ်ာ့ေပ်ာင္းစြာ မိမိေလးက ေျပာေသာ္ လည္း ေမေမခင္က မႈန္မိႈင္းမိႈင္း အလင္းေရာင္မွာ ျမင္ေနရေသာ ေကာ္ေဇာကိုသာ ဂရုစိုက္ၾကည့္ ေနသျဖင့္ မိမိေလး စကားကို သတိမထားႏိုင္ေခ်။ ေမေမခင္ ေနာက္ပါးက ေကာင္မေလး နံရံကြယ္ မွာကပ္ၤၿပီး လက္တစ္ဖက္ ထဲသာထြက္ကာ ေမေမခင္ကို ေနာက္ကေနၿပီး ဆြဲေခၚေနသည္။
ဆက္ရန္
.
4 comments:
ၾကာေလ..ဆိုးေလ ျဖစ္ေနျပီ.. ဒုကၡ
thanks..
Myatnoe
မ၀င္းၿမင့္က ကိုရီးယားကားႀကည့္ၿပီး ေရးထားသလားေတာင္ ထင္ရတယ္။ ဇာတ္ကို မနာ နာေအာင္ဆြဲထားပံုက။
Ma Shwezin, I just read Ma Win Myint 1 to 20.Tks for sharing n come on 21.
Post a Comment