Saturday, August 7, 2010

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး ပံုရိပ္ ေဆာင္းပါးမ်ား (၁ဝ)

စာစုစာရင္းျပဳစုစဥ္ေတြ႕ဆံုခဲ့ေသာ ဆရာမၾကီး
စာေရးသူ - ျဖဴျဖဴသင္း

    ၁၉၈၀-၈၁ ပညာသင္ႏွစ္စ ဒီဇင္ဘာလတြင္ တကၠသိုလ္ေကာလိပ္မ်ား စတင္၍ ဖြင့္လွစ္ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ စာၾကည့္တိုက္ပညာဒီပလိုမာ သင္တန္း ဒူတိယႏွစ္သည္လည္း အမ်ားနည္းတူ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေပသည္။ ဒုတိယႏွစ္ သင္တန္း စလွ်င္ စခ်င္းပင္ ကၽြန္မတို႔ စာၾကည့္တိုက္ပညာ ဒီပလိုမာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား မ်ား စာတန္းျပဳစုရန္ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို ဌာနမွဴးႏွင့္ ဆရာၾကီးမ်ားက ခ်မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မအား စာေရးဆရာ မၾကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ စာစုစာရင္းျပဳစုရန္ ဆရာဦးသိန္းဟန္ (ေဇာ္ဂ်ီ) ႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ ပညာဌာနမွဴး ဆရာဦးေသာ္ေကာင္းတို႔က ေျပာပါသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္မမွာ ကၽြန္မ ၾကည္ညိဳ ေလးစား ရေသာ စာေရးဆရာမၾကီး တစ္ဦး၏ စာစုစာရင္းျဖစ္သျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ ႏွင့္ အမွ် တစ္ဖက္ မွာလည္း ဆရာမၾကီးသည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ဆရာမၾကီး၏  အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္္ ၍ ေရးခြင့္ျပဳခ်က္ရပါ႔မလား ဟုစိုးရိမ္စိတ္သည္လည္း ကၽၽြန္မ၏ရင္တြင္း၌  အျပည့္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

    ကၽြန္မသည္ ဆရာမၾကီး၏  စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္႔ အလွ်က္ ဆရာမၾကီး ေေရးသားခ႔ဲျပီးေသာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ၀တၳဳတို၊ ၀တၳဳရွည္တို႔ကို အေတာ္အတန္ ဖတ္ျပီးမွတ္ျပီးမွ ဆရာမၾကီး ေဆးခန္းဖြင့္ေသာ  အေနာ္ရထာ လမ္းရွိ  သီဟရတနာပံုႏွိပ္တိုက္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ေရာက္ရာက္ခ်င္းပင္ ကၽြန္မ၌ ပါလာ ခဲ့ေသာ ဆရာဦးသိန္းဟန္ (ေဇာ္ဂ်ီ) ႏွင့္ ဌာနမွဴးဆရာဦးေသာ္ေကာင္းတို႔ ထံမွ ေရးေပးလိုက္ေသာ စာ ကို ဆရာမၾကီးအား ဦးစြာျပပါသညါ။

ဆရာမသည္ လည္ပင္းတြင္ ေရႊအိုးျဖင့္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ေရႊကိုင္းမ်က္မွန္ကို တပ္လိုက္ျပီး စာက္ိုဖြင့္ ဖတ္လိုက္သည္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲတြင္ ေတာ့ ဂ်ာနယ္ ေက်ာ္မမေလးဆိုတာ ခန္႔ညားေသာ ရုပ္သြင္ကို ေဆာင္ တဲ့ မိန္းမေခ်ာၾကီးပါလားဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ဆရာမၾကီးစာဖတ္ျပီးသည္ႏွင့္ ကၽြန္မကပင္ စတင္၍ စာၾကည္႔တိုက္ ပညာဌာန အေၾကာင္း၊  ဘဲြ႔လြန္စာၾကည္႔တိုက္္ ပညာဒီပလိုမာမွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း စာၾကည္႔တိုက္ ပညာဒီပလိုမာသည္ ၂ ႏွစ္သင္တန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သင္တန္းသူ သင္တန္းသား မ်ား သည္ စာေပ၌ ေက်ာ္ၾကားေသာ အဓိကရ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ျပီး ျမန္မာစာေပနယ္တြင္ စာေပအေရးအသားႏွင့္ အေတြးအေခၚ မ်ားတြင္ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံရသည္႔ စာေရးဆရာၾကီးမ်ားကိုသာ ေရြးျပီး စာစု စာရင္းျပဳစု ရေၾကာင္း အေသးစိတ္ ေျပာျပပါသည္။

    ဆရာမၾကီးသည္ တည္ျငိမ္စြာ နားေထာင္ေနျပီး ကၽြန္ကိုလည္း အကဲခတ္ေနဟန္ တူပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ဆရာဦးေသာ္ ေကာင္းတို႔၏ စာႏွင့္ကၽြန္မ၏ ရွင္းျပခ်က္တို႔ေၾကာင္႔လား မေျပာတတ္ပါ။  ဆရာမၾကီးသည္  အလြယ္တကူပင္  ေက်ေက်နပ္နပ္ျဖင့္ သူမ၏ စာစုစာရင္းျပဳစုရန္ သေဘာတူခြင့္ျပဳ လိုက္ပါသည္။ ထိုအခါမွသာ ကၽြန္မ သက္ျပင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားေသာ ဆရာမၾကီး၏ ၀တၳဳမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပသခဲ့သည္။

တခ်ဳိ႕ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဆရာမၾကီးကိုယ္တိုင္က ေမ့ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္းေျပာပါသည္။ ''ကေလာင္ရွင္'' ဂ်ာနယ္ တြင္ စာေရးဆရာမပါးလ္ဘတ္စ္ ၏ ေဆာင္းပါးကို  ဆရာမၾကီးက '' ကၽြန္မတို႔ သားသမီး ေမြးစားျပီ ဆိုၾကပါစို႔ '' ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ေရးသားထားသည္ဟု ကၽြန္မက ေျပာ္ျပေသာ အခါ ဆရာမၾကီး က '' အဲဒီ ေဆာင္းပါးကို အန္တီသတိမရေတာ့ဘူး၊ ျပန္ၾကည္႔ခ်င္တယ္ငွားခဲ့ေပးပါ'' ဟု ဆိုသျဖင့္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဆရာမၾကီး ႏွင့္ ေတြ႔ေသာအခါယူ၍ သြားျပရပါေသးသည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ ရႈမ၀မဂၢဇင္းတြင္ ပါေသာ ''သာေသာအခါသာပါလိမ့္'' ေဆာင္းပါးကိုလည္း ဆရာမၾကီးက ျပန္ဖတ္ခ်င္သျဖင့္ ေခတၱ ငွားေပးခဲ့ ရပါသည္။

    ေဘာက္ေထာ္ ျပည္သာယာလမ္းရွိ ဆရားမၾကီး ၏ အိမ္သို႔  လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လက စာစုစာရင္း အေၾကာင္းျပဳ၍ ပထမဆံုး ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ျခံတံခါး၏ ညာဘက္ျခံအတြင္း၌ ေရႊခ်ထားေသာ ေစတီတစ္ဆူ ကို ေတြ႔ပါသည္။ ျခံ၀တံခါးကို အပ်ဳိသမီး တစ္ဦး လာေရာက္ေသာ့ဖြင့္ေပးပါသည္။ အိမ္တံခါး ကိုေတာ့့ ဆရာမၾကီး၏  ခင္ပြန္းဦးေလး ဦးေအာင္ေဇယ်က ဖြင့္ေပးပါသည္။  ဧည့္ခန္းတြင္း ၀င္လိုက္မိလွ်င္ အေနာက္တိုင္း ဆန္ေသာ ဧည့္ခန္းသြင္ျပင္ကို ေတြ႔ရသည္။ မၾကာမီ ဆရာမၾကီး အေပၚထပ္မွ ဆင္းလာပါသည္။  လက္ထဲတြင္ သံဗူးျပား၀ိုင္းကေလး တစ္ခုႏွင့္ စာအုပ္၂အုပ္ ပါလာပါသည္။ သံဗူးျပား ၀ိုင္းကေလးသည္ အဖံုးႏွင့္ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မကလည္း ဘားမ်ားပါလိမ့္ဟု သိခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚေနသည္။ ဆရားမၾကီးက ခံုတန္းရွည္ေလးေပၚတြင္ ထိုင္ပါသည္။ သံဗူး၀ိုင္းကေလးကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့မွ မ်က္မွန္ထည့္ေသာ ဗူးမွန္း သိရေတာ့ သည္။ စာအုပ္ ၃အုပ္ ကေတာ့ "ေသြး" ၀တၳဳတိုမ်ားကို ဂ်ပန္ဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုထားေသာ စာအုပ္ ၂အုပ္ တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစာအုပ္ ကို ဆရာမၾကီးက မိမိဆီမွာ တစ္အုပ္ထည္းသာရွိေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ ဆရာမၾကီးႏွင့္ စာစု စာရင္း အေၾကာင္း ေမးၾကည္႔မိရာ အဘ ဘိုးေတာ္ရာေက်ာ္ေပးထားေသာ ေစတီဟု ေျပာပါသည္။

    ကၽြန္မတို႔ စကား၀ိုင္းကေလးမွာ စကား၀ုိင္းကေလးမွာ စာေပအေၾကာင္းမွ ဘာသာ တရား အေၾကာင္း ေရာက္သြားပါသည္။ ဆရာမၾကီးက "အန္တီေတာ့ ေန႔စဥ္ညအိပ္ခါနီးတိုင္းမွာ ငါးပါးသီးလကို  ဘယ္ေလာက္ ျမဲေအာင္ ထိန္းႏုိင္းခဲ့သလဲလို႔ ျပန္လည္စဥ္းစားျပီးမွ အိပ္ေပ်ာ္ေလ့ရွိတယ္" ဟု ေျပာပါသည္။ အေျခခံ အက်ဆံုး ေသာ ငါးပါးသီလကို ဆရာမၾကီးသည္ အထူးအေလးထား ထိန္းသိမ္းေဆာက္တည္ေနသည္ကိုု သိရ သျဖင့္ ကၽြန္မ၏ စိတ္ထဲတြင္ ဆရာမၾကီးအား ၾကည္ညိဳေလးစားစိ္တ္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။

ဆရာမၾကီးကပင္ "အန္တီဘ၀မွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယက္အေနနဲ႔ ရုန္းကန္ခဲ့ရတဲ့ အပိုင္းေတြဟာ ထူးျခား လြန္းတာ မုိ႔ အန္တီ့ အတၳဳပၸတၱိကို ေရးလည္းေရးခ်င္တယ္။ ေရးစရာေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပဲ မအားတာ တစ္ေၾကာင္း၊ ေဆးခန္းထိုင္ရတာတစ္ေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး" ဟု ေျပာသျဖင့္ ကၽြန္မက "အန္တီၾကီးအားမဲ႔အခ်ိန္လာျပီး အန္တီၾကီးအေၾကာင္းကို အန္တီၾကီးအားမဲ့အခ်ိန္ လာျပီး အန္တီၾကီးအေၾကာင္းကို အန္တီၾကီးကေျပာ ကၽြန္မက လုိက္ေရးမယ္" ဟု ေျပာေသာအခါ ဆရာမၾကီးက ျပံဳးျပီးရယ္ေနပါသည္။ ဆရာမၾကီးက အိမ္ေပၚထပ္ကို တက္ျပီး ဘုရားဖူးရန္ေျပာသျဖင့္ အိမ္ေပၚထပ္ကို ဆရာမၾကီး ႏွင့္ အတူ လုိက္တက္ခဲ့ရပါသည္။

ဘုရားခန္းသည္ အလြန္ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းေၾကာင္း သတိထားလိုက္မိပါသည္။ ဘုရားစင္ေပၚရွိ ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းျပည္႔ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာမၾကီးက ေျပာသျဖင့္ ဆုေတာင္းခဲ့ရပါသည္။ ဆြမ္းအုပ္ႏွင့္ ဆြမ္းေတာ္တင္ သည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္လည္း ဆရာမၾကီး၏ သဒၶါတရားကို ရင္တြင္း၌ ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရ ပါေသးသည္။ ဆရာမၾကီးသည္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္မွ စ၍ႏွစ္စဥ္မပ်က္ ပဲခူးေရႊေမာ္ေဓာဘုရားတြင္ တေပါင္း လျပည္႔ေန႔ ၌ ဗမာေဆး၀ါးမ်ားကို ကုသုိလ္ျဖစ္လွဴဒါန္း ေၾကာင္းလည္းသိခဲ့ထားေသာ္လည္း မသြားျဖစ္ ခဲ့ေၾကာင္း ၾကားသိရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါသည္။

    တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္မသည္ ဆရာမၾကီး၏ အလုပ္တိုက္သို႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ဆရာမၾကီးသည္ သိမ္ၾကီးေစ်း တြင္ ေတာင္တံကတိုးသြား၀ယ္ေနသျဖင့္ ျပန္အလာကို ထိုင္ေစာင့္ေနမိပါသည္။ ၎အခ်ိန္ မွာပင္ မုိးကလည္း သဲသဲမဲမဲ ရြာလာပါသည္။ မေရွးမေႏွာင္းပင္  ဆရာမၾကီးသည္ မိုးေရမစိုမိေစရန္ ဂရုစုိက္ ျပီး ကားေပၚမွ ဆင္းလာသည္ကို လွမ္းေတြ႔ရပါသည္။ အလုပ္ခန္းထဲသို႔ ဆရာမၾကီးေရာက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္မကိုေတြ႔ရာ ဆရာမၾကီးကစ၍ " အန္တီက 'လ' ဓာတ္သမားျဖစ္လို႔ မိုးေရႏွင့္ ဓာတ္မတည့္ဘူး၊ မိုးမိရင္ ေနမေကာင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိုးမိေအာင္ ဂရုစုိက္ေနရတယ္၊ 'လ' ဓာတ္စာ စားတာ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ျပီ'' ဟု ေျပာပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မေရးေနေသာ  စာစုစာရင္းအေၾကာင္းဆက္ေဆြး ေႏြးရာ ဆရာမၾကီး က '' ေသြး'' ၀တၳဳႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ေျပာျပပါသည္။  ''ေသြး'' ၀တၳဳကို ၁၉၇၃ ခုႏွစ္တြင္ ပထမ အၾကိမ္ အုပ္ေရခုႏွစ္ေထာင္၊ ဒုတိအၾကိမ္ အုပ္ေရသံုးေထာင္ တစ္ႏွစ္အတြင္းသံုးလျခားျပီး ရုိက္ႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ ခဲ့ရ ပါသည္။

    ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ျပည္၊ အိုဆာကာယဥ္ေက်းမႈ တကၠသိုလ္၊ ျမန္မာစာဌာနမွဴး၊ ပါေမာကၡ မစၥတာယာရာဒါ က ''ေသြး'' ၀တၳဳကို ဂ်ပန္ဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုျပီး ဂ်ပန္ျပည္ရွိ မိုနီးခ်ီးသတင္း စာတိုက္မွ ထုတ္ေ၀ ခဲ့သည္။ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ ျပဳလုပ္ေသာ ႏုိင္ငံတကာ ဘာသာျပန္စာေပျပိဳင္ပဲြတြင္ ႏုိင္ငံေပါင္းစံု မွ ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား စာအုပ္ေရ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ''ေသြး'' ၀တၳဳ ဘာသာျပန္ စာအုပ္ က ပထမဆုရခဲ့သည္။

    ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အစိုးရက မူရင္းစာေရးဆရာ ကို ဂုဏ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ စာေပ သံတမန္အဆင့္ ႏွင္႕ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ဖိတ္ၾကားသျဖင့္ ဆရာမၾကီးသည္ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂ ရက္ေန႔မွစ၍ ၁၅ ရက္ သြားေရာက္ ခဲ့သည္။  ဂ်ပန္ျပည္ရွိ ဂ်ပန္ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ အသင္းက ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာလို ဆုခ်ီးျမွင့္လႊာ ႏွစ္ေစာင္ ႏွင့္ အတူ ေရခဲေသတၱာတစ္လံုးႏွင့္ ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္ တစ္လံုးကို အမွတ္တရ လက္ေဆာင္္ ေပးလိုက္ေၾကာင္း၊ ၎ ''ေသြး'' ၀တၳဳမွာ အေျမာက္ေသနတ္သံ မေဖာက္ဘဲ စစ္ျပီးေခတ္ ႏွစ္သံုးဆယ္ေက်ာ္ မွ ဇာတ္အိမ္တည္ ၍ အသဲႏွလံုး ကို ထိခိုက္ေအာင္ေဖာ္ျပေသာ ဖက္ဆစ္ဆန္႔့က်င္ သည့္ ဂ်ပန္လူမ်ဳိး ကို သင္ခန္းစာ ေပးေသာ စာအုပ္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ တူညီစြာ ေ၀ဖန္ၾကေၾကာင္း ဆရာမၾကီးေျပာျပ ခ်က္အရ သိခဲ့ရ ပါသည္။

    ဆရာမၾကီး မကြယ္လြန္မီ လပိုင္းအတြင္း၌ ပင္ ''ေသြး'' ၀တၳဳကို ဂ်ပန္ဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုခဲ့ေသာ မစၥတာဟာရဒါ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါသည္။
    စာေရးဆရာမၾကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ေရးသားခဲ့ေသာ စာနယ္ဇင္းမ်ားမွာ ကမာၻ႔ဒိုင္ဂ်က္၊ ကေလာင္ရွင္ ဂ်ာနယ္၊ ဂႏၱ၀င္ဂ်ာနယ္၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္၊ ေငြတာရီမဂၢဇင္း၊ စာေပဂိမ ႏၱစာေစာင္၊ စာမ်ဳိးစံု၊ စႏၵာရုပ္စံု မဂၢဇင္း၊ ဒီမိုကေရစီ ေဒသႏၱရဂ်နယ္၊ န၀ေဒးစာေစာင္ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ သိပံၸဆယ္ႏွစ္ေျမာက္ မဂၢဇင္း၊ ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ ျဖဴနီညိဳျပာမဂၢဇင္း၊ ျမ၀တီမဂၢဇင္း၊ ျမစ္ငယ္မဂၢဇင္း၊ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ ၁၉၃၆-၁၉၃၇ ၊ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္မဂၢဇင္း၊ ရႈေဒါင့္ဂ်နယ္၊ ရႈမ၀ရုပ္စံုမဂၢဇင္း ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမၾကီးသည္ ၀တၳဳတို ၂၆ပုဒ္၊ ၀တၳဳရွည္ ၁၃ပုဒ္၊ ခရီးသြားမွတ္တမ္းေဆာင္းပါး ၅ပုဒ္္၊ ေဆးပညာေဆာင္းပါး ၅ပုဒ္၊ အတၳဳပတၱိေဆာင္းပါး ၂ပုဒ္၊ အေထြေထြေဆာင္းပါး ၄၃ပုဒ္တို႔ကို ေရးသား ခဲ့သည္။ လံုးခ်င္၀တၳဳစာအုပ္ ၁၅ အုပ္ထြက္ခဲ့သည္၊၊

ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ပထမဆံုး၀တၳဳရွည္ အျဖစ္ "အျဖဴ" ကို ေရးသားခဲ့ေသာ္လည္းစစ္ျပီးမွ ထုတ္ေ၀ရသည္။ ဆရာမၾကီး ၏ စာေပသက္တမ္းတြင္ ၀တၳဳအေရးနည္းသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာမၾကီး၏ ၀တၳဳ မ်ားသည္ ထြက္သေလာက္ လူၾကိဳက္မ်ားသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ရသည္။ သို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ဆရာမၾကီး ၏ ၀တၳဳ မ်ားတြင္ ဇာတ္ေဆာင္စရုိက္ေပၚလြင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
    ဆရာမၾကီး၏ ကေလာင္အမည္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ "လွတခိုင္" ဟူ၍ မဂၢဇင္းတစ္ခုတြင္ တစ္ခါသာ သံုးခဲ့သည္၊၊ ့ျမန္မာအလင္းသတင္းစာတြင္ " ဘိုကေလးမတင္လႈိင္" " ရေ၀လိႈင္" အမည္တို႔ျဖင့္ ေဆာင္းပါး မ်ား ေရသားခဲ့သည္။ ဂ်နယ္ေက်ာ္မဂၢဇင္း ထုတ္ေ၀ေသာအခါ "ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး" အမည္ခံ ယူ၍ ၀တၳဳ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသည္။

    ဆရာမၾကီးသည္ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီလ ရႈမ၀ရုပ္စံုမဂၢဇင္းတြင္ " မေရြ႕မရွိေရြ႕ရသည္ခ်ည္းမို႕" ေဆာင္္းပါးကို ေနာက္ဆံုးေရးသားခဲ့သည္။ ထိုေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ရစဥ္က ကၽြန္မ၏ စိတ္ထဲ ႏွစ္ႏွစ္ျခဳိိက္ျခိဳက္မွတ္သားထားမိသည္႔ စာပုဒ္ကေလးကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္။ ၎မွာ-
    " ဘ၀ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္မအေပၚ၌ မည္သူကပင္အႏုိင္က်င့္က်င့္ မည္သူကပင္ မဟုတ္၊မတရား မရုိးမသား မလိုမုန္းထား၊ ေျပာဆိုျပဳမႈႏိုပ္စက္၍ တရားပ်က္ၾကျခင္းကို ၾကံဳရ ေစဦးေတာ့ ... ေတြ႕ၾကံဳရေသာ  ေဘးရန္အေပါင္း၊ ေလာကဓံ တရားအေပါင္းတို႔အား " လူ႕ဘ၀သည္ ခဏတာမွ် မခိုင္ျမဲပါတကား ... ဟု ယင္းကဲ့သို႕ အသည္းစဲြေနေသာ အစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ခံႏုိင္ရည္ရွိေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည္။"  ဟု၍ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္မ မွတ္သားထားသည့္ စ်ာပန အခမ္းအနားတြင္ ေ၀ကမ္းသည့္ ယပ္ေတာင္၌  ေရးသားထားသည္ ကို ေတြ႕ရသျဖင့္ မ်က္ရည္က်မိပါသည္။

    ကၽြန္မ အေနႏွင့္ ေျဖသိမ့္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းေလးတစ္ခုရွိပါသည္။ကၽြန္မျပဳစုရသည့္ ဆရာမၾကီး၏ စာစုစာရင္း ကို ရုိက္ႏွိပ္ ခ်ဳပ္လုပ္ျပီး ဆရားမၾကီးအိမ္သို႔ သြားေရာက္ပို႔ပါသည္။ ထိုေန႔က ဆရာမၾကီး ေနမေကာင္း ျဖစ္ေန၍ အေပၚထပ္တြင္ အိပ္ေနေသာေၾကာင့္ စကားပင္ မေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။ ဆရာမၾကီး၏ ခင္ပြန္း ဦးေလး ဦးေအာင္ေဇယ် ကိုသာ စာအုပ္ေပးျပီး စကားစျမည္ေျပာ၍  ျပန္လာခဲ့ပါသည္။ ၎ေနာက္ ဆရာမၾကီး ႏွင့္ မေတြ႕ျဖစ္ေတာ့ပါ။ တယ္လီဖုန္းျဖင့္သာ "အန္တီၾကီးေနေကာင္းသြားျပီးလား၊ ကၽြန္မ တင္သြင္း ျပဳစုသည့္ အန္တီၾကီး၏ စာစုစာရင္းစာအုပ္ဖတ္ျပီး သြားျပီလာ" ဟူ၍ ေမးရပါသည္။ ဦးေလး ဦးေအာင္ေဇယ် က ဆရာမၾကီး ဖတ္ျပီးေၾကာင္း သေဘာက်ႏွစ္ျခိဳက္ ၀မ္းသာေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။

ဆရာမၾကီး ကြယ္လြန္ေၾကာင္း သတင္းစာတြင္ ဖတ္လိုက္ရခ်ိန္ တြင္မွာေတာ့ ကၽြန္မအေတာ္ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ား သြားသည္။ ျဖစ္ရေလျခင္း၊ အခ်ိန္ေစာေလျခင္း၊ ႏွေမ်ာေလျခင္းဟူ၍ ရင္ထဲ မခ်ိျဖစ္ရသည္။ လူတိုင္း သြားရမည့္ ခရီးမို႔သာ အတင္းစိတ္ေျဖရသည္။ ႏွစ္သိမ့္စရာဆို၍  မိမိျပဳစုခဲ့ေသာ အန္တီၾကီး ဖတ္သြားရသည္ ကိုသာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေျဖသိမ့္လိုက္ပါသည္။
    ဆရာမၾကီး၏ ေနာက္ဆံုးေရးသားခဲ့ေသာ "မေရြ႕မရွိ ေရြ႕သည္ခ်ည္းမို႔ " ေဆာင္းပါးသည္ ေသျခင္း တရား ကို မလြန္ဆန္ႏုိင္ေၾကာင္း သတိသံေ၀ဂရေၾကာင္း တို႔ကို ေရးသား၍မ်ား "အန္တီၾကီး အေသေစာ ေလသလား" ဟူ၍ ကၽြန္မ၏ စိတ္ထဲတြင္ ထင္ေယာင္မိပါသည္။

    ကၽြန္မသည္ စာေရးဆရာမၾကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးႏွင့္ စာစုစာရင္းျပဳစုခဲ့စဥ္အတြင္း ခဏတာ ေတြ႕ဆံု ခင္မင္ ခဲ့ရေသာ္လည္း ကၽြန္မ ၾကည္ညိဳ ေလးစာခဲ့ရေသာ အန္တီၾကီး၏ စကားသံမ်ား သြင္ျပင္ ဟန္မူယာ မ်ား၊ ကၽြန္မႏွင့္ စကားလက္ဆံုေတြ႔ခဲ့ရေသာ ဆရာမၾကီးအား ေကာင္းရာ သုဂတိေရာက္ပါေစေၾကာင္း၊ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းရင္း ဤေဆာင္းပါး ျဖင့္ ကန္ေတာ့လိုက္ပါသတည္း။   

စာေရးသူ - ျဖဴျဖဴသင္း
စာၾကည္႔တိုက္ပညာ
.

3 comments:

mashwemi said...

ေဆးမကုပဲနဲ႕ စာေတြပဲ အမ်ားၾကီးေရးခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ။ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး ေရးခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အတၳဳပၸတၱိကိုေရးျဖစ္ခဲ့ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။ဒါေပမယ့္ သူ႕ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္နဲ႕ သူေပါ့ေလ။ ဒီေဆာင္းပါးေလးကိုလည္း သေဘာက်တယ္။ ရိုးရိုးေလးနဲ႕ ပံုရိပ္ေပၚေအာင္ ေရးထားတယ္။ ေက်းဇူးပါပဲ မမေရႊစင္ :-)

ကိုေဇာ္ said...

ျမန္မာေတြမွာေလ ဒိုင္ယာရီ ဆိုတာ ေသခ်ာ မရွိတာက သမိုင္းေတြကိုပါ တိမ္းေစာင္းသြားေစႏိုင္တာပဲ။
အားလံုး အားလံုးေပါ႔ေလ။

ခ်စ္ၾကည္ေအး said...

မမေ႐ႊစင္ လ ဓာတ္စာစားတယ္ ဆိုတာ ဘာလဲဟင္ သိရင္ေရးျပေစခ်င္တယ္ မမေရ...