Friday, July 16, 2010

ၾကယ္နီ အပိုင္း (၄)

(၄)

ဆည္းဆာသည္ ရွက္ေသြးေရာင္ လွ်မ္ေးနေသာ အပ်ိဳေပါက္၏ မ်က္ႏွာကေလးလုိ နီျမန္းေနသည္။ သည္လုိ ဆည္းဆာခ်ိန္၀ယ္ သစ္ပင္ကို ၾကည့္ၾကည့္ တာလမ္းကေလးကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္ လက္ေျမာက္ေသာ ဆည္းဆာ၏ အနီေရာင္ စုတ္ခ်က္ေၾကာင့္ အရာ၀တၳဳတုိင္းပင္ ႐ႈမၿငီးဖြယ္ တင့္တယ္လွပါသည္။

သည္လုိ ဆည္းဆာအခ်ိန္မွာပင္ ေတာသူေလးတစ္သိုက္သည္ ေရအုိးကေလး ကိုယ္စီရြက္ကာ ရြာေနာက္မွ ေရကန္သို႕ ေရခပ္ရန္ သြားေနၾက၏။ လူပ်ိဳေပါက္တစ္စုသည္ ကန္ေပါင္႐ုိး၌ ထုိင္၍ ပေလြကေလး မႈတ္ကာ မႈတ္ကာႏွင့္ ေရခပ္ရန္ လာေနၾကေသာ ေတာသူ ပ်ိဳျဖဴ တစ္သိုက္အား ၾကဴေနၾက၏။ ကေလး တစ္ေယာက္ မွာမူ အိပ္တန္းတက္ရန္ ပ်ံလာၾကေသာ ေရႊဗ်ိဳင္းျဖဴမ်ားကို သားေရခြတစ္လက္ႏွင့္ ပစ္ေန၏။ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ဦးသည္ ႏြားတစ္အုပ္ကို ကြင္းျပင္မွ ေမာင္းလာကာ ႏြားၿခံထဲ သြင္းေန၏။ သည္ ႏြားအုပ္ ထဲ မွ ႏြားသိုးတစ္ေကာင္သည္ '၀ပ္ထရိန္း'ဟု တြန္သံေပးကာ၊ အေၾကာင္းမ့ဲ ေဒါသႀကီး ေနသျဖင့္ ႏြားေက်ာင္းသားက စုတ္သပ္၍ ေခ်ာ့ေနရ၏။

သည္လို တံငါရြာကေလး၏ ဆည္းဆာ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကေလး၀ယ္ ေပါက္တူးတစ္လက္ႏွင့္ တြင္းတူး ေနေသာ ကိုေဒါင္းစိန္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕မွ ယူေဆာင္လာေသာ ဖားမ်ားကို ရက္ၾကာ ၾကာ ေလွာင္ထားႏုိင္ရန္ တြင္းတူးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ သူသည္ လက္ဆြဲပံုးႏွင့္ ေရဆြဲကာ တြင္းထဲ သို႕ ေလာင္းထည့္လုိက္၏။ သို႕ေသာ္ ေႏြရာသီျဖစ္၍ ေျခာက္ေသြ႕ေနေသာ ေျမႀကီးသည္ သူေလာင္းထည့္ လုိက္ေသာ ေရမ်ား အကုန္ခန္းေအာင္ စုပ္ပစ္လုိက္၏။ သူက ထပ္၍ ေလာင္း၏။ ေျမႀကီးက ထပ္၍ စုပ္ပစ္ လုိက္၏။ ထပ္၍ေလာင္း၊ ထပ္၍ စုပ္ ....။

ေလာင္းဖန္မ်ားေတာ့ ေျမႀကီးသည္ စုပ္အားမရွိ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တြင္းထဲတြင္ ေရအနည္းငယ္ ၀ပ္က်န္ရစ္သည္။ သူသည္ ပလံုးထဲမွ ဖားကေလးမ်ားအား တြင္းထဲသို႕ ေလာင္းထည့္လုိက္ရာ၊ ဖားမ်ားသည္ ပလံုစြပ္ ပလံုစြပ္ ႏွင့္ တြင္းထဲ၌ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ လုပ္ေနၾက၏။ သို႕ေသာ္ တစ္ေတာင့္ ထြာခန္႕ နက္ေသာ တြင္းေပၚသို႕ ေရာက္ေအာင္ မခုန္ႏုိင္ၾကပါ။
    ကိစၥၿပီးစီးလွ်င္ ကိုေဒါင္းစိန္သည္ ကိုလူေမာင္တုိ႕ အိမ္ဘက္သို႕ ထြက္လာခ့ဲ၏။ အဆင္သင့္ပင္ ကိုလူေမာင္ အား သူအိမ္၌ ေတြ႕ရ၏။

    'လာေဟ့ ေဒါင္းစိန္၊ ငါလည္း ခုပဲ ဖားေလွာင္ၿပီးလုိ႕ ထုိင္ေန႐ံု ရွိေသးတယ္၊ မင္းေကာ ကိစၥၿပီးၿပီလား'
    'ဟုတ္က့ဲ၊ ၿပီးသြားပါၿပီ'
    'ကဲ ဒါျဖင့္ လာကြာ၊ အမႈိင့္ဆုိင္ သြားရေအာင္'
    'အမႈိင့္ဆုိင္ ဘာသြားလုပ္မလုိ႕လဲဗ်'
    'ခ်ီးထဲမွပဲ၊ အမႈိင့္ဆုိင္ ဆုိတ့ဲေနာက္ အရက္သြားေသာက္မလုိ႕ေပါ့ကြ'
    'ဟာဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္ မေသာက္ခ်င္ဘူး၊ ပိုက္ဆံလည္း မရွိဘူးဗ်'

    'ဟ ပိုက္ဆံမရွိ ဘာအေရးလဲ၊ ငါးရံ႕ေျခာက္ေပးနဲ႕ ေသာက္တာေပါ့ကြ၊ ဒါေပမ့ဲ မင္းအထဲက မေပးရပါဘူး၊ ငါက ဒကာခံမွာပါကြ၊ တုိ႕ ဒီညတစ္ညလံုး ဖြားဆြဲတ့ဲအခါ အခ်မ္းလံုေအာင္လုိ႕ပါ'
    ကိုလူေမာင္ကား တစ္ကိုယ္တည္း သမားျဖစ္၍ ရေအာင္ရွာ၊ ကုန္ေအာင္သံုးကာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးေနသူ ျဖစ္၏။ မယားလည္း ေသၿပီ၊ သားသမီးလည္း မက်န္ရစ္ခ့ဲ။ မုဆုိးဖုိ တစ္ကိုယ္တည္းျဖစ္၍ ေနာင္ေရးအတြက္ င့ဲကြက္ စရာ သံေယာဇဥ္မရွိေသာေၾကာင့္ပင္ ထင္သလုိ ေန၏။

    ကိုလူေမာင္ အတင္းဆြဲေခၚသျဖင့္ ကိုေဒါင္းစိန္လည္း မျငင္းလုိဘဲ လုိက္ပါသြားသည္။ သူကား အရက္ကို ႀကိဳက္လွသည္လည္းမဟုတ္၊ မႀကိဳက္ဘူးဟုလည္း မဆုိသာ။ အေပါင္းအသင္း ႏွင့္ေတြ႕၍ အတင္းတုိက္လွ်င္ ေသာက္၏။ သူ႕ဘာသာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ၀ယ္မေသာက္။

အမႈိင့္ဆုိင္ေရွ႕သို႕ ေရာက္ေသာအခါ ကိုလူေမာင္သည္ မ၀င္ေသးဘဲ အတန္ၾကာေအာင္ပင္ ရပ္တန္႕ စဥ္းစား ေနၿပီး ေနာက္မွ -
    'လာကြာ၊ ရြာကေလးဘက္ကမ္းကို ကုိဖုိးေက်ာ္အိမ္ သြားမယ္၊ အမႈိင့္က မင္းဂ႐ုဘံုဆုိင္ (အစိုးရထံမွ ေလလံ ဆြဲ၀ယ္ထားေသာ အရက္ဆုိင္)မွာ ၀ယ္ၿပီး ေရာင္းတ့ဲအရက္မုိ႕ ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးကြ၊ ဓႏုျဖဴ ဘံုဆုိင္အရင္မွ ေကာင္းတာ၊ ကိုဖုိးေက်ာ္က ဓႏုျဖဴဘံုဆုိင္က ယူေရာင္းတာကြ၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႕ဆီ သြားမယ္'

    သူတုိ႕သည္ ရြာလယ္တံတားမွ ရြာေလးဘက္ကမ္းသို႕ ကူးခ့ဲ၏။ ကိုဖုိးေက်ာ္၏ အိမ္ငယ္သို႕ ေရာက္ေသာအခါ အရက္ေသာက္ေနၾကေသာ ကြန္သမားမ်ား၊ အင္းကူလီမ်ား စေသာ လူေပါင္းစံုကို ေတြ႕ျမင္ ရ၏။ သူတုိ႕ရပ္ရြာ၌ လူကံုထံဟု အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ အင္းသားႀကီး သားမ်ားက လူျမင္မွာ စိုး၍ ကိုဖုိးေက်ာ္အိပ္ခန္း ျပဳလုပ္ထားေသာ ထရံေဟာင္းတစ္ခ်ပ္ကို ကာရံထားသည့္ အခန္းထဲ၌ ေသာက္ၾက ၏။ ကိုဖုိးေက်ာ္ကလည္း သူတုိ႕လုိ မ်က္ႏွာႀကီးမ်ားအား အထူး အခြင့္အေရးေပးကာ သူ႕အိပ္ခန္းထဲ၌ပင္ ေသာက္ေစ ရံုမွ်မက ငါးရံ႕ေျခာက္ဖုတ္စေသာ အျမည္းကေလးကိုလည္း ရွာေဖြတည္ခင္း ျပဳစုရေသး၏။

    'ဗ်ိဳ႕ ကိုဖုိးေက်ာ္၊ အရက္တစ္ပုလင္း ေပးဗ်ိဳ႕'
    ကိုဖုိးေက်ာ္က အင္းသားႀကီး သားမ်ားကို အေရးတယူ ျပဳစုေနရ၍ မအားလပ္သျဖင့္ ကိုဖုိးေက်ာ္၏ သမီး ေအးစိန္ က အရက္တစ္ပုလင္း လာခ်ေပးရ၏။
    'အရက္ဖုိးေတာ့ ေနာက္မွ ငါ ငါးရံ႕ေျခာက္ လာေပးမယ္၊ ၾကားလား'
    သူတုိ႕၏ ကတိမွန္ေသာ ေဖာက္သည္မ်ားအနက္ ကိုလူေမာင္လည္း တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ျဖစ္သျဖင့္ ေအးစိန္ သည္ အလြယ္တကူပင္ ေခါင္းညိတ္လုိက္၏။
    'ကဲ ေသာက္ေဟ့ ေဒါင္းစိန္'
    ကုိလူေမာင္က အရက္ထည့္ေသာက္ရန္ ထုတ္ေပးထားေသာ ဟင္းေသာက္ ပန္းကန္လံုးထဲသို႕ အရက္ကို ငွဲ႕ထည့္ ေပးရင္း ေျပာလုိက္သျဖင့္ ကိုေဒါင္းစိန္လည္း လွမ္းယူေမာ့ခ် လုိက္၏။
    'ဘယ့္ႏွယ္လဲေဟ့၊ အရက္က ေတာ္ေတာ္ေကာင္းရဲ႕လား'

    ကိုလူေမာင္ အရက္ေသာက္အၿပီးတြင္ မ်က္ႏွာကို ႐ႈံမ့ဲ၍ ပါးစပ္မွလည္း ႐ွဴး ...ဟဲႏွင့္ လုပ္ေနေသာ ကိုေဒါင္းစိန္ အား ၾကည့္ကာ ေမးလုိက္၏။
    'ဟာ ေကာင္း မေကာင္းေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး၊ လည္ေခ်ာင္းထဲမွာေတာ့ မီးစႀကီး ထုိးသြင္း လုိက္သလုိ ပူ၀င္ သြားတာဗ်၊ ဒီအရက္ မီးေတာက္လိမ့္မယ္ထင္တယ္'
    'ဟဲ ... ဟဲ၊ ဒါမွ ေကာင္းတာကြ၊ ကဲ မီးေတာက္ မေတာက္ သိရေအာင္ လက္ေတြ႕ စမ္းၾကည့္ရေသးတာေပါ့ကြာ'
    ကိုလူေမာင္သည အသင့္ပါလာေသာ မီးျခစ္အိမ္ထဲမွ မီးျခစ္တစ္ေခ်ာင္းကို ထုတ္ကာ ရွိခနဲ ျခစ္လုိက္ ၿပီးေနာက္ ကိုေဒါင္းစိန္ ေမာ့ၿပီး အနည္းငယ္က်န္ေနေသးေသာ ပန္းကန္လံုးထဲမွ အရက္က်န္ကို တုိ႕လုိက္၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဓာတ္ဆီကို မီးတုိ႕လုိက္သလုိ ''ဟုတ္''ခနဲ ထ ေတာက္ကာ  အနည္းငယ္ခန္႕ ေလွ်ာက္ ေလာင္ၿပီးေနာက္ ျပန္ၿငိမ္းသြား၏။

    'ဟဲ ဟဲ၊ အရက္ဆုိ ဒီလိုမွေပါ့ကြ၊ ခ်က္အရက္မဟုတ္ဘဲ ဘုံဆုိင္အရက္ေပမ့ဲ ပင္ရင္းက လာတ့ဲ အတုိင္း ဆုိရင္ မီးေတာက္ပါတယ္ကြ။ ေခြးမသား အမႈိင့္ကေတာ့ မင္းဂ႐ု ဘံုဆုိင္ကလည္း ယူေရာင္းေသး၊ ေရလည္း ေရာေတာ့ ဘယ္ေသာက္သံုးက်ေတာ့မလဲ'
    အရက္မေသာက္ခင္ကပင္ အာ၀ဇၨန္း ရႊင္ေနေသာ ကိုလူေမာင္အား ကိုေဒါင္းစိန္က တစ္ဖန္ ျပန္ငွဲ႕ ထည့္ေပးလုိက္ရာ ကိုလူေမာင္က လွမ္းယူေမာ့ခ် လုိက္ျပန္၏။ ကိုေဒါင္းစိန္ကို ေနာက္ထပ္ေသာက္ရန္ ကိုလူေမာင္က တုိက္တြန္း၏။ သို႕ေသာ္ အူရုိင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ၀ါႏုလွေသာ ကိုေဒါင္းစိန္မွာ တစ္ခြက္ တည္းႏွင့္ မူးေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ အတင္း ျငင္းဆန္ေနေသာ ေၾကာင့္ ကိုလူေမာင္တစ္ေယာက္တည္း ကုန္ေအာင္ ေသာက္ပစ္ လုိက္ရ၏။

(၅)

' ဟဲ့ ေသနာေကာင္ႀကီး၊ အရက္ေတြ ေသာက္လာတယ္ မဟုတ္လားဟင္၊ အိမ္မွာ ဘယ္ေလာက္ က်ပ္တည္း ေနတယ္ဆုိတာ သိလ်က္သားနဲ႔ ဘယ္သူ ေျမႇာက္ေပးလုိ႔ ဒီေစာက္ေရေတြကုိ ေသာက္လာတာလဲ'
ကုိလူေမာင္ႏွင့္ အရက္ေသာက္ၿပီးခဲ့၍ မီးထြန္းခ်ိန္ အိမ္ျပန္အေရာက္တြင္ မ်က္ႏွာႀကီး နီေနေသာ ကုိေဒါင္းစိန္အား ျမင္၍ မယ္စိန္ ရိပ္မိကာ ဆူပြက္ေနျခင္းျဖစ္၏။
' ကုိလူေမာင္က ဖားသြားဆဲြတဲ့ အခါမွာ အခ်မ္းလံုေအာင္ဆုိၿပီး အတင္းတုိက္လုိ႔ပါကြ၊ မမ်ားပါဘူး၊ နည္းနည္းေလးပါ'
မယ္စိန္က သီးရင့္စြာ ေျပာေသာ္လည္း သူကေတာ့ ေအးေအးပဲ ျပန္ေျပာသည္။ ဟုတ္သည္၊ သူ႔လုိ လူေအး တစ္ေယာက္ အဖုိ႔ အရက္ေသာက္လာလွ်င္လည္း ခပ္ေအးေအး၊ မေသာက္လွ်င္လည္း ခပ္ ေအးေအး။ သူ နဂုိမူ ကေတာ့ အရက္ေသာက္သည့္အတြက္ ထူးျခားေျပာင္းလဲလာမည္မဟုတ္ပါ။

' ဆာလွၿပီ မယ္စိန္ရဲ႕၊ ထမင္း ခူးေပးပါဦး'
' ေတာ့ဟာေတာ္ သြားဆုိ႔ေခ်၊ က်ဳပ္ မခူးႏုိင္ဘူး'
ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့။ သူ အရက္ေသာက္လာ၍ မယ္စိန္ စိတ္ဆုိးေနေၾကာင္း သိသျဖင့္ သူ႔ဟာ သူပင္ ခူးခပ္စားေန၏။ ထမင္းစားၿပီး၍ မယ္စိန္ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ေခ်ာ့ၿပီးမွ ဖားသြားဆဲြမည္ဟု ႀကံ႐ြယ္ ထား၏။

သတၱဳပန္းကန္ျပား တစ္ခ်ပ္ထဲတြင္ ထမင္းေရာ ဟင္းပါ ပလုတ္ပေလာင္း စားေသာက္ေနရာမွ မယ္ စိန္က မသိမသာ အကဲခတ္ေန၏။ မယ္စိန္ကား စိတ္ဆုိးမေျပေသးသည့္ဟန္ျဖင့္ ႏႈတ္ခမ္းကုိ စူထားကာ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္တြင္ သူ႔ဘက္သုိ႔ မ်က္ေစာင္းလွည့္၍ ထုိး၏။

စားေသာက္ၿပီးစီးေသာအခါ စပ္ၿဖဲညဖဲ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ မယ္စိန္အနီး၌ ၀င္ထုိင္ရာ၊ မယ္စိန္က မ်က္ေစာင္း ထုိး၍ တစ္ဖက္သုိ႔ လွည့္ေနလုိက္ေသး၏။ သည္အမူအရာကုိ သူ သိပါသည္။ သည္လုိ မယ္စိန္ သူ႔အေပၚ စိတ္ေကာက္သည့္အခါတုိင္း သူေခ်ာ့ေနက်ျဖစ္၍၊ ယခုလည္း မိန္းမ ဓမၼတာအတုိင္း သူ႔ခ်စ္လင္၏ ေခ်ာ့ေမာ့ ယုယျခင္းကုိ ခံယူလုိေသာေၾကာင့္ စိတ္ေကာက္ေနျခင္း မဟုတ္ပါေလာ။ သည္လုိအခါမ်ိဳးမွာ သူ ေခ်ာ့ေနက် တာ၀န္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ကာ ထြက္သြားမိသျဖင့္ မယ္စိန္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ အသည္းနာ႐ွာမလဲ။

' အဟီး၊ မယ္စိန္ကလဲကြာ၊ အလုပ္သြားရမယ့္လူ စိတ္မေကာင္းေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ေျမမ်ိဳရေစရဲ႕၊ နင္ စိတ္ဆုိးမွာ စုိးလုိ႔ ငါ မ်ားမ်ား မေသာက္ခဲ့ပါဘူး'
မယ္စိန္၏ ၀မ္းထဲ၌ကား ကိ်တ္၍ ေက်နပ္လ်က္႐ွိ၏။ တကယ္ဆုိေတာ့ မယ္စိန္အဖုိ႔ သည္လုိ အေခ်ာ့ခံရသည့္ အရသာေလာက္ ထူးကဲတဲ့ အရသာကုိ ဘယ္မွာ ႐ွာေတြ႕ႏုိင္မတံုး။ ဒါေပမဲ့ သူမ သည္ သည္ အရသာ ကုိ အစြမ္းကုန္ခံစားခ်င္ပါေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္ မဟုတ္ေလာ၊ စိတ္ေက်နပ္ၿပီး ျဖစ္ပါလ်က္ ပုိ၍ စိတ္ဆုိးေနဟန္ ေဆာင္ေနေသး၏။

' သြားပါ ကာလနာႀကီး၊ က်ဳပ္ကေတာ့ အိမ္အတြက္ ပူလုိက္ရတာ၊ သူကေတာ့ အရက္ကေလး ေသာက္ကာ ေသာက္ကာ နဲ႔၊ သူ႔ကုိယ္သူ သူေဌးသားမွတ္ေနသလား မသိဘူး'
' ကုိလူေမာင္က ဒကာခံၿပီး အတင္းတုိက္လုိ႔ပါ မယ္စိန္ရ၊ ငါ့ဘာသာ ငါ ဆုိရင္ ဘယ္တုန္းက ေသာက္ဖူး လုိ႔လဲ၊ ကဲ နင္ မေက်နပ္ရင္ ေနာက္ကုိ ငါဘယ္သူ တုိက္တုိက္ မေသာက္ဘူး၊ ေက်နပ္ၿပီ မဟုတ္လား။ ေက်နပ္ လုိ႔ရွိရင္ ဒီည ဖားဆဲြရမွာမုိ႔ ၾကက္ဦးတြန္ေလာက္မွ ျပန္ႏုိင္မွာ'
ကုိေဒါင္းစိန္ သည္ စကားဆက္ရမွာ ခက္ေနသျဖင့္ 'အဟီး' ဟုသာ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ ရယ္လုိက္ကာ ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲႀကီး လုပ္ေန၏။

' ေျမြေပြးကုိက္၊ အလုပ္ျဖင့္ လုပ္မယ္ မႀကံေသးဘူး၊ အရက္ေသာက္ခ်င္ရတာနဲ႔၊ သြားခါနီး ရိကၡာယူ ခ်င္ရတာ နဲ႔၊ သူ ဒါပဲ တတ္တယ္'
မယ္စိန္ စိတ္ေျပသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရိပ္မိသျဖင့္ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ အနီး႐ွိ ထုိင္ေနေသာ ဒီလံုးႏွင့္ ကေလး မ်ားအား အိမ္ေအာက္၌ သြားကစားရန္ ေျပာဆုိႏွင္ထုတ္လုိက္၏။ ကေလးမ်ား အိမ္ေအာက္ ဆင္းသြား သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ေရနံဆီမီးခြက္ကုိ ဖူးခနဲ မႈတ္လုိက္၏။

(၆)

လဆုတ္ရက္မုိ႔ ညသည္ ေမွာင္ေနေလသည္။ လက္လက္ လက္လက္ႏွင့္ ေတာက္ေနေသာ ၾကယ္ကေလး မ်ား၏ အလင္းေရာင္သာ ႐ွိသည္။ ေတာ္ပါေသး၏။ ေမွာင္မည္းမည္းညသည္ ၾကယ္ ကေလးမ်ား၏ အလင္းေရာင္ ေၾကာင့္ မႈန္၀ါး၀ါးေတာ့ လင္းေနပါသည္။
က်က္သေရ ႐ွိလွေသာ ဖုိးေ႐ႊလကုိ မသာလည္းတ သာလည္းတႏွင့္ လူတုိင္းပင္ ေတာင့္တၾကသည္။ ႏႈတ္ခမ္းနီမ ကေလးသည္ လမင္းကုိ ၾကည့္၍ ခ်စ္သူကုိ သတိရေနခ်င္သည္။ လူႀကီးသူမမ်ားကလည္း သည္လုိ လသာသာ၀ယ္ ေ႐ွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားကုိ စားၿမံ႔ဳ႕ျပန္ေနလုိ ၾကသည္။

ဒါေပမဲ့ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔လုိ အင္းေခ်ာင္းထဲ၌ ဖားခုိးဆဲြရမည့္ သူမ်ားကေတာ့ လကုိ အလုိမရွိပါ။ ၾကယ္မ်ားကုိပင္ မုန္းတီးပါသည္။ ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္ေနပါေစ၊ မုိးေမွာင္ႀကီး က်ပါေစ၊ သူတုိ႔ ႏွစ္ သက္ ပါမည္။
လသာေတာ့ ငါး မဟပ္ပါ။ ေငြလေရာင္ေအာက္၀ယ္ သူတုိ႔အရိပ္ကုိ ျမင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါးမ်ားသည္ ေ၀းရာ သုိ႔ ေျပးေတာ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ေခ်ာင္း၍ လုိက္ေနေသာ အင္းသားႀကီးႏွင့္ သူ႔ တပည့္ လူမုိက္ မ်ားကုိလည္း ေၾကာက္ရပါေသးသည္။ ေမွာင္မည္းမည္းဆုိေတာ့ ငါးမ်ားေရာ အင္း သားႀကီးပါ သူတုိ႔ကုိ မျမင္ႏုိင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔ လ ကုိမေတာင့္တၾကပါ။ မုန္းတီးပါသည္။
လဆန္းရက္ ဆုိလွ်င္ ညဦး လသာေနတုန္း သူတုိ႔သည္ အိမ္၌ တစ္ေရးတေမာ အိပ္ေနၿပီး လ ၀င္မွ ဖားသြား ဆဲြရသည္။ လဆုတ္ရက္ ဆုိလွ်င္လည္း ညဦး လမုိက္ေနတုန္း ကမန္းကတန္း ဖားဆဲြ၍ လထြက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပန္အိပ္ရေတာ့သည္။ တစ္ညလံုးလုိလုိ ဖားဆဲြရသည့္ရက္ကား နည္းလွပါသည္။ လဆုတ္ ၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄၊ ၁၅ ရက္မ်ားမွ လဆန္း ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄ ရက္မ်ားအထိေလာက္သာ လ မုိက္ခ်ိန္က ပုိမ်ားေသာေၾကာင့္ တစ္ညလံုး လုိလုိ ဖားဆဲြရပါသည္။

ယေန႔ညသည္လည္း တေပါင္းလဆုတ္ ၁၀ ရက္ေန႔ည ျဖစ္၍ လသည္ ၾကက္သီးတြန္ေလာက္မွ ထြက္ မည္ျဖစ္ရာ၊ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔အဖုိ႔ ဖားဆဲြခ်ိန္ အေတာ္မ်ားမ်ား ႐ွိမည့္ည ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ယခုလုိ ည ၈ နာရီေလာက္ကတည္းက ကုိေဒါင္းစိန္ႏွင့္ ကုိလူေမာင္တုိ႔ ဗ်င္းဘဲြႀကီး အင္းေခ်ာင္း႐ုိး တစ္ဖက္ကမ္းသုိ႔ အသင့္ ေရာက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္းပင္ ႏွစ္ဦးစလံုး ငါးမွ်ားတံကုိ ေရွ႕ခ်ကာ မတ္တတ္ရပ္လုိက္ၾက၏။ သူတုိ႔၏ လက္ထဲ၌ အသင့္ပါလာေသာ ကြမ္းယာကေလးကုိ ကုိင္ေျမွာက္ရင္း သူတုိ႔၏ ႏႈတ္မွလည္း ' ကြင္း ပုိင္႐ွင္ႀကီး ခင္ဗ်ား၊ တပည့္သားေျမးမ်ားက ကြမ္းယာကုိ တင္ေျမႇာက္ပသပါတယ္၊ တပည့္သားေျမးမ်ားကုိ သနားေသာ အားျဖင့္ သားငါးမ်ား ေဖာေဖာသီသီရေအာင္ မစေတာ္မူပါ၊ ပုိးမႊား တိရစၦာန္ႏွင့္တကြ အင္းသားႀကီး ေဘးရန္ ကပါ လြတ္ကင္းေအာင္ ေစာင္မေတာ္မူပါ အ႐ွင္ႀကီးခင္ဗ်ား' ဟု ႐ြတ္ဆုိေနၾက၏။

ဟုတ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ဘာလုပ္လုပ္ အလုပ္မစမီ ဆုိင္ရာပုိင္ရာ ကြင္းပုိင္မ်ားအား တင္ေျမႇာက္ ပသ လုိက္ရမွ သံသယ႐ွင္းသည္။ သူတုိ႔ႏွင့္ တစ္ဖက္ကမ္း႐ွိ ကြမ္းကုိ ' အေမမယ္ဘာလ' ဟု ေခၚ ေသာ မိန္းမ ကြင္းပုိင္က စုိးပုိင္၏ဟု သူတုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳသည္။ ယခု သူတုိ႔ ဖားဆဲြမည့္ေနရာ႐ွိ ကြင္းကုိမူ ' ဦးဖုိးကလံု' ဟု ေခၚေသာ ကြင္းပုိင္႐ွင္ႀကီးက စုိးပုိင္သည္ဟု ေခၚေသာ ေအာက္လမ္းဆရာ ဘ၀မွ ကြယ္လြန္၍ ယခု ဤကြင္းကုိ ပုိင္စုိးသည္ဟု မွတ္ယူ၏။ သူ႔ကုိ တင္ေျမႇာက္ပသလွ်င္ သားငါးမ်ား ေဖာေဖာသီသီ ရေအာင္ မ စသည္။ ပုိးမႊားတိရစၦာန္ႏွင့္ အင္းသားႀကီးေဘးရန္မွ လြတ္ကင္းေအာင္လည္း ကာကြယ္ေပးသည္ဟု စဲြလမ္း ထားၾကသည္။

ယခု သူတုိ႔ ဖားဆဲြမည့္ ဗ်င္းဘဲြႀကီးအင္းကား အင္းဖုိးေငြ ၅၀၀၀ိ၊ ၆၀၀၀ိ ေပးဆဲြရေသာ အင္းႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ေခ်ာင္း႐ုိးကုိ ကန္႔လန္႔ျဖတ္၍ အထက္ေအာက္ ညႇပ္ကာ ယင္းမ်ားကုိ ကာထား၏။ ဒါကုိ အင္းသား အေခၚ အားျဖင့္ ဆယ္(ဆည္)တားသည္ဟုေခၚ၏။ ဤကဲ့သုိ႔ အထက္ေအာက္ ညႇပ္ကာ ယင္းမ်ားျဖင့္ တားဆီး ပိတ္ဆုိ႔ထားေသာေၾကာင့္ ဤအတြင္း ေခ်ာင္း႐ုိးမွ ငါးမ်ားသည္ အျပင္ေခ်ာင္း႐ုိး(၀ါ) ေဘးမဲ့ေခ်ာင္း႐ုိးသုိ႔ မထြက္ႏုိင္ေတာ့။ ဤပိတ္ဆုိ႔ထားေသာ အင္းပုိင္နက္အတြင္း ေခ်ာင္း႐ုိး၌ ကြင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေသာ ႐ုိးကေလးတစ္ခု႐ွိရာ ေဆာင္းလယ္ေလာက္ေရာက္၍ ကြင္းထဲ၌ ကုန္းေပၚလာေသာအခါ ကြင္းထဲမွ ငါးမ်ားသည္ ႐ုိးကေလးအတုိင္း အင္းပုိင္နက္အတြင္း ေခ်ာင္း႐ုိးထဲသုိ႔ စုၿပံဳ၀င္လာၾက၏။ ထုိအခါ ႀကိဳတင္၍ ပိတ္ဆုိ႔ ထားေသာ အင္းပုိင္နက္ ေခ်ာင္း႐ုိးအတြင္း၌ ေခ်ာင္ပိတ္မိေနၾက၏။

ဤသည္ကုိ ေထာက္ျခင္းအားျဖင့္ ကုိေဒါင္းစိန္တုိ႔သည္ ဘာ့ေၾကာင့္ ေဘးမဲ့ေခ်ာင္း႐ုိးထဲ၌ ေအးေအး ေဆးေဆး မ႐ွာေဖြဘဲ သူတစ္ပါး အင္းပုိင္နက္ထဲ ခုိးေၾကာင္ခုိး၀ွက္ႏွင့္ စြန္႔စား ဖားဆဲြရ သည္ကုိ သေဘာ ေပါက္ႏုိင္ ပါလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔ အင္းသားႀကီးမ်ားက ကြင္းထဲမွ ငါးမ်ားကုိ ဆည္ အတန္တန္ျဖင့္ ပိတ္ဆုိ႔ ၀န္း၀ုိင္းထားေသာေၾကာင့္ ကြင္းငါးမ်ားမွာ ေဘးမဲ့ေခ်ာင္း႐ုိးထဲ၌ မူလ႐ွိရင္း စဲြ ငါးမ်ားသာ႐ွိရာ၊ ႐ွည္လ်ားလွေသာ ေဘးမဲ့ ေခ်ာင္း႐ုိးႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ပါး႐ွား၍ အပ်ံ႕အႏွံ႕ျဖစ္ေန ေသာငါးမ်ားကုိ ႐ွာေဖြ ရသည္ မွာ မလြယ္ကူလွပါ။ ခါးလွဖုိ႔ ေ၀း၍ ၀မ္း၀ဖုိ႔ပင္ ခဲယဥ္းပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ သူတုိ႔သည္ ငါးမ်ားစုၿပံဳေနေသာ အင္းပုိင္နက္အတြင္း ေခ်ာင္း႐ုိးထဲ၌ စြန္႔စားဖားဆဲြရန္ ႀကံစည္ ေနျခင္းကား တကယ္ဆုိေတာ့ မဆန္းလွပါ။

ကုိေဒါင္းစိန္က အထက္ဆည္နား၌ ေနရာယူ၍ ကုိလူေမာင္က ေအာက္ဆည္နား၌ ေနရာယူ၏။ ကုိေဒါင္းစိန္ သည္ ဖားပလံုးကုိဖြင့္၍ ဖားတစ္ေကာင္ကုိ ဆဲြထုတ္ကာ ပလံုးကုိ ျပန္ပိတ္ထား၏။ သူ႔လက္ထဲ၌ ႐ုန္းကန ္ေသာ ဖားကေလးကုိ အနီး႐ွိ အုတ္ခဲႏွင့္ ဆဲြထုလုိက္ရာ ဖားကေလးမွာ အနိစၥ သေဘာႏွင့္ ကိစၥေခ်ာ ႐ွာေလၿပီ။
သူသည္ ဖားေသကုိ ငါးမွ်ားခ်ိတ္၌ ခ်ိတ္၏။ ငါးမွ်ားအေကြးအတုိင္း ဦးေခါင္းမွေန၍ ငါးမွ်ားအသြားကုိ ထုိးသြင္းလုိက္ကာ ဖင္၌ ငါးမွ်ားအထစ္ကေလးေပၚေနသည္တုိင္ ေဖာက္ထြက္ လာေစ၏။ ဒါမွသာ ငါးရံ႕ သည္ ဖား၏ အညႇီနံ႔ကုိ ရ၍ အစာငတ္ငတ္ႏွင့္ တစ္႐ွိန္ထုိး ထုိးဟပ္လုိက္လွ်င္ ဖားသည္ အ႐ွိန္ႏွင့္ ငါးမွ်ား ႀကိဳးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ ေျမာက္တက္သြားကာ၊ ငါးရံ႕ သာလွ်င္ ငါးမွ်ား၌ တန္လန္းႀကီး မိေနလိမ့္မည္။ သည္နည္းျဖင့္ သူသည္ ဖားတစ္ေကာင္လွ်င္ ငါးရံ႕ ေလး ငါးေကာင္ ရႏုိင္သည္။

သူသည္ ငါးမွ်ားခ်ိတ္၌ ဖားကုိ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ခ်ိတ္ၿပီးေသာအခါ လက္မွ လႊတ္လုိက္၍ ငါးမွ်ားတံကုိ ေကာက္ကုိင္၏။ မတ္တတ္ရပ္၍ ငါးမွ်ားတံကုိ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္စံုကုိင္ၿပီး ဆန္႔တန္း လုိက္ေသာအခါ ငါးမွ်ားႀကိဳး႐ွိ ငါးမွ်ားမွ ဖားကေလးသည္ ေရလယ္ေလာက္ဆီ၌ တဲြေလာင္းကေလး ျဖစ္ေန၏။ ငါးမွ်ားတံကုိ အနည္းငယ္ ႏွိမ့္ခ်၍ ေရႏွင့္ ဖား ထိေလာက္ၿပီဟု အထင္႐ွိေသာအခါ၊ ငါးမွ်ားတံကုိ ေ႐ွ႕ထုိးေနာက္ငင္ႏွင့္ ဆန္ေကာ၀ုိင္း ေ၀ွ႕ယမ္းေန၏။ ည္လုိ ေ၀ွ႕ယမ္းေနေသာ အ႐ွိန္ ေၾကာင့္ ငါးမွ်ား၌ ခ်ိတ္ထားေသာ ဖားကေလး သည္ ငါးကေလးတစ္ေကာင္ ေရေပၚ၌ ႐ွပ္ကူးေနသလုိ တဖ်တ္ဖ်တ္အသံျဖင့္ ေရေပၚ၌ ပတ္ခ်ာ လည္ေန၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ငါးရံ႕ တစ္ေကာင္သည္ ၀ုန္းခနဲ ေနေအာင္ ထုိးဟပ္လုိက္ရာ ကုိေဒါင္းစိန္သည္ ငါးမွ်ားတံ ကုိ ဆဲြသုတ္ လုိက္၏။

အလုိေလး၊ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းလုိက္ပါဘိ၊ ကုိေဒါင္းစိန္ ဆဲြသုတ္လုိက္ေသာ ငါးမွ်ားတံသည္ ေပါ့ေပါ့ ပါးပါး ႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ ငါးမွ်ား၌ တစ္စံုတစ္ခု ခ်ိတ္၍ ပါလာသလုိ ေလးေလးပင္ပင္ႏွင့္ အားရ ပါးရ ႐ွိေနသည္ကုိ သူ႔အာ႐ံု ၌ ေတြ႕ထိ ခံစားလုိက္မိ၏။ သူသည္ ငါးမွ်ားတံကုိ ေျမႀကီးေပၚ၌ ေထာက္၍ ေထာင္ကာ၊ တဲြေလာင္း ျဖစ္ေနေသာ ငါးမွ်ားႀကိဳးကုိ လွမ္းဆဲြလုိက္၏။ ႀကိဳးသည္ သူ႕လက္တြင္း၌ အၿငိမ္မေန၊ လႈပ္ခါလ်က္႐ွိ၏။ ဟုတ္ေပၿပီ၊ ငါးမွ်ား၌ ငါးရံ႕သည္ ခ်ိတ္လ်က္ပါလာ ေၾကာင္း သူ အတတ္သိၿပီ။

သူသည္ ႀကိဳးအဆံုးကုိ ဆဲြယူလုိက္ကာ ငါးမွ်ားတံ ကုိင္ထားေသာ လက္ကုိ လႊတ္လုိက္ၿပီး၊ ႀကိဳးအဆံုး၌ ငါးမွ်ား၌ ခ်ိတ္မိေန၍ ယက္ကန္ ယက္ကန္ျဖင့္ ႐ုန္းကန္ေနေသာ ငါးရံ႕၏ ဇက္ကုိ ကုိင္ ဖမ္းလုိက္၏။ ၿပီးေတာ့မ ႀကိဳးကုိ ကုိင္ထားေသာ အျခားလက္တစ္ဖက္ကုိ လႊတ္လုိက္ျပန္ကာ ငါးရံ႕ ဦးေခါင္းကုိ ေျပာင္းကုိင္၏။ ဇက္ႏွင့္ ေခါင္းကုိ လက္တစ္ဖက္စီ ခြကုိင္ၿပီး အားစုိက္၍ ခ်ဳိးလုိက္ရာ ငါးရံ႕မွာ ဇက္က်ိဳး၍ ၿငိမ္သက္ သြား႐ွာေလၿပီ။

သူ၏ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္တြန္းလွန္ရန္ သန္စြမ္းလွေသာ ငါးရံ႕ကုိ သည္နည္းျဖင့္ အၿပီးသတ္ ခ်ိဳးႏွိမ္လုိက္ၿပီးမွ ငါးရံ႕၏ ပါးစပ္မွ ငါးမွ်ားကုိ ျဖဳတ္၏။ ၿပီးလွ်င္ ခါးၾကားမွ သီတံကုိ ဆဲြထုတ္၍ ငါးရံ႕၏ ပါးစပ္ကုိ ၿဖဲၿပီး သီတံကုိ ထုိးသြင္းလုိက္ကာ ပါးဟက္မွ ေဖာက္ထြက္လာေစ၏။ သီတံဆုိသည္မွာ လက္သန္းလံုးခန္႔ ၀ါးေခ်ာင္းကုိ တစ္ထြာခန္႔ျဖတ္၍ အဖ်ား၌ ခၽြန္ထားၿပီး အရင္း၌ အပ္နဖားေပါက္ကဲ့သုိ႔အေပါက္ကေလး ေဖာက္ထား၏။ ထုိအေပါက္မွ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းကုိ ထုိးသြင္း ၿပီး အစ ႏွစ္ဖက္ အညီထား၍ ျပန္က်စ္လုိက္ကာ ႀကိဳးအဆံုး၌ ထံုးထားလုိက္၏။ သည္နည္းျဖင့္ သီတံႏွင့္ ႀကိဳးသည္ ဆက္စပ္လ်က္ ႐ွိေန၍ သီတံမွ ထုိးသြင္းလုိက္ေသာ ငါးသည္ ႀကိဳးအဆံုးသုိ႔တုိင္ ေလွ်ာက်သြားကာ၊ ထံုးထားေသာ ႀကိဳးအဆံုးသုိ႔ ေရာက္ေသာ အခါ ထစ္ခံေန၏။ သူ ဖမ္းမိေသာ ငါးရံ႕မ်ားကုိ သည္နည္းအတုိင္း တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ သိထားရန္ ဤသီတံကုိ သူ အသံုးျပဳရျခင္းျဖစ္၏။

(၇)

သန္းေခါင္ၾကက္ တြန္ေလၿပီ။
ေနပူလုိ႔ ညခ်မ္းတေပါင္းလ သရမ္းဟူသည္ႏွင့္အညီ ကုိေဒါင္းစိန္လည္း ခ်မ္းစ ျပဳလာၿပီ။ ဆယ့္ေလး ေတာင္ ခန္႔ ႐ွည္ေသာ ငါးမွ်ားတံကုိ အၿမဲကုိင္ေျမႇာက္ေနရသျဖင့္ သူ႔လက္မ်ားလည္း ေညာင္း ညာ ေနေပၿပီ။ ငါးစာအတြက္ ဖားေလးေကာင္ပင္ ကုန္ခဲ့ၿပီ။

သူသည္ ေခတၱမွ် အနားယူကာ ကုိလူေမာင္ႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာလုိသျဖင့္ ကုိလူေမာင္႐ွိရာ ေအာက္ဘက္သုိ႔ ေလွ်ာက္လာ၏။ ' အလုိ ျမတ္စြာဘုရား' သူ႔ရင္ထဲ၌ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ ငါးေတာင့္ထုိး လက္ႏိွပ္ဓာတ္မီး၏ အလင္းေရာင္သည္ ေခ်ာင္းကုိျဖတ္ကာ သူတို႔႐ွိရာ ကမ္းဘက္သုိ႔ ေရာက္လာ၏။ ေတာ္ပါေသး၏။ အလင္းေရာင္သည္ သူ႔ဆီသုိ႔ အရင္မက်ေရာက္ဘဲ သူ႔ေ႐ွ႕ ၁၅ ကုိက္ခန္႔ အကြာ႐ွိ လက္ပံပင္ႀကီးဆီသုိ႔ က်ေရာက္ လင္းထိန္ေန၏။ မုခ် အင္းသားႀကီးသည္ မသကၤာ၍ တစ္ဖက္ကမ္းမွ လက္ႏွိပ္ ဓာတ္မီးျဖင့္ ထုိးၾကည့္ေနေပၿပီ။ ဓာတ္မီး၏ အလင္းေရာင္သည္ တျဖည္းျဖည္း သူ ႐ွိရာဘက္သုိ႔ ေ႐ြ႕လ်ား လာ၏။ သူပုန္းကြယ္ရာ ေနရာ ႐ွာမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။

သူသည္ သူ႔ေနာက္ဘက္ မနီးမေ၀း၌႐ွိေသာ ေကာက္႐ုိးပံုဆီသုိ႔ ျပန္ေျပးကာ ေကာက္႐ုိးပံု၏ ေနာက္ကြယ္ တြင္ ပုေနေအာင္ ၀ပ္ေနလုိက္၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ အလင္းေရာင္သည္ ေကာက္႐ုိးပံုသုိ႕ ေရာက္လာ၏။ သုိ႔ေသာ္ ေကာက္႐ုိးပံုကုိ ေဖာက္ထြင္း၍ သူ႔ကုိ ျမင္ႏုိင္ရန္ တတ္ႏုိင္ေစလိမ့္မည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
အတန္ ၾကာေအာင္ပင္ ဟုိထုိး သည္ထုိးႏွင့္ ထုိးေနၿပီးေနာက္ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေရာင္သည္ ေပ်ာက္ သြားေတာ့၏။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာသည့္တုိင္ အလင္းေရာင္ ျပန္ေပၚမလာ၍ သူ ပုန္းကြယ္ေနရာမွ ထ လုိက္ရာ သူ႔အနီးသုိ႔ ေရာက္ေနေသာ ကုိလူေမာင္ကုိ ေတြ႕ရ၏။

' ေဟ့ ေဒါင္းစိန္၊ ခုန မင္း ဒီေကာက္႐ုိးပံုေနာက္မွာ ပုန္းေနသလား ငါလည္း ဆည္နားမွာ႐ွိတဲ့ တြင္းထဲ ခုန္ခ်ၿပီး ၀ပ္ေနရတယ္ကြ။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ၊ ငါးရံ႕ ေတာ္ေတာ္ဟပ္ၿပီလား၊ ငါေတာ့ ၅ ေကာင္ေလာက္ေတာ့ ရၿပီ ထင္ပါရဲ႕'
' ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီေလာက္ေတာ့ ရပါၿပီ၊ ဒီအတုိင္းသာဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတာ့ ဟန္မွာပဲဗ်၊ ခက္တာက ေရ႐ွည္ ဆုိရင္ ဖားမေလာက္မွာ စုိးရတယ္'
' ဖားကုန္ တဲ့ အခါက်ျပန္ေတာ့လည္း ဒီလုိပဲ ႐ွာေဖြရတာေပါ့ကြာ၊ အခုထဲက ေတြးပူေနစရာ မလုိပါဘူး'
' ေတာက္ မိတၳီလာကန္ႀကီးကုိသာ ဒီအေရာက္ ေ႐ႊ႕ထားလုိက္ခ်င္ေတာ့တာပဲ'

' ဘာလုပ္ဖုိ႔လဲကြ'
' လူကေလးရဲ႕ ေခ်ာ့စရာ၊ မိတၳီလာ ကန္ေတာ္ေအာက္က ဖားေကာက္ခဲ့ပါ၊ ဖားပါရင္ တစ္ေကာင္ ေပးပါ၊ မ်က္လံုးငယ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔၊ ဖားေကာင္ကေသး' ဆုိတဲ့ သားေခ်ာ့သီခ်င္းကုိ ခင္ဗ်ား မၾကားဖူး ဘူးလားဗ်။ ဒီသီခ်င္းအတုိင္းသာဆုိရင္ မိတၳီလာကန္ထဲမွာ ဖားေတာ္ေတာ္ ေပါလိမ့္မယ္ ထင္တယ္၊ ဒီကန္ ကုိသာ ဒီကုိ ေ႐ႊ႕ထားလုိက္ရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဖားအတြက္ ဘာပူစရာ လုိေတာ့မလဲဗ်။ ဒါေပမဲ့ မိတၳီလာ ဆုိတာ ဘယ္ဆီမွာ ႐ွိမွန္းေအာင္ မသိတာ ခြ က်တယ္'
သူ႕စကားအဆံုးတြင္ ကုိလူေမာင္က သေဘာက်သြားသလုိ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ ရယ္လုိက္သျဖင့္ ကုိေဒါင္းစိန္ က ' တုိးတုိးဗ် တုိးတုိး၊ အင္းသားႀကီး ၾကားသြားလုိ႔ ဒုကၡမ်ားကုန္မယ္' ဟု သတိေပး လုိက္ရ၏။

ညဥ့္နက္ေလ အခ်မ္းဓာတ္ ပုိကဲေလ ျဖစ္လာ၏။ အပူၾကားေရာ အေအးၾကားေရာ ဇြတ္ႏွစ္တုိးခဲ့ၾက သူမ်ား ျဖစ္၍ ထုသား ေပသား ရေနေသာေၾကာင့္သာ သည္လုိ ခ်မ္းေအးလွသည့္ အခါ၌ပင္ အက်ႌ မပါ ဗလာ ကုိယ္တည္း ေက်ာေျပာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေနႏုိင္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ကုိလူေမာင္သည္ ခ်မ္းလြန္း၍ ၾကက္သီး ထသြား သလုိ ပခံုးႏွစ္ဖက္ကုိ တြန္႔၍ ကုိယ္ကုိ လႈပ္ခါလုိက္ရင္း -
' ဒီလုိခ်မ္းေတာ့ ညေနက ေသာက္ခဲ့တဲ့ မီးေတာက္ အရက္ကေလးကုိ သတရေသးေတာ့ကြာ၊ တစ္ပုလင္းေလာက္ အပုိေဆာင္လာရ အေကာင္းသား၊ တကယ္ ခ်မ္းၿပီလုိ႔ဆုိေတာ့ ေစာင္ၿခံဳလုိ႔ မလံုဘူး၊ အရက္ၿခံဳ မွ လံုတယ္ကြ'
' ေစာင္ၿခံဳလုိ႔ လံုရင္ေကာ ခင္ဗ်ားမွာ ၿခံဳစရာေစာင္ ႐ွိလုိ႔လား'
' အဟီး မင္းကလည္း ခ်မ္းသာတာေတြ လူသိကုန္ပါဦးမယ္၊ ေစာင္မၿခံဳႏုိင္လုိ႔ ပုဆုိးၿခံဳၿပီး ေကြးခဲ့ ရတာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၿပီလဲကြ'

' ဒါနဲ႔မ်ား ေစာင္ၿခံဳရင္ မလံုဘူးေလး ဘာေလးနဲ႔ လုပ္ေနရေသးတယ္၊ ေဘးကလူေတြ ၾကားသြားရင္ ဒီေကာင္ ေတြ ေစာင္ၿခံဳဖူးတဲ့ လူေတြလုိ႔ အထင္ႀကီးကုန္ပါဦးမယ္'
ႏွစ္ေယာက္သား က်ိတ္၍ ရယ္လုိက္ျပန္၏။ ရယ္ႏုိင္ၾကပါေပသည္။ ေစာင္ မၿခံဳႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပင္ဆင္းရဲမဲြေတလွေသာ သူတုိ႔၏ အျဖစ္ဆုိးကုိပင္ ပဲြက်ေသာ ျပက္လံုးကဲ့သုိ႔ ရယ္ေမာ ေျပာဆုိႏုိင္ သည့္ အာဂ လူေတြပင္။ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ မထီမဲ့ျမင္ႏွင့္ ျပက္ရယ္ျပဳႏုိင္ၾကသည့္ တကယ့္ သူရဲေကာင္း မ်ားကုိ ျပပါ ဆုိလွ်င္ သူတုိ႔ကုိသာ လက္ညိဴးထုိး၍ ျပရေပလိမ့္မည္။
အတန္ ၾကာေအာင္ပင္ ထင္မိထင္ရာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနၾကၿပီးေနာက္ လူခ်င္းခဲြလုိက္ၾကျပန္ကာ၊ ဆက္လက္ ၍ ငါးမွ်ား၌ ဖားကုိ ခ်ိတ္၍ ေရထဲခ်လုိက္လွ်င္ပင္ ငါးရံ႕မ်ားမွာ အငမ္းမရ ဟုန္းခနဲ ထုိးဟပ္ ေနသျဖင့္ ငါးကုိ ခ်က္ခ်င္းျဖဳတ္၊ သီတံႏွင့္သီ၊ ေနာက္ ဖားကုိ ျပန္ခ်ိတ္ စသည္ျဖင့္ မအား ေအာင္ အလုပ္မ်ား ေနၾက၏။

ဤကဲ့သု႔ ငါးရံ႕မ်ား အငမ္းမရ ဟပ္ေနျခင္းမွာ အင္းေခ်ာင္းအတြင္း၌ ' ဂ်မ္းတုိက္' ၿပီးၿပီျဖစ္၏ ငါးရဲ႕မ်ား၏ အစာ ျဖစ္ေသာ ငါးေလးမ်ား ႐ွားပါးသြားသျဖင့္ အစာငတ္ေနစဥ္ႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေန၍ ျဖစ္ ပါသည္။ ဤ၌ ' ဂ်မ္းတုိက္သည္' ဟူေသာ အင္းသား ေ၀ါဟာရကုိ စာဖတ္သူမ်ား သေဘာေပါက္ ေအာင္႐ွင္းျပဖုိ႔ လုိ လိမ့္မည္ ဟု ထင္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ဂ်မ္းတုိက္ပံုကုိ စာႏွင့္ သ႐ုပ္ေပၚေအာင္ ေဖာ္ရလွ်င္ အေတာ္႐ွည္လ်ားစြာ ေရးရလိမ့္မည္။ သူ႔ခ်ည္း တစ္ပုဒ္သတ္သတ္ေရးႏုိင္မွ သ႐ုပ္ေပၚပါလိမ့္မည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဂ်မ္းတုိက္သည္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကုိ အၾကမ္း အားျဖင့္ သိထားရန္မွာ အင္းသားႀကီးမ်ားက အင္းေခ်ာင္းထဲမွ ငါးမ်ားကုိ ပုိက္စိပ္တုိက္၍ ယူျခင္းပင ္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ငါးရံ႕၊ ငါးပတ္ စေသာ ငါးႀကီးမ်ားမွာ ဂ်မ္းတုိက္ေသာ ယင္းမ်ားအေပၚမွ ခုန္ထြက္၍ လည္းေကာင္း၊ ငါးခူ၊ ငါးက်ည္း စေသာ ေအာင္ငါးမ်ားမွာ ဂ်မ္းယင္း ေအာက္ ႏံြမ်ားထဲမွ တုိးထြက္၍ လည္းေကာင္း၊ ဤသုိ႔ေသာ ငါးမ်ိဳးကုိ အနည္းအက်သ္းသာ ရၿပီး ငါးခံုးမ၊ ငါးဘဲ၊ ငါးသံခ်ိတ္ စေသာ ေကာင္ေသးငါး မ်ားႏွင့္ ငါးျမစ္ခ်င္း၊ ငါးဖယ္ေအာင္း စေသာ ငါး လတ္မ်ားသာ အင္းေခ်ာင္း႐ုိးထဲ၌ ကုန္သေလာက္ နီးပါးနီး ရ႐ွိပါသည္။ ထုိအခါ ဂ်မ္းတုိက္ ရာ၌ မပါဘဲ လြတ္က်န္ရစ္ေသာ ငါးႀကီးမ်ားမွာ သူတုိ႔ ၏ အစာျဖစ္သည့္ ေကာင္ေသးငါးမ်ား ဂ်မ္းတုိက္ရာ၌ ပါသြားေသာေၾကာင့္၊ အစာငတ္၍ အငမ္းမရ ျဖစ္ေနစဥ္ ဖားဆဲြပါက ငါးရံ႕ပုိ၍ ဟပ္သည္ကုိသာ ျပဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါသည္။

(၈)

ၾကက္ဦးပင္ တြန္ေလၿပီ။
ကုိေဒါင္းစိန္ကား ခ်မ္းလြန္း၍ ခုိက္ခုိက္တုန္ေန၏။ လက္မ်ားကုိလည္း မသယ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေညာင္းညာ ၍ လက္အန္ပင္ ေသေန၏။ သုိ႔ေသာ္ ဤအတြက္ သူ စိတ္မပ်က္ပါ။ ငါး အေတာ္ရလုိက္၍ အႀကီး အက်ယ္ ၀မ္းသာေနပါသည္။
လ ထြက္မလာေသးေသာ္လည္း လ ထြက္ေတာ့မည္ဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္ျဖင့္ ေ႐ွ႕ေျပး အလင္း ေရာင္ကေလး မ်ား သမ္းစ ျပဳေနပါၿပီ။ လ ထြက္လာလွ်င္ ငါးလည္း ဟပ္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ အင္းသားႀကီး မ်ားလည္း သိသြားလိမ့္မည္။ ယခုကပင္ ျပန္ရန္ အခ်ိန္တန္ၿပီ။

သူသည္ ငါးမွ်ားတံအဖ်ား၌ ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ ငါးမွ်ားႀကိဳးကုိ ငါးမွ်ားတံ အရင္းပုိင္းဆီသုိ႔ ဆဲြဆန္႔ လာ၏။ ငါးမွ်ားႀကိဳးအဆံုးမွ ငါးမ်ားႏွင့္ အေလာေတာ္ ေနရာ ငါးမွ်ားတံ၌ တပ္ဆင္ထားေသာ ကြင္း ကေလးတြင္ ငါးမွ်ားကုိ ခ်ိတ္လုိက္၏။ ထုိအခါ ငါးမွ်ားႀကိဳးသည္ မ်ဥ္းၿပိဳင္ဆန္႔တန္း၍ တင္းတင္းရင္း ရင္း ျဖစ္ေနသျဖင့္ အကုိင္ အတြယ္ လြယ္ကူသက္သာမည္။
သူသည္ ငါးသီတံကုိယူ၍ သိထားေသာ ငါးရံ႕မ်ားကုိ ေရတြက္ေန၏။ တစ္ေကာင္၊ ႏွစ္ေကာင္ စသည္ျဖင့္ ခပ္တုိးတုိး ေရတြက္ေနရာ ၂၄ ေကာင္အၿပီး ေနာက္ထပ္ ေရတြက္ရန္ ၂၅ ေကာင္ေျမာက္ ငါးသည္ မ႐ွိေတာ့။ ဟုတ္ေပသည္။ သူ႔ သီတံ၌ အားလံုးေပါင္း ငါးရံ႕ ၂၄ ေကာင္ ႐ွိ ေပသည္။

' ေဟ့ မင္း ဘယ္ႏွေကာင္ ရသလဲ'
ကုိလူေမာင္ သည္ ငါးမွ်ားတံကုိ ထမ္း၍ သီတံႏွင့္ ပလံုးကုိဆဲြၿပီး သူ႔အနီးသုိ႔ ေရာက္လာကာ ေမးျမန္း လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
' ၂၄ ေကာင္ ရတယ္ဗ်၊ ခင္ဗ်ားေကာ'
' အမယ္ မင္းက ငါ့ထက္ ၂ ေကာင္ေတာင္ ပုိေသးတယ္၊ ငါက ၂၂ ေကာင္ထဲ ရတယ္၊ ကုိင္း လ ထြက္စ ျပဳေနၿပီကြ၊ ျပန္ၾကမယ္'
သူသည္ ငါးရံ႕မ်ား သိထားေသာ သီတံႀကိဳးကုိ ေကြးလုိက္ကာ အစႏွစ္ဖက္ကုိ ပူးတဲြခ်ည္ေႏွာင္ လုိက္၏။ ထုိအခါ ငါးရံ႕မ်ား သိထားေသာ သီႀကိဳးသည္ ၀ သ႑ာန္ ၀ုိင္း၀န္းသြားကာ ႀကိဳးကြင္း တစ္ခုလုိ ျဖစ္သြား၏။ ၿပီးလွ်င္ သူသည္ ထုိသီတံကြင္းကုိ ကုိင္ေျမႇာက္ကာ ခ်ိန္ဆၾကည့္၏။ တစ္ဆယ့္ ေလးပိႆာထက္ေတာ့ ဘာေအာက္ လိမ့္မလဲ၊ အစုိ ဆယ္ေလးပိႆာဆုိလွ်င္ ငါးရဲ႕ေျခာက္ ေအာက္ထစ္ ငါးပိႆာရမယ္၊ ေပါက္ေစ်း ေလးရာေစ်းဆုိေတာ့ ေလးငါးလီ ႏွစ္ဆယ္၊ ေငြ ႏွစ္ဆယ္ ရမယ္၊ ဘယ္ေလာက္ ဟန္က်သလဲ။

သူသည္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ႀကီးကုိ ၿပံဳးပစ္လုိက္ကာ ႀကိဳးကြင္းသဖြယ္ ျဖစ္ေနေသာ ငါးရံ႕ သီတံကုိ ငါးမွ်ားတံ၌ စြပ္လုိက္ ၍ ဘယ္ဘက္ပခံုးထက္တြင္ တင္ထမ္းလုိက္၏။ ၿပီးေတာ့မွ ပလံုးကုိ ညာလက္ ႏွင့္ဆဲြကာ ကုိလူေမာင္ ႏွင့္ အတူ ေလွ်ာက္ျပန္ခဲ့၏။ သူ ၀မ္းသာျခင္း အထြတ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္ေန ေသာေၾကာင့္ သူ႔ေဘးနား မွ ကုိလူေမာင္ကုိပင္ စကားမေျပာမိဘဲ ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္ေန၏။ အိမ္ေရာက္လွ်င္ ခ်စ္ဇနီး မယ္စိန္ သည္ ငါးအမ်ားႀကီးရလာေသာ သူ႔အား ႐ႊင္ၿပံဳးစြာ ႀကိဳဆုိလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့ ငါးမ်ားကုိ ခ်က္ခ်င္းယူ၍ အေၾကးထုိး၊ ေခါင္းျဖတ္၊ ေက်ာမွေန၍ ဓားႏွင့္ခဲြ၊ ငါးရံ႕ဆီထုတ္၊ ဓားႏွင့္ေပါက္၍ အေႃမွာင္ အေႃမႇာင္လုပ္၊ မုိးလင္း၍ ေနထြက္လွ်င္ အသင့္ထုတ္လွန္းရန္ ဆားႏွင့္ ထပ္ထား... စသည္ျဖင့္ ဖ်တ္လက္ေပါ့ပါးစြာ ျပဳလုပ္လိမ့္မည္။ ဒါတြင္မက သူ႔ကုိ ေစတနာ ဗရ၀ ႏွင့္ ငါးရံ႕ေခါင္းျပဳတ္ေပး၍ ငါးရံ႕ဆီကုိလည္း ခ်က္ေကၽြး ေပဦးမည္။ အုိ ... ဘယ္ေလာက္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတဲ့ ညလဲလုိ႔။

လ သည္ ထြက္ျပဴလာေလၿပီ။ ၾကည္လင္ေအးျမေသာ ေငြေရာင္သည္ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေရ၊ ေျမ မ်ားျဖင့္ ၿပီးေသာ သဘာ၀ေလာကေပၚသုိ႔ ယုိဖိတ္က်လာ၏။ ယုိဖိတ္က်လာေသာ ေငြေရာင္၀ယ္ ၿပံဳးေနေသာ ကုိေဒါင္းစိန္ ၏ မ်က္ႏွာကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ တက္ၾကြေသာ အၿပံဳး၊ ၀င့္ၾကြား ေသာအၿပံဳး။

ဟုတ္သည္။ မုန္တုိင္းထဲမွ အၿပံဳးလည္း ႐ွိေပေသးမည္။ သူ႔ဘ၀သည္ အစဥ္သျဖင့္ မုန္တုိင္း ထန္ေသာ ဘ၀ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤအထဲမွ တစ္စကၠန္႔မွ်ေသာ ေလျပည္ေလညင္းသည္ သူ႔အဖုိ႔ အၿပံဳးျဖစ္သည္။ ကုန္သည္ႀကီးကမူ ေပါေနေသာ ကုန္ကုိ ေလွာင္ထားကာ ႐ွားပါးသည့္ အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ ဖန္တီးၿပီး ေစ်းႀကီးႀကီးႏွင့္ ျပန္ေရာင္း၍ မတန္တဆ ျမတ္လွ်င္ ၿပံဳး၏။ ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ ၀န္ႀကီးျဖစ္၍ စတူဒီေဘကာ ကားႀကီးကုိ စီးရလွ်င္ ၿပံဳး၏။ ဂုဏ္သေရ႐ွိ မ်က္ႏွာ ႀကီးသူခုိးသည္ ျပည္သူပုိင္ပစၥည္းကုိ ခုိးထုတ္ ၍ စီးပြားျဖစ္လွ်င္ ၿပံဳး၏။

သူ႔အဖုိ႔က ဤမွ်ေလာက္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မႀကီးမားပါ။ သူ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ႐ွာရေသာ သားငါးမ်ား ေဖာေဖာသီသီရ၍ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ စားရလွ်င္ ဒုကၡဟူသမွ် ေမ့ၿပီး ၿပံဳးဖုိ႔ အသင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေၾသာ္ ... ကုိေဒါင္းစိန္ရယ္ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ထာ၀စဥ္ ၿပံဳးႏုိင္ၾကပါမလဲ။

စာဖတ္သူမ်ား ခင္ဗ်ာ၊ ဒီအတုိင္းသာဆုိရင္ ကုိေဒါင္းစိန္တစ္ေယာက္ ဖားေကာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ တကယ္လုိ႔ စာဖတ္သူသည္ မိတၳီလာၿမိဳ႕ကုိ ေရာက္ပါက ကုိေဒါင္းစိန္ကုိ သနားေသာ အားျဖင့္ မိတၳီလာ ကန္ေတာ္ ေအာက္ က ဖားေကာက္ခဲ့ၾကပါခင္ဗ်ား။
ဖားပါရင္ တစ္ေကာင္ေပးပါ၊ မ်က္လံုးငယ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ဖားေကာင္ကေသး....။
------------------------
.

6 comments:

ေမဓာ၀ီ said...

ဒီတခါ ျမန္မာဆန္တဲ့ ၾကယ္နီက ကျပားျဖစ္သြားလား မသိဘူး။
ႏြားက ျမန္မာလို ဘြတ္အဲ မေအာ္ဘဲ ဘိုလို ၀ပ္ထရိန္း ေအာ္ေနတယ္ေနာ္။ :)
ဖတ္လို႔ကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ၀ပ္ထရိန္းဆိုေတာ့ ငပိထဲ ခ်ိစ္ေရာထားသလို ျဖစ္ေနတာ တခုပဲ။

အခန္း (၆) အပိုဒ္ ၃ မွာပါတဲ့ "လသည္ ၾကက္သီးတြန္ေလာက္မွ" ဆိုတာဖတ္ျပီး ၾကက္သီးက ဘယ္လိုတြန္ပါလိမ့္ စဥ္းစားေနတာ။ ေနာက္ဆက္ျပီး ဖတ္မွ သေဘာေပါက္တယ္။ ၾကက္ဦးတြန္တာကို ေရးတာထင္တယ္။ ဥ - ကို Shift ႏွိပ္တာ မမိလိုက္ေတာ့ သ - ျဖစ္ျပီး ၾကက္သီး ျဖစ္သြားေရာ။ ဟီးဟီး မေရႊစင္ နာမည္ေရးလဲ သတိထားေနာ္ ေရႊစင္ဦး ကေန ေရႊစင္သီး ျဖစ္သြားအံုးမယ္။
ခ်စ္၍ ေနာက္သည္။ :)

ေမဓာ၀ီ said...

ခုန ေျပာဖို႔ေမ့သြားတယ္။ ေနာက္ခ်င္ေနတာနဲ႔ပဲ။
ႏွပ္တယ္တို႔ ၾကဴတယ္တို႔ဆိုတာ အဲဒီေခတ္ကတည္းက သံုးၾကတာပဲကိုး ... ေနာ္။
ၾကဴတယ္ဆိုတာ ခုေခတ္မွ ေျပာတာမွတ္လို႔။
ပထမပို႔စ္တုန္းက ႏွပ္တာကိုလည္း ေသခ်ာကို ရွင္းျပေပးထားတာပဲ။ ဒီအသံုးအႏႈန္းေတြက်ေတာ့ မတိမ္ေကာေသးဘူးေနာ္။
ေနာက္ဆံုးနားမွာ အျပံဳးေတြကို ခြဲျခားသရုပ္ေဖာ္ထားတာေလး ဖတ္ျပီး စိတ္မေကာင္းစြာဘဲ ျပံဳးမိတယ္ မေရႊစင္ေရ ... ။

ကိုေဇာ္ said...

က်ေနာ္ သိသေလာက္ေပါ႔ဗ်ာ။ လွ်ာရွည္တယ္ ထင္ရင္လည္း ခံပါ႔မယ္။ ႏြားသိုးေတြ ေအာ္တာကို “ ဝပ္ထရိန္း ” ဆို သံုးၾကျပီး ႏြားမ ၊ ခိုင္းႏြား ေတြကို ဘြတ္အဲ လို႔ သံုးတာ မ်ားတယ္။ အခုေတာ႔ ႏြားသိုးလို႔ ေရးထားလို႔ “ ဝပ္ထရိန္း ” လို႔ သံုးတာလို႔ ထင္ပါတယ္။

တကယ္႔ ငါးမွ်ားသမားဟာေလ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ေညာင္းတယ္ လို႔ မထင္ဘူးဗ်။ သူတို႔ကေတာ႔ ဝမ္းစာ ရွာရလို႔နဲ႔ တူပါတယ္ေလ။

အျပံဳးအေၾကာင္းေလးကိုေတာ႔ ၾကိဳက္တယ္။

ဧပရယ္လ္ပူး@ပူးေတ said...

သူ႔အဖုိ႔က ဤမွ်ေလာက္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မႀကီးမားပါ။ သူ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ႐ွာရေသာ သားငါးမ်ား ေဖာေဖာသီသီရ၍ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ စားရလွ်င္ ဒုကၡဟူသမွ် ေမ့ၿပီး ၿပံဳးဖုိ႔ အသင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သူတို႔ဘဝေတြနဲ႔ သူတို႔ေတာ့ ေရာင့္ရဲႏိုင္ႀကတယ္ေနာ္... ဒါမွလဲ ျဖစ္မွာေလ... မေရာင့္ရဲႏိုင္လဲ ဘာမွတတ္ႏိုင္မွာမွ မဟုတ္တာပဲေနာ္...

အျပံဳးေတြကို ဖြင့္ဆိုထားတာေလး သေဘာက်မိတယ္...

ေမဓာ၀ီ said...

ေၾသာ္ ဒီလိုလား။
က်မေတာ့ အဲဒီဗဟုသုတနည္းတယ္လို႔ ၀န္ခံရမွာပဲ။
စိတ္ထဲမွာ ႏြားဆို ဘြတ္အဲ တမ်ဳိးထဲ ေအာ္တယ္ထင္မိတာ။
အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေအာ္ပံုမတူတာ ခုမွသိတယ္။
ႏြားသိုးဆိုတာ ရိုးရိုးႏြားနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ကြဲျပားလဲမသိဘူး က်မျဖင့္ ႏြားဆို တမ်ဳိးထဲထင္တာ။ ခြဲတတ္ဘူးရယ္။
ခုလို ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးပါပဲ။

An Asian Tour Operator said...

အဂၤလိပ္ လို "Moo မူးးး" လို႕ႏြားေအာ္သံ ကိုေရးေလ့ ရွိတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္..