လက္ဂရီး၏ အိမ္အေပၚထပ္၌ ထပ္ခိုးကေလး တခု ရွိသည္။ ထုိထပ္ခုိးကေလးသည္ ဖုံမွံဳ အမိႈက္ သရိုက္မ်ား၊ ပင့္ကူေမွးမ်ား၊ ပင့္ကူအိမ္မ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေထြး ေန၏။ အိမ္ေထာင္ ပရိေဘာဂ အေဟာင္းအျမင္းတို႔ကို သိုေလွာင္ထားေသာ ေနရာ ျဖစ္သည္။ လူသူစြန္႔ပစ္ထားေသာ အခန္း ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္လည္း အခန္း၏ အေနအထားသည္ ေခ်ာက္လွန္႔ေသာ အသြင္ကို ေဆာင္၏။ တေစၦပံုျပင္ မ်ား၌ ေဖာ္ျပေလ့ရွိေသာ အခန္းတခု၏ အသြင္မ်ိဳးကိုလည္း ေဆာင္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤအခန္းကေလးသည္ တေစၦသရဲ ယံုၾကည္သူမ်ားအဖို႔ အလိုလိုေနရင္း စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ျဖစ္ေစသည္။ ထုိအေျခအေနမ်ိဳးမွာပင္ ဤအခန္းကေလး၏ အေၾကာင္းသည္ ေျပာစရာ ထပ္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေလသည္။
လက္ဂရီးသည္ တႀကိမ္၌ နီးဂရိုးမတေယာက္ကို ထုိအခန္းက်ဥ္းကေလး၌ ရက္ေပါင္းမ်ား စြာ သိုေလွာင္ အက်ဥ္းခ်ထားခဲ့၏။ ထုိစဥ္က ထုိမိန္းမသည္ ထုိအခန္းကေလး၌ မည္သို႔ေသာ အျဖစ္မ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ရသည္ ကို မည္သူမွ် တပ္အပ္ေသခ်ာစြာ မေျပာႏိုင္ေစကာမူ မ်ားမၾကာမီ အတြင္းမွာပင္ ထုိမိန္းမ၏ အေလာင္း ကို ထုိအခန္း ကေလးမွ ထုတ္ယူလာၿပီး ေျမျမႇဳပ္သၿဂၤ ိဳဟ္ လုိက္ၾကသည့္ အျဖစ္ကိုကား တဦးစႏွင့္ ႏွစ္ဦးစ ေတြ႕ျမင္လုိက္ရသည္မွ အစျပဳကာ ထုိအခန္း ကေလး၏ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္အျဖစ္သည္ လက္ဂရီး၏ ကၽြန္မ်ား ၾကားတြင္ ေျပာစရာစကား ျဖစ္လာခဲ့ရ ေလသည္။
လက္ဂရီးသည္ ပင္ကို္ယ္အားျဖင့္ အယူသည္းသူ ျဖစ္၏။ ဘာသာတရား၌ ရိုေသကိုင္းရိႈင္း ျခင္း မရွိ သေလာက္ သရဲတေစၦကို ယံုၾကည္သူ ျဖစ္သည္။ သူသည္ သူ႔အိမ္ထပ္ခုိးကေလးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူလကပင္ စိတ္ မသိုးမသန္႔ ရွိခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအခန္းကေလးတြင္းသို႔ မဆို ထားႏွင့္၊ အခန္းကေလး၏ အနီးအပါး သို႔ပင္ သူ သြားေလ့ သြားထ မရွိေပ။
အခန္းကေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သတင္းစကားသည္ နီးဂရိုးမ်ားအတြင္း၌ ပ်ံ႕ႏံွ႔လာ၏။ ထုိအခန္း ကေလး ဆီမွ ညည္းညဴသံမ်ား၊ ဆဲဆိုသံမ်ား၊ က်ိန္စာတုိက္သံမ်ား၊ ျပင္းထန္ေသာ ထုိးႏွက္သံမ်ားသည္ မျပတ္ မျပတ္ ေရာေထြးထြက္ေပၚလာတတ္သည္ဟူေသာ သတင္းစကား ျဖစ္သည္။
ထုိစကားသည္ မၾကာမီမွာပင္ လက္ဂရီးနားသို႔ ေရာက္လာ၏။ လက္ဂရီးသည္ နဂိုကပင္ ထုိအခန္းႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ အလိုလို ေသြးလန္႔ေနၿပီျဖစ္ရာ ထုိစကားကို ၾကားရေသာအခါ ပို၍ စိတ္ ႏွလံုး တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ား ရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအေၾကာင္းကို မည္သူ႔အားမွ် မေျပာရန္ႏွင့္ အကယ္၍ တေယာက္ ေယာက္ သည္ ထုိထပ္ခုိးကေလး၏ ေခ်ာက္လွန္႔တတ္ေသာ အေၾကာင္းကုိ ေျပာပါက အခန္းတြင္း၌ အက်ဥ္းခ် ပိတ္ေလွာင္ထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ထုတ္ခဲ့ရေလေတာ့ သည္။
လက္ဂရီးအိမ္ အထပ္ခိုးကေလးကား ဤမွ် ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားၿပီး ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖင့္ ထုိထပ္ခုိးကေလး၏ အေၾကာင္းကိုလည္း မည္သူမွ် မေျပာ၊ ထုိထပ္ခုိးကေလးဆီသို႔ တက္ရာ ေလွကား ရွိသည့္ လမ္းၾကားကေလးကိုလည္း မည္သူမွ် မသြားမလာၾကေတာ့ပဲ အခန္း ကေလးႏွင့္ ဤအိမ္ႀကီး အဆက္ျဖတ္ထားခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္၏။
ကက္ဆီသည္ သူ၏လြတ္ေျမာက္ေရးကို ၾကံစည္ရာ၌ လက္ဂရီး၏ ေၾကာက္တတ္ေသာ စိတ္ထားႏွင့္ အခန္းကေလး ၏ အေျခအေနကို အသုံးခ်ရန္ စိတ္ကူးခဲ့ရေလသည္။
ကက္ဆီ၏ အခန္းသည္ ထုိထပ္ခုိး၏ ေအာက္တည့္တည့္၌ ရွိ၏။ တေန႔တြင္ ကက္ဆီ သည္ လကဂရီးအား အသိမေပး ပဲ သူ၏ အိပ္ခန္းကို အျခားတခန္းသို႔ ရုတ္တရက္ ေျပာင္းေရႊ႕လိုက္ ေလသည္။ ထုိသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ သည္ကို လက္ဂရီးေတြ႕ရလွ်င္ပင္ စိုးရိမ္အံ့ၾသျဖစ္သြားကာ
"ေဟ့၊ ကက္ဆီရ။ ဒါက ဘာလုပ္တာလဲကြ" ဟု ေမးလုိက္မိသည္။
"ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မ တျခားအခန္းတခုမွာ ေျပာင္းေနမလားလို႔ပါ"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
"ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မ ေျပာင္းခ်င္လို႔ပါ"
"ဟာ၊ ဒီမိန္းမ ဘာလုပ္တာလဲ"
"က်မ ေကာင္းေကာင္း အိပ္ရေအာင္လို႔ပါ"
"ခါတိုင္းေတာ့ ေကာ မင္း ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ရလို႔ ဘာျဖစ္ေနလုိ႔လဲ"
"ဒါေတာ့ ရွင္ နားေထာင္ခ်င္ က်မ ေျပာရေသးတာေပါ့" ကက္ဆီက ခပ္ေပါ့ေပါ့ ေျဖသည္။
"ဘာျဖစ္လဲ၊ ဘာျဖစ္လဲ။ ေျပာစမ္း"
"အို၊ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ သိလို႔လဲ ရွင္ ဘာမွ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ညည္းသံေတြ၊ တရွပ္ရွပ္ သြားသံေတြ၊ တခါတခါ လိမ့္လိမ့္သြားတဲ့ အသံေတြပါ။ ထပ္ခိုးေပၚကေန သန္ေကာင္ ေလာက္ဆို ၾကားၾကား လာရတယ္။ မနက္အထိဘဲ။ အိပ္လို႕ကို မရဘူး"
"ဘာ ထပ္ခုိးေပၚက။ ဟုတ္လား။ ဘယ္သူလဲ" လက္ဂရီးသည္ မအီမသာ ျဖစ္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ဟန္လုပ္ ျပံဳးရယ္ လိုက္ေသး၏။
ကက္ဆီသည္ မ်က္လႊာကိုပင့္ၿပီး လက္ဂရီးကို စိုက္ၾကည့္လ်က္
"ဘာေတြတံုးဆိုတာ ရွင္ ေျပာျပပါလား။ တကယ္ေတာ့ ရွင္လဲ သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး" ေျပာ ျပန္သည္။
လက္ဂရီး သည္ ကက္ဆီကို ၾကာပြတ္ႏွင့္ လွမ္းရိုက္လိုက္သည္။ ကက္ဆီသည္ သူ႔အခန္း ထဲသို႔ ၀င္သြားၿပီး မွ လည္ျပန္လွည့္၍
"ရွင္ အိပ္ၾကည့္ပါလား။ ဒါဆို ရွင္သိမွာေပါ့။ စမ္းၾကည့္ပါလား" ေျပာၿပီး တံခါးကို ပိတ္လိုက္ သည္။
လက္ဂရီးသည္ ေၾကာက္လာသည္။ အားတင္းေသး၏။ အခန္းတြင္းသို႔ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေနလင့္ ကစား စိတ္ဂဏွာကား မၿငိမ္ဆိမ္။
ကက္ဆီသည္ သူဆင္ေသာ အကြက္တြင္းသို႔ လက္ဂရီး ၀င္လာၿပီဟု ရိပ္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔လုပ္ငန္း ကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ရန္ စီစဥ္ရေလေတာ့သည္။
ထုိထပ္ခိုးတေနရာ၌ အေပါက္ကေလးတခု ရွိသည္။ ကက္ဆီသည္ ထုိအေပါက္တြင္ ပလင္းလည္ပင္းတခု တပ္လုိက္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ ေလသည္ အထပ္ခုိးတြင္းသို႔ ဤအေပါက္ ကေလးမွ ၀င္ႏိုင္ထြက္ႏိုင္သည္။ ထုိ အခါတိုင္း ပလင္းလည္ပင္းတြင္းမွ ျဖတ္၍ ေလတုိး၀င္သံကို ၾကားရ၏။
မ်ားမၾကာမီပင္ ထုိထပ္ခုိးဆီမွ အသံဗလံမ်ား ၾကားရသည္ဟူေသာ သတင္းစကားသည္ မူလ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ တေစၦဇာတ္လမ္းႏ်င့္ ဆက္စပ္ကာ အသစ္ ေပၚေပါက္ခဲ့ရျပန္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူ မွ် ဤအေၾကာင္းကို လက္ဂရီးၾကားေအာင္ မေျပာရဲၾကေပ။ အားလံုး၏ အမူအရာဟန္ပန္မ်ားသည္ ထုိအခန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေသာအသြင္ကို ေဆာင္ ေန၏။ သည့္အတြက္ လက္ဂရီးအဖို႔ ပို၍ပင္ ေၾကာက္ရြံ႕လာသည္။
ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးပိုက္ဆံေပး၍ ၀ယ္လာေသာ ကၽြန္မတေယာက္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္မ တေယာက္ အေနႏွင့္ သခင္၏အမိန္႔ၾသဇာကို နာခံရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကက္ဆီသည္ မိန္းမ တေယာက္အေနျဖင့္ လက္ဂရီး အေပၚ ေကာင္းစြာလႊမ္းမိုးႏိုင္ၿပီ ျဖစ္၏။
ထိုအေျခအေနမ်ိဳးကို မည္သို႔ အသံုးခ်ရမည္ကိုလည္း ကက္ဆီသည္ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ၿပီး ျဖစ္၏။
ေဖာ္ျပပါ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ တညႏွစ္ညအၾကာ တခုေသာညတြင္ ျဖစ္သည္။ လက္ဂရီး သည္ အနားယူခန္းတြင္းရွိ မီးဖိုေဘး၌ ထုိင္ေန၏။ သူ႔မ်က္လံုးအစုံသည္ အခန္းတြင္းပတ္လည္ကို မၾကာ မၾကာ လွည့္ၾကည့္ေန၏။
အျပင္ဖက္၌ ေလျပင္းတိုက္ေန၏။ တအိမ္လံုးသည္ ေလျပင္း၌ ဂ်ိဳးဂ်ိဳးဂၽြတ္ဂၽြတ္ ျမည္ေန ၏။ ျပတင္းတံခါးမ်ားဆီမွ တေဒါက္ေဒါက္အသံမ်ား၊ တရုတ္ကတ္မ်ားဆီမွ တျဖတ္ျဖတ္အသံမ်ား၊ ေလတိုက္သံမ်ား။ တခါတရံ အျပင္ဖက္ကေလသည္ မီးဖိုေခါင္တုိင္မွ ၀င္လာေသာအခါ ျပာမ်ား သည္ မီးဖိုမွ ျပန္ထလာတတ္ေသးသည္။
လက္ဂရီးသည္ သတင္းစာတေစာင္ကို ဖတ္ေန၏။ ကက္ဆီသည္ မလွမ္းမကမ္း၌ ေန၍ မီးဖိုကို စူးစုိက္ ၾကည့္ေန၏။ အတန္ၾကာေသာအခါ လက္ဂရီးသည္ သတင္းစာကို လႊတ္ခ်လိုက္ သည္။ ထိုအခါ စပြဲေပၚတြင္ ေမွာက္လ်က္ တင္ထားေသာ စာအုပ္ကို သတိျပဳမိျပန္၏။ ထုိစာအုပ္ ကား ခပ္ေစာေစာပုိင္းက ကက္ဆီ ဖတ္ၿပီး ခ်ထားေသာ လူသတ္ဇာတ္လမ္း၊ တေစၦပံုျပင္မ်ား ပါ၀င္ သည့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္သဲဖို၀တၳဳတိုမ်ား စာအုပ္ ျဖစ္သည္။
စာအုပ္ကို ျမင္လွ်င္ စက္ဆုပ္ရြံရွာ မႏွစ္သက္သည့္ ဟန္ျဖင့္ ဖြီဖြမ္ လုပ္လိုက္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ စာအုပ္ကိုဆြဲၿပီး ဟိုလွန္သည္လွန္ လုပ္ေနျပန္သည္။ ထုိသို႔လုပ္ရင္းပင္ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းမ်ားကို ဖတ္ၾကည့္မိျပန္၏။ ထုိ႔ေနာက္ လက္ဂရီးသည္ ပါးစပ္က ျမည္တြန္ေတာက္တီး ရင္း စာအုပ္ကို လႊတ္ခ် လိုက္သည္။
"မင္း တေစၦေတြဘာေတြ မယံုဘူး မဟုတ္လား ကက္ဆီ" လက္ဂရီးသည္ မီးညႇပ္ကိုယူၿပီး မီးဖိုကိုဆြရင္း စကားကိုဆက္ျပန္သည္။ "ဒါနဲ႔ေတာင္ အလကား၊ မင္း အသံဗလံေတြ ၾကားၾကားၿပီး ေၾကာက္ေနရတယ္လို႔"
"အို၊ က်မဘာသာ ယံုယံုမယံုယံု ဘာဆိုင္တာမွတ္လုိ႔" ခါးခါးေတာက္ေတာက္ ျပန္ေျဖ သည္။
"ကုိယ္ငယ္ငယ္ ပင္လယ္ထဲလိုက္ကထဲက အဲဒီလို အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ ပံုျပင္ေတြ ၾကားရဘူး လွပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို ကိုယ္တခုမွ မယံုဘူး။ အလကား အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ဟာေတြဘဲ။ ဒါမ်ိဳး ေတြေၾကာင့္မ်ားျဖင္ ကိုယ္နဲနဲကေလးမွ မေၾကာက္ဘူး"
ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးကို စူးစုိက္ၾကည့္ေန၏။ လက္ဂရီးသည္ ကက္ဆီႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္ ဆိုင္မိတုိင္း ကသိကေအာက္ ျဖစ္ေန၏။
"အဲဒီအသံဗလံေတြဟာ ေလတိုက္တာတို႔၊ ၾကြက္ေတြေျပးတာတို႔ ရွိမွာပါ။ ဒီၾကြက္ေတြဟာ ဒီလိုဘဲ၊ အလြန္မတန္ ဂ်ိဳးဂ်ိဳးဂၽြတ္ဂၽြတ္ ျမည္တဲ့အေကာင္ေတြ"
လက္ဂရီး အဘယ္မွ် ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္ေနသည္ကို ကက္ဆီသည္ ေကာင္းေကာင္း ၇ိပ္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘာစကားမွ် ႏႈတ္တံု႔မျပန္ပဲ စူးစိုက္လ်က္သာ ၾကည့္ေန၏။
"ေဟ့ မိန္းမ၊ ေျပာေလ။ ဒါဘဲ မဟုတ္လား။ ၾကြက္ေတြဘာေတြ ဟိုေျပး ဒီေျပး လုပ္တာဘဲ မဟုတ္လား"
"ေအာ္၊ ၾကြက္ေတြကလား ရွင္။ ရွင္ ေသာ့ခတ္ထားတာကို လွပ္ၿပီး ၀င္ႏိုင္မွာ"
"ဘာကြ၊ ဘာေျပာတယ္။ တံခါးကို လွပ္၀င္တယ္၊ ဟုတ္လား"
"အို၊ ဒီလိုေတာ့လဲ မဟုတ္ဖူး ထင္တာဘဲ"
"ေျပာစမ္း၊ ေျပာစမ္း။ မင္း မင္း မင္း၊ ဘာေတြလဲ"
"ဒါေတာ့ ရွင္ သိခ်င္ရင္ အရင္ က်မအိပ္တဲ့ အခန္းမွာ ရွင္ အိပ္ၾကည့္ေပါ့ရွင့္"
"ဘာလဲ၊ အဲဒါထပ္ခိုးေပၚက ဆင္းလာသလား ကက္ဆီ"
"ဘာ အဲဒါလဲ"
"မင္း ေျပာဒါေလ"
"အို၊ ရွင့္ကို က်ဳပ္ ဘာမွ မေျပာရပါကလား"
လက္ဂရီးသည္ အခန္းတြင္း၌ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ ေလွ်ာက္ေန၏။
"ေအး၊ မင္း ေျပာတာ ငါ တက္ကို ၾကည့္အုန္းမယ္။ ဒီည တြင္းခ်င္း တက္ၾကည့္မယ္။ ေျခာက္လံုးပူးကိုလဲ ယူသြားမယ္" လက္ဂရီးသည္ ေျချဖင့္ ၾကမ္းျပင္ကို ေဆာင့္ၿပီး က်ိန္ဆဲလိုက္ျပန္ သည္။
"အို၊ ရွင္ ဘာလို႔ က်ိန္ဆဲေနတာလဲ။ ရွင္ က်ိန္ဆဲတာကို ဘယ္သူၾကားမွာ မွတ္လို႔။ ေဟာ၊ ဘာပါလိမ့္"
"ဘာလဲ" လက္ဂရီးသည္ လႈပ္လႈပ္ေခ်ာက္ေခ်ာက္ ျဖစ္သြားသည္။
အခန္းေဒါင့္ရွိ နာရီႀကီးဆီမွ နာရီဆယ့္ႏွစ္ခ်က္ ေခါက္သံတည္း။
လက္ဂရီးသည္ ေၾကာင္ေၾကာင္ အအႀကီး ျဖစ္ေနျပန္ေလသည္။
"ဆယ့္ႏွစ္နာရီထုိးၿပီ။ အဲ ဒါဆို က်မတို႔ ေတြ႕ရမွာဘဲ" ကက္ဆီသည္ ထပ္ခိုးေလွကားဆီသို႔ သြားရာ လမ္းၾကားတံခါးကို လွပ္ၿပီး အသံပလံကို နားစြင့္ဟန္ျဖင့္ တံခါး၀တြင္ ရပ္လ်က္ "ေဟာ။ ဘာတုန္းလဲ အေပၚထပ္သို႔ လက္ညႇိဳးထုိး၍ ေျပာသည္။
"ေလတိုက္တာပါကြ။ အျပင္မွာ ေလေတြ တိုက္ေနတာ မင္း မၾကားဘူးလား"
"လာ၊ လာ၊ ဆိုင္မြန္" ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးအား တီးတိုးေျပာၿပီး ေလွကားေျခသို႔ ဦးေဆာင္ေခၚခဲ့သည္။ "ေဟာ၊ ဘာလဲဆိုတာ ရွင္ မသိဘူးလား"
စူးစူးရွရွ အသံတသံသည္ ထပ္ခိုးဆီမွ ေပၚထြက္လာ၏။ လက္ဂရီး ဒူးတုန္ေနေလၿပီ။ မ်က္ႏွာ၌လည္း ေသြးမရွိေတာ့ေပ။
"ရွင့္ ေသနတ္ သြားယူရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္" ခပ္ေလွာင္ေလွာင္ ေျပာလိုက္သည္။ "အဲဒါ အထဲ ေရာက္ေနပံုရတယ္။ ရွင္ တက္ၾကည့္ပါလား"
"မၾကည့္ခ်င္ပါဘူးကြာ"
"အဲ၊ ဘာလို႔မၾကည့္ရမွာလဲ။ တေစၦမွ မဟုတ္တာဘဲ။ လာပါ။ လာစမ္းပါ" ကက္ဆီသည္ ေလွကားအတုိင္း ရယ္ေမာလ်က္ တက္သြား၏။ ေနာက္ဖက္သို႔ လည္ျပန္လွည့္ၿပီး လက္ဂရီးအား လွမ္းေခၚေသးသည္။
"ေဟ့၊ ေဟ့၊ ျပန္ဆင္းခဲ့ေလ"
ကက္ဆီသည္ အားရပါးရ ရယ္လိုက္သည္။ လက္ဂရီးသည္ ထပ္ခိုးဆီမွ တံခါးလွပ္သံကို ၾကားရသည္။ ေလသည္ ဟုတ္ကနဲ တိုက္လာ၏။ လက္ဂရီး လက္က ဖေယာင္းတုိင္သည္ ၿငိမ္းသြား သည္။ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ဟစ္သံကို ၾကားလိုက္ရသလို ရွိသည္။
လက္ဂရီးသည္ ဧည့္ခန္းတြင္းသို႔ ေျပး၀င္လာခဲ့ေလေတာ့သည္။ ခဏအၾကာတြင္ ကက္ဆီ ေရာက္လာ သည္။ ကက္ဆီမ်က္ႏွာျပင္သည္ ျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္ေန၏။ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ေန ဟန္ ရွိသည္။
"ဘယ္နဲ႔လဲ၊ ရွင္ ေက်နပ္ပလား"
"ေတာ္စမ္း၊ ကက္ဆီ"
"ေအာ၊ ဘာျဖစ္ရျပန္တာလဲ။ က်မ အေပၚတက္ၿပီး တံခါးပိတ္တာဘဲဟာ။ ဘာလဲ၊ ရွင္က ထပ္ခိုးေပၚမွ တခုခု ေတြ႕လာတယ္ ထင္သလား"
"ဒါ၊ မင္းအလုပ္မဟုတ္ဘူး"
"ဟုတ္ပါတယ္ေလ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ က်မ အခန္းေျပာင္းအိမ္တာ ကံေကာင္းတာဘဲ"
ဤသို႔ျဖင့္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီး၏ အကဲကို စမ္းၿပီး ေနာက္မၾကာမီမွာပင္ သူ႔လုပ္ငန္း ကို စတင္ေဆာင္ရြက္ေလေတာ့သည္။ ပထမတြင္ သူသည္ ထပ္ခိုးအခန္းတြင္းသို႔ သူႏွင့္ အမ္မလင္ အတြက္ အစား အစာမ်ား၊ အ၀တ္အထည္မ်ားကို တိတ္တဆိတ္ ပို႔ထားလိုက္သည္။ ဤနည္းျဖင့္ သူတို႔သည္ ထပ္ခုိးတြင္ ရက္အတန္ၾကာပုန္းေအာင္ ေနႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။
ထုိ႔ေနာက္ တေန႔တြင္ ကက္ဆီသည္ လက္ဂရီးႏွင့္အတူ ျမစ္နီေပၚရွိ မလွမ္းမကမ္းက ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕သို႔ အလည္လိုက္သြားရင္း သြားလမ္း လာလမ္းတို႔ကို မွတ္သားလာခဲ့သည္။ ဤသို႔ ျဖင့္ ႀကိဳတင္စီစဥ္သဖြယ္ ကိစၥမ်ား ၿပီးသည္ႏွင့္ သူတို႔၏ လြတ္ေျမာက္ေရး ရုန္းကန္မႈကို အစျပဳရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္။
ထုိေန႔က ညေနေစာင္း အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္သည္။ လက္ဂရီးမွာ အနီးအပါး ျခံတခုသို႔ သြားရ သျဖင့္ အိမ္၌ မရွိေပ။
အခန္းတြင္း၌ အမ္မလင္သည္ အထုပ္အပိုးမ်ားကို ထုပ္ပိုး ျပင္ဆင္ေန၏။
"ကဲ၊ သြားၾကစို႔" ကက္ဆီသည္ အမ္မလင့္ထံသို႔ ေရာက္လာၿပီး ေျပာသည္။
"ျဖစ္ပါ့မလား။ ခုေနသြားရင္ သူတို႔ ျမင္ကုန္မွာေပါ့"
"ျမင္ပေစေပါ့။ တမင္ ျမင္ေအာင္လုပ္တာဘဲ။ ခု ဒို႔ ေနာက္ေဖး တံခါးက ထြက္မယ္။ အေစခံေတြ တန္းလ်ားဖက္ ကေန သြားမယ္။ ဒါဆို ဟို ဆမ္ဗိုနဲ႔ ကြင္ဗို ဒို႔ကို ျမင္ေရာေပါ့။ ျမင္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒင္းတို႔ ဒို႔ေနာက္ကို လိုက္မွာဘဲ။ ဒို႔က ႏြံထဲဆင္းေျပးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔တေတြ ေခြးေတြကို ျပန္ေခၚလိမ့္မယ္။ အဲဒီတုန္း ဒို႔ေရထဲကေနၿပီး အိမ္ဖက္ကို ျပန္ေျပးလာမယ္။ ေရထဲဆို ေခြးေတြလဲ အနံ႔မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို အိမ္ကလူေတြ အားလံုး ဒို႔ကို လိုက္ဖမ္းဘို႔ အျပင္ ေရာက္ ေနမွာဘဲ။ ဒို႔ အိမ္ေနာက္ေဖးကေန ၀င္ၿပီး ထပ္ခိုးေပၚကို ေျပးတက္ရမယ္။ ဒို႔အဲဒီ အခန္းထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေနၾကမယ္။ ဒီရက္ေတြမွာ သူ ဒို႔ကို လိုက္ရွာ လိမ့္မေပါ့။ ညီမ ဘာမွ မပူနဲ႔။ ထပ္ခိုးေပၚမွာ မမ အားလံုး စီစဥ္ထားၿပီးၿပီ"
"မမက အက်အန စီစဥ္ထားတာကိုး"
"ကဲ လာ၊ သြားၾကမယ္"
သူတို႔သည္ ေနာက္ေဖးဖက္မွ တိတ္တဆိတ္ ထြက္လာခဲ့ၾကေလသည္။ ေကာင္းကင္၌ ဆန္းစ ေသာ္တာ သည္ အလင္းေရာင္ ထြက္စ ျပဳေနေပၿပီ။ သူတို႔သည္ စိုက္ခင္းပတ္လည္က ႏြံစပ္ သို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ထုိအခိုက္မွာပင္ အသံတသံကို ၾကားလိုက္ရ၏။ အသံရွင္ကား သူတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ဆမ္ဗို၊ ကြင္ဗိုတုိ႔ မဟုတ္ေပ။ လက္ဂရီး ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္သည္။ အမ္မလင္သည္ ကက္ဆီ့လက္ကို လွမ္းၿပီး ဆုပ္ကိုင္လုိက္သည္။
သူတို႔သည္ လက္ဂရီး အရပ္ခုိင္းသည္ကို မရပ္စဲ ဆက္ေျပးၾကသည္။ လက္ဂရီးသည္ အိမ္ဖက္သို႔ လွည့္၍
"ေဟ့၊ ဆမ္ဗိုတို႔ ကြင္ဗိုတို႔ အားလံုးဘဲေဟ့။ လာၾက၊ လာၾက။ ဟိုႏွစ္ေကာင္ ႏြံထဲ ဆင္းေျပး သြားၿပီ။ လာၾကေဟ့။ မိေအာင္ဖမ္းေပးတဲ့ေကာင္ကို ေငြငါးေဒၚလာစီေပးမယ္။ ေခြးေတြကို လႊတ္ လိုက္ေဟ့။ တိုက္ဂါး တုိ႔ ဖ်ဴရီတို႔ကို လႊတ္လိုက္" လွမ္းေအာ္သည္။
ထုိအခ်ိန္မွာ အေစခံမ်ား အလုပ္ခြင္မွ ျပန္လာစအခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္ခြင္္မွ ျပန္လာၾက သူမ်ားသည္ သူတို႔သခင္ရွိရာသို႔ ေျပးလာၾက၏။ အခ်ိဳ႕သည္ လပ္ကိုေမွ်ာ္၍ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား အမိန္႔ကို မလြန္ဆန္၀ံ့သျဖင့္ လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ လူစုခြ၍ လိုက္ၾက၏။ ေခြးသံမ်ားလည္း ဆူညံ လာသည္။
"ဖမ္းမမိရင္ တနပ္နဲ႔ ပစ္ရမလား သခင္" သူ႔ သခင္ေပးထားသည့္ ေသနတ္ကို လက္၌ ကိုင္ထားေသာ ဆမ္ဗို က ေမးသည္။
"ေအး ကက္ဆီကို မင္း ပစ္ခ်င္ရင္ ပစ္၊ ဒီေကာင္မ စခန္းသိမ္းဘို႔ ေကာင္းၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္မေလး ကိုေတာ့ မပစ္နဲ႔။ ကဲေဟ့ အားလံုးဘဲ မိရင္ ငါးေဒၚလာ။ လုိက္ဖမ္းတဲ့ လူတုိင္းကို အရက္တခြက္စီတုိက္မယ္" လက္ဂရီး သည္ ဆမ္ဗို႔ကို ေျပာၿပီး အားလံုးဖက္သို႔ လွည့္၍ ေျပာသည္။
တဖြဲ႕လံုး မီးတိုင္မ်ားကို ကိုင္လ်က္ ေအာ္ဟစ္ ျငာသံေပး၍ ရႊံႏြံတြင္းသို႔ ဆင္းလိုက္ၾက၏။ ထုိအခိုက္မွာပင္ ကက္ဆီ ႏွင့္ အမ္မလင္တုိ႔သည္ အိမ္ဖက္သုိ႔ ျပန္လွည့္လာၾက၏။
"ျမန္ျမန္လုပ္ပါ မမရဲ႕။ သူတို႔ လိုက္လာၾကလိမ့္မယ္"
"သိပ္မေလာနဲ႔ အမ္မလင္။ ေနစမ္းပါေစကြယ္။ သူတို႔ ဒို႔ကို ရႊံ႕ထဲမွာ လုိက္ရွာ ေနလိမ့္ မေပါ့။ ဒီတုန္း ဒို႔အေပၚတက္တာေပါ့"
သူတို႔သည္ ေနာက္ေဖးဖက္မွေန၍ အိမ္တြင္းသို႔ ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ ကက္ဆီသည္ အခန္း တြင္း၌ ေတြ႕ရေသာ လက္ဂရီး၏ အက်ႌမွ ေသာ့ကို ႏိႈက္ယူလိုက္ၿပီး လက္ဂရီး၏ ပိုက္ဆံထားရာ စားပြဲသို႔ လာခဲ့သည္။ စပြဲေစာင္း ကို လွပ္ၿပီး ေငြစကၠဴအခ်ိဳ႕ကို ယူ၍ အလ်င္အျမန္ ေရတြက္လိုက္ သည္။
"မလုပ္ပါနဲ႔ မမရယ္" အမ္မလင္က ေျပာသည္။
"မလုပ္ရဘူး ဟုတ္လား။ ဘာလို႔ မယူရမွာလဲကြယ့္။ ဒို႔ေရွ႕ဆက္သြားရအံုးမယ္ မဟုတ္ လား။ ပိုက္ဆံ ရွိဘို႔က အေရးႀကီးတယ္။ ပိုက္ဆံရွိရင္ ဘာလုပ္လုပ္ ျဖစ္တာဘဲ မဟုတ္လား" ကက္ဆီသည္ ပိုက္ဆံမ်ားကို သူ႔ အက်ႌအတြင္းသို႔ ထည့္လိုက္သည္။
"ဒါဆို သူမ်ား ဥစၥာ ခုိးရာက်မွာေပါ့ မမရဲ႕" စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ေလသံျဖင့္ ခပ္တိုးတိုး ေျပာျပန္သည္။
"ခိုးတာ ဟုတ္လား" ေလွာင္ရယ္ ရယ္လိုက္ေသးသည္။ "သူတို႔ကဒို႔တကိုယ္လံုး လူေရာ စိတ္ေရာ ခုိးယူတာက်ေတာ့ မေျပာၾကဘူးလား။ ေဟာဒီ ပိုက္ဆံေတြကိုဘဲ ဒင္း ခုိးယူ လုယူထား တာေတြ မဟုတ္လား။ ငတ္ေနတဲ့လူေတြ၊ ဆင္းရဲေနတဲ့လူေတြ၊ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ၾကရတဲ့ လူေတြ ဆီက ဒင္း လုယူထားတာဘဲ မဟုတ္လား။ ကဲလာ။ မမတို႔ ထပ္ခိုးအေပၚတက္ၾကရေအာင္။ အေပၚ မွာ ဖေယာင္းတိုင္ေတြ ယူထားတာလဲ ရွိတယ္။ ဖတ္စရာ စာအုပ္ေတြလဲ မမ ယူထားတယ္။ သူတို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ အေပၚကို တက္ရွာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အေပၚတက္ လာရင္ေတာ့လဲ မမ တေစၦလုပ္ၿပီး အေခ်ာက္ပဲ"
သုိ႔ျဖင့္ သူတို႔သည္ ထပ္ခိုးဆီသို႔ တက္ခဲ့ၾကေလသည္။
"သူတုိ႔ အေပၚတက္ မရွာဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါ့မလား မမရဲ႕"အေပၚတြင္ ေနရာယူ ၿပီးေသာအခါ အမ္မလင္က စိုးရိမ္မကင္းစိတ္ျဖင့့္ ေမးသည္။
"ရွာစမ္းပါေစ။ လက္ဂရီးသာ တက္လာၿပီး ရွာစမ္းပါေစ။ ဒါေပမယ့္ ဒင္း မရွာပါဘူး"
ထုိ႔ေနာက္ အခန္းသည္ ၿငိမ္သက္သြား၏။ ကက္ဆီသည္ ျပင္သစ္စာအုပ္ကို ဖတ္ေန၏။ အမ္မလင္သည္ အိပ္ရာအျဖစ္ ျပင္ထားေသာေနရာ၌ လွဲေလ်ာင္းလိုက္သည္။ ပင္ပန္းေမာဟိုက္ ေနသျဖင့္ တေမွးမွ် ေပ်ာ္သြားသည္။ ခဏအၾကာမွာပင္ လူသံေခြးသံမ်ားေၾကာင့္ အမ္မလင္သည္ ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ႏိုးထ လာသည္။
"သူတို႔ ျပန္လာတာပါ။ ဘာမွ ေၾကာက္စရာမရွိဘူး။ ေဟာဒီ အေပါက္က လာၾကည့္။ သူတို႔ အားလံုးကို ဒီက ျမင္ရတယ္" ကက္ဆီသည္ ခပ္ေအးေအး ေျပာေနသည္။
"စကား သိပ္မေျပာနဲ႔ေလ။ ေတာ္ၾကာေန သူတို႔ ၾကားသြားမွျဖင့္"
"ၾကားစမ္ပါေစေအ။ အသံၾကားရင္ သူတို႔ ဒီေနရာေတာင္ ပိုၿပီး မကပ္ဖဲေနၾကလိမ့္မယ္ ကြယ့္။ ဒို႔ အသံၾကားရင္ သူတို႔ တေစၦေခ်ာက္တယ္ထင္ရုံဘဲေပ့ါ။ ဘာမွ ေၾကာက္စရာမလိုပါဘူး ညီမရယ္။
မၾကာမီမွာပင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေသာ ညအေမွာင္သည္အိမ္ႀကီးကို လႊမ္းဖံုးလိုက္ေလ သည္။
အခန္း (၄၀) ဆက္ရန္
.
1 comment:
သူတို႔လြတ္ဖို႔နီးလာျပီ..ပဲ..။ ဇာတ္လမ္းက ပိုပိုျပီး စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလာျပီ..။
Post a Comment