အခန္း (၃၂) အေမွာင္ႏွင့္ပိန္းပိန္း
ဤကမၻာေျမ၏ ပိန္းပိတ္ေမွာင္ေသာေနရာမ်ား၌ ရက္စက္ယုတ္မာသူမ်ား အျပည့္အသိပ္ ရွိ၏။ တြမ္ႏွင့္ သူ႔အေဖာ္မ်ားသည္ လွည္းၾကမ္းႀကီးေနာက္မွေန၍ လမ္းၾကမ္းေပၚတြင္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္စြာျဖင့္ ေရွ႕တူရူသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကေလသည္။
လွည္းေပၚတြင္ကား ဆိုင္မြန္လက္ဂရီးႏွင့္အတူ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ထုိင္လ်က္ လိုက္ပါလာ သည္။ မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္မွာ တြဲလ်က္ လက္ထိပ္ခတ္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။ လွည္းေနာက္ပိုင္း၌ ပစၥည္း အခ်ိဳ႕ကို တင္ထား၏။ လွည္းသည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ လက္ဂရီးအိမ္ဆီသို႔ ေရွ႕ရႈလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
လမ္းသည္ အလြန္ၾကမ္းသည္။ လူသူေလးပါး အသြားအလာ နည္းဟန္လည္း ရွိ၏။ ရႊံ႕ဗြက္ က်င္းခ်ိဳင့္တို႔ျဖင့္လည္း ထူေျပာ၏။ လမ္းႏွစ္ဖက္သစ္ပင္မ်ားမွ သစ္ကုိင္မ်ားသည္ လမ္းေပၚသို႔၎၊ လမ္းေဘး ႏွစ္ဖက္သို႔၎ က်ိဳးက်ေန၏။ သစ္ကိုင္းက်ိဳင္းမ်ားၾကား၌ ေျမြမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာေန သည္ကိုပင္ ေတြ႕ႏိုင္၏။
ထိုလမ္းတြင္ လွည္းေနာက္မွ လုိက္ခဲ့ရသူမ်ား၏ ညႇိဳးငယ္ေနၾကသည္။ ခရီးပန္းသျဖင့္ တေၾကာင္း၊ လမ္းၾကမ္း သျဖင့္တေၾကာင္း ႏြမ္းနယ္ေသာအသြင္ကို ေဆာင္ေနၾက၏။
သို႔ေစကာမူ လက္ဂရီးအဖို႔ ဤလမ္းခရီးသည္ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။ သူသည္ ေနာက္ဖက္သို႔ လွည့္၍
"ေဟ့ေကာင္ေတြ သီခ်င္းဆုိၾကစမ္းေဟ့" အမိန္႔ေပးလိုက္သည္။
နီးဂရိုးကၽြန္ႀကီးမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကို တေယာက္လွည့္ၾကည့္မိၾကေသး သည္။ ထုိအခိုက္ မွာပင္ ကၽြန္ထိန္းအျဖစ္ ပါလာသူသည္ လက္က ၾကာပြတ္ကို တခ်က္ေ၀ွ႕ရမ္း လိုက္သည္။ တြမ္သည္ သူ ရထားေသာ ဓမၼသီခ်င္းကို စတင္ ရင့္က်ဴးလိုက္သည္။
"ေဟ့ ငမဲေကာင္၊ ပိတ္လုိက္စမ္း အလကားသီခ်င္း။ ငါေျပာေနတာက ခပ္သြက္သြက္ ခပ္ျမဴးျမဴးသီခ်င္းကို ေျပာေနတာကြ ဆိုစမ္း ဆိုစမ္း" လက္ဂရီးသည္ ေအာ္ဟစ္ေျပာ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တေယာက္ကစ၍ အဓိပၸာယ္မရွိ ဆူဆူညံညံႏိုင္လွေသာ အရိုင္သီခ်င္းတပုဒ္ကို စ၍ ဆိုလုိက္သည္။ သံၿပိဳင္ပိုဒ္၌ အားလံုးလိုက္၍ ဆိုၾကသည္။
လက္ဂရီးသည္ အေတာ္ႀကီး သေဘာက်သြားသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔လူေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး လိုက္ပါ ေစခ်င္သည္။ သို႔မွသာ သူ႔လူေတြသည္ ပင္ပန္းသမွ်၊ ဆင္းရဲႏြမ္းနယ္သမွ်ကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ လိုက္ပါ လာၾကလိမ့္မည္ဟု သူသေဘာရသည္။
ထို႔ေနာက္ လက္ဂရီးသည္ အမ္မလင့္ဖက္လွည့္၍ အမ္မလင္၏ ပခံုးကို လက္တင္လ်က္
"ကုိယ္တို႔ အိမ္ေရာက္လုနီးပါၿပီကြယ္ မိန္းခေလးရဲ႕" ဟု ေျပာလိုက္သည္။
အမ္မလင္သည္ ေစာေစာပိုင္း လက္ဂရီး ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္ေမာင္းေနစဥ္ကပင္ ေၾကာက္ ေၾကာက္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ပခံုးေပၚသို႔ လက္တင္လာသည္ကို သူ႔အား ရိုက္လိုက္သည္ဟု ထင္မိေသး၏။ သို႔ေသာ္ လက္ဂရီး၏ မရိုးသားေသာ မ်က္လံုးကို မ်က္ႏွာမူမိၿပီ ဆိုေသာအခါ အမ္မလင္အဖို႔ ရွက္ရွက္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္ရသည္။ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာလည္း ျဖစ္သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ေဘးက မိန္းမႀကီးအပါးသုိ႔ တိုးကပ္ သြားမိသည္။
"မင္းက နားဆြဲေတြ ဘာေတြ မ၀တ္ဘဲကိုးကြယ့္" လက္ဂရီးသည္ အမ္မလင္ ၏ နားရြက္ ကို သူ၏ လက္ၾကမ္း ႀကီးျဖင့္ ကိုင္ဆြဲၿပီး ေမးျပန္သည္။
"မ၀တ္ပါဘူးသခင္" မ်က္လႊာကို ခ်ထားသည္။ အသံသည္ တုန္ယင္ေန၏။
"မင္း လိမ္မာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ အိမ္က်ေတာ့ မင္းကို နားဆြဲ တရံေပးမယ္၊ ဟုတ္လား။ မင္း ဘာမွ ေၾကာက္စရာ မရွိဘူး။ မင္းဘာမွလဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္ရဘူး။ ေအး၊ မင္းကိုယ္နဲ႔အတူ ေနရုံ ဘဲ။ အိမ္္ရွင္မ တေယာက္ လိုေပါ့ကြယ္။ အေရးႀကီးတာက မင္းလိမ္မာဘုိ႔ဘဲ"
ထိုအခိုက္ လွည္းသည္ လက္ဂရီး၏ၿခံႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ ထုိၿခံမွာ မူလက သူေဌး တေယာက္ ပိုင္ေသာ ၿခံ ျဖစ္သည္။ ၿခံရွင္သည္ သူ႔ၿခံကို ဂရုတစိုက္ျပဳျပင္ခဲ့ဟန္ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိလူ ေသဆံုးၿပီးေနာက္တြင္ လက္ဂရီးသည္ ထုိၿခံကို ၀ယ္ခဲ့သည္။ လက္ဂရီးသည္ ထုိၿခံ ကို စီးပြားရွာရန္ ၿခံတခု အျဖစ္သာ အမွတ္ထားခဲ့သည္။ အျပင္အဆင္ အျပဳအျပင္ အမြမ္းအမံ မရွိခဲ့ေပ။ သို႔ျဖင့္ ၿခံႀကီးမွာ ျဖစ္ကတတ္ စန္း ပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနေသာအသြင္ကို ေဆာင္ေန၏။
တခ်ိန္က ပန္းပင္မ်ား ပန္းရုံမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္မြမ္းမံထားခဲ့ဟန္ ရွိေသာ အိမ္ေရွ႕ပိုင္းျမက္ခင္း ျပင္သည္ပင္ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္း တုိ႔ျဖင့္ ရႈပ္ေထြးေနေပၿပီ။ ေနရာအႏွံ႔ ျမင္းခ်ည္တိုင္မ်ား ရွိေန၏။ အိမ္ ၏ အဆင္တန္ဆာ ျမက္ခင္းျပင္ တခု၏ အသြင္ လကၡဏာမ်ိဳး လုံး၀ မရွိေတာ့ေပ။
လွည္းသည္ ေပါင္းပင္မ်ား ရႈပ္ေထြးေသာ ေက်ာက္ခင္းလမ္းအတုိင္း ၿခံထဲသို႔ ၀င္ခဲ့ေလ သည္။
အိမ္ႀကီးသည္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွဘိ၏။ ႏွစ္ထပ္အိမ္ျဖစ္သည္။ ပတ္လည္တြင္ ၀ရန္တာ မ်ား ရွိသည္။ ေအာက္ပိုင္း တြင္ အုတ္တိုင္မ်ား ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္ႀကီးမွာ အျပဳအျပင္ အမြမ္းအမံ မရွိသျဖင့္ အိမ္အုိႀကီး၏ အသြင္ ကို ေဆာင္ေန၏။
လွည္းသံၾကား ေခြးႀကီးသံုးေလးေကာင္သည္ ေဟာင္သံေပးလ်က္ ေျပးထြက္လာသည္။ ေခြးမ်ားႏွင့္အတူ လက္ဂရီး ၏ ကၽြန္အခ်ိဳ႕သည္ ေခြးမ်ား လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ ႀကိဳးဆြဲလ်က္ လိုက္ပါလာ၏။
"ၾကည့္ထားၾကေဟ့။ ဒါဘဲ။ ေျပးမယ္ေတာ့ မၾကံၾကနဲ႔ေနာ္။ ဒီေကာင္ေတြက အမိဖမ္းျပ လိမ့္မကြ၊ ဒါဘဲ" လက္ဂရီး သည္ တြမ္ႏွင့္အေဖာ္မ်ားဖက္ လွည့္ေျပာၿပီး ေခြးေတြနဲ႔အတူ ပါလာေသာ အေစခံ တေယာက္ဖက္ လွည့္၍ "ေဟ့ ဆမ္ဗို။ အေျခအေနေတြ ဘယ္နဲ႔လဲကြ" ေမးျပန္သည္။
"ဟန္က်ပါတယ္ သခင္"
"ေဟ့ ကြင္ဗို၊ မင္း ငါေျပာထားတာေတြ မေမ့ဘူးေနာ္" လက္ဂရီးသည္ ဆမ္ဗိုႏွင့္အတူ ပါလာေသာ အျခား တေယာက္ အား လွည့္ၿပီး စကားစျပန္သည္။
"မေမ့ပါဘူး သခင္"
ထုိသူႏွစ္ေယာက္ကား လက္ဂရီး လက္သပ္ ေမြးထားေသာ ကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ လက္ဂရီးသည္ ထုိကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ အား ရက္စက္မႈ ၾကမ္းတမ္းမႈ ေပါင္းစုံကို စနစ္တက် သင္ေပး ထားၿပီး ျဖစ္၏။ သူတို႔သည္ လက္ဂရီး၏ ကၽြန္ထိန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းျခင္း အရာ၌ ကမ္းကုန္ ေနသူ မ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။
"ေဟ့ ဆမ္ဗို။ ဒီေကာင္ေတြကို ေနာက္ေဖးတန္းလ်ား ေခၚသြား။ ေအး၊ မင္းတို႔ ငါ ေကာင္မတေယာက္ ေခၚလာတယ္"
လက္ဂရီးသည္ ဆမ္ဗိုအား အမိန္႔ေပးစကားေျပာၿပီး အမ္မလင္ ႏွင့္ တြဲလ်က္ ပါလာေသာ နီးဂရိုး ကျပားမ ကို လက္ထိပ္ မွ ျဖဳတ္၍ ဆမ္ဗိုရွိရာသို႔ တြန္းလႊတ္လိုက္သည္။
နီးဂရိုးကျပားမသည္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္သြားကာ ေနာက္ဆုတ္လိုက္ၿပီး
"အို၊ သခင္။ က်ဳပ္မွာ ေယာက်္ား ရွိပါတယ္။ က်ဳပ္ ေယာက်္ားက နယူးေအာလင္းမွာ က်န္ခဲ့လို႔ပါ" ရုတ္တရက္ ေျပာလိုက္သည္။
"ဒါက ဘာစကားလဲ။ မင္း ဒီမွာ ေနာက္တေယာက္ မယူခ်င္ဘူးလား။ ယူရမွာေပါ့ကြ။ မင္း ဘာမွ အတြန္႔တက္ မေနနဲ႔။ ခုသြားလိုက္" ႀကိမ္ကို၀င့္ၿပီး ေျပာသည္။ ထုိေနာက္ အမ္မလင္ ့ဖက္သို႔ လွည့္၍
"ကဲ၊ မင္း ကုိယ္နဲ႔ လုိက္ခဲ့ေပေတာ့။ လာ" ေျပာျပန္သည္။
ထိုအခိုက္ အိမ္ျပင္တင္းမွ မိန္းမတေယာက္ မ်က္ႏွာသည္ ရုတ္ကနဲ ေပၚလာၿပီး လက္ဂရီး အား တစုံတခု လွမ္းေျပာ လိုက္သည္။
"ေဟ့၊ မင္းပါးစပ္ ပိတ္ထားလိုက္စမ္း။ ငါ့သေဘာအတိုင္း ငါလုပ္မွာဘဲ"
လက္ဂရီး လွမ္းေျပာေသာအသံကို တြမ္ၾကားလိုက္ရသည္။ တြမ္သည္ အိမ္ထဲသို႔ လိုက္ပါ သြားရေသာ အမ္မလင့္ ကို စိုးရိမ္တႀကီး ေငးစုိက္ၾကည့္ရင္း ဆမ္ဗိုေခၚရာသို႔ လိုက္ပါခဲ့ရေလေတာ့ သည္။
ဆမ္ဗိုသည္ ဦးေလးတြမ္ႏွင့္တကြေသာ ကၽြန္မ်ားကို တန္းလ်ားရွိရာသို႔ ေခၚလာ၏။ ကၽြန္ မ်ား ေနထုိင္ေသာ တန္းလ်ားသည္ အိမ္ႏွင့္ အတန္ငယ္ အလွမ္းကြာသည္။ တင္းကုပ္ရွည္ႀကီး သ႑ာန္ရွိသည္။ ဖရုိဖရဲ ညစ္တီးညစ္ပတ္ ႏိုင္လွသည္။ တြမ္သည္ သူတို႔ေနရမည့္ တန္းလ်ားႀကီး ကို ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ စိတ္အႀကီး အက်ယ္ ပ်က္သြားသည္။ အခန္းတြင္း၌လည္း ပစၥည္းပစၥယ အေဟာင္းအျမင္းမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေထြး ေပြလီ ေနေလသည္။ အမိႈက္သရိုက္မ်ားျဖင့္လည္း ညစ္ပတ္ေပ ေရေန၏။ ညေနပိုင္းတြင္ ၀ါခင္းမွ ကၽြန္မ်ား ျပန္လာၾက ေလသည္။ သူတို႔တကုိယ္လံုးမွာ ေပေရေန သည္။ အ၀တ္မ်ားမွာလည္း စုတ္ျပတ္ေန၏။ သူတို႔သည္ ယေန႔မွေရာက္လာေသာ ကၽြန္အသစ္မ်ား ကို ႏႈတ္မဆက္အားၾကေပ။ လုပ္ငန္းခြင့္မွ ျပန္ေရာက္ လွ်င္ပင္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ စီမံၾကရ ေလသည္။ သို႔ျဖင့္ ထုိေနရာသည္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္လာ ၏။
သူတို႔သည္ အာရုဏ္တက္စတည္းကပင္ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကရ၏။ လုပ္ငန္းခြင္ တြင္ အရိုက္ အႏွက္ အႀကိမ္းအေမာင္း တုိ႔ကို ခံလ်က္ တေနကုန္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကရ၏။ ရာသီမွာ ပူေလာင္ေသာ ရာသီ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ ပို၍ ပင္ပန္း လာခဲ့ၾကေလသည္။
တြမ္သည္ လုပ္ငန္းခြင္မွ ျပန္လာသူမ်ားကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနမိသည္။ သူတို႔သည္ အလုပ္၌ ပင္ပန္း သည္ထက္ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းျခင္းဒဏ္ကို ခံရလြန္းသည္က ပိုကဲသျဖင့္ ႏြမ္းနယ္ဆင္းရဲေသာ အသြင္ကို ေဆာင္ေန ၾက၏။ အင္အားခ်ည့္နဲ႔ေသာ အသြင္ကိုလည္း ေဆာင္ေန၏။ သူတို႔အဖို႔ လူ႔ဘ၀၌ ဘာဆိုဘာကိုမွ် ေမွ်ာ္လင့္ ထားျခင္း ရွိဟန္မတူေပ။ လူသား ဆိုရေစကာမူ တိရစၧာန္ထက္ ပင္ နိမ့္က်ေသာ ဘ၀မ်ိဳးေပတည္း။
ညပိုင္း ေရာက္လာသည့္တိုင္ေအာင္ စားေရး ေသာက္ေရးအတြက္ ႀကိတ္သံေထာင္းသံ မ်ားမွာ မျပတ္ ေသးေပ။ ရွိလူႏွင့္ ႀကိတ္ဆံုဦးေရ မမွ်သျဖင့္ ခ်က္ဖို႔ျပဳတ္ဖို႔ထက္ ႀကိတ္ၾက ေထာင္းၾကရဆဲ ရွိေလသည္။
ထိုအခိုက္ ဆမ္ဗိုသည္ ေရာက္လာသည္။ သူသည္ ေစာေစာက နီးဂရိုးကျပားမဆီသို႔ အိတ္တလံုးကို လွမ္းေပးရင္း
"ေဟ့ ေဟ့။ မင္းတို႔ ေျပာင္းဆန္အိတ္။ ဒါထက္ မင္းနာမယ္က"
"လူစီ"
"ေအး၊ ေကာင္းၿပီ။ ခု မင္း ငါ့မိန္းမျဖစ္ၿပီ။ ဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အဲဒီေျပာင္းကို မင္းႀကိတ္။ ငါ့ဘုိ႔ ညစာ လုပ္ေပေတာ့ ၾကားလား"
"က်ဳပ္ ေတာ့္မိန္းမ မဟုတ္ဖူး"
လူစီသည္ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာလိုက္သည္။
"ေကာင္မေနာ္။ အကန္ခံ ထိခ်င္ၿပီထင္တယ္" ဆမ္ဗိုက ေျခေထာက္ကို ေျမႇာက္ၿပီး ကန္မည့္ကဲကဲ ခ်ိန္ လိုက္သည္။
"ေတာ္ သတ္ခ်င္သတ္ေပါ့။ ျမန္ျမန္ေသရရင္ ေကာင္းတာဘဲ"
"ေဟ့ ဆမ္ဗို။ မင္းဒီမွာ လာရႈပ္မေနနဲ႔။ ငါ သခင့္ကို တိုင္ေျပာလိုက္ရမလား" ႀကိတ္ဆံုတခု ႏွင့္ အလုပ္မ်ား ေနေသာ ကြင္ဗိုက ၀င္ေျပာသည္။
စင္စစ္ ကြင္ဗိုႏွင့္ ဆမ္ဗိုတို႔သည္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ဘယ္အခါမွ် မသင့္ျမတ္ၾက ေပ။ ထုိအေျခအေန ကို လက္ဂရီး ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ လက္ဂရီးသည္ ဤသို႔ အခ်င္းခ်င္း မသင့္ျမတ္ေသာ အေျခ အေန ကိုပင္ အခြင့္ေကာင္း ယူလိုသူ ျဖစ္သည္။
ကြမ္ဗိုသည္ ေစာေစာကပင္ ဤေနရာသို႔ ေရာက္လာကာ ႀကိတ္ဆံုမွ မိန္းမမ်ားကို ေမာင္းထုတ္ၿပီး သူအပိုင္စီးကာ သူ႔ေျပာင္းဆန္ သူႀကိတ္ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေအာင္မာ။ မင့္းမိန္းမေတြ ႀကိတ္ဆံုေနရာ၀င္ လုၿပီး လုပ္တာေတာ့ ငါက မေျပာရေတာ့ ဘူးလား။ ေအး၊ မင္းလုပ္စရာ ရွိတာလုပ္။ ၀င္မရႈပ္နဲ႔"
ဦးေလးတြမ္ သည္ တေနကုန္ ခရီးျပင္းလာခဲ့ရသျဖင့္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ကြင္ဗိုသည္ ဦးေလးတြမ္ ရွိရာသို႔ ေျပာင္းဆန္တအိတ္ လွမ္းပစ္ေပးရင္း
"ေဟ့၊ အမဲေကာင္။ ဒါ မင္းဘို႔ဘဲ။ ဆီးဖမ္း။ ဒါဘဲ။ ဒီတပတ္တြက္ ဒါနဲ႔ေလာက္ေအာင္စား" ေအာ္ေျပာ လိုက္သည္။
တြမ္သည္ ေျပာင္းဆန္အိတ္ကိုရၿပီးေနာက္ ေျပာင္းဆန္ႀကိတ္ရန္အတြက္ ႀကိတ္ဆံုအအား ကို ေစာင့္ရ ျပန္သည္။ အေတာ္ႀကီးညဥ့္နက္မွပင္ ႀကတ္ဆံုအားတခုကို ရသည္။ ထုိအခါ သူသည္ ပင္ပန္းေနေသာ မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္ ၏ ေျပာင္းဆန္မ်ားကိုပါ ယူ၍ ႀကိတ္ဆံုတြင္ ႀကိတ္ေပးသည္။
ကၽြန္မ်ားသည္ ႀကိတ္ဆံု၌ ႀကိတ္ၿပီး ေျပာင္းဆန္မ်ားကို မုန္႔လုပ္၍ ဖြဲမီးစာ၌ ဖုတ္ၾကသည္။ ထုိေနာက္ ေနရာ မွာပင္ ညစာ စားၾကသည္။
ဦးေလးတြမ္ ေျပာင္းဆန္ ႀကိတ္ၿပီးေသာအခါ မိန္းမႏွစ္ေယာက္က ဦးေလးတြမ္၏ ေစတနာ ကို အသိ အမွတ္ ျပဳေသာအားျဖင့္ ဦးေလးတြမ္အတြက္ပါ မုန္႔ဖုတ္ေပးၾကသည္။
ညစာ စားၿပီးလွ်င္ ဦးေလးတြမ္သည္ မီးေရာင္၌ ထုိင္ကာ သမၼာက်မ္းစာစာအုပ္ကို ထုတ္ သည္။
"အဲဒါက ဘာလဲ"
မိန္းမတေယာက္က ေမးသည္။
"သမၼာက်မ္းစာေလ"
"ဖုရား၊ ဖုရား။ က်ဳပ္ျဖင့္ ကင္တက္ကီက ထြက္လာကထဲက သမၼာက်မ္းစာမ်ား မေတြ႕ခဲ့ရ တာၾကာေပ့ါ"
"ေအာ္၊ မင္းက ကင္တက္ကီ ကလား"
"ဟုတ္တယ္။ ဟိုမွာတုန္းကေတာ့ ဟန္က် ပန္က်ေပ့ါရွင္။ က်ဳပ္ျဖင့္ ဒီေနရာမ်ိဳး ေရာက္ရ လိမ့္မယ္လို႔ တခါ မွ မထင္ခဲ့ဘူး" အမ်ိဳးသမီးႀကီးသည္ သက္ျပင္းကို မႈတ္ထုတ္ၤရင္း ေျပာလိုကသ္ည္။
"အဲဒီစာအုပ္က ဘာလုပ္ရတာလဲေတာ့္" အျခားမိန္းမႀကီးတေယာက္က ၀င္ေမးျပန္သည္။
"သမၼာက်မ္းစာေလ"
"အလိုေလး၊ အဲဒါက ဘာလုပ္ရလို႔လဲ"
"ဘာလုပ္ရတယ္ ဟုတ္လား။ ေတာ္ တခါမွ မၾကားဘူးဘူး ကင္တက္ကီေနတုန္းက က်ဳပ္သခင္မ ဖတ္ဖတ္ေနတာ ၾကားခဲ့ရဘူးတယ္။ အမယ္ေလးေတာ္။ ဟိုတုန္းကတာ ဖုရားစာ တရားစာ ၾကားခဲ့ရတာ။ ဒီေရာက္မွ ျဖင့္ ဒါမ်ိဳး ၾကားဘူးေပ ါင္။ တေန႔ တေန႔ ဆဲသံ၊ ဆိုသံ၊ ရိုက္သံ ေတြဘဲ ၾကားေနရာတာ"
"နည္းနည္း ဖတ္ျပစမ္းပါေတာ္"
မိန္းမႀကီး တေယာက္က တြမ့္စာအုပ္ေပၚ ငံု႔ၾကည့္ရင္း အထူးအဆန္းအျဖစ္ ေျပာလုိက္သည္။
'၀န္ထုပ္၀န္ပုိးေလးလံလွစြာျဖင့္ ပင္ပန္းတႀကီးအလုပ္လုပ္ၾကရကုန္ေသာ သင္တုိ႔အားလံုး ကၽြႏ္ုပ္ထံသုိ႔ လာၾက ကုန္ေလာ့။ သင္တုိ႔အတြက္ နားေနရာကုိ ကၽြႏ္ုပ္ဖန္တီးေပးအံ့' ဦးေလးတြမ္ ဖတ္ျပသည္။
' တယ္ေကာင္း ပါလားေတာ့္။ အဲဒါဘဒူေျပာတာလဲေတာ့္' တေယာက္ကေျပာျပန္သည္။
' ဖုရားသခင္ေလ' တြမ္ကေျဖသည္။
' တူက ဘယ္ကလဲ။ ဘယ္မလဲ။ က်ဳပ္တြားခ်င္လုိက္တာေတာ္။ က်ဳပ္ျဖင့္ လူျဖစ္လာကထဲက နားရတယ္ မ႐ွိခဲ့ေပါင္။ အတားေတြဆုိတလဲ နာေနၿပီ။ က်ဳပ္က ၀ါေကာက္ေႏွးတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါ တေန႔ေန႔ ဆမ္ဗုိ႔ အဆူအပူ ကလဲ ခံရေတးတေတာ့္။ ညက်ေတာ့လဲ ညႀကီးနက္မ ထမင္းစားရ တာ။ အဲဒါေတာင္ အိပ္မလုိ႔ မ်က္စိမွိတ္ခါ ႐ွိေတး အလုပ္ဆင္းဘုိ႔ႏိႈးဘီ။ နားရတယ္ကုိ မ႐ွိပါဘူးေတာ္။ က်ဳပ္ျဖင့္ အဲဒီဖုရားတခင္ဆုိတာ ဘယ္ေနလဲ တိခ်င္လုိက္တာ။ က်ဳပ္ျဖင့္ေျပာျပခ်င္ လုိက္တာ'
' ဖုရားသခင္ဟာ ေနရာတကာမွာ ႐ွိတာဘဲ'
' အလုိေလး။ ေတာ္ေျပာတာ က်ဳပ္ျဖင့္ မယံုေပါင္။ ေဟာဒီမွာ ဖုရားတခင္ဆုိတာ မ႐ွိတာေတာ့ အမွန္ဘဲ။ ႐ွိရင္ က်ဳပ္တူ႔ဆီတြားပီး တေရးျဖစ္ေတာ့ ၀၀အိပ္ခ်င္ပါရဲ႕'
ထုိ႔ေနာက္ မိန္းမမ်ားသည္ ေနရာမွ ထြက္သြားၾကေလသည္။ တြမ္သည္ ေနရာတြင္ တေယာက္တည္း က်န္ခဲ့သည္။ မိန္းမႀကီးေျပာသြားေသာ စကားမ်ားသည္ သူ႕စိတ္အာ႐ံုတြင္ ေမႊ ေႏွာက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
အတန္ၾကာမွပင္ တြမ္သည္ ေနရာမွ ထလာခဲ့သည္။ သူ႔အတြက္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ အခန္းတြင္းသုိ႔ ၀င္ခဲ့သည္။ အခန္းသည္ ႐ႈပ္ပြေပေရေန၏။ ပုပ္ေဟာင္နံေစာ္ေန၏။
သုိ႔ေသာ္ တေနကုန္ပင္ပန္းလာသျဖင့္ ခဏအၾကာမွာပင္ သူသည္ ေကာက္႐ုိးေပၚတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ သြားေလ သည္။
ထုိညမွာ သူ အိပ္မက္ျမင္မက္ျပန္သည္။ ထုိအိပ္မက္ကား အီဗာႏွင့္အတူေနခဲ့ရေသာ ေန႔မ်ားက အျဖစ္ အပ်က္ မ်ားတည္း။ အီဗာကုိ အိပ္မက္မွာ ေတြ႕သည္။ အီဗာဖတ္ျပေသာ တရားစာကုိ အိပ္မက္တြင္ ၾကား လာသည္။
အခန္း (၃၃) ဆက္ရန္
.
ဤကမၻာေျမ၏ ပိန္းပိတ္ေမွာင္ေသာေနရာမ်ား၌ ရက္စက္ယုတ္မာသူမ်ား အျပည့္အသိပ္ ရွိ၏။ တြမ္ႏွင့္ သူ႔အေဖာ္မ်ားသည္ လွည္းၾကမ္းႀကီးေနာက္မွေန၍ လမ္းၾကမ္းေပၚတြင္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္စြာျဖင့္ ေရွ႕တူရူသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကေလသည္။
လွည္းေပၚတြင္ကား ဆိုင္မြန္လက္ဂရီးႏွင့္အတူ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ထုိင္လ်က္ လိုက္ပါလာ သည္။ မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္မွာ တြဲလ်က္ လက္ထိပ္ခတ္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။ လွည္းေနာက္ပိုင္း၌ ပစၥည္း အခ်ိဳ႕ကို တင္ထား၏။ လွည္းသည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ လက္ဂရီးအိမ္ဆီသို႔ ေရွ႕ရႈလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
လမ္းသည္ အလြန္ၾကမ္းသည္။ လူသူေလးပါး အသြားအလာ နည္းဟန္လည္း ရွိ၏။ ရႊံ႕ဗြက္ က်င္းခ်ိဳင့္တို႔ျဖင့္လည္း ထူေျပာ၏။ လမ္းႏွစ္ဖက္သစ္ပင္မ်ားမွ သစ္ကုိင္မ်ားသည္ လမ္းေပၚသို႔၎၊ လမ္းေဘး ႏွစ္ဖက္သို႔၎ က်ိဳးက်ေန၏။ သစ္ကိုင္းက်ိဳင္းမ်ားၾကား၌ ေျမြမ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာေန သည္ကိုပင္ ေတြ႕ႏိုင္၏။
ထိုလမ္းတြင္ လွည္းေနာက္မွ လုိက္ခဲ့ရသူမ်ား၏ ညႇိဳးငယ္ေနၾကသည္။ ခရီးပန္းသျဖင့္ တေၾကာင္း၊ လမ္းၾကမ္း သျဖင့္တေၾကာင္း ႏြမ္းနယ္ေသာအသြင္ကို ေဆာင္ေနၾက၏။
သို႔ေစကာမူ လက္ဂရီးအဖို႔ ဤလမ္းခရီးသည္ အဆန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။ သူသည္ ေနာက္ဖက္သို႔ လွည့္၍
"ေဟ့ေကာင္ေတြ သီခ်င္းဆုိၾကစမ္းေဟ့" အမိန္႔ေပးလိုက္သည္။
နီးဂရိုးကၽြန္ႀကီးမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကို တေယာက္လွည့္ၾကည့္မိၾကေသး သည္။ ထုိအခိုက္ မွာပင္ ကၽြန္ထိန္းအျဖစ္ ပါလာသူသည္ လက္က ၾကာပြတ္ကို တခ်က္ေ၀ွ႕ရမ္း လိုက္သည္။ တြမ္သည္ သူ ရထားေသာ ဓမၼသီခ်င္းကို စတင္ ရင့္က်ဴးလိုက္သည္။
"ေဟ့ ငမဲေကာင္၊ ပိတ္လုိက္စမ္း အလကားသီခ်င္း။ ငါေျပာေနတာက ခပ္သြက္သြက္ ခပ္ျမဴးျမဴးသီခ်င္းကို ေျပာေနတာကြ ဆိုစမ္း ဆိုစမ္း" လက္ဂရီးသည္ ေအာ္ဟစ္ေျပာ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တေယာက္ကစ၍ အဓိပၸာယ္မရွိ ဆူဆူညံညံႏိုင္လွေသာ အရိုင္သီခ်င္းတပုဒ္ကို စ၍ ဆိုလုိက္သည္။ သံၿပိဳင္ပိုဒ္၌ အားလံုးလိုက္၍ ဆိုၾကသည္။
လက္ဂရီးသည္ အေတာ္ႀကီး သေဘာက်သြားသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သူ႔လူေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး လိုက္ပါ ေစခ်င္သည္။ သို႔မွသာ သူ႔လူေတြသည္ ပင္ပန္းသမွ်၊ ဆင္းရဲႏြမ္းနယ္သမွ်ကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ လိုက္ပါ လာၾကလိမ့္မည္ဟု သူသေဘာရသည္။
ထို႔ေနာက္ လက္ဂရီးသည္ အမ္မလင့္ဖက္လွည့္၍ အမ္မလင္၏ ပခံုးကို လက္တင္လ်က္
"ကုိယ္တို႔ အိမ္ေရာက္လုနီးပါၿပီကြယ္ မိန္းခေလးရဲ႕" ဟု ေျပာလိုက္သည္။
အမ္မလင္သည္ ေစာေစာပိုင္း လက္ဂရီး ေအာ္ဟစ္ႀကိမ္ေမာင္းေနစဥ္ကပင္ ေၾကာက္ ေၾကာက္လန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ပခံုးေပၚသို႔ လက္တင္လာသည္ကို သူ႔အား ရိုက္လိုက္သည္ဟု ထင္မိေသး၏။ သို႔ေသာ္ လက္ဂရီး၏ မရိုးသားေသာ မ်က္လံုးကို မ်က္ႏွာမူမိၿပီ ဆိုေသာအခါ အမ္မလင္အဖို႔ ရွက္ရွက္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္ရသည္။ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာလည္း ျဖစ္သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ေဘးက မိန္းမႀကီးအပါးသုိ႔ တိုးကပ္ သြားမိသည္။
"မင္းက နားဆြဲေတြ ဘာေတြ မ၀တ္ဘဲကိုးကြယ့္" လက္ဂရီးသည္ အမ္မလင္ ၏ နားရြက္ ကို သူ၏ လက္ၾကမ္း ႀကီးျဖင့္ ကိုင္ဆြဲၿပီး ေမးျပန္သည္။
"မ၀တ္ပါဘူးသခင္" မ်က္လႊာကို ခ်ထားသည္။ အသံသည္ တုန္ယင္ေန၏။
"မင္း လိမ္မာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ အိမ္က်ေတာ့ မင္းကို နားဆြဲ တရံေပးမယ္၊ ဟုတ္လား။ မင္း ဘာမွ ေၾကာက္စရာ မရွိဘူး။ မင္းဘာမွလဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း မလုပ္ရဘူး။ ေအး၊ မင္းကိုယ္နဲ႔အတူ ေနရုံ ဘဲ။ အိမ္္ရွင္မ တေယာက္ လိုေပါ့ကြယ္။ အေရးႀကီးတာက မင္းလိမ္မာဘုိ႔ဘဲ"
ထိုအခိုက္ လွည္းသည္ လက္ဂရီး၏ၿခံႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ ထုိၿခံမွာ မူလက သူေဌး တေယာက္ ပိုင္ေသာ ၿခံ ျဖစ္သည္။ ၿခံရွင္သည္ သူ႔ၿခံကို ဂရုတစိုက္ျပဳျပင္ခဲ့ဟန္ ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိလူ ေသဆံုးၿပီးေနာက္တြင္ လက္ဂရီးသည္ ထုိၿခံကို ၀ယ္ခဲ့သည္။ လက္ဂရီးသည္ ထုိၿခံ ကို စီးပြားရွာရန္ ၿခံတခု အျဖစ္သာ အမွတ္ထားခဲ့သည္။ အျပင္အဆင္ အျပဳအျပင္ အမြမ္းအမံ မရွိခဲ့ေပ။ သို႔ျဖင့္ ၿခံႀကီးမွာ ျဖစ္ကတတ္ စန္း ပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနေသာအသြင္ကို ေဆာင္ေန၏။
တခ်ိန္က ပန္းပင္မ်ား ပန္းရုံမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္မြမ္းမံထားခဲ့ဟန္ ရွိေသာ အိမ္ေရွ႕ပိုင္းျမက္ခင္း ျပင္သည္ပင္ ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္း တုိ႔ျဖင့္ ရႈပ္ေထြးေနေပၿပီ။ ေနရာအႏွံ႔ ျမင္းခ်ည္တိုင္မ်ား ရွိေန၏။ အိမ္ ၏ အဆင္တန္ဆာ ျမက္ခင္းျပင္ တခု၏ အသြင္ လကၡဏာမ်ိဳး လုံး၀ မရွိေတာ့ေပ။
လွည္းသည္ ေပါင္းပင္မ်ား ရႈပ္ေထြးေသာ ေက်ာက္ခင္းလမ္းအတုိင္း ၿခံထဲသို႔ ၀င္ခဲ့ေလ သည္။
အိမ္ႀကီးသည္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွဘိ၏။ ႏွစ္ထပ္အိမ္ျဖစ္သည္။ ပတ္လည္တြင္ ၀ရန္တာ မ်ား ရွိသည္။ ေအာက္ပိုင္း တြင္ အုတ္တိုင္မ်ား ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္ႀကီးမွာ အျပဳအျပင္ အမြမ္းအမံ မရွိသျဖင့္ အိမ္အုိႀကီး၏ အသြင္ ကို ေဆာင္ေန၏။
လွည္းသံၾကား ေခြးႀကီးသံုးေလးေကာင္သည္ ေဟာင္သံေပးလ်က္ ေျပးထြက္လာသည္။ ေခြးမ်ားႏွင့္အတူ လက္ဂရီး ၏ ကၽြန္အခ်ိဳ႕သည္ ေခြးမ်ား လြတ္ထြက္မသြားေအာင္ ႀကိဳးဆြဲလ်က္ လိုက္ပါလာ၏။
"ၾကည့္ထားၾကေဟ့။ ဒါဘဲ။ ေျပးမယ္ေတာ့ မၾကံၾကနဲ႔ေနာ္။ ဒီေကာင္ေတြက အမိဖမ္းျပ လိမ့္မကြ၊ ဒါဘဲ" လက္ဂရီး သည္ တြမ္ႏွင့္အေဖာ္မ်ားဖက္ လွည့္ေျပာၿပီး ေခြးေတြနဲ႔အတူ ပါလာေသာ အေစခံ တေယာက္ဖက္ လွည့္၍ "ေဟ့ ဆမ္ဗို။ အေျခအေနေတြ ဘယ္နဲ႔လဲကြ" ေမးျပန္သည္။
"ဟန္က်ပါတယ္ သခင္"
"ေဟ့ ကြင္ဗို၊ မင္း ငါေျပာထားတာေတြ မေမ့ဘူးေနာ္" လက္ဂရီးသည္ ဆမ္ဗိုႏွင့္အတူ ပါလာေသာ အျခား တေယာက္ အား လွည့္ၿပီး စကားစျပန္သည္။
"မေမ့ပါဘူး သခင္"
ထုိသူႏွစ္ေယာက္ကား လက္ဂရီး လက္သပ္ ေမြးထားေသာ ကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ လက္ဂရီးသည္ ထုိကၽြန္ႏွစ္ေယာက္ အား ရက္စက္မႈ ၾကမ္းတမ္းမႈ ေပါင္းစုံကို စနစ္တက် သင္ေပး ထားၿပီး ျဖစ္၏။ သူတို႔သည္ လက္ဂရီး၏ ကၽြန္ထိန္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းျခင္း အရာ၌ ကမ္းကုန္ ေနသူ မ်ားလည္း ျဖစ္ၾက၏။
"ေဟ့ ဆမ္ဗို။ ဒီေကာင္ေတြကို ေနာက္ေဖးတန္းလ်ား ေခၚသြား။ ေအး၊ မင္းတို႔ ငါ ေကာင္မတေယာက္ ေခၚလာတယ္"
လက္ဂရီးသည္ ဆမ္ဗိုအား အမိန္႔ေပးစကားေျပာၿပီး အမ္မလင္ ႏွင့္ တြဲလ်က္ ပါလာေသာ နီးဂရိုး ကျပားမ ကို လက္ထိပ္ မွ ျဖဳတ္၍ ဆမ္ဗိုရွိရာသို႔ တြန္းလႊတ္လိုက္သည္။
နီးဂရိုးကျပားမသည္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္သြားကာ ေနာက္ဆုတ္လိုက္ၿပီး
"အို၊ သခင္။ က်ဳပ္မွာ ေယာက်္ား ရွိပါတယ္။ က်ဳပ္ ေယာက်္ားက နယူးေအာလင္းမွာ က်န္ခဲ့လို႔ပါ" ရုတ္တရက္ ေျပာလိုက္သည္။
"ဒါက ဘာစကားလဲ။ မင္း ဒီမွာ ေနာက္တေယာက္ မယူခ်င္ဘူးလား။ ယူရမွာေပါ့ကြ။ မင္း ဘာမွ အတြန္႔တက္ မေနနဲ႔။ ခုသြားလိုက္" ႀကိမ္ကို၀င့္ၿပီး ေျပာသည္။ ထုိေနာက္ အမ္မလင္ ့ဖက္သို႔ လွည့္၍
"ကဲ၊ မင္း ကုိယ္နဲ႔ လုိက္ခဲ့ေပေတာ့။ လာ" ေျပာျပန္သည္။
ထိုအခိုက္ အိမ္ျပင္တင္းမွ မိန္းမတေယာက္ မ်က္ႏွာသည္ ရုတ္ကနဲ ေပၚလာၿပီး လက္ဂရီး အား တစုံတခု လွမ္းေျပာ လိုက္သည္။
"ေဟ့၊ မင္းပါးစပ္ ပိတ္ထားလိုက္စမ္း။ ငါ့သေဘာအတိုင္း ငါလုပ္မွာဘဲ"
လက္ဂရီး လွမ္းေျပာေသာအသံကို တြမ္ၾကားလိုက္ရသည္။ တြမ္သည္ အိမ္ထဲသို႔ လိုက္ပါ သြားရေသာ အမ္မလင့္ ကို စိုးရိမ္တႀကီး ေငးစုိက္ၾကည့္ရင္း ဆမ္ဗိုေခၚရာသို႔ လိုက္ပါခဲ့ရေလေတာ့ သည္။
ဆမ္ဗိုသည္ ဦးေလးတြမ္ႏွင့္တကြေသာ ကၽြန္မ်ားကို တန္းလ်ားရွိရာသို႔ ေခၚလာ၏။ ကၽြန္ မ်ား ေနထုိင္ေသာ တန္းလ်ားသည္ အိမ္ႏွင့္ အတန္ငယ္ အလွမ္းကြာသည္။ တင္းကုပ္ရွည္ႀကီး သ႑ာန္ရွိသည္။ ဖရုိဖရဲ ညစ္တီးညစ္ပတ္ ႏိုင္လွသည္။ တြမ္သည္ သူတို႔ေနရမည့္ တန္းလ်ားႀကီး ကို ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ စိတ္အႀကီး အက်ယ္ ပ်က္သြားသည္။ အခန္းတြင္း၌လည္း ပစၥည္းပစၥယ အေဟာင္းအျမင္းမ်ားျဖင့္ ရႈပ္ေထြး ေပြလီ ေနေလသည္။ အမိႈက္သရိုက္မ်ားျဖင့္လည္း ညစ္ပတ္ေပ ေရေန၏။ ညေနပိုင္းတြင္ ၀ါခင္းမွ ကၽြန္မ်ား ျပန္လာၾက ေလသည္။ သူတို႔တကုိယ္လံုးမွာ ေပေရေန သည္။ အ၀တ္မ်ားမွာလည္း စုတ္ျပတ္ေန၏။ သူတို႔သည္ ယေန႔မွေရာက္လာေသာ ကၽြန္အသစ္မ်ား ကို ႏႈတ္မဆက္အားၾကေပ။ လုပ္ငန္းခြင့္မွ ျပန္ေရာက္ လွ်င္ပင္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ စီမံၾကရ ေလသည္။ သို႔ျဖင့္ ထုိေနရာသည္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္လာ ၏။
သူတို႔သည္ အာရုဏ္တက္စတည္းကပင္ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ေရာက္ခဲ့ၾကရ၏။ လုပ္ငန္းခြင္ တြင္ အရိုက္ အႏွက္ အႀကိမ္းအေမာင္း တုိ႔ကို ခံလ်က္ တေနကုန္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကရ၏။ ရာသီမွာ ပူေလာင္ေသာ ရာသီ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ ပို၍ ပင္ပန္း လာခဲ့ၾကေလသည္။
တြမ္သည္ လုပ္ငန္းခြင္မွ ျပန္လာသူမ်ားကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနမိသည္။ သူတို႔သည္ အလုပ္၌ ပင္ပန္း သည္ထက္ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပန္းျခင္းဒဏ္ကို ခံရလြန္းသည္က ပိုကဲသျဖင့္ ႏြမ္းနယ္ဆင္းရဲေသာ အသြင္ကို ေဆာင္ေန ၾက၏။ အင္အားခ်ည့္နဲ႔ေသာ အသြင္ကိုလည္း ေဆာင္ေန၏။ သူတို႔အဖို႔ လူ႔ဘ၀၌ ဘာဆိုဘာကိုမွ် ေမွ်ာ္လင့္ ထားျခင္း ရွိဟန္မတူေပ။ လူသား ဆိုရေစကာမူ တိရစၧာန္ထက္ ပင္ နိမ့္က်ေသာ ဘ၀မ်ိဳးေပတည္း။
ညပိုင္း ေရာက္လာသည့္တိုင္ေအာင္ စားေရး ေသာက္ေရးအတြက္ ႀကိတ္သံေထာင္းသံ မ်ားမွာ မျပတ္ ေသးေပ။ ရွိလူႏွင့္ ႀကိတ္ဆံုဦးေရ မမွ်သျဖင့္ ခ်က္ဖို႔ျပဳတ္ဖို႔ထက္ ႀကိတ္ၾက ေထာင္းၾကရဆဲ ရွိေလသည္။
ထိုအခိုက္ ဆမ္ဗိုသည္ ေရာက္လာသည္။ သူသည္ ေစာေစာက နီးဂရိုးကျပားမဆီသို႔ အိတ္တလံုးကို လွမ္းေပးရင္း
"ေဟ့ ေဟ့။ မင္းတို႔ ေျပာင္းဆန္အိတ္။ ဒါထက္ မင္းနာမယ္က"
"လူစီ"
"ေအး၊ ေကာင္းၿပီ။ ခု မင္း ငါ့မိန္းမျဖစ္ၿပီ။ ဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အဲဒီေျပာင္းကို မင္းႀကိတ္။ ငါ့ဘုိ႔ ညစာ လုပ္ေပေတာ့ ၾကားလား"
"က်ဳပ္ ေတာ့္မိန္းမ မဟုတ္ဖူး"
လူစီသည္ ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေျပာလိုက္သည္။
"ေကာင္မေနာ္။ အကန္ခံ ထိခ်င္ၿပီထင္တယ္" ဆမ္ဗိုက ေျခေထာက္ကို ေျမႇာက္ၿပီး ကန္မည့္ကဲကဲ ခ်ိန္ လိုက္သည္။
"ေတာ္ သတ္ခ်င္သတ္ေပါ့။ ျမန္ျမန္ေသရရင္ ေကာင္းတာဘဲ"
"ေဟ့ ဆမ္ဗို။ မင္းဒီမွာ လာရႈပ္မေနနဲ႔။ ငါ သခင့္ကို တိုင္ေျပာလိုက္ရမလား" ႀကိတ္ဆံုတခု ႏွင့္ အလုပ္မ်ား ေနေသာ ကြင္ဗိုက ၀င္ေျပာသည္။
စင္စစ္ ကြင္ဗိုႏွင့္ ဆမ္ဗိုတို႔သည္ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ဘယ္အခါမွ် မသင့္ျမတ္ၾက ေပ။ ထုိအေျခအေန ကို လက္ဂရီး ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ လက္ဂရီးသည္ ဤသို႔ အခ်င္းခ်င္း မသင့္ျမတ္ေသာ အေျခ အေန ကိုပင္ အခြင့္ေကာင္း ယူလိုသူ ျဖစ္သည္။
ကြမ္ဗိုသည္ ေစာေစာကပင္ ဤေနရာသို႔ ေရာက္လာကာ ႀကိတ္ဆံုမွ မိန္းမမ်ားကို ေမာင္းထုတ္ၿပီး သူအပိုင္စီးကာ သူ႔ေျပာင္းဆန္ သူႀကိတ္ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေအာင္မာ။ မင့္းမိန္းမေတြ ႀကိတ္ဆံုေနရာ၀င္ လုၿပီး လုပ္တာေတာ့ ငါက မေျပာရေတာ့ ဘူးလား။ ေအး၊ မင္းလုပ္စရာ ရွိတာလုပ္။ ၀င္မရႈပ္နဲ႔"
ဦးေလးတြမ္ သည္ တေနကုန္ ခရီးျပင္းလာခဲ့ရသျဖင့္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ကြင္ဗိုသည္ ဦးေလးတြမ္ ရွိရာသို႔ ေျပာင္းဆန္တအိတ္ လွမ္းပစ္ေပးရင္း
"ေဟ့၊ အမဲေကာင္။ ဒါ မင္းဘို႔ဘဲ။ ဆီးဖမ္း။ ဒါဘဲ။ ဒီတပတ္တြက္ ဒါနဲ႔ေလာက္ေအာင္စား" ေအာ္ေျပာ လိုက္သည္။
တြမ္သည္ ေျပာင္းဆန္အိတ္ကိုရၿပီးေနာက္ ေျပာင္းဆန္ႀကိတ္ရန္အတြက္ ႀကိတ္ဆံုအအား ကို ေစာင့္ရ ျပန္သည္။ အေတာ္ႀကီးညဥ့္နက္မွပင္ ႀကတ္ဆံုအားတခုကို ရသည္။ ထုိအခါ သူသည္ ပင္ပန္းေနေသာ မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္ ၏ ေျပာင္းဆန္မ်ားကိုပါ ယူ၍ ႀကိတ္ဆံုတြင္ ႀကိတ္ေပးသည္။
ကၽြန္မ်ားသည္ ႀကိတ္ဆံု၌ ႀကိတ္ၿပီး ေျပာင္းဆန္မ်ားကို မုန္႔လုပ္၍ ဖြဲမီးစာ၌ ဖုတ္ၾကသည္။ ထုိေနာက္ ေနရာ မွာပင္ ညစာ စားၾကသည္။
ဦးေလးတြမ္ ေျပာင္းဆန္ ႀကိတ္ၿပီးေသာအခါ မိန္းမႏွစ္ေယာက္က ဦးေလးတြမ္၏ ေစတနာ ကို အသိ အမွတ္ ျပဳေသာအားျဖင့္ ဦးေလးတြမ္အတြက္ပါ မုန္႔ဖုတ္ေပးၾကသည္။
ညစာ စားၿပီးလွ်င္ ဦးေလးတြမ္သည္ မီးေရာင္၌ ထုိင္ကာ သမၼာက်မ္းစာစာအုပ္ကို ထုတ္ သည္။
"အဲဒါက ဘာလဲ"
မိန္းမတေယာက္က ေမးသည္။
"သမၼာက်မ္းစာေလ"
"ဖုရား၊ ဖုရား။ က်ဳပ္ျဖင့္ ကင္တက္ကီက ထြက္လာကထဲက သမၼာက်မ္းစာမ်ား မေတြ႕ခဲ့ရ တာၾကာေပ့ါ"
"ေအာ္၊ မင္းက ကင္တက္ကီ ကလား"
"ဟုတ္တယ္။ ဟိုမွာတုန္းကေတာ့ ဟန္က် ပန္က်ေပ့ါရွင္။ က်ဳပ္ျဖင့္ ဒီေနရာမ်ိဳး ေရာက္ရ လိမ့္မယ္လို႔ တခါ မွ မထင္ခဲ့ဘူး" အမ်ိဳးသမီးႀကီးသည္ သက္ျပင္းကို မႈတ္ထုတ္ၤရင္း ေျပာလိုကသ္ည္။
"အဲဒီစာအုပ္က ဘာလုပ္ရတာလဲေတာ့္" အျခားမိန္းမႀကီးတေယာက္က ၀င္ေမးျပန္သည္။
"သမၼာက်မ္းစာေလ"
"အလိုေလး၊ အဲဒါက ဘာလုပ္ရလို႔လဲ"
"ဘာလုပ္ရတယ္ ဟုတ္လား။ ေတာ္ တခါမွ မၾကားဘူးဘူး ကင္တက္ကီေနတုန္းက က်ဳပ္သခင္မ ဖတ္ဖတ္ေနတာ ၾကားခဲ့ရဘူးတယ္။ အမယ္ေလးေတာ္။ ဟိုတုန္းကတာ ဖုရားစာ တရားစာ ၾကားခဲ့ရတာ။ ဒီေရာက္မွ ျဖင့္ ဒါမ်ိဳး ၾကားဘူးေပ ါင္။ တေန႔ တေန႔ ဆဲသံ၊ ဆိုသံ၊ ရိုက္သံ ေတြဘဲ ၾကားေနရာတာ"
"နည္းနည္း ဖတ္ျပစမ္းပါေတာ္"
မိန္းမႀကီး တေယာက္က တြမ့္စာအုပ္ေပၚ ငံု႔ၾကည့္ရင္း အထူးအဆန္းအျဖစ္ ေျပာလုိက္သည္။
'၀န္ထုပ္၀န္ပုိးေလးလံလွစြာျဖင့္ ပင္ပန္းတႀကီးအလုပ္လုပ္ၾကရကုန္ေသာ သင္တုိ႔အားလံုး ကၽြႏ္ုပ္ထံသုိ႔ လာၾက ကုန္ေလာ့။ သင္တုိ႔အတြက္ နားေနရာကုိ ကၽြႏ္ုပ္ဖန္တီးေပးအံ့' ဦးေလးတြမ္ ဖတ္ျပသည္။
' တယ္ေကာင္း ပါလားေတာ့္။ အဲဒါဘဒူေျပာတာလဲေတာ့္' တေယာက္ကေျပာျပန္သည္။
' ဖုရားသခင္ေလ' တြမ္ကေျဖသည္။
' တူက ဘယ္ကလဲ။ ဘယ္မလဲ။ က်ဳပ္တြားခ်င္လုိက္တာေတာ္။ က်ဳပ္ျဖင့္ လူျဖစ္လာကထဲက နားရတယ္ မ႐ွိခဲ့ေပါင္။ အတားေတြဆုိတလဲ နာေနၿပီ။ က်ဳပ္က ၀ါေကာက္ေႏွးတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါ တေန႔ေန႔ ဆမ္ဗုိ႔ အဆူအပူ ကလဲ ခံရေတးတေတာ့္။ ညက်ေတာ့လဲ ညႀကီးနက္မ ထမင္းစားရ တာ။ အဲဒါေတာင္ အိပ္မလုိ႔ မ်က္စိမွိတ္ခါ ႐ွိေတး အလုပ္ဆင္းဘုိ႔ႏိႈးဘီ။ နားရတယ္ကုိ မ႐ွိပါဘူးေတာ္။ က်ဳပ္ျဖင့္ အဲဒီဖုရားတခင္ဆုိတာ ဘယ္ေနလဲ တိခ်င္လုိက္တာ။ က်ဳပ္ျဖင့္ေျပာျပခ်င္ လုိက္တာ'
' ဖုရားသခင္ဟာ ေနရာတကာမွာ ႐ွိတာဘဲ'
' အလုိေလး။ ေတာ္ေျပာတာ က်ဳပ္ျဖင့္ မယံုေပါင္။ ေဟာဒီမွာ ဖုရားတခင္ဆုိတာ မ႐ွိတာေတာ့ အမွန္ဘဲ။ ႐ွိရင္ က်ဳပ္တူ႔ဆီတြားပီး တေရးျဖစ္ေတာ့ ၀၀အိပ္ခ်င္ပါရဲ႕'
ထုိ႔ေနာက္ မိန္းမမ်ားသည္ ေနရာမွ ထြက္သြားၾကေလသည္။ တြမ္သည္ ေနရာတြင္ တေယာက္တည္း က်န္ခဲ့သည္။ မိန္းမႀကီးေျပာသြားေသာ စကားမ်ားသည္ သူ႕စိတ္အာ႐ံုတြင္ ေမႊ ေႏွာက္ေနဆဲျဖစ္သည္။
အတန္ၾကာမွပင္ တြမ္သည္ ေနရာမွ ထလာခဲ့သည္။ သူ႔အတြက္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ အခန္းတြင္းသုိ႔ ၀င္ခဲ့သည္။ အခန္းသည္ ႐ႈပ္ပြေပေရေန၏။ ပုပ္ေဟာင္နံေစာ္ေန၏။
သုိ႔ေသာ္ တေနကုန္ပင္ပန္းလာသျဖင့္ ခဏအၾကာမွာပင္ သူသည္ ေကာက္႐ုိးေပၚတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ သြားေလ သည္။
ထုိညမွာ သူ အိပ္မက္ျမင္မက္ျပန္သည္။ ထုိအိပ္မက္ကား အီဗာႏွင့္အတူေနခဲ့ရေသာ ေန႔မ်ားက အျဖစ္ အပ်က္ မ်ားတည္း။ အီဗာကုိ အိပ္မက္မွာ ေတြ႕သည္။ အီဗာဖတ္ျပေသာ တရားစာကုိ အိပ္မက္တြင္ ၾကား လာသည္။
အခန္း (၃၃) ဆက္ရန္
.
3 comments:
ဆိုးသထက္ ဆိုးလာေနၿပီေနာ္... စိတ္ဆင္းရဲဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ....
ဖတ္ရတာ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဆက္ျပီး ဖတ္ခ်င္ေနေသးတယ္..
အမရယ္... အဲလိုလူေတြ အမ်ားၾကီးရိွတယ္။
အၾကင္နာမရိွတဲ့သူေတြက ကံစြတ္ပီးၾကိဳးစား..ပိုက္ဆံရိွလာရင္ေမာက္မာ သိပ္မုန္းဖို႔ေကာင္းတဲ့လူတန္းစားေတြ..အဲလိုလူတန္းစားေတြ အခုခ်ိန္မွာအေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ေနရတယ္။
ေၾကာင္သူေတာ္ေတြေပါ့ ကြယ္ရာမွာအမ်ားကႏွာေခါင္းရံွဳတာ မသိၾကဘူး။
ဦးေလးတြမ္တို႔ကိုသနားပါတယ္။
ျမတ္ႏိုး
Post a Comment