Sunday, March 14, 2010

ဒဂုုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၄၅)

ဘိလိယက္ခုံတြင္ အရက္ေခ်ာင္းစီးၿပီ

ဤသို႕ၾကင္လည္စြာ ၿဖီးဖ်န္းညာ၀ါးစားတတ္သူႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေျခကုတ္မမိေသးသူမ်ား၊ ၄င္းျပင္ ေတာင္လဲရာ ျမက္ျပတ္ခဲ့ေသာ အလုပ္လက္မဲ့မ်ားသည္၊ က်မအိမ္ေဘးရွိ ဘိလိယက္ခုံတြင္ ၿပဳံဆုံစည္းလ်က္ရွိသည္။ ၿမိဳ႕လည္ က ဂေဇာ္ဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္၊ ဘားမ်ားႏွင့္ မျခား တေန႕လွ်င္ ဆိုဒါ ၄-၅ဒါဇင္ အထိကုန္ၿပီး၊ ရမ္အရက္ ႏွင့္ ၀ီစကီေတြ ေခာ်င္းစီးေနသည္။ ထိုေသာက္ေဖၚ ေသာက္ဘက္၊ ထိုးေဘာ္ထိုးဘက္တို႕မွာ ဆြမ္းႀကီး ေလာင္း ပြဲေတာ္ႀကီးႏွင့္  တိုးေနသလို၊ သတင္းစာတိုက္ အလုပ္တိုက္ဘက္မွာလညး္၊ နိဗၺာန္ ေစ်းႀကီးခင္းလ်က္ရွိပါသည္။

က်မသည္ စိတ္မ၀င္စားေတာ့သျဖင့္၊ ေက်ာခိုင္းထားေသာ္လည္း၊ ေန႕ခင္း ေန႕လည္အခ်ိန္ မ်ားတြင္ မျမင္ခ်င္၍မရ၊ ေဒါင့္မက်ိဳးသမွ်ေတြကို ေတြ႕ျမင္ေနရေသာေၾကာင့္ မၾကာ,မၾကာသတိ ေပးမႈ၊ ဟန္႕တား မႈေတြ ျပဳမိေလသည္။ ဤတြင္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ လူတသိုက္မွာ က်မကို အားနာေၾကာက္ရြံ႕သလို ဟန္ေဆာင္ ရာမွ တဘက္ကို ကပ္၍ တီးတိုးႏွဴးႏွပ္ခါ၊ ႀကိဳက္ရာႏွင့္ မွ်ားလ်က္ ေသြးခြဲရန္ အားထုတ္ၾကေတာ့သည္။

ဘယ္ကိစၥမဆိုစည္းကမ္းမရွိ တရားအလြန္ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္၍ ေျပာျပတားျမစ္ လိုက္လွ်င္ အဖြားႀကီး ဆူေနတယ္ဟုေျပာလ်က္၊ တရက္တေလၿငိမ္သြားၾကေသာ္လည္း၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘာမဆို တီးတိုး ေခါင္းခ်င္းရုိက္ၿပီး အဖြားႀကီး မသိေစနဲ႔ဟူေသာ ဘိုင္ေလာဥပေဒကို ေမွာင္ခိုထုတ္ျပန္ထားလိုက္သည္။ သည္ေတာ့ တိုက္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ လူသတ္ေနေစဦး က်မ နားသို႔ ေျပာၾကားမည့္သူမရွိေတာ့ၿပီ၊ အထူး သျဖင့္ ည၊ ညမွာ ပို၍ ထၾကြေသာင္းက်န္းၾကပါသည္။

ေန႔အခ်ိန္မွာ က်မကို ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္ေနၾကရေသးေသာ္လည္း ေန၀င္ဆည္းဆာ အခ်ိန္ကစၿပီး မနက္ ၉-နာရီအထိ လြတ္လပ္ေရး အျပည့္အ၀ ရရွိၾကပါသည္။ က်မသည္ ညေန ၆-နာရီအခ်ိန္မွာ အိမ္ေပၚတက္ၿပီး၊ စိပ္ပုတီး တကုန္းႏွင့္ အခန္းထဲမွာ စင္းၾကန္ေလွ်ာက္လ်က္ နိစၥပါတ္၀တ္မပ်က္ ဂုဏ္ေတာ္ တေထာင္ ျပည့္ေအာင္ ပုတီးစိပ္ေလ့ ရွိပါသည္။ ၁၀-နာရီေလာက္မွာ ပုတီးပါတ္ေစ့ သြားေသာ္လည္း၊  အခန္းထဲမွာ ျပန္မထြက္ ေတာ့ဘဲ ေအာက္ထပ္ကိုလဲ မဆင္းေတာ့သျဖင့္ မိုးမလင္းမျခင္း လြတ္လပ္ေရးပြဲေတာ္ အခ်ိန္ ေကာင္းႀကီး ျဖစ္ေနၾကပါသည္။

ယင္းသို႔လွ်င္၊ ထင္တိုင္း ႀကဲေနလို သူတို႔မွာ က်မရွိေနတာကို သေဘာမက်ခ်င္ေတာ့ေပ၊ က်မသည္ သူတို႔ တေတြအဘို႔ အကာအဆီးနံရံႀကီး တခုသဘြယ္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ သည္နံရံ အတားအဆီး သဘြယ္ ျဖစ္ေန ေလၿပီ။ သည္နံရံ အတားအဆီးႀကီးကို နည္းပရိယာယ္ အသြယ္သြယ္တို႔ျဖင့္ ၿဖဳိခြင္ ပစ္ရန္ စတင္ႀကံစည္ ေနၾကသည္။ မိန္းမၾသဇာနာခံရမည္လားဟု ေလွာင္ေျပာင္ယံုမက အႀကံဥာဏ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးေနၾကသည္။ 

တေရွာင္ေရွာင္ မတ္တပ္နာႏွင့္ မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနတာလဲၾကာလွၿပီ။ ေသခဲလိုက္ထာဆိုေသာ မနသီကာ ေယာေတြ ၀င္ေနၾကသည္တုိင္ေအာင္ က်မက ဘာမွ မရိပ္မိခဲ့ ဘဲ၊ အသြားမပ်က္၊ အလွဴမပ်က္၊ ပုတီးစိပ္ မပ်က္ ရည္မွန္းထားေသာ ေန႔ရက္၌ မုံရြာဖိုး၀င္းေတာင္ ဘက္သို႔ ခရီးထြက္ခါ ရွင္အပါး၁၀၀ပင္ ျပဳလိုက္ပါ ေသးသည္။

ဤရွင္သာမေဏ အပါး(၁၀၀)ႏွင့္ ပဥၥင္းအပါး ၂၀-ကို ဖိုး၀င္းေတာင္တြင္ ဘုရားဖူးသြားရင္း ကုသိုလ္ ကိစၥေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကိဳတင္ခ်ိန္းဆိုထားၿပီး၊ ကုန္က်ရန္ စရိတ္အလွဴေငြမ်ား တြက္ခ်က္ေပးပို႔ၿပီး သား ျဖစ္ပါသည္။ ရင္၌ျဖစ္ေသာသား မရွိသျဖင့္၊ သူတပါးသား (၁၀၀)တိတိကို ရွင္သာေဏျပဳလို ေသာ ေစတနာ အရ၊ အလွဴေငြကိုပင္ ေငြစႏွင့္မေပးဘဲ၊ စိန္လက္ေကာက္ႏွစ္ရံကို စိန္ကကုန္သည္ တဦးအား အခ်ိန္မွီ ေရာင္းခ်ခိုင္း လ်က္ ေရစက္ခ်ၿပီးမွ ဖိုး၀င္းေတာင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံသို႔ ေပးပို႔ လွဴဒါန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစိုးရလက္ထက္၌ ခရီးသြားလာေရးမွာ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းလွသျဖင့္ က်မတို႔သည္ ယခင္ႏွစ္ က စီမံကိန္းဆြဲထားၾကသည့္အတုိင္း ေရႊမန္းလြင္ မီးရထားတြဲရွည္ႀကီး ၂-တြဲငွါးလ်က္ သြားေလရာ လိုက္ပါၿမဲျဖစ္သူ မိတ္ေဆြမ်ား၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားႏွင့္ ယု၀တီအဖြဲ႕၊ ကေလာင္ရွင္ အဖြဲ႕တို႔ပါ လူေပါင္းေလးငါးဆယ္ ခရီးထြက္ခဲ့ၾက ျပန္ပါသည္။ လူေတြကမ်ားသျဖင့္ တခ်ီ၊ တခ်ီခရီးသြားရ ေသာအခါ ေရာက္ေလရာ၌ စားေရး၊ ေနေရး၊ သြားလာလည္ပတ္ေရးပါမက်န္ ပါလာေသာ လူတာ၀န္က မေသးလွပါ၊ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၊ စိန္မဟာသဘင္တုိ႔၏ ဇာတ္အဖြဲ႕ႏွင့္ နင္လား၊ ငါလား အိမ္ရာလိပ္ေတြႏွင့္ လက္ဆြဲ ေသတၱာေတြကပင္ ေလာရီတစီး၀င္ရန္ အင္မတန္သိပ္၍ တင္ရသည္ အထိမ်ား ပါဘိ၏။

တေနရာမွတေနရာ မီးရထားခ်င္း၊ ကားခ်င္း၊ ကူးတို႔ေလွခ်င္း အလႊဲမွာ ကိုယ့္လူေတြေစ့ငွေအာင္ပါ၊ မပါ ပစၥည္း ေတြစုံ မစုံကို ၀ဇီကိုင္၊ ဘုတ္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ေယာက်္ား သပ္သပ္ မိန္းမသပ္သပ္ကြပ္ကဲ အုပ္ခ်ဳပ္ ေစရသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မုံရြာရထား သို႔ ဤလူသိုက္ႀကီးႏွင့္ ေျပာင္းစီးၾကရသည္။ တသိုက္လံုး အတြက္ မီးရထားတြဲမ်ားလည္း ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားေစရပါသည္။

သို႔ႏွင့္ မုံရြာၿမိဳ႕ ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ဤပစၥည္း ဤလူသိုက္ႀကီးႏွင့္ ဘူတာရုံမွ ကူးတို႔ဆိပ္သို႔ သြားရ၊ ထုိမွတဖန္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ တဘက္သို႔ ေလွ-ေဖါင္ကူးတို႔ျဖင္ ကူးၿပီး ဟိုဘက္ကမ္းမွ တဆင့္ ဘဘ္(စ)ကားမ်ား၊ ဂ်စ္ကား မ်ား ရသမွ် စုေပါင္းငွါးၿပီး ဖိုး၀င္းေတာင္အထိ သြားရသည္မွာ ကရိထက အလြန္မ်ားလွပါသည္။ သို႔ရာတြင္ သည္ေနရာကို သြား၍ သည္ဘုရားေတြဖူးၿပီး သည္အရွင္အပါး (၁၀၀)ျပဳ ကုသိုလ္ကို ဆည္းပူး လိုေသာေဇာေၾကာင့္ ေမာရမွန္းမသိခဲ့ပါ၊ ေစတနာအရ ခက္ခက္ခဲခဲ သြားလာခဲ့ရသမွ်ေတြမွာ ဘယ္အခါမဆို အႏၱရာယ္ကင္းခဲ့ၿမဲ၊ ေခ်ာေမာခဲ့ရၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။

အမတ္ေလာင္းေရာဂါထၾကၿပီ

ဖိုး၀င္းေတာင္ရွင္ျပဳပြဲမွာဘဲ ဓာတ္မီးစက္တလံုး ကိုဖိုး၀င္းေတာင္ရွိ ဘုရားမ်ား ပူေဇာ္ရန္ လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီး မုံရြာၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ကူးလာၾကပါသည္။ မုံရြာၿမိဳ႕ ဦးထြန္းလွ၊ ေဒၚခင္ပုတို႔က ပါသမွ်လူေပါင္း ၄၀ခန္႔အား သူတို႔တိုက္ေပၚမွာတင္လ်က္ ျပဳစုဧည့္ခံသျဖင့္ ဦးထြန္းလွတုိ႔တုိက္မွာ ဗဟိုရ္ျပဳၿပီး မုိးညႇင္းသံဗုေဒၶ ဘုရား၊ ေက်ာက္ကာေရႊဂူနီဘုရား၊ ထန္းတလုပ္ေခ်ာင္းႏွင့္ အေတာ္ကရိကထခံ၍ သြားရေသာ တြင္းေတာင္ႏွင့္ တြင္းရြာ သို႔ သြားကာ သယံဇာတထူးျခားလွေသာ ကမၻာ့သဘာ၀ ရႈခင္းမ်ားကို ဗဟုသုတျပဳၾကပါသည္။

ယင္းမွတဖန္ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကၿပီး အေရွ႕ပိုင္း နယူးစီဘီလိုင္းရပ္ကြက္ရွိ မိတ္ေဆြတဦး၏ အိမ္ႀကီးတအိမ္မွာ ပါသမွ် ပရိသတ္တို႔ အျပည့္အၾကပ္တည္းခိုးၾကရသည္၊ ထုိအိမ္မွာ စတည္းခ် ဗဟိုရ္ျပဳၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္ အနီးအပါး ေန႔ခ်င္း ျပန္သြားႏိုင္ေသာ အရပ္ရွိ ဘုရားမ်ားကိုပါ ရန္ကုန္မွပါလာၾကတဲ့ တႀကိမ္ တခါမွ မေရာက္ဘူး သူတို႔အား၎၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ၾကသူ မ်ားပင္ျဖစ္လင့္ကစား အခြင့္အလွည့္ မသင့္၍ တႀကိမ္တခါမွ မေရာက္ဘူးသူမ်ားကိုပါ ေခၚလ်က္ ေက်ာက္ဆည္နယ္ အတြင္း ဘက္ရွိ ဓာတ္ေတာ္ေတာင္ဘုရားသို႔အထိ ခဲရာခဲဆစ္ သြားေရာက္ဖူးၾက ပါသည္။ 

ေသာင္းက်န္း အႏၱရာယ္ေၾကာင့္ အသြား အလာ မလြယ္ကူခဲ့ေသာ မႏၱေလးၿမိဳ႕အနီးအပါးရွိ ေရႊစာရံဘုရား၊ မယ္ဥေတာင္ စသည္မ်ား၊ စစ္ကိုင္း ေကာင္းမႈေတာ္ဘုရားမွအစ ေရႊၾကက္ယက္ ဘုရား၊ ေတာင္ၿမိဳ႕ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ပုထိုးေတာ္ႀကီး ဘုရားမ်ားကိုလည္း ထီးေတာ္အသစ္ တင္ထားသည္မ်ားကို သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ၾက ေစပါသည္။

၀ါတြင္းအခါျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္စဥ္အခါ ယိုးဒယားေစ်း ရဲ႒ာနာရပ္ကြက္ရွိ ၀က္မစြတ္ၿမိဳ႕စားမင္းႀကီးႏွင့္ သမီးခင္ခင္လတ္ႀကီးတုိ႔ ေကာင္းမဓမၼာရုံသို႔ ၿမိဳ႕ေပၚရွိဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ ႀကီးမ်ားအား ပင့္လ်က္ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ႏွင့္တြက္ ၀ါဆိုသကၤန္းေတာ္မ်ား ကပ္လွဴပူေဇာ္ ခဲ့ပါသည္။ ေနာံဆံုး လွည့္လည္ပို႔ရန္ ေနရာမက်န္ေတာ့မွ ဤလူစုလူေ၀းအတိုင္း မႏၱေလးမွ ရန္ကုန္ သို႔ မီးရထားႏွင့္ တသိုက္ႀကီး ျပန္ခဲ့ၾကသည္။

က်မသည္ ဤအခ်ိန္ထိလည္း အိမ္တြင္း၌ တေငြ႕ေငြ႕ ဖြဲမီးကဲ့သို႔ အုပ္၍ ေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ ကိစၥ အရပ္ရပ္မ်ားကို၎၊ မေကာင္းသူမေကာင္းသားတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ က်မအေပၚတြင္ ေသြးေအး ေအးႏွင့္ ႀကိဳးစားႀကံစည္ေနမႈေတြ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အလ်ဥ္းပင္ မသိမၾကားေသးေသာအခါ ျဖစ္ပါသည္။

မိုးကုန္၍ ေဆာင္းဦးေပါက္အခ်ိန္သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္၊ ေရြးေကာက္ပြဲအခ်ိန္ ကန္႔သတ္ၿပီး၍ နယ္အသီးသီး၌ ဆုိင္ရာႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္။ သန္႔ရွင္းမွ ေရြးေကာက္ ပြဲ၀င္ဘို႔ လူမ်ား ေရြးခ်ယ္ရာထားေသာ ကိစၥအတြက္ အလုအယက္အေရြးခံလိုသူေတြအား တၿမိဳ႕၊ တၿမိဳ႕မွာ ဆံုးျဖတ္မႈ မေပးသာေအာင္ အခက္ခဲ ေတြ႕ေနရေသာ အခ်ိန္ေရာက္လာသည္။ ခါေတာ္မွီ အမတ္အေရြးခံလိုသူ အခ်ိဳ႕မွာလည္း နီးစပ္ရာ လက္သင့္ရာ ေအာင္သြယ္ေပးမည့္သူ ရွာၾကသည္။

ဤအခါမ်ိဳးမွာ ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာအုပလတိုက္မွာ၎၊ က်မေနေသာ အိမ္ႀကီး ေအာက္ထပ္တြင္ ၎၊ ဧည့္ပရိသတ္အေပါင္း စည္းကားလြန္းလွသည္။ ပထစအဖြဲ႕မွာ သူ႔ကို ေရြးေစခ်င္ပါသည္၊ ငါ့ကို ေရြးေစ ခ်င္ပါသည္စေသာ ခါေတာ္မွီပုဂၢိဳလ္ေတြ မ်ားလြန္းလွသျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ သတ္မွတ္ေပးရမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဦးေဏွာက္ေျခာက္ေနရေသာအခါမ်ိဳး၌ ၾသဇာအာဏာရွိသည္အထင္ခံရေသာ သူတို႔ အိမ္တြင္ ထြက္၀င္ မစဲ တသဲသဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

ကိုယ္က်ိဳးၾကည့္ စီးပြားေရးသမားႀကီးမ်ားကလည္း မိမိတို႔ အခြင့္အေရးကိုေမွ်ာ္ကိုးကာ နီးစပ္ရာ လက္တို႔၍ သူတို႔လူကိုေရြးစင္ခ်င္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို ကုိယ္လိုရာ လူအား အေပါင္း အသင္းျပဳျခင္း၊ ေထာက္ခံျခင္းစသည္မ်ားမွာ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္လို၍မဟုတ္၊ တုိင္းျပည္ေကာင္းဘုိ႔ ဆိုေသာ အေျပာမ်ိဳးကလည္း ေခတ္မမွီ ေတာ့ေသာ ညာနည္းျဖစ္ရာ ျပတ္ျပတ္ေရးသားရမည္ဆို လွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးရွိေအာင္ ဖိအားေပး ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္က်ိဳးမလိုဘဲ အဆဲခံေငြကုန္ခံ၍ အားေပးသူမွာ အရူးေသာ္၎၊ အေျမႇာက္ အပင့္ ကို နားမလည္သူေသာ္၎ ျဖစ္ၾကရပါမည္။

စေလသူမဇာတ္လမ္းစၿပီ
.

1 comment:

Nyein said...

အမေရ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဓာတ္ပံုေတြေကာ မပါဘူးလားဟင္။ အဆင္ေျပရင္ တခ်ိဳ႕ ဓာတ္ပံုေလးေတြပါ စကင္ဖတ္ပီး တင္ေပးပါလား ...ဟိဟိ အားလဲနာတယ္ ခင္လဲခင္တယ္။ အားမွပါ။ ဒဂုန္ခင္ခင္ေလးကို အသက္ၾကီးတဲ့ပံုမျမင္ဖူးေသးလို႕ :)