Sunday, March 7, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ အပိုင္း (၃၉)

အျပစ္ေတြကိုယ္စီက်ဴးလြန္ထားလို႔

က်မ ေနာက္ကြယ္၌ ဤသို႔ တိတ္တဆိပ္ ႀကိတ္၀ိုင္းလုပ္ေနၾကသည္ကို လံုး၀မသိခဲ့ဘဲ အခ်ိန္အခါ အားျဖင့္ (၈)ႏွစ္ ရွိမွ သိရသူ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူ႔အေပၚမွ မဟုတ္မဟပ္ လုပ္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယံုမွား သံသယ မရွိခဲ့သည္တေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးကိစၥေတြ ဦးေဏွာက္ထဲ မသြင္းလိုဘဲ ေခါင္းရွင္းရွင္းေန လုိသည္ တေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးအရ လူေရာစိတ္ပါ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနမွ သာ ျဖစ္သည္ တေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၅-ႏွစ္ေက်ာ္ကစၿပီး အလုပ္တိုက္ကို မ်က္ႏွာလႊဲ ထားလိုက္ပါေတာ့သည္။

ကိုယ္ဘိရင္ဘိမၾကည့္ႏိုင္သျဖင့္ အယိုအဖိတ္ အလစ္အဟင္းေတြ မ်ားစြာရွိေၾကာင္း သိရေသာ္ လည္း စိတ္ပင္ပန္းခံ၍ မၾကည့္လိုေတာ့ပါ။ ေလာဘစိတ္ေဆာင္လ်က္၊ မယိုမဖိတ္ေအာင္ စိတ္ပင္ပန္းခံၿပီး ၾကည့္ၾကပ္၍ ပစၥည္းဥစၥာ အပိုရလာသည့္တိုင္ ဤပစၥည္းမ်ား က်မေသရာ ယူသြား ႏိုင္မည္မဟုတ္ဟု စိတ္ပုိင္း ျဖတ္ခါ မ်က္ႏွာလႊဲၿမဲ လႊဲထားခဲ့ပါသည္။ ယင္းသို႔ မ်က္ႏွာလႊဲထားေလ လုပ္ခ်င္ရာေတြ ႀကိတ္လုပ္ ၾကေလ၊ ေနာက္ဆံုး လုပ္ငန္းႀကီးတခုလံုး၏ အျမတ္ေတာ္ခြန္မ်ားကိုပင္ ႏွစ္စဥ္ မွန္မွန္မေပးခဲ့ဘဲ၊ ၉-သိန္းခန္႔ ရွိေအာင္ ၅-ႏွစ္၊ ၆-ႏွစ္ စုေပါင္းအခ်ိန္ဆြဲၿပီး တလြဲတေနရာမွ အျမတ္ေတာ္ေငြမ်ားကို အတားအဆီးမရွိ သံုးျဖဳန္းပစ္လ်က္ ေနၾကပါသည္။

ကာမေၾကး၊ ရာဂေၾကး ေတြကလည္း ေနရာရပ္ကြက္ အသီးသီး၌ အိမ္အသီးသီးႏွင့္ မိႈလိုေပါက္လ်က္ ေသာက္ေဖၚ စားဘက္အေျမွာက္အပင့္ သမားကပ္ပါးမ်ားႏွင့္တကြ ကာမပြဲစား အေျမွာင္ဖက္စပ္သမားကိုပါ သူေ႒းေပါက္စကေလးမ်ား ျဖစ္လာသည္အထိ ေထာက္ပံ့ ၾကည့္ရႈေနရသည္တိုင္ေအာင္ သတင္း ေမွာင္ ခ်ထားသျဖင့္ က်မကနားမွေလသံမၾကား၊ ဘယ္သူေတြ ေ၀စား မွ်စားလုပ္၍ ခုိးထုတ္ ေနၾကသည္ကိုလည္း မသိရွိရသူ ျဖစ္ေနပါသည္။

က်မ သိရသည္မွာ မ်က္ႏွာလႊဲထားေသာ ၅-ႏွစ္မွ် အခ်ိန္ကာလအတြင္း သတင္းအေရး အသား လြဲမွားမႈ (လြဲမွားမႈဆုိသည္မွာ တုိင္းျပည္အက်ိဳးရွိမည့္ သတင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ၊ သူတဦး၏ အရွက္ တကြဲ ဂုဏ္သေရ ထိခုိက္ေသာ သတင္းမ်ိဳးကို ဆိုပါသည္။) ၎သတင္းမ်ိဳးမ်ားေၾကာင့္ သိန္းေက်ာ္ တန္ အသေရ ပ်က္မႈႀကီးမ်ားႏွင့္ တမႈၿပီး တမႈရင္ဆိုင္ရၿပီး ၃-၄ႏွစ္ ရုံးတက္ရသည္။ ထုိအမႈမ်ား အတြက္ အလုပ္တိုက္မွ အာမခံေငြ မထြက္ႏိုင္ေသာအခါ က်မအမည္ႏွင့္ ၀ယ္ယူထားေသာ အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမပစၥည္းမ်ားကို အစားထိုး၍ အာမခံ တင္ေပးထားရသည္။

၄-၅ႏွစ္အတြင္း ရုိထရီပါတ္လည္ပံုႏွိပ္စက္ႀကီး မိုႏိုတိုက္စာလံုးစက္မ်ား၊ ခဲစာလံုးထုတ္လုပ္ေသာ စက္မ်ားႏွင့္ ခဲစာလံုးသြင္းလုပ္ေသာ စက္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားမွ မွာယူ၀ယ္ျခမ္း တင္သြင္းရသည့္ အတြက္ စုစုတန္ဘိုး (၈)သိန္းေက်ာ္ ကုန္က်ခံရေၾကာင္းမ်ား သိရသျဖင့္ တိုးပြားလာေသာပစၥည္း အေကာင္အထည္ေတြ ျမင္ရေသာ အခါ သတင္းစာလုပ္ငန္းဘက္မွ မည္မွ် အယိုအဖိတ္ရွိေနေသာ္ လည္း တိုးတက္မႈ အရွိသား ဘဲဟု ယူဆကာ ေအးေအးေနၿမဲ ေနခဲ့ပါသည္။

အဆိုပါ ႏွစ္ကာလ အပိုင္းအျခားအတြင္းမွာ က်မကလည္း အလွဴေရစက္လက္ႏွင့္မကြာ လွဴဒါန္း လ်က္ ရွိပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႏွင့္တကြ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္မွ ပ်က္စီးေနေသာ ဘုရား ေစတီပုထိုး၊ တန္ေဆာင္း၊ ေစာင္းတန္း၊ ျပႆဒ္ ဇရပ္ေက်ာင္းကန္မ်ား၊ အရပ္ရပ္မွ ေစတီပုထုိးတို႔၏ ထီးေတာ္မ်ား ႏွင့္တကြ၊ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္မီး လိုအပ္သမွ် ႒ာနမ်ားကို၎၊ ရဟန္းခံ ရွင္အပါး ၁၀၀-ျပဳ ေသာ အလွဴမ်ားအထိ၊ က်မ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလို သြားေရာက္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ ဤ အလွဴမ်ားမွာ သတင္းစာတုိက္မွ အျမတ္ အစြန္းကို ဖဲ့ယူ လွဴဒါန္းျခင္း မဟုတ္ဘဲ။ က်မလက္ထဲ၌  တန္ဘိုးအဆင့္ဆင့္ တိုးပြားလာခ့ေသာ စိန္ထည္ပစၥည္းမ်ားအား ေစ်းအလြန္ေကာင္းေသာ အခ်ိန္က ခ်၍ ခ်၍ ေရာင္းၿပီး၊ တန္ေဆာင္းႀကီး ထီးေတာ္ႀကီး၊ ဓမၼာရုံႀကီးမ်ားႏွင့္ ဘုရားေစတီ မ်ားကို ေစတနာသံုးသတန္ ျပ႒ာန္းလ်က္ ေရစက္သြန္းခ် လွဴဒါန္း ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အသက္အရြယ္ႀကီးၾကၿပီျဖစ္၍ ေထြေထြထူးထူးေတြလည္း ဘာမွ်မေတြး၊ မည္သူတဦး တေယာက္ကမွလည္း လက္တို႔ သတိေပးမည့္သူ မရွိ၊ က်မအရိပ္ကို လာေရာက္ ခုိလႈံေနၾကေသာ ေဆြမ်ိဳးေသြးသားမ်ား၊ မိတ္ေဆြ မ်ား၊ တပည့္သားေျမးမ်ားမွ အစျပဳၿပီး အျပင္မွ အေပါင္းအသင္း အ၀င္အထြက္ျပဳေနၾကသူ လူတန္းစား အသီးသီးတို႔သည္ လူတရာလွ်င္ တရာလံုးက တဘက္သပ္ မွန္ပါ့ဘုရား လုပ္ေနၾကသည္။ ႏႈတ္ပိတ္ခေတြ အေတာင့္အတင္း ရၾကသည္။ သည့္ေတာ့ ဘယ္သူ ေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ သေဘာထားၾကသည္။

အျပစ္ေတြ ကိုယ္စီ၊ ကုိယ္စီ က်ဴးလြန္ထားၾကသူ မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္း တဦးအျပစ္ကိုတဦးက မဖြင့္၀ံ့ ၾကဟု ေနာက္မွ သိရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ လည္း ဘာကိစၥမွ အဖြားႀကီးနာ မေရာက္ေစႏွင့္ မေပါက္ၾကားေစႏွင့္ အဖြားႀကီးေသသြားလိမ့္မည္ ဟု ၀ါဒျဖန္႔ေခ်ာက္လွန္႔ထားျခင္းခံရ၍ ဘာမွလာ မေျပာ၀ံ့ၾကပါ။ အဖြားႀကီးဆိုသည္မွာ က်မကို ကြယ္ရာ၌ သူတို႔ေခၚၾကေသာ အမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအဖြားႀကီးဆိုေသာ အမည္ကို အႀကီးအကဲ ေခါင္းျဖဴေနေသာ ေျခာက္ဆယ္ရြယ္ ကာလသာစိတ္ေပါက္ေနသူက အစျပဳၿပီး တိုက္သား အားလံုး က ေခၚၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဗမာ့ေခတ္မွ စက္ပစၥည္းမ်ား စတုဒီသာ

ဂ်ပန္၀င္ ဂ်ပန္ေျပး ေခတ္တေလွ်ာက္မွ အဂၤလိပ္စစ္အစုိးရႏွင့္ ဖဆပလေခတ္အထိ၀ယ္ လိုက္ရ သည့္ ပံုႏွိပ္စက္မ်ားမွာ အႀကီး၊ အလတ္၊ အေသး၊ အရြယ္မ်ိဳးစုံေနသည္။ အခ်ိဳ႕စက္မ်ားမွာ လာေရာင္းသူရွိ၍ ၀ယ္ထား ရေသာ္လည္း တပ္ဆင္ထားရန္ ေနရာမရွိေသာေၾကာင့္ ေျမေပၚတြင္ ပံုထားရသည္။ ၀ယ္စဥ္ အခါက ေငြစ၊ ေရႊစႏွင့္ လဲလွယ္ ၀ယ္ယူလိုက္ရေစကာမူ ေျမေပၚမွာ ၾကာရွည္ပံုထားေသာအခါ သံေခ်း တက္ၿပီး ေျမႀကီးၾသဇာ ျဖစ္ရေတာ့မည္။ ဤအခါတြင္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါသို႔ ငွါးထားမည္ဆိုၿပီး၊ အိမ္ထည္းမွ ထုတ္ယူ သြားေစသည္။ အျခားပံုႏွိပ္တိုက္ အသံုး၀င္မည့္ ပစၥည္းမ်ားမွ စကၠဴေခါက္၊ စကၠဴေဖါက္၊ စာအုပ္ခ်ဳပ္စက္ စသည္မ်ားကိုလည္း ေရာင္းသလိုလို၊ ငွါး သလိုလို၊ အလကားေပးသလိုလိုႏွင့္ ျပတ္ျပတ္ သားသား မရွိဘဲ အျပင္သို႔ ျဖန္႔လိုက္သည္။

သံထည္ ပစၥည္းေတြက မ်ားလြန္း၍ ဆံစင္ရာ က်ည္ေပြ႕မလိုက္ႏိုင္သလို က်မက အလံုးစုံလိုက္၍ မသိႏိုင္ ေသာ္လည္း ထုိပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အစပ်ိဳးၿပီး ပံုႏွိပ္တုိက္ရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လာၾကေသာ အလိုေတာ္ရိ ကာမပြဲစားမ်ားလည္း ရွိေလေသးသည္။ ယခင္က ဗံုးအေျမာက္တို႔ၾကား၌ စီးပြားဘက္ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ဘူးသည့္ ရုံးေပၚအထိ တက္ခဲ့ရေသာ ဘိုးစိန္ႀကီးႏွင့္ စိန္ကတုန္းတို႔လည္း မည္သည့္နည္းမ်ိဳးႏွင့္ မည္သူ၏ လက္တြင္းသို႔ သက္ဆင္းက်သြားေလၿပီဟု ယေန႔အထိ ျပတ္ျပတ္ သားသား မသိခဲ့ေတာ့ပါ။ စက္သစ္ လာတိုင္း စက္ေဟာင္းမ်ားက ေနရာဖယ္ေပးရသည္ဟုသာ ထင္ ၏။

မရိုးသား ေသာနည္းျဖင့္ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုယ္ကဲ့ ၀ွက္ေဖ်ာက္ဖ်က္ျခင္းသည္ ေကာက္က်စ္ ယုတ္ညံ့လြန္းေသာ အလုပ္မ်ိဳး ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမွ်  လုပ္ရုိးလုပ္စဥ္ မရွိေသာ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သည္နည္းႏွင့္ စားသာေန သူတို႔မွာ နာနာေျမႇာက္ေပါင္းၿပီး သိုက္ေကာင္းေကာင္း တူးႏိုင္ ၾကေလသည္။ က်မလက္က ေငြအျဖစ္ႏွင့္ ထြက္သြားၿပီး စက္ပစၥည္းသံထည္အျဖစ္ လဲလွယ္ ထားရ ေသာ္လည္း ပိုလွ်ံေနသည္ဆို၍ ျပန္ေရာင္းလိုက္ေသာ ၀င္ေငြက က်မ လက္ထဲ ျပန္မလာေတာ့ဘဲအလုပ္တိုက္ထဲ ပါသြားသည္ဟု အဆိုရွိၾကသည္။ ထုတ္ပစ္လိုက္ေသာ စက္ အမ်ားအျပားမွ မွတ္မွတ္ရရ စက္တလံုးဘိုးေတာ့ ျပန္ရဘူးသည္။ သို႔ရာတြင္ မ်က္ေစ့ေရွ႕တြင္ လာသယ္ယူသည္ကို ျမင္ရေသာေၾကာင့္ မေပးဘဲမေနသာ၍ ေပးရျခင္းျဖစ္ရာ ေနာင္ေသာအခါတို႔၌ က်မ ခရီးေ၀းသြားေနေသာ ေန႔ရက္မ်ားတြင္မွ သယ္ယူ ျဖန္႔ျဖဴးေရးအခ်ိန္ကို ကန္႔သတ္ ထားတတ္ ၾကပါသည္။ မန္ေနဂ်ာႏွင့္တကြ ႀကိးၾကပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အလုပ္႒ာနဆိုင္ရာ လူမ်ားသည္ က်မအား ဘာတခုမွ် သတင္းမေပးၾကေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေသြးေဆင္ထားၾကျခင္း ခံၾကရသည္။

အေကာင္းဆံုးေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ အဖြားႀကီးမွာ ေနထုိင္မေကာင္းသူျဖစ္၍ ေခါင္းေအးေအး ေနပါေစ၊ အလုပ္တိုက္က အေထြေထြကိစၥေတြ အဆင္မေျပေသာ ကိစၥေတြကို ဘာမွ သြားမေျပာ ၾကပါႏွင့္ ဟူေသာ အတားအဆီး ဂါထာမႏၱယားႀကီးေၾကာင့္ ရိုးရုိးသားသား လုပ္ကိုင္စားၾကေသာ အလုပ္သမ်ားအား က်မႏွင့္ ကင္းကြာေအာင္ ခြါထုတ္ထားလိုက္သည္။ ဤတြင္ စားဖါးမ်ား၏ အခြင့္ အေရးမွာ ေျဖာင့္ျဖဴး သည္ထက္ ေျဖာင့္ျဖဴးလာသည္။

ပံုႏွိပ္စက္ သစ္ႀကီးမ်ား ေရာက္လာေသာအခါ လက္ရွက္ စက္တပတ္ရစ္မ်ား ရွင္းထုတ္ပစ္လိုက္သမွ် အေခ်ာင္ပြၾက၊ စာပံုႏွိပ္တိုက္ရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကရၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ခဲစာလံုး လုပ္ေသာ စက္ႀကီးမ်ား ေရာက္လာရာတြင္ ခဲစာလံုးမ်ားကိုပါ ေရာင္းသလိုလို၊ အေၾကြးေပးသလိုလို၊ အေလး ေပါင္ခ်ိန္ ရာႏွင့္ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ဆုေတာ္လာဘ္ေတာ္ ခ်လိုက္ေသးသည္။ သာစည္၊ မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္ စသည္တို႔မွာ ဗမာ့ေခတ္မွ ေမွာင္ခိုေမြးထုတ္ေပးထားေသာ ပံုႏွိပ္တိုက္ပြားမ်ား ရွိၾကျခင္းကို လည္း က်မကို ေျပာမည့္ သူမရွိ၍ အလ်ဥ္းမသိခဲ့ရပါ၊ ရသူမ်ားမွာ ေစတနာ ျဖဴစင္လိုေတာ့မဟုတ္ပါ၊ သည္းေခ်ႀကိဳက္ ဓာတ္စာ လက္ေဆာင္ထုိးတတ္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

အလ်ဥ္းသင့္၍ အေထာက္အထားတခု ေရးသားရဦးမည္ဆိုလွ်င္ ယခင္ ဂ်ပန္ေခတ္ေနာက္ပိုင္းမွာ အိမ္တြင္ လာေရာက္ ေနထိုင္သူ ရဟန္းရွင္ လူအမ်ားအျပားအနက္မွ အႏုပညာသည္ ပန္းခ်ီဆရာ မ်ား၊ ဂီတအႏုပညာအတီးဆရာမ်ားအျပင္ သီခ်င္းေရးဆရာ နာမည္ေက်ာ္ ေရႊတိုင္ညြန္႔ (ကြယ္လြန္သူ)လည္း တဦး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊတိုင္ညြန္႔မွာ ေခ်ာင္းဆိုး ေသြးပါေရာဂါ သဲလာခ်ိန္၌ အိမ္တြင္ ေခၚယူျပဳစုေဆး၀ါးစားေစပါသည္။ သူ၏ဇနီးလည္း ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရန္ အတူ လာေရာက္ ေနထုိင္သည္။ တေန႔မွာ ၾကည့္ျမင္တိုင္ တဘက္ကမ္းမွတဆင့္ သြားရေသာ ေအးရြာတြင္ ပံုႏွိပ္စက္တလံုး ေတြ႕ျမင္ခဲ့သည္။ ဥစၥာရွင္ ကလည္း ေရာင္းမည္ ေျပာသည္ဟု ေရႊတိုင္ညြန္႔က သတင္းေပးေသာေၾကာင့္ ထုိအခါက ပံုႏွိပ္စက္ရမည္ဆိုလွ်င္ ေန႔ခ်င္၊ ညခ်င္း လက္မေႏွးေအာင္ ၀ယ္ခ်င္လွသည္။ ေငြကလည္း အျခားပစၥည္းမ်ား ၀ယ္လိုက္ သျဖင့္ အလြယ္ မရွိေသး၍ က်မက ထုတ္မေပးႏိုင္ ျဖစ္ေနသည္။

သို႔ရာတြင္ ညေနပိုင္းမွာ က်မလက္တြင္ ရွိေနေသာ စိန္လက္ပတ္ႀကိဳးတခုႏွင့္ စိန္ပန္းခုိင္ငယ္တခု ကို စိန္ပြဲစား တဦးက တေသာင္းငါးေထာင္ႏွင့္ အတင္းလာ၀ယ္၍ ေရာင္းလိုက္ရသည္။ သူကတဆင့္ ေရာင္းေသာအခါ ေသာင္းရွစ္ေထာင္ ရသည္။ သည္ပစၥည္းမ်ားကိုဘဲ ပဌမ သူ က်မထံ လာေရာင္း ခ်စဥ္က တေထာင့္ငါးရာႏွင့္ အတင္းယူလိုက္ပါဆိုၿပီး ထုိးအပ္သြားေသာ စိန္ထည္ပစၥည္း အညံ့စား မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ၁၅-ရက္ အတြင္း တေထာင့္ငါးရာက တေသာင္းငါေထာင္ ျဖစ္လာေသာေငြမွာ က်မ ထြက္မရွာရဘဲ အလုိလို ၀င္လာသည္။ ဤဆယ္ဆတပိုး တက္လာေသာ ေငြေသာင္း ငါးေထာင္မွာ ေအးရြာက ပံုႏွိပ္စက္ ၀ယ္ရန္အတြက္ ထုတ္ေပးလုိက္ၿပီး မုိးထည္းေလထည္း၌ စက္ႀကီးကိုသမၺာန္ႏွင့္ သယ္လာသည္။ ယေန႔ထုိစက္မွာ မွတ္မွတ္ရရ သယ္ေရာက္ေနသည္ မသိရ ေတာ့ပါ။ အျခားပစၥည္း အပိုေတြလည္း ဤနည္း အတုိင္းသာ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ခဲ့ပါသည္။

ခိုးသား ၄၀ ခန္႔ ႏွင္႔ အလီဘာဘာ ဗမာ႔ေခတ္ ဆက္ရန္
.

No comments: