Wednesday, February 10, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၁၅)

ေသာကေတြၾကားမွ (ရီးစားဒျမ)

က်မသည္ ရုတ္တရက္ ဘာမွ် မႀကံမစည္တတ္ေအာင္ ဒုကၡခံေနရသည္။ ေနာက္ဆံုး အေျခအေနအရ အလြန္ အရုပ္ဆိုးလွသျဖင့္ အိမ္ေပါင္ မွ ေငြထပ္ေပးရန္ သံႀကိဳးပို႔၍ မွာေသာ္လည္း တုတ္တုတ္မွ် မလႈပ္ ေတာ့ပါ။ ရန္ကုန္တြင္ ရွာေဖြေခ်းငွါးရန္မွာလည္း အေပါင္ပစၥည္းမပါက ရႏိုင္မည္ မဟုတ္၍ မႀကံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ေမာင္ငယ္၏ မ်က္ႏွာကိုျမင္ရေသာအခါလည္း ရခါစ သူ႔ဇနီးႏွင့္ ခြဲခြာထားျခင္း ခံရေသာေၾကာင့္ ေနမထိ ထုိင္မသာ ရပ္တည္ရာမရ ရွိေနပါသည္။ သူ႔ဇနီးသည္ကလည္း ထုိနည္း၎၊ အေၾကာင္း မညီညြတ္မႈကို အရင္းထား၍ တကြဲတျပားစီ ေနရသည္ကို တငိုငိုတရီရီ ျဖစ္ေန ေလသည္။

ၾကားမွ ဒါးစားခံ လိုက္လာရေသာ က်မအျဖစ္ကလည္း စိတ္ျငစ္ျငဴးေနရာက ႀကိဳးစားႏိုင္ သမွ် ႀကံဖန္ႀကိဳးစား ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ဤမွ် ဦးေခါင္း, စိတ္ရႈပ္ျဖစ္ေနသည့္အထဲတြင္ ရုပ္ရွင္ ရိုက္ကူးရန္ ဇာတ္ညႊန္း တခုကို အေရး တႀကီးလို၍ ေရးေပးပါရန္ ေအ၀မ္း ေမာင္ေမာင္စိုးက နားပူလာျပန္သည္။ ဒီေလာက္ေတာင္ ျဖစ္လွတာ စိတ္ရႈပ္သမွ်ေတြ ခဏသက္သာရာ ရေလေအာင္ဟု ကေလာင္ကိုကိုင္ၿပီး ညတိုင္း, ညတိုင္း ထိုင္၍ စာေရးပစ္လိုက္ရာ (ရီးစားဒျမ)ဆိုေသာ ဇာတ္ညႊန္းႏွင့္ ၎ဇာတ္ညႊန္းကို ၀တၳဳသြားႏွင့္ဖတ္ရန္ ေရႊစြန္ညိဳ ၀တၳဳမ်ားအျဖစ္ ၿပီးစီးခဲ့သည္။

မဂၢဇင္း၀တၳဳမ်ားအတြက္လည္း ျမန္မာျပည္၏ နယ္ျခား အရပ္ ေဒသ၏ စြန္႔စားသြားလာမႈမ်ားကို  အားေပး ထားေသာ ေရႊစင္ေခ်ာင္းဆိုသည့္ ၀တၳဳႏွင့္ ေရႊေစတီဆိုေသာ ၀တၳဳမ်ားကို ေရးသား ၿပီးစီးသြား ပါသည္။ ဤတြင္မွ စိတ္ရႈပ္ေလ စာေရး၍ လက္ေတြ႕ေလ ျဖစ္လာေသာ က်မအျဖစ္ကို ၿပံဳးရယ္မိပါသည္။

သို႔ေသာ္ ရီးစားဒျမ ဇာတ္ညႊန္းကို အပူတျပင္း ရိုက္လို၍ ေရးေပးရန္ ေတာင္းဆိုေသာ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးမွာ ရွမ္းျပည္ သြား၍ လူေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာႏွင့္ လွည္း၀ိုင္းႀကီးမ်ား ျပဳလုပ္ ရန္အျပင္ အျခား အသိုင္း အ၀ိုင္း မ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ယူေနရင္းက သံုးႏွစ္ေလာက္ရွိမွ ထုိဇာတ္ကားကို ရုံတင္ျပသႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိဇာတ္ညႊန္း ထည္းမွ တခဏ္းတက႑ျဖစ္ ေသာ သီေပါမင္းပါေတာ္မူအခဏ္းကိုမူ ထုတ္ႏႈတ္၍ ေအာင္သေျပေခၚ ဇာတ္ကားတြင္ ထည့္သံုး ရိုက္ကူးထားေၾကာင္း ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ေျပာျပပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရီးစားဒျမ ဇာတ္ကား မျပမွီ ေအာင္သေျပ ဇာတ္ကားက တႏွစ္ေက်ာ္မွ်ေစာ၍ ရုံတင္ျပသရာ ေနာက္ပိုင္း မွာ ၎ဇာတ္ကားကို ႏိုင္ငံေရးေသြးပူရန္ ထိုးဆြေပးသည္။ အဂၤလိပ္အစိုးရကို မုန္းတီး ေစသည္ဟု ယူဆၿပီး မျပရဟု ပိတ္ပင္ျခင္း ခံရပါသည္။

က်မ စာေရးေနေသာ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ကိႏၷရာေခ်ာင္းျခား ဇာတ္ထုပ္ ခင္းေနၾကသူမ်ား သည္ သူတို႔ အိမ္သူ အိမ္သားအတြင္း လူအခ်ိဳ႕၏ အကူအညီႏွင့္ ပိတ္ထားေသာ ေနာက္ေဖးတံခါးေသာ့္ကို ဖ်က္၍ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ထြက္ေျပးၾကျပန္ၿပီဟု သိရပါ သည္။ ဤအႀကိမ္မွာေတာ့ သူတို႔သည္ မိန္းခေလး၏ ဖခင္ႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ား ရွိရာျဖစ္ေသာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚအရပ္ရွိ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕သို႔ ထြက္သြားၾကေၾကာင္း။
၎တို႔ႏွင့္ လည္း ေျပေျပလည္လည္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း စာေရးပို႔ လိုက္မွ သူတို႔ေနထုိင္ရာ ဌာနကို သိရ ပါသည္။ သူတို႔ျဖစ္ရပ္မွာ လူငယ္ဘ၀ ဂမူးရွဴးတိုး အခ်စ္ျပင္းထန္မႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ စြန္႔စားမႈ ျပဳလုိက္ၾကျခင္း သာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

သူတို႔ကိစၥကို သူတို႔ဘာသာ ေျဖရွင္း လိုက္ၾကျခင္းျဖင့္ က်မ ဘာမွေနာက္ထပ္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္စရာ မရွိေတာ့ပါ။ မိန္းခေလးမိခင္ကလည္း သၼီးကို ၾသဇာမေညာင္းသည့္ အတြက္ အမ်က္ထြက္ေနရသည္။ ဇာတ္ညႊန္း ေရးခ ရလာေသာ ေငြသံုးေလးရာမွာလည္း သံုးစရာအကြက္ မေပၚေတာ့ၿပီ၊ သို႔ေၾကာင့္ မႏၱေလးမွ အိမ္အငွားေနမည့္ လူသစ္ကို စကားေျပာရန္ မၿပီးျပတ္ခဲ့၍ ေခတၱျပန္လာခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူသစ္မ်ားက မေစာင့္ႏိုင္၍ တျခားအိမ္တခု ငွါးသြားရာ အိမ္ကို သည္အတိုင္း ပစ္မထားလိုေသး၍ ေခတၱ ေစာင့္ဆိုင္း ေနစဥ္ ေမာင္ငယ္တို႔လင္မယားက ဘြားကနဲ ေရာက္လာၾကျပန္သည္။ သူတို႔အေျပာမွာ က်မႏွင့္သာ အတူ ေနလိုသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ေမွာ္ဆရာမွတ္တမ္း

သို႔ေၾကာင့္ ျပန္ခ်ီ, သြားခ်ီႏွင့္ ဒုကၡမ်ားလွသည္ မႏၱေလးမွာဘဲ ေခတၱခဏ ေနဦးမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခါ ေမာင္ႏွမသံုးဦး အိမ္ေဖၚသူငယ္မတဦးႏွင့္ အတူ ေနၾကပါသည္။ ေမာင္အငယ္ အား ကိုယ္စားလွယ္ အလုပ္တခုကို ေငြရင္းထုတ္၍ အိမ္ထဲမွာ လုပ္ေစျခင္းျဖင့္ ေနေရး, ထိုင္ေရးျပႆနာကို ေျဖရွင္းေစရသည္။ က်မတို႔သည္ ဒီတႀကိမ္ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ၌ နာက်ည္းဘြယ္ရာ ေကာင္းလွေသာ ေမေမ၏ ေဆြရင္း မ်ိဳးျခာတို႔ႏွင့္ တခါတည္း အဆက္ ျဖတ္လိုက္ပါသည္။ မေတာ္တဆ လမ္းမွာ ေတြ႕သည့္တိုင္ ေခၚေျပာ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ေသာ စိတ္မ်ား ကုန္ခမ္းေနေသာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာလႊဲပစ္လိုက္မိသည္။ သူတို႔ကလည္း အေရးႀကီး ပံု မရပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ က်မတို႔မွာ စိတ္ေအး, လက္ေအးႏွင့္ ေနထိုင္ၾကသည္။ ၀တၳဳ ႏွင့္ ဇာတ္ညႊန္းမ်ားသာမက ေမွာ္ဆရာ့မွတ္တမ္းဆိုေသာ က႑ကိုဖြင့္၍ စုန္းကေ၀, တေစၦ, သူရဲအေၾကာင္း ၀တၳဳမ်ားကို ထိုအခ်ိန္ကစ၍ ေရးခဲ့သည္။

ထို၀တၳဳမ်ိဳးကို ဖတ္လိုသူတို႔ေၾကာင္ တမင္တကာ ဇာတ္လမ္း ဆင္ကာ ေရးရေသာ္လည္း က်မက စုန္းကေ၀, တေစၦ, သူရဲ, ဥစၥာေစာင့္ႏွင့္ နတ္ဆိုတာေတြကုိ အယံုအၾကည္ လံုး၀ မရိွသူ ျဖစ္ပါသည္။ ယုတ္စြအဆံုး ေဗဒင္က်မ္းကို တစိပ္တေဒသ သင္ၾကား တီးေခါက္ တတ္ခဲ့သူ ျဖစ္ေစကာမူ ေဗဒင္ေဟာခ်က္မ်ားကို အယံု အၾကည္ မထားသူျဖစ္ရာ တႀကိမ္ တခါ မိမိ၏မူလ ဇာတာခြင္၌ ဘယ္ၿဂိဳဟ္၀င္၍ ဘယ္ၿဂိဳဟ္ထြက္လွ်င္ ဘာျဖစ္မည္၊ ညာျဖစ္ မည္ သိေနသည္တုိင္ေအာင္ စိတ္၀င္စားျခင္း မျပဳ အမႈမဲ့, အမွတ္မဲ့သာ ေနလာခဲ့သူ ျဖစ္ ပါသည္။

ယခု စုန္း နတ္, တေစၦ, သူရဲ စသည့္ ၀တၳဳေတြ ေရးေလတိုင္း အေထာက္အထားဆုိင္ရာ ပညာရွာ မွီးရာတြင္ ကေ၀သာရက်မ္း၊ တဇၹကဒီပနီစေသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအလားတူ ေရွးကေလာင္ကီက်မ္း၊ ေဆးက်မ္း၊ ဓာတ္က်မ္း ေပူမူအေဟာင္းအႏြမ္းမ်ားမွာ ရွာေဖြၿပီး အေခၚအေျပာ နည္းစံနစ္တုိ႔ကို လိုသလို ဇာတ္ကြက္ဆင္ထားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားမွာ သင့္ရာ သရုပ္ျပ အင္း, အိုင္ ေဆး၀ါး ျပဳနည္းတို႔ပါ ျဖည့္၍, ထည့္၍ ေရးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယုတၱိ ယုတၱာရွိရွိ အထက္လမ္း ေမွာ္ဆရာ ႀကီး၏ အေႏၱ၀ါသိက တပည့္ႀကီးတဦးျဖစ္သူက မွတ္တမ္း, မွတ္ခ်က္အရ ေရးျပေနသလို ေရးသူ - ကိုကိုေလး ဆိုေသာ ကေလာင္အမည္ကို အသစ္ယူ၍ ေရးခဲ့ပါသည္။

တခါ, တခါ၌ ေၾကာက္စရာ, လန္႔စရာ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အခဏ္းမ်ားကို ေတြးဆ ၾကည့္ရျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ကုိ ေၾကာက္လာ မလာပင္ အေတာ္လုပ္ ဇာတ္ဆင္ရသည္။ ည, ညတြင္သာ ေရးေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ လူေျခ တိတ္တုန္း အခါ၀ယ္ ေၾကာက္စရာ, လန္႔စရာေတြ ေတြးၿပီး ေရးရင္း ကိုယ္တိုင္ေၾကာက္စိတ္ ၀င္လာသလို လို ရွိလာမွ ကိုယ့္လုပ္ဇာတ္ကို ျပန္သတိရကာ ရယ္ေမာမိၿပီး ဇာတ္လမ္း၌ ထုိအကြက္ကို ထည့္သံုး ဘို႔ စိတ္ေက်နပ္မႈ ရွိခဲ့ပါသည္။

ေဗဒင္ေမးတတ္သူ၊ နတ္ေမးတတ္သူတို႔ ယၾတာေခ်, ဓာတ္ရုိက္, ယံုၾကည္မႈ အယူ အသီးသူတို႔ႏွင့္ စုန္းကေ၀, တေစၦသူရဲ, နာနာဘာ၀၊ ေအာံလမ္း၊ ေဆးနည္း၊ အင္း၊ အိုင္၊ မႏၱယား၊ ရုပ္ထား, နာမ္ထား၊ ေျခရာေကာက္၊ ဖေနာင့္ေပါက္ ဆိုသည္မာ်းကို ေလ့လာသူ တတ္ကၽြမ္းသည္ဟု ဆိုသူမ်ား အား က်မ ေရးထားေသာ ေမွာ္ဆရာ မွတ္တမ္း ၀တၳဳမ်ားကို ဖတ္ေစေသာအခါ သူတို႔မွာ တကယ္ လိႈက္လိႈက္ ယံုၾကည္လာၾကၿပီးလွ်င္ ဤအထက္လမ္းဆရာႀကီးႏွင့္ တပည့္ႀကီး ဦးကိုကိုေလးတို႔ကို ေတြ႕ခ်င္, ဆည္းကပ္ခ်င္သည္ဟု ဆိုေသာအခါ က်မက ႀကိတ္၍ ရယ္မိပါ သည္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေတြ႕တတ္ေျမာက္ထားသည္ဆိုေသာ နည္းကေလး မ်ားကိုလည္း စာေရးေသာအခါ အသံုးခ်ရန္ သူတို႔အထည္းမွ ရႏိုင္သမွ် ႏိႈက္ယူလိုက္ရပါသည္။
ယင္းသို႔ႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္ ေျခာက္လခန္႔ ေသာင္တင္ေနၾကပါသည္။

ခ်စ္တီးႏွင္႔ လွည္႕ကိုင္ျခင္း ဆက္ရန္
.

No comments: