Wednesday, February 3, 2010

ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး ႏွစ္ေပါင္း ၆ဝ အပိုင္း (၈)

၀တၳဳ, မဂၢဇင္း ထုတ္ခဲ့ျခင္း

ထိုအခ်ိန္မွာ က်မသည္ ၀တၳဳ, မဂၢဇင္း ေခၚေသာ စာေစာင္ငယ္တခုကို ေရးထုတ္လိုေသာဆႏၵရွိလာ ပါသည္။ မဂၢဇင္းမွာ ၁၅-ရက္တႀကိမ္ ထုတ္ရန္ျဖစ္၍ ၀တၳဳတိုတပုဒ္ႏွင့္ဆက္ရန္ ၀တၳဳရွည္တခဏ္း ကို ကိုယ္တိုင္ေရးမည္၊ တန္ဘိုးမွာ ယခု-၂၅ျပားႏွင့္ ညီမွ်ေသာ ၄-ပဲထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ရုပ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဒဂုန္မဂၢဇင္းက တက်ပ္တန္ဘိုးထား၍ အေထြေထြ ဗဟုသုတ အခဏ္းႏွင့္ ၀တၳဳမ်ားပါ ေသာ ပညာအလင္း မဂၢဇင္း၊ သူရိယ မဂၢဇင္းတို႔က တန္ဘိုး ၁၂-ပဲႏွင့္ ၈-ပဲမွ်ထားေသာေၾကာင့္ က်မထုတ္မည့္၀တၳဳ မဂၢဇင္း ကေလးကုိ ၄-ပဲမွ်သာ တန္ဘိုးထားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အျပင္သို႔ မထြက္ရသူျဖစ္၍ လုပ္ကိုင္စီမံဖန္တည္းေရးကို စာေတြ႕ဗဟုသုတႏွင့္သာ စံနစ္ဇယားခ်၍ စီစဥ္မႈျပဳရပါသည္။ ထုတ္ေ၀မည့္အေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာျခင္း၊ ၿမဳိ႕ႏွင့္ နယ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို စာအားျဖင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ၀င္ေငြ-ထြက္ေငြ လက္ခံျခင္းစေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုလည္း တဦးတည္း ဒိုင္ခံ၍ တာ၀န္ ယူရဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံုႏွိပ္တိုက္ရွင္ မိတ္ေဆြတဦးႏွင့္ ေဆြးေႏြးေသာအခါမွာ လည္း ၄-ပဲတန္ စာတအုပ္၏ အၿပီးအၿငိမ္း ရိုက္ခေငြမွာ တပဲခန္႔သာ အရင္းက်သည္၊ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကို ၂၅-ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွင့္ စာတအုပ္လွ်င္ တပဲေပးလိုက္ပါက ႏွစ္ပဲက်န္မည္၊ ထိုလက္က်န္ႏွစ္ပဲမွ စရိပ္စက အနည္းငယ္ ထုတ္လိုက္ ရုံမွတပါး အျမတ္က်န္ေနၿပီကို ေတြ႕ရပါသည္။

သို႔ေၾကာင့္ ထိုအလုပ္ကို စိတ္၀င္စားသျဖင့္ ေမေမႏွင့္တုိင္ပင္ကာ သေဘာတူ စာအုပ္ထုတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ ၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ ၀တၳဳ မဂၢဇင္းကို ထုတ္ေ၀ရန္ စီမံဆံုးျဖတ္ၿပီးေနာက္၊ က်မသည္ ၀တၳဳရွည္တပုဒ္ႏွင့္ ၀တၳဳတို ၃-၄ ပုဒ္ကို စတင္ေရးလ်က္ရွိသည္၊ တခါတခါလည္း ၀တၳဳ မဂၢဇင္းအေနအထားႏွင့္ က႑အပိုင္း အျခားမ်ားထိပ္စီးစာလံုးမ်ားကို အၾကမ္းမွ် ရာထားၾကည့္သည္၊ ထိုေခတ္က ပံုႏိုပ္တိုက္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ က်မ္းစာအုပ္မ်ား၊ တရားစာအုပ္မ်ားေသာ အငွားရိုက္လက္ခံေလ့ရွိသျဖင့္ ၀တၳဳ မဂၢဇင္း အေနအထားကုိ မည္သုိ႔မည္ပံုထားရန္ စသည္မ်ာအတြက္ ေဆြးေႏြးရာ၌ အေတာ္အခက္ အခဲေတြ႕ရပါသည္။

အထူးသျဖင့္ မႏၱေလးၿမဳိ္႕မွ မဂၢဇင္း ၀တၳဳပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀မႈေတြ မစၾကေသးပါ၊ ေရႊလိပ္ျပာ ၀တၳဳတိုက္၊ ေငြစႏၵာ ၀တၳဳ မဂၢဇင္းတိုက္မ်ားပင္ က်မထုတ္ေသာစာအုပ္တိုက္ ဖ်က္သိမ္း ၿပီး တႏွစ္ေလာက္ရွိမွ ထုတ္ေ၀ ၾကပါသည္၊ သို႔ေၾကာင့္ ယုတ္စြအဆံုး စာျပင္ဆရာမ်ားႏွင့္ပင္ သတ္ပံုသတ္ညြန္းကိစၥ၌ မဂၢဇင္းဟု မေရးရ၊ မဂၢဇဥ္းဟု ညငယ္သတ္၍သာ ေရးသာသံုးႏႈန္းရမည္ ဟု အျငင္းပြားေနၾကရေသးသည္၊ က်မအျမင္ကေတာ့ ေခတ္မွီလိုသည္၊ သူတို႔အျမင္က ေရွးသတ္ပံု ကုိ မဖ်က္ဆီးလို၊ မဂၢသဒၵါက ဘာဘဲညာဘဲစေသာ သဒၵါက်မ္း ၀ိၿဂိဳဟ္က်မ္းမ်ား က၀ိလကၡဏာ သတ္ပံုက်မ္းႀကီးမ်ားႏွင့္ကိုင္၍ ေပါက္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္မဂၢဇင္း, ဂ်ာနယ္, ဆိုေသာ စကားလံုးမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံမွလာေသာ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္၍ တလတႀကိမ္ ထုတ္လွ်င္ မဂၢဇင္း၊ တပါတ္တႀကိမ္ထုတ္လွ်င္ ဂ်ာနယ္ေခၚသျဖင့္ ၄င္းအသံထြက္အတိုင္း ျမန္မာစာႏွင့္ လိုက္ေရးရျခင္းသာျဖစ္ပါသည္၊ က၀ိလကၡဏာ သတ္ပံုက်မ္း၊ သဒၵါက်မ္းေတြ ေရးသားစဥ္ ေခတ္က မဂၢဇင္းဂ်ာနယ္ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရေတြ မေပၚေသးေၾကာင္း အေတာ္ပင္ ေတာင္းပန္ ရပါသည္၊ ဒါေတာင္မွ က်မထုတ္မည့္စာေစာင္မွာ တလတႀကိမ္လည္းမဟုတ္၊ တပတ္ တႀကိမ္လည္းမဟုတ္ ၁၅-ရက္ တႀကိမ္က်ျဖစ္၍ ၾကည္ေတာ္ဆက္ ၀တၳဳ မဂၢဇင္းဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ လ်က္ စာအုပ္ထြက္လာခ်ိန္မွာ ၾကည္ေတာ္ဆက္ ၀တၳဳ ဟု စာမ်က္ႏွာတုိင္း၏ ေခါင္းစီးစာလံုးမ်ား ထည့္လြတ္ လို္က္ပါေသးသည္။

၁၉၂၀-ခု ပ႒မ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးေခတ္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထက္ ေခတ္ေနာက္က်ေနေသး ေသာ မႏၱေလးၿမဳိ႕ကလည္း ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ၌ ပုခံုးခ်င္းယွဥ္၍ တက္လာႏိုင္ခဲ့သည္။ ဂ်ီစီဘီေအ၏ န၀မေျမာက္ ကြန္ဖရင့္ႀကီးမွာ မႏၱေလးၿမဳိ႕တြင္ က်င္းပလိုက္ျခင္းေၾကာင့္လည္းတေၾကာင္း၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔ ပ႒မဆံုးအႀကိမ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားအျဖစ္၊ ေဖ, ပု, ရွိန္ ေခၚသည့္ ဦးဘေဖ၊ ဦးပု၊ ဦးထြန္းရွိန္မွာ သံုးဦးသြားၾကရာတြင္ ဦးထြန္းရွိန္မွာ မႏၱေလးၿမဳိ႕ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမွ ေက်ာင္း အုပ္ဆရာႀကီး တဦးျဖစ္၍လည္း ယခင္ေအးေဆးၿငိမ္သက္စြာ ေနေလ့ရွိေသာမႏၱေလးက ဂုဏ္ယူကာ ေသြးၾကြ လာစ ျဖစ္ေနပါသည္။

က်မတို႔ ယိုးဒယားေစ်းရပ္သုိ႔ ေျပာင္းေရြ႕လာစက သပိတ္ႀကီးအတြင္းႏွင့္ န၀မ ကြန္ဖရင့္ႀကီးၿပီးစက ေလးျဖစ္ပါသည္။ မႏၱေလးၿမဳိ႕က စာေစာင္အထြက္ ေႏွးေနေသာ္လည္း ရန္ကုန္မွထုတ္ေ၀ေသာ စာေစာင္ ဂ်ာနယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြမွာ၊ ဖတ္၍မကုန္ႏိုင္ေအာင္ တခုၿပီးတခု တိုးပြားမ်ားျပားပါသည္။ ဗႏၶဳလဂ်ာနယ္-ေလဘာတီဂ်ာနယ္၊ လြတ္ၿငိမ္းဘြယ္ဂ်ာနယ္စေသာ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အေထြေထြ ေဆာင္းပါး ၀တၳဳမ်ား ပါ၀င္ေသာဂ်ာနယ္မ်ဳိးေပါင္းမွာ ေစာင္ေရႏွစ္ဆယ္ထက္နည္းမည္ မဟုတ္ပါ၊ သို႔ေသာ္ တခ်ဳိ႕မွာ ထုတ္ၿပီး မၾကာခင္ ပ်က္သြားသည္၊ ဗႏၶဳလဂ်ာနယ္မွာ တည္တန္႔ က်န္ရစ္ခဲ့ သည္၊ က်မလည္း ႏိုင္ငံေရးေလသံ ေဆာင္းပါး မ်ားကို ဗႏၶဳလဂ်ာနယ္၌ ကေလာင္အမည္၀ွက္ႏွင့္ မၾကာခဏေရးပို႔မိသည္။ ၀ံႆႏုစိတ္ဓါတ္က အမ်ားနည္းတူ ၀င္လာသျဖင့္ ပိုးဖဲကတၱီပါအ၀တ္ေတြ စြန္႔ပစ္ၿပီး ပင္နီအကၤ်ီႏွင့္ ေယာထမီကိုသာ ၀တ္၍ ၀ံႆႏုကို အားေပး၍ လူကိုယ္တိုင္မွာေတာ့ အျပင္မထြက္ရသျဖင့္ ၀ံႆႏုတရားပြဲမ်ား ေခတ္စားခ်ိန္ပင္ျဖစ္ျငားလည္း သြားေရာက္နားေထာင္ ခြင့္ေသာ္၎၊ ေဟာေျပာခြင့္ေသာ္၎ မရခဲ့ပါ၊ ဒါေၾကာင့္ပင္ ထြက္ေပၚလာေသာ ဂ်ာနယ္မ်ားသို႔ ႏိုင္ ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ားကို အေတာ္မ်ားမ်ားကေလး ကေလာင္ျဖင့္ ေရးသားလံႈ႕ေဆာ္ေပးမိပါသည္။

ထြက္လာသမွ်ေသာ စာေစာင္မ်ားကို တႏိုင္ငံလံုးက အားေပးဖတ္ရႈေသာေၾကာင့္ အေတာ္အားတက္ ဘြယ္ရာ ျဖစ္ပါသည္။ မိန္းကေလးမ်ားသာ ဦးစီးေရးသားထုတ္ေ၀လိုပါသည္ ဆိုေသာ က်မ၏ ၾကည္ေတာ္ဆက္ ၀တၳဳ မဂၢဇင္းမွာလည္း ထြက္ေနပါၿပီ၊ အျပင္အပ ၿမဳိ႕ေပၚရွိ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံ သြားပို႔ရန္၊ ေငြေတာင္းရန္၊ ပါဆယ္ပို႕ရန္ ေဆြမ်ိဳးမကင္းသူထည္းမွ တဦးကို လခႏွင့္ထား၍ က်န္အလုပ္မ်ားကို က်မတေယာက္ထည္း တအားႀကဳံး၍လုပ္ကိုင္ပါသည္၊ စာတိုက္မွလေပးႀကည့္သူမ်ားႏွင့္ ပါဆယ္ ထုတ္ကပ္ရန္ ေလဘယ္လ္ေပၚမွာ လိပ္စာေရးေပးျခင္းကအစ ဗီပီပီပုံစံေရးျခင္း၊ ေရာက္လာေသာ ေငြမ်ား လကၡံေသာ စာေရးေငြထိန္းေနရာႏွင့္ ေႀကာ္ျငာဆိုင္ရာ ကိုပါတေယာက္ထည္း ေသတၱာ ေမွာက္ထိုင္လုပ္ရပါသည္။

၀တၳဳေကာ္ပီေပးရင္း အေနအထားကိုပါ အျပီးအျငိမ္းေျပာအပ္ လိုက္ေသာ္လည္း ပ႒မထုတ္စာအုပ္ တြင္စာမ်က္ႏွာ မ်ားေနသည္ဟုဆိုကာ စဆုံး၀တၳဳတိုကိုလည္း တပုိင္းျဖတ္လိုက္ျပီး ၀တၳဳရွည္ကို လည္း တပိုင္းျဖတ္၍ စာတအုပ္လုံး ၂-ပိုင္းျဖတ္ႀကီးႏွင့္ အမွတ္(၁) စာေစာင္ကိုထြက္လာရပါသည္၊ စာအုပ္ခ်ဳပ္ျပီးမွ သိရသျဖင့္ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ပါ၊ သို႕ရာတြင္ထုိအခ်ိန္အခါက စာဖတ္ပရိသတ္မွာ သီးခံႀကပါသည္၊ ေနာက္ အမွတ္ (၂)မွ အစျပဳျပီး နည္းစံနစ္မွန္လာပါသည္။

က်မ၀တၳဳမဂၢဇင္းထုတ္ေ၀စ တလေလာက္မွာ ေဆာက္ထားေသာ အိမ္ကလည္းျပီးစီးသြား ပါသည္္၊ အိမ္တက္ပရိတ္နာ၍ ေျပာင္းမည့္ဆဲဆဲမွာပင္ မႏၱေလးျမိဳ႕မင္းစုံပြဲသို႕ ဆင္းလာမည့္ေစာ္ဘြားႀကီး မ်ားအနက္မွာ စကားေစာ္ဘြားႀကီးတြက္ က်မတို႕အိမ္မွာ တည္းခိုစရာအလိုရိွပါသည္ဟု ေမတၱရပ္ ခံပါသည္။
ထိုေႀကာင့္စကားေစာ္ဘြားႀကီး ၁၅-ရက္မွ်ေသာရက္ပိုင္းမွ် တည္းခိုေစရန္ေပး၍ က်မတို႕မေျပာင္း ေရႊ႕ေသး ဘဲ ေနလိုက္ပါသည္။

အဂၤလိပ္အစိုးရမ်ားသည္ ယခင္ကဆိုလွ်င္ ေစာ္ဘြားႀကီးမ်ား၏ မင္းစုံပြဲေခၚ အစည္းအေ၀းကို မႏၱလးျမိဳ႕ တြင္သာ က်င္းပေလ့ရိွပါသည္။ ေနာင္ေသာအခါ ျမန္မာမားက ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဓာတ္ အား တက္ႀကြ လာ သျဖင့္ ေစာ္ဘြားႀကီးမ်ားအား မႏၱေလးသို႕မဆင္းေစဘဲ ေတာင္ႀကီးျမိဳ႕၌သာ စည္းေ၀းပြဲကို အျမဲတန္း က်င္းပ ေစသည္၊ ေစာ္ဘြားမ်ား၏ သားသၼီးကိုလည္း မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္ေက်ာင္းမ်ား၌ ေရွးကလိုျမန္မာ ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာပညာသင္ႀကားမႈ မျပဳေစဘဲ ေတာင္ႀကီးျမိဳ႕၌သာ သီးျခား ေက်ာင္းခြဲ ဖြင့္ေပး ပါသည္။ စကားေစာ္ဘြားႀကီး က်မတို႕အိမ္လာ ေရာက္တည္းခိုေသာ ႏွစ္သည္ပင္ အစီစဥ္ရိွျပီးသားျဖစ္၍ အလႊဲသာေသာေႀကာင့္ ျပဳလုပ္ရရာ ေနာက္ဆုံးႏွစ္အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ဘြယ္ရာ ျဖစ္ပါသည္။

ႀကည္ေတာ္ဆက္ ၀တၱဳမဂၢဇင္းသည္ ၁၅-ရက္တႀကိမ္ အႀကိမ္မွန္မွန္ထြက္ရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရက္ခ်ိန္းထက္ ၂-ရက္ ၃-ရက္ ေနာက္က်သည့္အခါလည္း က်လ်က္ရိွိပါသည္။ ပုံႏိုပ္တိုက္ရွင္မ်ား ကလည္း ေရွးလူႀကီး ေတြျဖစ္သည္၊ စာအုပ္ေရမ်ားမ်ားရိုက္လွ်င္ ရုိက္ခသက္သာသည္။ စကၠဴဘိုး ကလည္း တထုပ္မွ ႏွစ္က်ပ္ ေလာက္က်သည္။ အုပ္ေရတေသာင္း ရိုက္ေပးမည္ဆိုျပီး အမွတ္၁၊ ကိုတေသာင္းရိုက္ခ် လိုက္သည္၊ က်မကလည္းလက္ေတြ႕အားျဖင့္ လူေရမလည္ေသးေသာ ေႀကာင့္ သေဘာတူလိ္ုက္ပါသည္၊ သို႕ေသာ္ ထုိအခါက စာအုပ္တေသာင္း ကုန္ေအာင္း ေရာင္းရေသာ ေခတ္မဟုတ္ ေသးသည္ကို မေတြးမိပါ၊ ေနာက္အမွတ္ မွာေတာ့ ငါးေထာင္ႏွင့္ သုံးေထာင္ ႀကားတြင္ ကစားလ်က္ရိွပါသည္။

လာႀကျပန္ျပီ ေဆြသာကီ


မႏၱေလးျမိဳ႕မွာ ေရွးအခါက ေဆာင္းကုန္ခါနီးဆိုလွ်င္ ပလိပ္ေရာဂါျဖစ္ေလ့ရိွသည္။ ပလိပ္ေရာဂါပိုး ပါေသာႀကြက္မ်ားသည္ လူေနအိမေပၚမွေသတတ္သည္။ ထိုႀကြက္ေသေတြ႕လွ်င္ ႀကြက္က်သည္ ဟုေခၚျပီး ထုိအိမ္မွေခတၱခဏ ဖယ္ရွားေျပာင္းေရႊ႕ေနႀကရသည္။ ႀကြက္ေသေတြ႕လ်က္ႏွင့္ မေျပာင္းမေရႊ႕ ဘဲေပ ေနလွ်င္ ႀကြက္မွက်န္ရစ္ေသာ ပလိပ္ေရာဂါပိုးသည္ လူကိုကူးစက္ခါ ပလိပ္ေရာဂါျဖစ္၍ ေသဆုံး တတ္ႀကပါသည္၊ တခါတရံတအိမ္သုိ႕ ေျပာင္းေနရာႀကြက္ေသ ထပ္ေတြ႕လွ်င္ ဒုတိယ တအိမ္ ေျပာင္းႀကရ ျပန္ေသးသည္။ ေခတ္ေဟာင္းကမႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ ေဆာင္းကုန္တိုင္း ဒုကၡမွာအေလ့အထ တခု ျဖစ္ေနပါသည္။

ဤအခ်ိ္န္တြင္ ျပႆနာတခုသည္ ေပၚလာခဲ့၏ ထိုျပႆနာ မွာ စကားေစာ္ဘြားႀကီး မဟာေဒ၀ီသားသၼီး တပည့္ တပန္းမ်ား စည္းေ၀းပြဲျပီး၍ ရွမ္းျပည္သို႕ ျပန္သြားႀကေသာအခါ ဘိုးဘိုး၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္း ႀကီးအိမ္တြင္ ပလိပ္ေရာဂါပိုး ပါေသာႀကြက္ ေသမ်ားေတြ႕၍ ေနခ်င္း, ညဥ့္ခ်င္း အလ်င္အျမန္ အိမ္ေရႊ႕ေနရမည့္ ကိစၥေပၚလာေလသည္၊ ဤအခါ၌ငိုခ်င္လ်က္ လက္တို႕ဆိုသလို သၼီးအလတ္ႏွင့္အတူ လာေနခ်င္ေသာ ဆႏၵရိွသူ ေမေမ၏ဖခင္ႀကီးသည္ ေခတၱေျပာင္းေရႊ႕လာခဲ့မည္ဟု အေႀကာင္းႀကား လာသည္။ က်မတို႕က ၀မ္းသာအားရ ႀကိဳဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘိုးဘိုး၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီး ႏွင့္အတူ သားသၼီး ေျမးမ်ား တပည့္တပန္းမ်ားပါ အတူပါ၀င္ေရာေႏွာ လိုက္လာႀကမည္ဟု သိရေသာအခါ အနည္းငယ္ စိတ္ေလးမိႀကပါသည္။ အတူေနႀကစဥ္က တက်ီက်ီ တႀကက္ႀကက္ ျဖစ္ခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္၍ ရန္ေအး,နားေအး ထြက္ေျပးလာရရာ၌ ဒါေတြႏွင့္ျပန္လည္ဆုံစည္း ရဦးမည္ကိုေႀကာက္လန္႕ စိုးရိမ္ သြားမိသည္၊ သို႕ေသာ္ လူႀကီးမ်ား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္က ျပန္လည္ ေျပျပစ္သြားရန္ႏွင့္ စုစုစည္းစည္း ျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵရိွပုံရသည္။

သို႕ေႀကာင့္ က်မတို႕သည္ အိမ္သစ္ကိုမတတ္ႀကေသးဘဲ ဘိုးဘိုး၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီးႏွင့္ အတူ ပါရိွလာေသာ သားသၼီးေျမးျမစ္ႏွင့္ တပည့္တပန္းမ်ားပါ လူေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေနသာ ေအာင္တအိမ္လုံး ေပးအပ္ လိုက္ပါသည္။ ေမေမသည္ေဒသ,ေလာဘ အာဃတမထားတက္သူ ယုတ္စြအဆုံးစကားကုိပင္ က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ မေျပာတတ္သူျဖစ္၍ သူ႕အားထိပါးပုတ္ခတ္ စကားေျပာခံရသည္ တိုင္ေအာင္ မ်က္ရည္ရႊဲရႊဲႏွင့္သာ သီးခံေနေလ့ရိွသူ ႏူးညံ့သူျဖစ္သျဖင့္ တေႀကာင္း၊ အိမ္ရွင္ႏွင့္ဧည့္သည္ ဘ၀ေရာက္ေနထိုင္ေသာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မ်ားကလည္းဧည့္ သည္ဘ၀၌ ခပ္ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ခပ္ေျပာ့ေျပာ ဆက္ဆံလာႀကသျဖင့္ တေႀကာင္း၊ တလခြဲႏွစ္လ ႀကာအိမ္ခ်င္းယွဥ္ ေနထိုင္ခဲ့ႀကရာတြင္ ဘာမွ် ေျပာပ ေလာက္ေအာင္ အစြန္းမထင္ အျပစ္မေတြ႕ရိွ ခဲ့ပါသည္။ က်မမွာေတာ့ ထုိအခ်ိန္အခါက စာေပ ေလာက ထဲတြင္ စိတ္ပါ၀င္စား ေျမာပါးေနခ်ိန္ျဖစ္ ၍ ေန႕ေရာညဥ့္ပါဆိုသလို ႀကည္ေတာ္ဆက္၀တၱဳ မဂၢဇင္း အတြက္ကိုပင္ လုံးပန္းေနရကာ အိမ္ေပၚမွ အိမ္ေအာက္သို႕ပင္ မဆင္းအားဘဲ ရိွေနပါသည္။

ကားျပန္ေရာင္းပစ္ လိုက္ရေသာ ကိစၥကို၎၊ က်မ၀တၳဳေရးသား၍ မဂၢဇင္းငယ္တေစာင္ ထုတ္ေ၀ေန သည့္ကိစၥကိုေသာ္၎၊ ထိုအခ်ိန္မွာဘာမွာ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုသံမ်ား ထြက္မလာ၊ ဒီေရးအတက္အက်မ ရိွေသးမီ "ေရအီ" ေနသကဲ့သို႕ ရိွေနပါသည္၊ သို႕ေသာ္မိန္းကေလးဆိုလွ်င္ ဘုရားတရား စာအုပ္က လြဲ၍ဖတ္ရန္ မသင့္ဟု အယူအဆႏွင့္အယူသီး အုပ္စုႀကီးမ်ားထည္းတြင္ ပါ၀င္ႀကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္၊ ထိုေခတ္ ကအျပင္ စာေပ တည္း ဟူေသာ သတင္းစာဂ်ာနယ္၀တၳဳစသည္ မ်ားကို မိန္းခေလးမ်ား ဖတ္လွ်င္ လူႀကီးမိဘ မ်ားသည္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အျပစ္တင္ေလ့ရိွႀကပါသည္။ တရားစာေပကလြဲ လွ်င္ ဘာမွမဖတ္ရ၊ အခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ တရားစာေပႏွင့္ အကၽြမ္း၀င္လ်က္ရိွေသာ မဟာရ ႒သာရ၏ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ကိုပင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အျပစ္ေတာ္မ်ားကိုေရးသား စီကုံးထားပါလ်က္က ဂီတသံ ပါသည္၊ ပ်ိဳ႕ကိုဖတ္လွ်င္ သံေန သံထား ႏွင့္ဆြဲ၍ ဖတ္ရေသာေႀကာင့္ မႏွစ္မ်ိဳ႕ႀကဟုဆိုသည္၊ တရားစာေပမွလြဲ၍ အျခားေသာေလာကီ က်မ္းဂန္မ်ားဖတ္လွ်င္ သမၺပၸလာပျဖစ္သည္ဟု ခါးခါးသီး သီးျပစ္တင္ ေ၀ဖန္ႀကသည္ကို ခံရသျဖင့္ ငယ္ရြယ္သူ မိန္းခေလးမ်ားမွာ ၀တၳဳစာအုပ္ မဂၢဇင္းစာအုပ္ မ်ားကို လူႀကီးမ်ား မျမင္ကြယ္ရာ၌ တိတ္တိတ္ခိုး ၍ ဖတ္ႀကရပါသည္၊ အခ်ိဳ႕မွာအိပ္ရာ၀င္ ျခင္ေထာင္ခ်၍ ဖတ္ႀကရပါသည္။

ဤမွ်ႀကပ္တည္းေသာ ေခတ္မ်ိဳးတြင္ က်မသည္၀တၳဳမဂၢဇင္း ဂ်ာနယ္မ်ားကို ဖတ္ယုံမကကိုယ္ တိုင္ပင္၀တၳဳေရးသားျခင္း၊ ၀တၳဳမဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ျခင္း ျပဳေနမိရာ ဧရာမေတာ္လွန္မႈႀကီး တခုကို က်ဴးလြန္ ေနသကဲ့သို႕ ရိွပါသည္၊ သို႕အတြက္ေႀကာင့္ အယူသီးသူအားလုံးကို အသိမေပးဘဲ ထား ကာ ကုန္ပစၥည္း တခု ေရာင္းခ်ေသာ အလုပ္လိုလို အထင္ေရာက္ေစလ်က္ ခပ္အုပ္အုပ္ႏွင့္ လွ်ိဳ႕လွ်ိဳ႕ ၀ွက္၀ွက္ ေရးသား ထုတ္ေ၀ျခင္း အမႈကို ျပဳလုပ္ရပါသည္။

သို႕ႏွင့္ေဆာင္းရာသီကုန္ဆုံး၍ ေႏြရာသီတန္ခူးလသို႕ ေရာက္ေသာအခါ ပလိပ္ေရာဂါမ်ား ကင္းရွင္းသြား ျပီးျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ဧည့္သည္မ်ားသည္ သူတို႕အိမ္သို႕ျပန္၍ ေျပာင္းေရႊ႕သြားႀက ပါသည္၊ ထုိအခါက်မွ က်မတို႕လည္း အိမ္သစ္သို႕ေျပာင္ေရႊ႕ ေနထိုင္ႀကရပါေတာ့သည္၊ က်မတို႕ အိမ္သစ္သို႕ေရာက္ေသာအခါ ဘိုးဘိုး ၀က္မစြတ္ ျမိိဳ႕စားမင္းႀကီးသည္ အလုပ္အေကၽြး တပည့္ငယ္ တေယာက္ႏွင့္အတူ ခ်န္ေနရစ္ခဲ့ပါသ္၊ သားသၼီးမ်ားအား အရင္ေျပာင္းရႊ႕ သြားႏွင့္ႀကဦး၊ သၼီးခင္ခင္ လတ္အိမ္မွာ ဆယ့္ေလးငါးရက္ေနဦးမည္ဟု အမိန္႕ရွိကာ ေနရစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ထုိအခါမ်ိဳး၌ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳစုရန္ လြတ္လပ္စြာ အခြင့္အေရး ရရွိႀကပါေတာ့သည္။

က်မတို႕အားအမိသည္ အိမ္သစ္၏အိမ္ဦးခန္း၌ သင္ျဖဴဴးေခ်ာကေလးေပၚတြင္ ကတၱီပါအုံး၀န္းႀကီး ကိုလက္ေထာက္၍ စိတ္ပုတီးစိပ္လိုက္၊ က်မ္းစာအုပ္မ်ားဖတ္လိုက္ႏွင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းစြာေနရွာေသာ ဘိုးဘိုး ၀က္မစြက္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီးအား တတ္ႏိုင္သမွ်ေသာ စားဦးစား ဖ်ား၊ စားေကာင္းေသာက္ ဖြယ္မ်ားျဖင့္ ျပဳစု လုပ္ေကၽြးလ်က္ရွိသည္၊ အေရွ႕၀င္းအိမ္မွ ထမင္းခ်က္ တပည့္ကလည္း ထမင္း အုပ္လာ၍ပို႕ရေသးသည္။

၀က္မစြတ္ ျမိဳ႕စားမင္းႀကီးလက္ရိွေနထိုင္ရာ အိမ္ကိုအေရွ႕၀င္းအိမ္ဟု အတိုေကာက္ေခၚျခင္းျဖစ္၍  ယခုက်မတို႕ေနသာ၀င္းကို အေနာက္၀င္းဟုေခၚျခင္းျပဳပါသည္။ အေရွ႕၀င္းအိမ္က သားသၼီးမ်ားက က်မတို႕ အိမ္တြင္ ႀကာႀကာေနသြားမည္၊ သို႕မဟုတ္ တခါတည္းမ်ားအတူ ေနထိုင္သြားမည္လား ဟုစိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္သြားပုံရသည္။ သို႕ေႀကာင့္နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပန္လာဖို႕အေႀကာင့္ျပေလွ်ာက္ ထားေပးရန္ ေဘးကလူမ်ား ကိုခိုင္းႀကပါသည္။

အေရွ႕၀င္းအိမ္ႀကီးသို႕ ဆရာေတာ္-သံဃာေတာ္ေထရ္ႀကီး ၀ါႀကီးမ်ားမျပတ္ ႀကြလာသည္။ ၀က္မ စြတ္ျမိဳ႕စား မင္းႀကီး မရိွသျဖင့္ မေတြ႕ရဘဲျပန္သြားရသည္ဟု လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားႀကသည္၊ စင္စစ္အားျဖင့္လည္း အတူေနသြားမည္ မဟုတ္ပါ၊ ေခတၱခဏေနရစ္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေႀကာင့္ ၁၅-ရက္ခန္႕ႀကာေသာအခါ ျပန္ႀကြသြားပါသည္၊ အေရွ႕၀င္းအိမ္ေရာက္ေသာ္လည္း ေရွးအခါကကဲ့သို႕ပင္ တရက္ျခား,ႏွစ္ရက္ျခား ဆိုသလိုေန႕လည္း ေန႕ခင္းအခ်ိန္၌ ႀကြေရာက္ လာတတ္ျပီး ညေနစာစားခ်ိန္နီးမွ ျပန္ေလ့ရိွပါသည္။

က်မထုတ္ေ၀ေနေသာ ၀တၱဳမဂၢဇင္းမွာ တြင္က်ယ္သင့္သေလာက္ တြင္က်ယ္က်ယ္လ်က္ ရိွပါသည္၊ သို႕ရာတြင္ ၄-လခန္႕ရိွေသာအခါ ၀င္ေငြ, ထြက္ေငြစာရင္းမွာ ၀င္ေငြရေသာ္လည္း ထြက္ေငြက ပိုလ်က္ ရိွသည္၊ ပိုရျခင္းအေႀကာင္းမွာလည္း အိမ္စရိတ္သုံးေငြမွာ အျခားေနရာမွမ၀င္ သျဖင့္ သည္အထည္း ကပင္ လြယ္လြယ္ႏိႈက္၍ သုံးလာႀကရသည္၊ ကိုယ့္အလုပ္ႏွင့္ကိုယ့္၀င္ေငြကို  ျပန္သုံးျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု စာရင္း မခြဲေတာ့ဘဲ ပုံႏွိပ္ခရိုက္ေပးခလဲ ဒီအထဲမွယူ၍ ေပးရသည္၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ စာအုပ္ကိုယ္စား လည္မ်ားထံမွ ေငြရွင္းတမ္းလည္း မမွန္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕လုံး၀ေတာင္း၍ ပင္မရျခင္း စေသာ စာအုပ္တိုက္ တတိုက္၏ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္မလႊဲမေရွာင္သာ ေသာကိစၥမ်ားက ၀င္ေရာက္ ေမႊေနာက္ လာျပန္ပါသည္။

ယင္းသို႕ခ်ိနဲ႕ ျခဴျခာစျပဳရာတြင္၊ အျမတ္ေတာ္ခြန္ေကာက္ရန္ စရင္းျပပါဆိုေသာ စာရြက္ကေလး တရြက္ ကလည္း ေရာက္လာေသာအခါ ေရွ႕ဆက္ရန္မဟန္ေသာ ဤအလုပ္ကို အေျခအေနအရ ေခတၱဆိုင္းထားရ ေတာ့မည္ ကဲ့သို႕ ျဖစ္လာပါသည္။

ဤအတြင္း ႏိုင္ငံေရးလႈ႕ံေဆာ္မႈ မ်ားသည္လည္း တဘက္တလမ္းမွ ျပင္းထန္လာခ်ိန္ ျဖစ္ေနရာ ၀တၱဳ မဂၢဇင္း ပုံႏွိပ္ တိုက္ရွင္မ်ားႏွင့္ အစီအစဥ္တခု ျပဳလုပ္ႀကပါသည္။ ပုံႏိုပ္တိုက္ရွင္တို႕က ကိုယ္ပိုင္ ေန႕စဥ္သတင္းစာ ထုတ္ေ၀စျပဳပါသည္၊ သတင္းစာ၏ အမည္မွာဟုမၼရူး သတင္းစာျဖစ္၍ ထိုသတင္းစာထြက္သည့္ ေန႕မွစ၍ က်မက ဟုမၼရူးလမ္းညႊန္ ဆိုေသာ အခန္းတခုကို ေရးေပးပါ သည္၊ ထိုအခန္းတြင္ ေရးေသာစာမွ ျမန္မာျပည္ တြင္ထိုအခ်ိန္က ေခတ္စားေနေသာ ကိုယ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးေခၚ ဟုမၼရူးအစစ္ရလိုေႀကာင္း စိတ္၀င္စား ေနႀကသည့္အေလ်ာက္၊ အဂၤလိပ္အစိုးရက ေပးမည္ဟု ႀကံရြယ္ေသာ ဒိုင္အာခီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မလိုလား အပ္ေႀကာင္း၊ ပထမကမၻာစစ္ႀကီး အတြင္းက ဘိလပ္မွ မြန္ေတဂူ၏ကတိမွလည္း ျဗိတိသွ်အင္ပိုင္ယာ ႏိုင္ငံမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရး ဟုမၼရူးကိုေပးမည္ ဆိုထား၍ဟုမၼရူးအစစ္က တျပားမွ ေလွ်ာ့မယူ ထိုက္သည့္ အေႀကာင္းေရး သားလႈ႕ံေဆာ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ားကို စိတ္၀င္စားစြာ ေရးေနပါသည္။

ေနရွင္နယ္ဂ်ာနယ္၏ အယ္ဒီတာ ဆက္ရန္

.

1 comment:

ေမဓာ၀ီ said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္မေရႊစင္ဦးေရ
ညစာစားရင္း လာဖတ္သြားပါတယ္။
နည္းနည္းေလး လြဲေနတာ တခုေျပာခ်င္လို႔ပါ။
"ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ကိုးခန္းပ်ိဳ႕ကိုပင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အျပစ္ေတာ္မ်ားကိုေရးသား စီကုံးထားပါလ်က္က"
အဲဒီေနရာမွာ "အျဖစ္ေတာ္" ျဖစ္ရမယ္ထင္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတာ္ေတြကို ေရးသားစီကံုးထားတာကို ဆိုလိုတာလို႔ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္ခုက သမၹပၸလာပ စာလံုးေပါင္းေလးပါ။

တျခားဟာေတြေတာ့ အေသးအဖြဲမို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ျဖည့္ဖတ္လိုက္ပါတယ္။