Tuesday, April 24, 2012

သာဓု ၏ အတာ, အပိုင္း (၄၁)

ယခင္က ဆိုလွ်င္ မဂၤလာေဆာင္၊ ရွင္ျပဳ စေသာ မည္သည့္လွဴမႈတန္းမႈကို လုပ္ၾကသည္ျဖစ္ေစ ထံုးစံအ တုိင္း မိမိတုိ႔ ဆုိင္ရာ ေဆြမ်ဳိးတစ္ခု အကူအညီျဖင့္ ကိစၥၿပီးၾကရလ်က္ အခ်ဳိ႕ေသာ အလွဴရွင္မ်ားတြင္ လည္း ဝုိင္းဝန္းလုပ္ကုိင္ေပးမည့္ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟ ရွားပါးသည္ႏွင့္အညီ ကသီလင္တ မႏိုင္မနင္းႏွင့္ ပင္ လွဴဖြယ္ကိစၥကို စိတ္ေမာလူေမာ အဆံုးသတ္လုိက္ၾကရ၏။ ကို ဆက္ဖတ္ရန္...........

ယခုေသာ္ အရပ္ထဲရွိ မည္သူက အလွဴလုပ္လိုသည္ျဖစ္ေစ၊ အကူအညီကို ရွားရွားပါးပါး လုိက္စုေန စရာမလို။ အတာကိုအေၾကာင္းၾကားလုိက္လွ်င္ ဆယ့္ငါးေယာက္မွ်ေသာ လူငယ္မ်ားသည္ အခ်ိန္မေရြး အခ်ိန္မီ ေရာက္လာမည္ျဖစ္၏။ မ်ားစြာေသာ အလွဴအိမ္တုိ႔ တြင္ ျပဳမူေကၽြးေမြး တတ္ၾကသည့္ အတုိင္း ေနာက္ေဖးမွ မုန္႔ဟင္းခါးပန္းကန္ကို အိမ္ေရွ႕ထိ၊ အိမ္ေရွ႕မွ စားၿပီးသားမ်ားကို ေနာက္ေဖးထိ တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း က ယူသြားတတ္သည့္နည္းကို အတာ မသံုး။ ေနာက္ေဖးမွ အိမ္ေရွ႕ အိမ္ေရွ႕ မွ ေနာက္ေဖးသုိ႔လည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္တန္းမွာ ေနာက္ေဖးမွ မုန္႔ပန္းကန္မ်ားကို ဧည့္ခန္းသုိ ႔လည္း ေကာင္း လက္ဆင့္ကမ္းေပးပို႔ျခင္းအားျဖင့္ လူလည္း သက္သာ၊ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးလည္း မရွိ။ အကြက္ လည္း ေစ့သည့္အျပင္ မလစ္မဟင္းႏွင့္ အလုပ္ပါတြင္က်ယ္၏။

အတာ ကမူ သူတစ္ထူးမလုပ္ခ်င္ေသာ ပန္းကန္ထုိင္ေဆး၊ ေထြးခံသြန္စသည္ကိုသာ မရြံမရွာ လုပ္ေလ့ ရွိ၏။ အနစ္နာခံစရာ ရွိလွ်င္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေနာက္တြင္ထား၍ သူသည္ပင္ ေရွ႕မွခံ၏။ သို႔ေၾကာင့္ လည္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အတာ့ကို ခ်စ္ၾက၏။ ခင္မင္ေလးစား ၾက၏။ ျမန္မာအိမ္ တစ္အိမ္မွ ျပဳလုပ္ ေသာ အလွဴပင္ျဖစ္ေစ အတာ့ေနာက္တြင္ ကုလားႏွင့္ တ႐ုတ္ကေလးမ်ားလည္း အၿမဲ ပါ၏။ တစ္ခါတစ္ ရံ ဝက္သားဟင္းပါသည့္ အလွဴမ်ဳိးျဖစ္က ထမင္းေကၽြးဧည့္ခံခ်ိန္တြင္ ကုလားကေလးမ်ား ကို "မင္း ဒီမွာထုိင္ေနၾက ဦးေနာ္၊ တစ္လွည့္စီလုပ္ရမယ္၊ သူတုိ႔အရင္လုပ္ပေစ၊ မင္းတုိ႔ အလွည့္က်မွ ငါ လာေခၚမယ္" စသည္ျဖင့္ ပရိယာယ္သံုးကာ အိမ္ျပင္တြင္ ထုိင္ခုိင္းထားၿပီး ဝက္သား ပါသည့္ကိစၥၿပီး၍ အခ်ဳိပြဲ ပို႔ရန္ အခ်ိန္ေရာက္မွ ကုလားကေလးမ်ားကို ေခၚ၏။ ဤလို သိတတ္မႈ ကေလးမ်ားေၾကာင့္ လည္း အတာ႕ ဆိုလွ်င္ ကုလားကေလးမ်ားကပါ အသည္းစြဲျဖစ္ေနၾက၏။

အလွဴႏွင့္ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သာေရးနာေရးကိစၥမ်ားအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း အတာ တို႔အား အကူအညီေခၚလွ်င္ လူမ်ဳိးဘာသာမေရြး အတာတုိ႔လုိက္လုပ္ေပးၾက၏။ ဤလို အစုလိုက္ အသင္း လုိက္ ကူညီႏုိင္ရန္လည္း အတာသည္ လူငယ္မ်ားအဖြဲ႕ဟူ၍ အဖြဲ႕ကေလးတစ္ခု ဖြဲ႕စည္း တည္ ေထာင္ကာ မူလက အဖြဲ႕ရန္ပံုေငြအျဖစ္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း တစ္ေယာက္တစ္ျပားစီ ထည့္ဝင္ စုေဆာင္း ခဲ့ၾကေသာ္လည္း သူတုိ႔၏ကူညီတတ္ေသာ ေစတနာကို အလုပ္ျဖင့္ ျပလာေသာအခါ၌ သူတုိ႔ အဖြဲ႕၏ အကူအညီ ကိုေတာင္းေသာ အလွဴအိမ္တိုင္းက ငါးက်ပ္မွ တစ္ဆယ္ထိ ရန္ပံုေငြအျဖစ္ ထည့္ဝင္ လာၾက ေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔ကုိယ္၌က တစ္ျပားစီထည့္ဝင္ရန္ပင္ မလိုေတာ့ေသာ အေျခသုိ ႔ေရာက္လာေတာ့၏။

ဤမွာဘက္တြင္သာ အတာ အသံုးက်သည္မဟုတ္။

"အတာေရ လာပါဦးကြယ္၊ ေဒၚေဒၚေအးကို ဘဂၤလားဆီးသီး အစိတ္သားေလာက္ ဝယ္ေပးစမ္းပါဦး ေနာ္"
ခင္စိုးလွ တုိ႔ေမေမကလည္း အတာအား အိမ္ေပၚသုိ႔ေခၚကာ ဝယ္စရာတစ္ခုခုရွိပါက သူ႔အားပင္ ခုိင္း ေလ့ ရွိ၏။ အတာကလည္း မျငင္း၊ သြက္သြက္လက္လက္ပင္ အေျပးကေလး သြားဝယ္လာတတ္၏။
"ေၾသာ္ ငါ့တူ ရယ္၊ ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ကေလးဟာ ဝယ္ခဲ့ေရာေပါ့၊ မင့္ခုဟာက မာလုိက္တာ ကိုက္လုိ႔ေတာင္ မရဘူး" ဟု ေဒၚေဒၚေအးက အျပစ္ကေလး တင္လုိက္သည္မွာ "ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ္ ေဒၚေဒၚေအး၊ သစ္သီး ဆုိင္ေတြမွာ ေရာင္းတဲ့ ဘဂၤလားဆီးသီးေျခာက္က သူတို႔ က ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားျပထားေပမဲ့ အဲဒါ အတူတူ ပဲ ေဒၚေဒၚေအးရဲ႕၊ ေျခာက္ၿပီးမာေနတဲ့ အစားက ေရမဆြတ္ ရေသးတာ၊ ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ က ေရဆြတ္ထားတာ" "ေဟ ဟုတ္လား"
"ဟုတ္တယ္ ခင္ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိတာေပါ့၊ ခဏခဏ ျမင္ေနရတာပဲ၊ အဲဒါ ဝယ္တဲ့ လူ ေတြက ေျခာက္ေနတဲ့အစားကို မာတယ္ဆိုၿပီး မဝယ္ၾကဘူး၊ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ကိုပဲ ယူၾကတယ္၊ အဲဒါ ဝယ္တဲ့ လူ နာ တာေပါ့"

"ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ အတာ"
"အေျခာက္ကို ေရဆြတ္ထားတာမုိ႔ အေလးခ်ိန္ပိုစီးတယ္ မဟုတ္လား၊ ၿပီးေတာ့ ဒီအေပ်ာ့စားကို လူႀကဳိက္မ်ားတယ္ ဆိုၿပီး တစ္ပိႆာမွာ တစ္မတ္ငါးမူး ေစ်းတင္ထားလုိက္ေသးတယ္၊ ဝယ္သူ မနာဘူး လား ကဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အေျခာက္ကို ဝယ္လာတာ၊ ေဒၚေဒၚေအး မယံုရင္ ဒီဆီးသီး ကို ျပန္ၿပီး ေရကေလးနည္းနည္း ပက္ထားၾကည့္၊ ေနာက္ တစ္နာရီေလာက္ၾကာရင္ ေပ်ာ့လာလိမ့္မယ္၊ ဆုိင္ က ကုလားေတြလဲ ဒီတုိင္းလုပ္တာပဲ"
ဝယ္သူ တြင္ ေစ်းပိုေပးရသည္ေရာ၊ အေလးခ်ိန္ပိုစီးသည့္အတြက္ နာႏွစ္နာ နာသည့္အျဖစ္ကို ယခု အတာေျပာ မွပင္ ေဒၚေဒၚေအး သေဘာေပါက္ေတာ့၏။
ဤလို အဝယ္အျခမ္း ကိစၥမ်ဳိးတြင္သာ အတာ ပါးနပ္သည္မဟုတ္ေသး။

"ဒီမွာ အတာ၊ လမ္းေလးဆယ္ထဲကေလ အိမ္နံပါတ္ ၁၀၉ မွာေန တဲ့ ေရဘံုဘုိင္ျပင္တဲ့ ကုလားကို ေခၚ ေပးစမ္းပါကြယ္ ေနာ္"ဟု တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ေခၚခုိင္းလွ်င္လည္း
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ ႀကီးႀကီး" "ဘံုဘိုင္ေခါင္း ပ်က္ေနလုိ႔ကြဲ႕၊ ခု အဝတ္စုပ္ေတြနဲ႔ ပတ္ထားရတယ္၊ ေရေတြ ဒလေဟာ ထြက္ေနလုိ႔" "ကၽြန္ေတာ္ ဝင္ၾကည့္မယ္ေနာ္"ဟု ဝင္ခြင့္ေတာင္းကာ ဘံုဘိုင္ေခါင္းကို သြားၾကည့္ ၏။
"ကၽြန္ေတာ္ ခု ျပန္လာမယ္ ႀကီးႀကီး"
အတာ လည္း ေျပာေျပာဆုိဆို ထြက္သြားကာ ျပန္လာေသာအခါ၌ ေမာ္ေတာ္ကားကၽြတ္စ သို႔မဟုတ္ သားေရစတစ္ခုခုႏွင့္ အတူ ဂဏန္းလက္မတစ္ခု ပါလာသည္ကိုေတြ႕ရၿပီး သံုးေလးမိနစ္ အတြင္း မွာပင္ ေရဒရေဟာယိုေနသည့္ ဘံုဘုိင္ေခါင္းသည္ အေကာင္းပကတိ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္သာ။

"ဟဲ့ မင္း ဒီပညာေတြ လဲ တတ္သလား အတာ၊ မင့္ ဘယ္သူသင္ေပးသလဲ"
"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္က ဘံုဘုိင္ေခါင္းပ်က္တုန္းက ကုလားလာျပင္တာကို ၾကည့္ေနတာေပါ့၊ အလြယ္ ေလးပါ ႀကီးႀကီးရဲ႕"
သို႔လွ်င္ အမွတ္မဲ့ မေနတတ္ေသာ အတာသည္ ပညာကိုျမင္႐ံုႏွင့္လည္း အရယူလုိက္တတ္ေသး၏။
တစ္ေန႔ေသာ္ ခင္စိုးလွတုိ႔ အေပၚထပ္သုိ႔ အတာသည္ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ေျပးတက္သြားၿပီး တဒက္ဒက္ႏွင့္ တံခါး ကို ေခါက္လုိက္၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ တံခါးပြင့္လာကာဖြင့္ထားေသာ တံခါးႏွစ္ရြက္ကို ကိုင္ေမာ့ ၍ ခပ္ေက်ာ့ ေက်ာ့ရပ္ေနေသာ ခင္စိုးလွလည္း ႐ုတ္တရက္ အတာ့ကို ျမင္လုိက္ရသည္ႏွင့္
"ဘာလဲ နင္ ဘာလာလုပ္တာလဲ၊ ေမေမ မရွိဘူး"ဟု ခင္စုိးလွက မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းႏွင့္ တစ္လံုး ခ်င္း ေမးလုိက္ေသာေၾကာင့္ "ေဒၚေဒၚေအး မရွိဘူးဆိုတာ ငါ သိသားပဲ"

"ဟင္ ဒါျဖင့္ ဘာလို႔တက္လာရသလဲ၊ မိန္းမပ်ဳိေလးတစ္ေယာက္ထဲရွိတာ"
"ဘာ မိန္းမပ်ဳိေလး ဟုတ္လား၊ နင့္အသက္ ဘယ္ေလာက္မ်ားရွိေနၿပီမုိ႔လဲ၊ ကဲ ဒါက ငါနဲ႔မဆုိင္ပါဘူး ေလ၊ နင္ လမ္းဖယ္ေပးပါ၊ ငါ အထဲဝင္မလုိ႔"ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို အတာက ေျခလွမ္းျပင္လုိက္ေသာ ေၾကာင့္ ခင္စိုးလွတြင္ ရြံ႕ခနဲျဖစ္သြားရာမွ "ဘာျဖစ္လို႔ ဝင္ရမွာလဲ၊ ေမေမ မရွိဘူး၊ အိမ္မွာ ငါ တစ္ေယာက္တည္း သိရဲ႕လား" "ဘာ၊ နင္တစ္ေယာက္ထဲေကာ နင့္ကို ဘယ္သူက ဘာလုပ္မွာတဲ့လဲ၊ ဒီမွာ ဓာတ္မီး ဖ်ဳစ္ ပ်က္ေနတာ ျပင္ေပးပါဆိုၿပီး ေဒၚေဒၚေအးက လႊတ္လိုက္လို႔ ငါလာတာ"
ဤတြင္မွ ခင္စိုးလွတြင္ အဓိပၸာယ္ရွင္းသြားေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ ႐ုတ္တရက္ မဖယ္ေသး၊ တစ္စံု တစ္ရာ ေတြးေနၿပီးမွ "ဒါျဖင့္ နင့္ဟာနင္ လုပ္၊ ငါ ေအာက္ကို သြားေနမယ္"

ခင္စိုးလွကလည္း သို႔ေျပာရင္း တံခါးအျပင္ဆီသို႔ ေျခလွမ္းေတာ့မည္ျပဳလိုက္သည္ႏွင့္
"ဒီလိုဆို ငါ မျပင္ဘူး၊ ငါလဲ ျပန္မယ္" ဟု အတာလည္း ေျပာေျပာဆိုဆို ေျခလွမ္းျပင္႐ံုသာမဟုတ္ဘဲ ဆင္းစ ပင္ ျပဳလုိက္ေသာေၾကာင့္ "ဒါက ဘယ္လဲ၊ ဓာတ္မီးမျပင္ေတာ့ဘူးလား"ဟု ခင္စိုးလွက အထိတ္တလန္႔ကေလး ေမးလုိက္၏။

အတာကို အဘယ္ေၾကာင့္ဟူ၍ မသိ၊ မုန္းပင္ မုန္းေနေသာ္လည္း ဓာတ္မီးမျပင္ဘဲ ထြက္သြားမည္ကိုမူ ခင္စိုးလွ စိုးရိမ္ရ၏။ အခ်ိန္မွာလည္း ေရဒီယိုလာရန္ ဆယ့္ေလးငါးမိနစ္မွ်သာ လိုေတာ့သည္။ အျမန္ဆံုး မီးရမႈ ကို လုိလားသျဖင့္ သူ႔ေမေမအား ပူဆာခဲ့ရာတြင္ ဓာတ္မီးကုမၸဏီမွ လူကို မေခၚဘဲ အတာကို လႊတ္လိုက္ရပါ လို႔လားဟူ၍လည္း ခင္စိုးလွ ေဒါပြေနမိ၏။ သို႔ေသာ္ ေရဒီယို နားမေထာင္ရမည္ကို လည္း သူ အလြန္ ပူေန၏။ သို႔ႏွင့္ပင္ ထူထူအမ္းအမ္းကေလး ေမးလုိက္ရာ၌
"ေအး၊ နင္ ငါ့အနားမွာမရွိရင္ ငါလဲ ဓာတ္မီးမျပင္ႏိုင္ဘူး၊ သြားမယ္"ဟု အတာကလည္းမေလ်ာ့။ သမင္ လည္ျပန္ ေမာ့ၾကည့္ရင္း ေျပာလုိက္ေသာေၾကာင့္
"ဟုတ္တယ္၊ နင့္အနားမွာ ငါကေနရမယ္ အင္း"
"နင္ အဆန္းမေတြးနဲ႔ သိလား၊ ငါက ႐ိုး႐ိုးေျပာေနတာ၊ တကယ္လို႔ နင္ဆင္းသြားရင္ ငါတစ္ေယာက္ထဲ အေပၚမွာ က်န္ေနမယ္၊ အဲဒါ မေတာ္လို႔ ပစၥည္းတစ္ခုခုေပ်ာက္သြားရင္ ဘယ္သူ႔ေခါင္းက်မလဲ နင္စဥ္း စားၾကည့္စမ္း၊ လာလဲ လုပ္ေပးရေသးရဲ႕၊ သူခိုးလို႔လဲ အထင္ခံရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ အဲဒါက တစ္အခ်က္"

"အင္း ဟင့္"
ခင္စိုးလွကမူ ထိုမွ်သာ မသိမသာမဲ့ရင္း ေရရြတ္လုိက္၏။
"ႏွစ္အခ်က္ ကေတာ့ နင္ေအာက္ကိုဆင္းၿပိး ေရွာင္ေနမယ္ဆိုရင္ အရပ္က ငါ့ကိုဘယ္လိုထင္မလဲ၊ ဒီ ေကာင္ေလး မ႐ိုးသားလုိ႔သာ"
"ကဲ ေတာ္ေတာ့၊ လာ ငါ မဆင္းေတာ့ဘူး၊ ဟိုနားက ထိုင္ၾကည့္ေနမယ္ နင့္ဟာနင္ ျပင္"
ယခုမွပင္ ခင္စိုးလွလည္း တံခါးဝွ လမ္းဖယ္ေပးကာ မၾကည္မသာႏွင့္ပင္ အတာအား ဝင္ခြင့္ျပဳ လုိက္ ေတာ့၏။
အတာလည္း အိမ္ေရွ႕ဘုုရားစင္ေဘးရွိ ပင္မေသာ့ခလုတ္ကို ျဖဳတ္ကာ အသင့္ပါလာေသာ ဓာတ္ႀကဳိး မွ်င္ကေလးမ်ားကို ျဖတ္၍ ျပတ္သြားသည့္ေနရာတြင္ အစားထိုးျပဳျပင္လ်က္ ခလုတ္ကို ခ်က္ခနဲဖြင့္ လုိက္ သည္ႏွင့္ ဓာတ္မီးမ်ားလင္းလာ၏။ ခင္စိုးလွ မ်က္ႏွာကေလးလည္း ဝင္းခနဲ ၾကည္သြား၏။ သုိ႔ ေသာ္ အတာ က လွည့္ၾကည့္လုိက္သည္ႏွင့္ မ်က္ႏွာပိုးကေလးသတ္တဲ့ကာ "ၿပီးရင္ သြားေတာ့"ဟု ခပ္စူစူကေလး ေျပာလုိက္သည္ကို "နင္က ဆြဲထားလဲ ငါ မေနဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ၿပီးရင္ သြားေတာ့ လို႔ ေျပာတာေပါ့"

"ေအး နင္က ရွိခုိးၿပီး ဆြဲထားလဲ မေနဘူး၊ ရွိခုိးၿပီးေခၚလဲ ငါ မလာဘူး၊ သိလား၊ ေဒၚေဒၚေအးက ကဲ အတာ ရယ္၊ ေဟာ မင့္ႏွမက ေရဒီယိုနားမေထာင္ရရင္ ေသရေတာ့မလိုျဖစ္ေနလို႔ ဓာတ္မီးျပင္ေန တာ ေလး လုပ္ေပးလုိက္စမ္းပါဦးဆိုလို႔ ငါလာတာ နားလည္လား"
"ေအာင္မယ္ မင့္ႏွမကတဲ့ ဟင္း ဒီလိုဟာမ်ဳိး ေသေတာင္ အစ္ကိုမေတာ္ဘူး"
"ငါကလဲ နင့္ကို ဗလတ္တတ္တတ္ ရွပ္တတ္တတ္ မိန္းကေလးမ်ဳိးကို ႏွမေတာ္ဖို႔ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ အိပ္မက္ မမက္ဘူး၊ အဲဒါ မွတ္ထားလုိက္" ခင္စိုးလွ ဘာမွ်ထပ္မေခ်ႏုိင္။ အငုိင္ သားေတြၾကည့္ရင္း ႏႈတ္ခမ္း တစူစူႏွင့္ တဟင္းဟင္း ေဒါပြေန၏။ အတာကလည္း မ်က္ႏွာထား တင္းတင္းႏွင့္ ပင္ လွည့္ထြက္လာခဲ့၍ တံခါးပိတ္ရင္ လွမ္းထြက္လာၿပီး အတာ အျပင္သို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ တံခါးကို ဂ်ဳန္းခနဲ ေဆာင့္ပိတ္လုိက္၏။ အတာကလည္း အညံ့အခံ။ ပိတ္လုိက္ေသာ တံခါးရြက္ကို ဝုန္းခနဲ တစ္ခ်က္ ထုလုိက္ၿပီးမွ သူ႔ဟာသူ သေဘာက်သြားသလို ၿပဳံးၿပဳံး ရယ္ရယ္ ဆင္းလာခဲ့၏။

ခင္စိုးလွႏွင့္ အတာ ျမင္လုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ကေတာက္ကဆ အမူအရာ ကေလးေတြ ျပလာတတ္၏။ နီးနီးကပ္ကပ္မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မိလွ်င္ အထက္ပါနည္းတူ သူဘု ငါေဘာက္ ႏွင့္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အဘယ္ေသာအခါမွ် အေလွ်ာ့ေပးေလ့ မရွိခဲ့သည့္ အတုိင္းပင္ ယေန႔ အထိေသာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏အေျခမွာ ဆိုခဲ့သည့္အေနတြင္သာရွိေနေသး၏။
အရပ္ထဲ တြင္လည္း အရပ္ႏွင့္ ဆုိင္ရာကိစၥကေလးမ်ား၌ အဖက္ဖက္က အတာ ကၽြမ္းက်င္ သကဲ့ သို႔ ေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ လည္း ပညာေရးဘက္၌ သူမတူေအာင္ ဦးေႏွာက္ ကေလး ေျပာင္လက္ေနေခ် ေသး ၏။

"ေအာက္ပါစကားလံုးမ်ားကို ဝါက်တစ္ခုစီဖြဲ႕ပါ"ဟူ၍ တီခ်ာလတ္က အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေက်ာက္သင္ ပုန္းႀကီး တြင္
ဥပမာ၊ Taller, Spring, Clever, Fly, Behaved အစရွိသျဖင့္ ေရးသား၍ ဝါက်ဖြဲ႕ခုိင္းလွ်င္
(1) He is taller than his brother.
(2) Let us bathe in the spring.
(3) Khin Khin is clever than Ye Ye.
(4) Bees fly in and out.
(5) Mg Mg behaved in a childish way.
မ်ားေသာအားျဖင့္ အထက္ပါအတုိင္း အလြယ္ဆံုးေသာ နည္းကိုသံုး၍ ေရးဖြဲ႕တတ္ၾကေသာ္လည္း အတာကမူ
(1) I wish I were taller.
(2) The tiger was shot before getting chance to spring.
(3) Rama is remarkably clever in arithmetic.
(4) Fly is troublesome insect.
(5) San Win behaved as though he was very angry.

ဤသို႔သာလွ်င္ ခက္ခက္ခဲခဲ စကားလံုးရွာ၍ ဝါက်ဖြဲ႕ေလ့ရွိ၏။ မွားေသာ္မွ မွားေစ၊ သူ႔တြင္ စြန္႔စား တတ္ ေသာ ဝါသနာကေလးအျပင္ မည္သည့္အရာတြင္မဆို သူတစ္ဦးထက္ ထူးထူးျခားျခား အစြမ္းျပ လုိက္ရ မွ ေက်နပ္တတ္ေသာ စိတ္ကေလးကလည္း ရွိသည့္အတုိင္း အၿမဲလိုလို သူ စြန္႔စား၏။ ရဲရဲ တင္းတင္း ေရး၏။

ဤသည္ကိုပင္ သူ႔တီခ်ာလတ္က အလြန္သေဘာက်၏။ မွားလွ်င္ျပင္ေပး၏။ မရွက္မေၾကာက္ ေရးရန္  လည္း အားေပး၏။ သို႔ေသာ္ စာေမးပြဲမ်ား၌မူ လြယ္လြယ္ႏွင့္ အမွန္ကိုရေအာင္ ေရးရန္ ေျဖရန္ အတန္ တန္ သတိေပး ရေသး၏။
အျခားေသာ အတန္းသားမ်ားက တီခ်ာလတ္ သင္ထားသည့္အတုိင္း (သုိ႔မဟုတ္) စာအုပ္ထဲတြင္ ပါ သည့္ အတုိင္း အလြတ္က်က္မွတ္၍ ေရးေျဖတတ္ၾက၏။

ဥပမာ
As we entered the station, the train came on.
ဤလို သင္ထားလွ်င္ (သုိ႔မဟုတ္) စာအုပ္ထဲတြင္ ထိုအတုိင္းပါလွ်င္ အျခားေသာ အတန္းသားမ်ားက ၎ အတုိင္းပင္ ေရးၾကေျဖၾကမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အတာကမူ
As we entered the station, the train came in.
သုိ႔လွ်င္ သူမ်ားထက္ ထူးေအာင္ထြင္၍ ေျဖတတ္၏။ ဆရာမက စကားတစ္လံုး ဝါက်တစ္ပုိဒ္ကို သင္ျပ ရင္း မည္သည့္စကားလံုးကို မည္သုိ႔သံုးက အဓိပၸာယ္မည္သို႔ရမည္။ အဓိပၸာယ္တူ ဝါက်တစ္ခုတည္းကို ပင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု မည္သုိ႔လွည့္ေရးႏုိင္သည္ စသျဖင့္ ရွင္းျပလွ်င္ အတာ ခ်က္ခ်င္း မွတ္ထားလုိက္၏။ ေရး၍မမွတ္၊ စိတ္ထဲမွသာ စြဲ၍ က်က္ထားတတ္၏။

သို႔ေၾကာင့္ လည္း Spring စကားလံုးႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျခားေသာ ကေလးမ်ားအား စမ္းေခ်ာင္း၊ စမ္းေရ အုိင္ ဟူ၍သာ လြယ္ရာမွတ္ထားလုိက္ေသာ္လည္း ထိုစာသင္ခ်ိန္က တီခ်ာလတ္ ထည့္ေျပာသြားသည့္ "ခုန္လႊားသည္၊ ခုန္၍အုပ္သည္" ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ျခားနားခ်က္ကိုပါ က်က္မွတ္ထား လုိက္ၿပီး ေမးခြန္း ေပၚလာသည္ႏွင့္ မွားသြားမည္ကိုမရြံ႕။ သူမ်ားထက္ ထူးျခားေသာင္ ဝ့ံဝ့ံ စားစား ပင္ ေရးခ်လုိက္ေတာ့၏။

ေက်ာင္းတြင္သာ အေရးအဖတ္ ရဲရင့္သည္မဟုတ္။ ျပင္ပ၌လည္း အဘယ္ေနရာသို႔ သြားသည္ျဖစ္ေစ၊ အဂၤလိပ္စကားကို သံုးခြင့္ႀကံဳလာၿပီဆိုလွ်င္ မရွက္မေၾကာက္ပင္ ေျပာေလ့ရွိ၏။
သူ႔ေဒၚေဒၚသန္းတုိ႔ ညီအစ္မတစ္စုသည္ တစ္စံုတစ္ရာ ဝယ္စရာရွိလွ်င္ ေစ့စပ္ေသခ်ာ၍ တစ္ခါတည္း ႏွင့္ ကိစၥၿပီး တတ္ေသာ အတာကိုသာ ခုိင္းေလ့ရွိသည့္အတုိင္း တစ္ေန႔ေသာ္ ေဒၚေဒၚတင္က ဘိလပ္ ခ်ိတ္ကေလး မ်ား ဝယ္ေပၚရန္ အတာအား ႐ိုးတုိက္သို႔ လႊတ္လိုက္၏။

ေခၽြးျဖင့္ ရႊဲေပေနေသာ စြပ္က်ယ္ႏွင့္ လံုခ်ည္ကလည္း အေရာင္အဆင္းမေပ၊ ေဘာ္လံုးကစားေနရာမွ ပင္ ထြက္လာခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ႐ိုးတုိက္ေပၚေရာက္သည္ႏွင့္ အေရာင္းစာေရးမ်ားသည္ အလစ္သမား ကေလး တစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ သေဘာထားကာ အတာအားသာလွ်င္ ဂ႐ုစုိက္အကဲခတ္ေနၾကေတာ့၏။

အတာကလည္း ဝယ္စရာရွိသည့္ေနရာကို တုိက္႐ုိက္မသြားေသးဘဲ ၾကည့္ေကာင္းေကာင္းရွိသည္ႏွင့္ ကေလးစက္ဘီးမ်ား ထားရာဌာနတြင္လည္းေကာင္း၊ ဆြယ္တာအက်ႌမ်ား ခ်ိတ္ထားသည့္ေနရာတြင္ လည္းေကာင္း လက္ပတ္နာရီမ်ဳိးစံုတည္ခ်င္းထားသည့္ ဗီဒိုအနီးတြင္လည္းေကာင္း တရစ္ဝဲဝဲေလွ်ာက္ ၾကည့္ေန၏။ ၾကာေသာ္ စာေရးတစ္ေယာက္သည္ အတာ့အေပၚတြင္ ပို၍မသကၤာျဖစ္လာကာ အတာ့ လည္ကုပ္ ကို ဆတ္ခနဲ ဆုပ္ကိုင္ရင္း "ေဟ့ေကာင္ေလး ဘာလာ႐ႈပ္ေနတာလဲ သြား"
ထိုစာေရး လည္း ေျပာေျပာတြန္းတြန္းပင္ အတာအား တုိက္ျပင္အေရာက္ ခမ္ရမ္းရမ္းကေလး တြန္း ထုတ္ လုိက္၏။ အကိုင္ၾကမ္းၾကမ္းျဖင့္ လည္ပင္းကိုညႇစ္၍ ဖ်စ္ထားေသာေၾကာင့္ အတာတြင္လည္း လာ ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို မေျဖႏုိင္ဘဲ လည္တအစ္အစ္ႏွင့္ တုိက္ျပင္သုိ႔ ေရာက္လာေတာ့၏။

အတာတြင္ အေတာ္ကေလးရွက္သြား၏။ လည္ပင္းအညႇစ္ခံလုိ္ရသည္မွာလည္း အေတာ္ကေလးနာ သြားေသာေၾကာင့္ ထိုစာေရးအေပၚတြင္ သည္းမခံႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေဒါသျဖစ္သြားသည္သာမက သူ႔ အား ဂ်ပိုးသူခိုးတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ ျပဳမူလိုက္သည္ကိုလည္း မေက်နပ္ႏုိင္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္  တုိက္ထဲ သုိ႔ အေျပးကေလးဝင္သြားကာ
"Who is manager? Where is manager? I want to see him. Please let me known where manager is."
"မန္ေနဂ်ာ ဘယ္သူလဲ၊ မန္ေနဂ်ာ ဘယ္မွာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကိုေတြ႕ခ်င္တယ္၊ မန္ေနဂ်ာဘယ္မွာလဲ ဆိုတာ ေက်းဇူးျပဳၿပီးသိပါရေစ"
အတာ လည္း တုိက္ထဲသုိ႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ ဘုိကျပား ကုလားစာေရးတစ္ေယာက္အား သို႔လွ်င္ တေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္လို ေအာ္ေမးေလေတာ့၏။

အတာကို ျမန္မာစာေရးက တြန္းထုတ္သြားစဥ္ တၿပဳံးၿပဳံးႏွင့္ ၾကည့္ေနခဲ့ေသာ ထိုဘိုကျပားကုလား စာေရး လည္း အတာက သို႔လွ်င္ အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ေအာ္၍ေမး လုိက္သည္ႏွင့္ ထိုကျပားႏွင့္တကြ စာေရးအားလံုးပင္ ႐ုတ္တရက္ အံ့အားသင့္သြားၾကေတာ့၏။ တုိက္ ထဲ သုိ႔ ေရာက္ေနၾကေသာ ဝယ္သူလူမ်ဳိးစံုတိ႔ုလည္း အတာ့ဆီသို႔ အာ႐ံုစုိက္သြားၾက၏။
အတာ ကလည္း အေအာ္ႏွင့္ အေမးကို မရပ္။ မ်က္ရည္စက္လက္ႏွင့္ပင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို လွည့္၍ မန္ေနဂ်ာ ကို ရွာသလို ၾကည့္ရင္း တေၾကာ္ေၾကာ္ဟစ္ေနေသး၏။
မၾကာမီပင္ အခန္းတစ္ခုထဲ အသက္ငါးဆယ္ခန္႔အရြယ္ မ်က္ႏွာျဖဴတစ္ေယာက္ထြက္လာၿပီး
"ဘာျဖစ္တာလဲ"ဟု အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ထိုကုလားစာေရးကို ေမး၏။

"ခင္ဗ်ား မန္ေနဂ်ာလား"
အတာလည္း ကုလားေျဖသည္ကို မေစာင့္ဘဲ သူကပင္ ထိုမ်က္ႏွာျဖဴအား အဂၤလိပ္လိုလွမ္းေမးလုိက္ ၏။ ဤတြင္မွ မ်က္ႏွာျဖဴလည္း အတာ့ဘက္သို႔ လွည့္လာကာ
"မဟုတ္ဘူး၊ မန္ေနဂ်ာ အျပင္သြားတယ္ မင္း ဘာေျပာခ်င္သလဲ၊ ငါ့ကို ေျပာႏုိင္တယ္"ဟု မွင္ေသေသ ႏွင့္ ပင္ ထိုမ်က္ႏွာျဖဴက ခြင့္ျပဳလိုက္၏။
ဤတြင္ အတာလည္း သူတတ္သေလာက္ေသာ အဂၤလိပ္စကားမ်ားကို သံုးကာ ဝါက်တို ကေလး မ်ား ျဖင့္ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း တိုင္ၾကားေလေတာ့၏။

သူ ေနာက္ဆံုးေျပာလုိက္သည္မွာကား
"ကၽြန္ေတာ္ ခိုးဖုိ႔လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီမွာ ပိုက္ဆံပါတယ္၊ ၾကည့္၊ ခ်ိတ္ဝယ္မလုိ႔လာတာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲလာဝယ္ေနက်ပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ လာလာဝယ္ေနတဲ့ သိုးေမြး၊ ခ်ိတ္၊ ေခါင္းလိမ္းဆီ၊ ႏွစ္ေခ်ာင္းထိုးအပ္၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါ၊ အဲဒီေစ်းႏႈန္းေတြ ကၽြန္ေတာ္ အကုန္သိတယ္၊ မယံုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးပါ၊ အားလံုး ေျပာျပမယ္၊ ခု ကၽြန္ေတာ္ ေဘာလံုးကစားေနတုန္း ခုိင္းလုိ႔ ဒီလိုပဲလာတာ၊ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္ကို လည္ပင္း ညႇစ္ၿပီး တြန္းထုတ္တယ္"

အတာ ဆိုလိုသည္မွာ ဤအတုိင္းပင္ ျဖစ္၏။ သူေျပာလုိက္သည့္ အဂၤလိပ္စကားမွာ တိတိက်က်ပင္ မမွန္ေသာ္လည္း ထိုမ်က္ႏွာျဖဴ သေဘာေပါက္ပံုရ၏။ မ်က္ႏွာႀကီးလည္း နီလာကာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ထို စာေရးကို ေခၚ၍ ႀကိမ္းေတာ့၏။ ေနာက္ အတာကိုလည္း ၿပဳံးကာရယ္ကာႏွင့္ သူ မၾကာခဏ လာဝယ္ သည္ကို သိရ၍ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာကာ ပခံုးကေလးကို္င၍ ထိုမ်က္ႏွာျဖဴကိုယ္တုိင္ေခၚသြားၿပီး အတာဝယ္လိုသည့္ ခ်ိတ္ကို ထုတ္ယူေရာင္းခ်လုိက္ၿပီးမွ ေဘာင္းဘီအိတ္ကိုႏႈိက္၍ ပိုက္ဆံတစ္မတ္ပင္ မုန္႔ဖိုးေပးလုိက္ေသး၏။ ဤမွ် စြာက်ယ္ႏုိင္ေသာ အတာပါေပ။

ဆက္ရန္
.

3 comments:

Anonymous said...

Thanks Ma Ma Shwe Zin!
I wait and read your post every night although im so sleepy.

ေမာင္ေမာင္ said...

မေရႊစင္ သာဓု ရဲ ့အတာ လာဖတ္သြားေၾကာင္းပါ။
ေက်းဇူးပါ။

Anonymous said...

ေက်းဇူးပါေနာ္........ေန႔တိုင္းမပ်က္ေစာင္႔၇်္ ဖတ္၇ေသာ အတာ အတြက္ပါ။