Friday, June 3, 2011

တင္ေမာင္ျမင္႔ ဘာသာျပန္ အခ်စ္မ်ားစြာနဲ႕ပါဆရာ အပိုင္း (၁၁)

အခန္း (၁၁)

အဂၤါေန႔ မနက္။
အတန္းထဲတြင္ ခါတုိင္းႏွင့္ မတူဘဲ တင္းမာမႈက လႊမ္းမုိးေနသေယာင္။ နားခ်ိန္တြင္ သူတုိ႔တစ္ေတြ ဟုိတစ္စု သည္တစ္စု ရပ္ကာ တီးတုိး တုိင္ပင္ေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ ၀င္လာေတာ့ ႐ုတ္ျခည္း ရပ္ပစ္လုိက္ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ အေလးအနက္ မထားဘဲ စာဆက္သင္သည္။ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား မျဖစ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ထဲ ေလးေတးေတးျဖစ္ေန၏။

ေန႔လည္ပုိင္း ပီတီခ်ိန္တြင္ ထံုးစံအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားကစား႐ံုထဲသုိ႔ ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ စားေသာက္ခန္း ထဲတြင္ အားကစားပစၥည္းေတြ စီစီညီညီ ႐ွိေန၏။
လက္ေ၀ွ႕ထုိးသည့္ လက္အိတ္ေတြကုိ ျမင့္ခုန္ဘားေပၚတြင္ ခ်ိတ္ထားသည္။ ေယာက္်ားကေလးမ်ားက ေဘာင္းဘီတုိႏွင့္။ ဆာပီယာႏုိ၏ ညာလက္ကုိ ပတ္တီးျဖင့္ ျမင္ရ၏။

" အားလံုး ... တန္းစီ "
စနစ္တက် တန္းစီၾကသည္။ ဒင္ဟန္က ေ႐ွ႕တစ္လွမ္းတုိးၿပီး -
" တစ္ဆိတ္ ဆရာ "
" ဘာလဲ ဒင္ဟန္ "
" ဒီေန႔ လက္ေ၀ွ႕နဲ႔ စရေအာင္လား ဆရာ "
" ေဟ ... ဘာျပဳလုိ႔လဲကြ "

" ဘာရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ေ၀ွ႕က စေဆာ့ခ်င္လုိ႔ပါ။ အေျပာင္းအလဲေပါ့ ဆရာ ရယ္ "
" ဒါျဖင့္ လုပ္ေလ၊ မင္းတုိ႔ ဗလတူတဲ့ လူခ်င္း တဲြၾက "
တစ္ခဏ အတြင္း ႏွစ္ေယာက္တစ္တဲြ တဲြၿပီးသား ျဖစ္သြားသည္။ ဒင္ဟန္ တစ္ေယာက္ သာ ဘက္ပဲ့ေန၏။ သူက ဆာပီယာႏုိ ကုိ လက္ညိဴးထုိးျပၿပီး -
" ကၽြန္ေတာ့္ အတဲြက လက္က်ိဳးေနတယ္ ဆရာ၊ ဆရာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ တဲြေပးပါလား "

ကၽြန္ေတာ့္အေျဖကုိ အားလံုးၿငိမ္ၿပီး နားေထာင္ေနၾက၏။
" ခဏ ေစာင့္ပါကြာ၊ ေပၚတာျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေယာက္ေယာက္ နားရင္ မင္းနဲ႔ ျပန္တဲြေပါ့ "
သူဆင္သည့္ အကြက္ထဲကုိ ကၽြန္ေတာ္ တန္းတန္းမတ္မတ္ ၀င္မိေလၿပီ။
" ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ နဲ႔ ခ်ရဲပါတယ္၊ တစ္ပဲြေလာက္ စမ္းၾကည့္ရေအာင္လား ဆရာ "
အားလံုး က ၀ုိင္းေထာက္ခံသည္။

" ဆရာ ... လုပ္ပါ ဆရာ၊ ခ်ပါ ဆရာ "
" မလုပ္ပါနဲ႔ ဒင္ဟန္ ရယ္၊ ဒီေန႔ မင္းအတဲြမ႐ွိလည္း နားလုိက္ေပါ့ကြာ "
ဒင္ဟန္ မဲ့ၿပံဳးၿပံဳးသည္။ ေအာင္ႏုိင္သူတစ္ေယာက္လုိ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ၾကည့္သည္။ လက္အိတ္ကုိ ဟန္ပါပါ ခၽြတ္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခရင္းကုိ ဖုတ္ခနဲ ပစ္ခ်သည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္းတြင္ အျခားေက်ာင္းသား မ်ားကုိ သူ ေ၀့ၾကည့္သည္။ "ငါကြ" ဟူသည့္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္။ ခ်ာတိတ္ေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အထင္ေသးသည့္  မ်က္လံုး မ်ားျဖင့္ ၀ုိင္းၾကည့္ေနၾက၏။ ဒင္ဟန္ ကုိ ကၽြန္ေတာ္ မယွဥ္ရဲဟု သူ တုိ႔ ထင္သြားေလၿပီ။

" ကဲ ... ကဲ ... ဒါျဖင့္လဲ လာ "
ျမင္းခုန္ဘားတြင္ ခ်ိတ္ထားသည့္ လက္အိတ္တစ္စံုကုိ ကၽြန္ေတာ္သြားယူသည္။ ေပၚတာက ႀကိဳးမ်ားကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ ခ်ည္ေပး၏။
ဒင္ဟန္ကုိ လ်င္ျမန္ကၽြမ္းက်င္စြာ လက္အိတ္ႀကိဳး ခ်ည္ေပးေနသူက တံေတာင္ဆစ္မွ လက္ေခ်ာင္းကေလး မ်ား ထိ ပတ္တီးစည္းထားသည့္ လက္က်ိဳးဟန္ေဆာင္ထားေသာ ဆာပီယာႏုိ။
အျခား ေက်ာင္းသားမ်ားက နံရံတြင္ ၿငိမ္ၿပီး တန္းစီရပ္ကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကုိ အသက္မ႐ွဴဘဲ ၾကည့္ ေနၾက၏။

စၿပီ ဆုိကတည္းက ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကုိယ္သူ လက္ေ၀ွ႕သမားအျဖစ္ ခံယူထားတာကုိးဟု ကၽြန္ေတာ္ သေဘာ ေပါက္ လုိက္၏။ သြက္သည္။ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ယူတတ္သည္။ လက္သီးခ်က္ ျပင္းဖုိ႔ေတာ့ သူက်င့္ရဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔လက္သီးခ်က္မ်ားကုိ အကြက္က်က် ေ႐ွာင္သည္။ ခဏေလာက္ဆုိ သူ စိတ္ေက်နပ္သြားမည္ထင္၏။ ကၽြန္ေတာ္က ျမန္ျမန္ ပဲြၿပီးပါေစဟုပဲ စိတ္ကူးၿပီး ဆက္ကစားေနရ၏။ ဤသုိ႔ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ သေဘာထားမိျခင္းက ကၽြန္ေတာ့္အမွားပင္။

" ထုိးပါ ဆရာ ... ထုိးစမ္းပါ "
ပက္ထရစ္ဖာမင္ ၏ အသံဟု ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိလုိက္သည္။ သူတုိ႔တစ္ေတြ အားမလုိအားမရ ျဖစ္ေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ့္ ကုိ ညံ့ရန္ေကာဟုလည္း ထင္ေနပံုရၾကသည္။
ထုိစဥ္ ဒင္ဟန္ ၏ လက္သီးတစ္လံုးသည္ ၀ွီးခနဲ ၀င္လာကာ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာကုိ တည့္တည့္မတ္မတ္ ထိ သြားသည္။ ပူခနဲ ခံလုိက္ရသည္။ မ်က္လံုးထဲတြင္ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လွ်ံလာ၏။ 

ပါးစပ္ထဲတြင္ ငန္ၿငိၿငိအရ သာကုိ သတိထားမိလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မထိန္းႏုိင္ေတာ့ပါ။ ေပ်ာ္စရာ ေလ့က်င့္ခန္း ကေလး မဟုတ္ ေတာ့ပါ။ သူက တကယ္ ေဆာ္ၿပီကုိး။ ကၽြန္ေတာ့္ ပါးစပ္မွ ေသြးစကုိ ျမင္သည္ ႏွင့္ ဒင္ဟန္၏ ေနာက္လုိက္ ေနာက္ပါတုိ႔ အားတက္ကာ ၀ုိင္းေအာ္ၾကသည္။

" ခ်ကြာ ... ဒင္ဟန္ကြ "
ဒင္ဟန္ အားတက္လာပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အလဲထုိးရန္ ဇြတ္၀င္ေလေတာ့သည္။ လြတ္လြတ္ႀကီး ဖြင့္ ၀င္လာျခင္းျဖစ္၏။ အ႐ိႈက္ကုိ ခပ္ဆတ္ဆတ္ကေလး ကၽြန္ေတာ္ ပစ္ေထာက္လုိက္သည္။ လက္ေ၀ွ႕ေက်ာ္ သည္ တစ္ခ်က္တည္း ဒူးညြတ္ကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚသုိ႔ ေခြက်သြားေလ၏။
ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည့္ အသံေတြ ၿငိမ္က်သြားၿပီး ေပၚတာႏွင့္ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ ဒင္ဟန္ကုိ ထူဖုိ႔ ေျပးလာၾကသည္။

" ေဟ့ ... သြားၾက၊ သူ႔ဘာသာသူ ထားလုိက္၊ မင္းတုိ႔ တန္းစီ၊ တန္းခုန္ေလ့က်င့္ခန္း စေတာ့။ ေဟး ကလပ္ ... လက္အိတ္ေတြ ျပန္သိမ္းၿပီးေတာ့ တံခါးနားမွာ သြားစီထား "
သူတုိ႔အားလံုး ကၽြန္ေတာ့္ အမိန္႔အတုိင္း လုိက္လုပ္ၾကသည္။ တစ္ေယာက္ တေလမွ် ဂ်စ္ကန္ကန္ မလုပ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသရေသး၏။ ဒင္ဟန္႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ဆဲြယူၿပီး နံရံတြင္ မွီေပးလုိက္သည္။ သူ အသက္႐ွဴမွန္လာမွ ပီတီခ်ိန္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း ျပန္စရသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ခုိင္းသည့္အတုိင္း တစ္သေ၀မတိမ္း လုိက္နာၾက၏။ သူတုိ႔ မ်က္လံုးမ်ားကုိ ကၽြန္ေတာ္ အကဲခတ္ ၾကည့္လုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ပုိ၍ တေလးတစား ျဖစ္လာသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရပါ၏။
" ဘယ္လုိလဲ ဒင္ဟန္၊ ေနသာသြားၿပီလား၊ ဆရာ မင္းကုိ တကယ္ထုိးတာ မဟုတ္ပါဘူးကြ၊ ျဖည္းျဖည္း ကေလး ဆတ္လုိက္တာပါ၊ မ်က္ႏွာသြားသစ္လုိက္ပါလား ... ေကာင္းသြားမွာပါ "
" ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ "

သူ႔အသံက တုန္တုန္ယင္ယင္။ " ဆရာ " ဟု ေခၚရာတြင္လည္း တံု႔ေႏွးေႏွး မဟုတ္ေတာ့။ ခပ္သြက္သြက္ ထြက္လာသည္။ သူ႔ကုိ ဆဲြထူေပးၿပီး ေပၚတာ့ကုိ လွမ္းေခၚလုိက္သည္။ ေပၚတာ သူ႔ကုိတဲြၿပီး ေရခ်ိဳးခန္းဆီ ေခၚသြား၏။
သည္အျဖစ္အပ်က္မွာ ကေလးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဆက္ဆံေရး မဟာတံတုိင္းကုိ ၿဖိဳခ်ပစ္လုိက္သလုိ ျဖစ္ သြားသည္။ ဒင္ဟန္တစ္ေယာက္ အေျပာင္းအလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားေလၿပီ။ ေခါင္သူႀကီး လုပ္သူႏွင့္အတူ သူ႔ေနာက္လုိက္ မ်ားလည္း တစ္ပါတည္း ပါလာၾကေတာ့၏။

ဒင္ဟန္ သည္ ႐ႊတ္ေနာက္ေနာက္ ဉာဥ္ကုိေတာ့ မေဖ်ာက္ႏိုင္႐ွာေပ။ အကြက္၀င္လွ်င္ ၀င္သလုိ ၀င္ေဖာက္ တတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ဟာသမ်ားသည္ ေစာေစာပုိင္းကလုိ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အမ်ား လက္ခံႏိုင္စရာ ျဖစ္လာသည္။ အေနအထုိင္လည္း သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္လာသည္။ စုေပါင္း ညီညာမႈတြင္ ပါ၀င္လာသည္။ အေျပာအဆုိ ယဥ္ေက်းလာသည္။ ဤသုိ႔ ေတာ္လွန္ ပုန္ကန္ေရး အင္အားစု အားနည္းသြားသည္ႏွင့္အမွ် စာသင္ရာ တြင္ သိသိသာသာ ခရီးေရာက္လာသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္ သူတုိ႔အေပၚ ဆက္ဆံေရး ေျပာင္းလဲလာေၾကာင္းကုိလည္း ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတိ ထား မိလာ၏။
သူတုိ႔တစ္ေတြ က်ိဳးက်ိဳးႏံြႏဲြ ျဖစ္လာ႐ံုမက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ သူတုိ႔ ဆရာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတုိ႔ ကေလးေတြကုိ တစ္တန္းလံုးေရာ၊ တစ္ဦးခ်င္းကုိပါ ခင္တြယ္ေနမိၿပီ။ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနမိၿပီ။

အစပုိင္းတြင္ ေက်ာင္းလာတုိင္း ဒီေန႔ ဘာျပႆနာနဲ႔မ်ား ႀကံဳရမွာပါလိမ့္ဟူ၍ ပူပင္ခဲ့ရသည္။ ပူပင္စိတ္၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ေတာ့ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္႐ြံ႕မႈကေလး မသိမသာ ခုိတဲြလ်က္။ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ အတြက္ တာ၀န္ေက်ေက် လုပ္ဖုိ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲ အာ႐ံုျပဳခဲ့ပါသည္။
ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ တစ္မ်ိဳးျဖစ္လာၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္အတြက္ မဟုတ္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မဟုတ္ေတာ့။ သူတုိ႔အတြက္ ျဖစ္လာၿပီ။ သူတုိ႔အတြက္ စာသင္ရာ တြင္ ေအာင္ျမင္ေလေလ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပီတိ ျဖစ္ရေလေလ။

သူတုိ႔ႏွင့္ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ ေပ်ာ္ေနသည္။ သူတုိ႔ကေလးေတြ ရင့္က်က္လာပံု၊ လိမၼာေရးျခား ႐ွိလာပံုမွာ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပင္။ ဆရာႏွင့္တပည့္ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ ရလာျခင္းပင္။ အားလပ္ ခ်ိန္မ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသားမ်ား အျပင္မထြက္ၾကေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ထုိင္ၿပီး အေၾကာင္းအရာ ေပါင္း စံုကုိ ေျပာဆုိ ေဆြးေႏြးေနတတ္ၾက၏။
သူတုိ႔ တစ္ေတြသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမမ်ားသည့္ မိသားစု၀င္ေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိလာရသည္။ ေငြေရးေၾကးေရး ေျပလည္သူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ မိဘ လုပ္သူမ်ားကုိ တစ္ဖက္တစ္လမ္း က ကူလုိ၍ အလုပ္ထြက္လုပ္ဖုိ႔ပင္ စိတ္ကူးေနၾကပါၿပီ။

သူတုိ႔အိမ္တြင္ လူက်ပ္ေၾကာင္း၊ အစ္ကုိအစ္မမ်ား၏ အိမ္ေထာင္ေရး အေၾကာင္း၊ ကေလးငယ္မ်ား အေၾကာင္း အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ေျပာျပၾကသည္။ ကေလးမကေလး တစ္ေယာက္ဆုိလွ်င္ သူ႔အေမက မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေမာင္ေလးတစ္ေယာက္ ေမြးေပးသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ အေမကုိ ကူရေၾကာင္းမ်ားကုိ လူႀကီး ကေလး တစ္ေယာက္လုိ ေျပျပ႐ွာသည္။
ေက်ာင္းစာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ အခ်ိန္မီ တြန္းသင္သည္။ စာသင္ရာတြင္ သူတုိ႔ ေန႔စဥ္ဘ၀ႏွင့္ ေရာေထြး သင္ၾကားသည္။ အခ်ိန္အတြယ္ သင္လွ်င္ သူတုိ႔ ေန႔စဥ္စားေသာက္ေနသည့္ စားေသာက္ကုန္မ်ားကုိ ပုစၦာ လုပ္ေပးသည္။ အလားတူ အတုိင္းအထြာ သင္လွ်င္ အ၀တ္အထည္၊ ဖေယာင္းပုဆုိး၊ ေကာ္ေဇာ စသည္ တုိ႔ကုိ ပုစၦာလုပ္ေပးသည္။ သည္နည္းျဖင့္ သူတုိ႔ ပုိၿပီးနားစဲြၾကသည္။

ပထ၀ီ၀င္ႏွင့္ သမုိင္းကုိ သင္ၾကားရာတြင္ စာအုပ္ဖတ္လုိက္၊ ေဆြးေႏြးလုိက္ လုပ္ေပးသည္။ သည္ေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆုိရမည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ အေတြ႕အႀကံဳေတြက မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳ ေလသည္။ သူတုိ႔ အထူးတလည္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ၾက၏။ ေမးၾက၏။ ေခါင္းေလာင္းသံကုိ မၾကား လုိက္သည့္ အခါေတြ မနည္းေတာ့ေပ။
ဆရာႀကီးက အမွတ္မထင္ ေပါက္ခ်လာတတ္သည္။ ေဆြးေႏြးပဲြကေလးထဲသုိ႔ သူကုိယ္တုိင္ ၀င္ပါခ်င္ ပါတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအတြက္ ဆရာၾကီး အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ေန၏။ တစ္ေန႔တြင္ ဆရာႀကီး အခန္းထဲသုိ႔ ၀င္လာစဥ္ ကေလးမ်ားအား ျပတုိက္သုိ႔ လုိက္ပုိ႔ခ်င္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ေဆြးေႏြးသည္။

" ျဖစ္ပါ့မလား၊ အတန္းထဲမွာ ထိန္းလုိ႔ရေပမယ့္ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ထဲ ေရာက္သြားရင္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ "
" ျဖစ္မွာပါ ဆရာႀကီး၊ စုိးရိမ္စရာ မ႐ွိပါဘူး "
" ကေလးေတြ အတြက္ အက်ိဳး႐ွိမယ့္ အလုပ္ပဲ၊ လုပ္သင့္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ၄၆ ေယာက္လံုးကုိ ဆရာ ထိန္း ႏိုင္ ပါ့ မလား"
" ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါရေစ ဆရာႀကီး "
" မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးကြယ္၊ တစ္ခု႐ွိတယ္၊ တျခား ဆရာမတစ္ေယာက္ကုိ အကူအညီ ေတာင္းၾကည့္ပါ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေတာ့ မျဖစ္ဘူး၊ ေက်ာင္းေကာင္စီရဲ႕ ဥပေဒနဲ႔ မညီညြတ္ဘူး"
" ဒါျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာမ တစ္ေယာက္ ေယာက္ကုိ ေမတၱာရပ္ခံၾကည့္ပါ့မယ္ ဆရာႀကီး"

" ေကာင္းၿပီေလ၊ ရမယ္ဆုိရင္ ဆရာ့ကုိ ေျပာ၊ သြားေရးလာေရး စီစဥ္ေပးမယ္ "
ေန႔လယ္စာ စားခ်ိန္တြင္ ဆရာမ ဘလင္းခ်ဒ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တုိင္ပင္သည္။
" ဆရာမ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ကူညီနုိင္ပါ့မလား"
" ဂ်ီလီယံပဲ ေခၚပါ ဆရာရယ္ "
" ဟုတ္ကဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိလည္း ရစ္ကီလုိ႔ ေခၚပါ။ ဘယ္လုိလဲဟင္၊ လုိက္ႏိုင္ပါ့မလား "
" ရပါတယ္၊ ဘယ္ေတာ့ သြားမွာလဲ"
" ဆရာႀကီး အစီအစဥ္ လုပ္ေပးၿပီးရင္ သြားတာေပါ့"

" ဘာျပဳလုိ႔ ဆရာမ ကလင္တီကုိ မေခၚသလဲ"
" ဘာရယ္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမ"
" ဟုတ္လား"
သူ႔မ်က္လံုးမ်ားက ေလွာင္ၿပံဳးၿပံဳးေနသေယာင္။
ေန႔လယ္စာ စားၿပီးလုိ႔ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အခန္းထဲ ျပန္၀င္လာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ အေၾကာင္း၊ မစၥဘလင္းခ်ဒ္လုိက္ၿပီး အကူအညီေပးမည့္ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေျပာျပလုိက္သည္။
သူတုိ႔ တစ္ေတြ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနၾက၏။ သူတုိ႔ တံု႔ျပန္မႈကုိ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေနခ်ိန္တြင္ အခန္းတံခါးေခါက္သံ ေပၚလာသည္။ ဆရာ ၀က္စတန္ ထ ဖြင့္ေပးသည္။ ၀င္လာသူက ကၽြန္ေတာ့္အတန္းမွ ပက္ထရစ္ဖာမင္။

" မစၥဒဲယားက ဘက္စကက္ေဘာ ေတာင္းခုိင္းလုိက္လုိ႔ပါ ခင္ဗ် "
" မစၥ ဘယ္သူကြ "
ဆရာ ၀က္စတန္က အံ့ၾသသည့္ အသံျဖင့္ ေမးလုိက္သည္။
" မစၥဒဲယားပါ ခင္ဗ်၊ ပါမလာဒဲယားပါ "
၀က္စတန္က ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘဲ ျပန္လွည့္လာၿပီး မီးလင္းဖုိေပါင္ေပၚတြင္ မွီရပ္သည္။ မ်က္ႏွာတြင္ အံ့ၾသ ျခင္းအမူအရာ ပုိကဲစြာျဖင့္။ ကၽြန္ေတာ္က ဗီ႐ုိထဲမွ ဘက္စကက္ေဘာကုိ ပက္ထရစ္အား ယူေပးလုိက္ သည္။ တံခါးပိတ္ၿပီး ပက္ထရစ္ဖာမင္ ျပန္ေျပးထြက္သြား၏။

၀က္စတန္က သေရာ္ၿပံဳး ၿပံဳးၿပီး -
" ဒုကၡေတာ့ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ၊ မစၥဒဲယား တဲ့ "
ျပဇာတ္ဟန္ပါပါျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေဆးတံႏွင့္ ညႊန္ျပၿပီး -
" ေနပါဦး၊ ဆရာ့အတန္းမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ၊ ေတာဆန္ဆန္ ယဥ္ေက်းေနၾကတာကုိ ေျပာတာပါ၊ ဒါမွ မဟုတ္ ႏုိင္ငံျခားဆန္ေနတာလား "
" ခင္ဗ်ားက အဲဒီလုိ ထင္ေနတယ္ ဟုတ္လား၊ ဆရာ ၀က္စတန္ "
ကၽြန္ေတာ့္ကေလးေတြ တုိးတက္ ယဥ္ေက်းလာျခင္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ေျဖ႐ွင္းခ်က္ ေပးေနဖုိ႔ မလုိ။ သုိ႔ေသာ္ သူ ဘာကုိ ရည္႐ြယ္ၿပီး ေျပာေနတာပါလိမ့္။

" ဘာအဓိပၸာယ္လဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားအတန္းက ယဥ္ေက်းမႈ စမ္းသပ္ခန္းလား ဆရာ ဘရိတ္၀ိတ္ "
စာေျခာက္႐ုပ္ တစ္ခုကုိ ကုိင္လႈပ္သလုိ ေျခကားရား လက္ကားရားႏွင့္ ေျပာေနျခင္းျဖစ္၏။
" မဟုတ္ပါဘူး၊ လူမႈေရး ကႀကီး ခေခြးေလာက္ကုိ ေလ့က်င့္ေပးတဲ့ သေဘာပါ၊ ေနပါဦး၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ ဘာဆုိင္ သလဲ"
စိတ္ခ်ဥ္ေပါက္လာၿပီ ျဖစ္၍ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ပက္လုိက္သည္။

" ဆုိင္ေတာ့ မဆုိင္ပါဘူး၊ ဒါထက္ ခင္ဗ်ားကလည္း ေက်ာင္းသူေတြကို မစၥလုိ႔ ေခၚသလား၊ ခင္ဗ်ားက က်ဳပ္ တို႔ အထဲမွာ အထူးျခားဆံုးမုိ႔ ထူးျခားေအာင္ လုပ္ေနတာလား "
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဆရာမေတြ ၀ုိင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေနရ က်ပ္လာသည္။
" ဟုတ္တယ္ေလ၊ မစၥ တပ္ေခၚတာ ဘာျဖစ္သလဲ "

" ေတာ္ေတာ္ ေခတ္မီတာပဲ၊ အတုယူစရာ ေကာင္းလုိက္ပါဘိေတာ့။ ဒါထက္ ေနပါဦး၊ က်န္တဲ့ ေပါက္လႊတ္ ပဲစား ေတြက လုိက္လုပ္မယ္လုိ႔ ဆရာ ထင္ေနသလား "
" အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့္ အတန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ နားလည္မႈ ရေနၿပီ"

" ဘုရားသခင္ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ေပပဲ၊ ကမန္ေတာ္ေတာ့ ဒီနန္႔တန္႔တန္႔ ေကာင္းမေလးေတြကုိ ဒင္ဟန္တုိ႔ လူသုိက္ ေခၚသလုိ မစၥလုိ႔ ေခၚဖုိ႔ စဥ္းစားလုိ႔ မရပါဘူးဗ်ာ "
" ဒါဆုိ အဲဒီကေလးေတြဆီမွာ ဆရာ လူမႈေရးသင္တန္းသြားတက္သင့္တာေပါ့ "

ကၽြန္ေတာ့္နားကုိ ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ၀င္တြယ္သူမွာ မစၥေဒါစ္။ မစၥဖီးလစ္ အတြက္ မဟုတ္လွ်င္ ဘယ္သူ႕အတြက္မွ ၀င္မေျပာသည့္ ဆရာမ။
" လူမႈေရးသင္တန္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ ကေလးေတြဆီကလည္း သင္ဖုိ႔ မလုိဘူး၊ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ မိန္းမေတြ ဆီကလည္း သင္ဖုိ႔ မလုိဘူး "
မစၥေဒါစ္ မ်က္ႏွာနီသြားသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကက္ကက္လန္ ျပန္ေျပာသည္။

" ဒါေပမဲ့ တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီကေတာ့ ႐ွင္ သင္ဖုိ႔လုိတယ္။ ဘယ္သူ႕ဆီ သင္သင္ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး "
" မင္းေထာက္တာ သိပ္မိတာပဲ ဂ်ိဳစီ "
ဆရာမ ကလင္တီ က ၀င္ပင့္ေပးသည္။ ၀က္စတန္ကလည္း အေလွ်ာ့မေပး။

" အင္းေလ၊ လူတခ်ိဳ႕အတြက္ေတာ့ ႏႈတ္ခ်ိဳဖုိ႔ လုိတာေပါ့၊ သူတုိ႔က ဟုတ္ကဲ့ မမ၊ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာနဲ႔ ထမင္း စားၾကတာကုိး "
သူက နီဂ႐ုိး အေစခံတုိ႔၏ အမူအရာ လုပ္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ၿပံဳးမိမတတ္ ျဖစ္သြား၏။ သုိ႔ေသာ္ သူက ရယ္စရာ အျဖစ္ ေျပာျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္႐ွားေနပါ၏။ ေတာ္ပါေသးသည္။ ဆရာမ ဂေရ႕စ္က ထံုးစံ အတုိင္း ပါးနပ္စြာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွမ္းေမးသည္။

" ေၾသာ္ ... ဒါထက္ဆရာ၊ "လႈပ္တုတ္"ကုိ ဘာေျပာထားလဲ "
" ဘာလဲ ဆရာမ၊ "လႈပ္တုတ္" ဆုိတာ "
" ေၾသာ္ ဆရာကလဲ၊ ဆရာ့အတန္းက ဂ်ိန္းပါဆယ္ေလ၊ ဘယ္ေတာ့မွ အတြင္းခံ မ၀တ္တဲ့ ေကာင္မေလး"
" ေၾသာ္ ... ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေျပာမိပါလား ဆရာမ "

" ခုမွ သူ႔ကုိယ္သူ သိလာတယ္တဲ့၊ သူ႔ရဲ႕ အဲ ... ဟုိ မ အက်ိတ္ေတြက သူမ်ားေတြထက္ ထြားက်ိဳင္း ေနတာ ကုိေလ "
ဂေရ႔စ္က ေျပာရင္း ရယ္ေနသည္။ တစ္ခန္းလံုး ၿပံဳးစိစိ ျဖစ္သြားၾက၏။
" ဘယ္လုိ ဘရာစီယာ ၀တ္ရမယ္ဆုိတာ ကၽြန္မနဲ႔ လာတုိင္ပင္တယ္ေလ၊ အဲဒီ ဘရာစီယာဆုိတဲ့ စကားလံုးၾကီး ကုိ ကၽြန္မ မႀကိဳက္ပါဘူး၊ မီးေသြး အိတ္ခံြ က်ေနတာပဲ "
" အင္း ... ဟုတ္တယ္ေနာ္ " ကလင္တီက ၀င္ေထာက္ခံ၏။

" ကေလးမက မဆုိးပါဘူး၊ ဆရာမ ကုိ ေ႐ြးၿပီး တုိင္ပင္တာ သိပ္မွန္တာေပါ့ "
၀က္စတန္က ဆရာမ ဂေရ႕စ္ ေဒးလ္အီဗန္၏ ခပ္ႂကြားႂကြားရင္သားမ်ားကုိ ေ၀့ၾကည့္ၿပီး ေျပာလုိက္သည္။
" ေကာင္မေလး ကုိ ျပဳျပင္သလုိ ႐ွင့္ကုိလည္း ျပဳျပင္ရဦးမယ္ "
ဆရာမ ဂေရ႕စ္ ၏ အသံက ကၽြဲၿမီးတုိသံ ပါလာသည္။ သည္ေတာ့မွ ၀က္စတန္ ပါးစပ္ပိတ္သြား၏။

ဆရာမ်ား အခန္းထဲတြင္ တင္းမာမႈ တစ္မ်ိဳးျဖင့္ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ က အ၀တ္နီႏွင့္ တူၿပီး ၀က္စတန္က ႏြား႐ုိင္းႏွင့္တူေနသည္ ထင္၏။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ တျဖည္း ျဖည္း သိလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မေရာက္ခင္ကတည္းက သည္အခန္းထဲတြင္ သည္လုိပဲ ႐ွိေနခဲ့ သည္ဆုိသည့္အခ်က္ ျဖစ္ပါ၏။
သည္အခန္းထဲတြင္ ေယာက္်ားဆရာဆုိ၍ ၀က္စတန္ တစ္ဦးတည္းသာ႐ွိသည္။ သူက ကတ္ဖဲ့လုပ္ဖုိ႔၊ ေလွာင္ဖုိ႔ ေျပာင္ဖုိ႔က လဲြၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ဆရာမမ်ား၏ စကား၀ုိင္းထဲသုိ႔ မ၀င္။
ဆရာမ ဘလင္းခ်ဒ္က ၀က္စတန္ကုိ မမႈသလုိ ေနေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိသည္။ စကား၀ုိင္းထဲ မ၀င္ဘဲ ေလ့လာသူ အျဖစ္သာေနသည္။ ေကာင္းသည္၊ ဆုိးသည္ ၀င္မေျပာ။ သူ႔သိကၡာႏွင့္သူေနသည္။

မစၥဖီးလစ္လည္း ခပ္ကင္းကင္း ေနသူပင္။ သုိ႔ေသာ္ အေျခခံခ်င္း မတူၾက။ ဆရာမ်ား အန္းတြင္ နားေနခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္လံုး မစၥဖီးလ္ ဂ႐ုစုိက္သူမွာ မစၥေဒါစ္ တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုး ယေန႔ အေရး အခင္းတြင္ ၀င္မပါဘဲ အခန္းေထာင့္မွ သီးျခား ကမၻာေလးထဲတြင္သာ "ႏွစ္ေယာက္တည္းေန" ေနၾကသည္။
မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ ဆရာမ်ား အခန္းထဲမွ ဆရာအခ်င္းခ်င္း ပုဂၢိဳလ္ေရး ပဋိပကၡသည္ အေရးႀကီးလွသည္ မဟ္ုတ္ပါ။ စာသင္ခန္းမ်ားထဲထိ ဂယက္မ႐ုိက္ဖုိ႔ေတာ့ လုိသည္ေပါ့ေလ။ အေရးႀကီးသည္က ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
----------------------------

ဆက္ရန္
.

No comments: