Tuesday, May 3, 2011

မင္းလူ ၏ ျပန္ေခၚသက္ေသ အပိုင္း (၄)

ဒီေတာ့ကာ အမ်ဳိးသားေရွ႕ေန တစ္ေယာက္ရွာရေတာ့မည္။ သူ႔အျဖစ္က တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္ ကို ေရွ႕ေန အသိရွိလား ေမးလုိ႔ သိပ္မေကာင္း။ ဘာကိစၥလဲဗ်။ ဘာအမႈျဖစ္လုိ႔လဲ... ဟု ေမးရင္ ေျဖရ ခက္သည္။ အမွန္ အတုိင္း မေျပာျပန္ရင္လည္း အမွားအယြင္း အ႐ႈပ္အေထြး ရွိလို႔လား အထင္ခံရမည္။ မိန္းမနဲ႔ ကြာမလို႔ ဆိုတာ ကုိလည္း ေျပာလို႔မျဖစ္။

တစ္ခါက မဂၤလာေဆာင္တစ္ခုမွာ ေဘးခ်င္းယွဥ္ထုိင္မိရင္း မိတ္ဆက္ျဖစ္သြားေသာ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ က လိပ္စာကတ္ ေပးထားဖူးသည္။ လိပ္စာကတ္ေတြ ထည့္ထားေသာ စာအုပ္ကေလးထဲမွာ ရွာၾကည့္သည္။ မေတြ႕။ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား မွတ္ထားလိုက္မိသလားလို႔ တယ္လီဖုန္းစာအုပ္ကုိ လွန္ၾကည့္ ေတာ့မွ တစ္ေနရာမွာ ညႇပ္ ထားတာ ေတြ႕ရသည္။ ေဒၚမာမာဦးတုန္းကလို အၾကာႀကီးေစာင့္ေနရာမွာစိုး သျဖင့္ ႐ံုးခန္းဖုန္းကို အရင္ဆက္လိုက္သည္။ ဖုန္းကုိင္သူက-
"ဦးေစာဘရန္ၿငိမ္းက ဒီ႐ံုးခန္းမွာ မထုိင္ေတာ့ဘူး ခင္ဗ်ာ။ ဘာကိစၥမ်ားျဖစ္ေနလို႔လဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို လည္း တုိင္ပင္ ႏုိင္ပါတယ္၊ တတ္စြမ္းသမွ် အေကာင္းဆံုး ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါရေစ"
အေရးထဲမွာ အမႈအပ္ဖို႔ ဆြယ္ေနေသးသည္။

"ဆရာဦးေစာဘရန္ၿငိမ္းနဲ႔ ေတြ႕မွျဖစ္မွာမုိ႔လို႔ပါ" ဆိုေတာ့မွ-
"ဒါဆိုလည္း တာေမြ႐ံုးမွာ သြားစံုစမ္းၾကည့္ပါ။ သူက အဲဒီဘက္မွာ အမႈလုိက္တာ မ်ားတယ္"
ဒီကိစၥ လုပ္ရတာ အထစ္အေငါ့ေလးေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနသည္။ ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴ သိပ္မရွိလွ။ ရင္ရင္ၿငိမ္းကမ်ား ယၾတာ ေတြ ဘာေတြ ေခ်ထားလို႔လား မသိဘူးဟု ေတြးလုိက္မိေသးသည္။
ဟိုပုဂၢဳိလ္ ညႊန္တဲ့အတိုင္း တာေမြတရား႐ံုးကုိ သြားသည္။ ေရွ႕ေနေတြက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထုိင္ေလ့ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္မွာ ၀င္စံုစမ္းေတာ့ ဆုိင္ရွင္က-
"လာလိမ့္မယ္ဗ်။ ဒီေန႔ အာမခံတစ္ခု တင္စရာရွိတယ္ ေျပာတယ္။ ေစာင့္ေနလုိက္ပါ"

လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ေသာက္ရင္း ထုိင္ေနလုိက္သည္။ ေစာင့္သာေစာင့္ရတယ္။ ဦးေစာဘရန္ၿငိမ္း ကုိ ျမင္လွ်င္ မွတ္မွ မွတ္မိပါ့မလား မသိ။ မဂၤလာေဆာင္မွာ ဆံုခဲ့ဖူးတာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာသြားၿပီ။ နာရီပိုင္း ေလာက္္သာ ျမင္ခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ေရးေတးေတး ျဖစ္ေနသည္။ ပိန္ပိန္ပါးပါး။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးပါ သည္။ သိပ္ မသားနားလွ။ ေရွ႕ေနႏွင့္မတူ။ ကဗ်ာဆရာႏွင့္ ပိုတူသည္ ဆိုတာေလာက္ပဲ ေျပာႏုိင္သည္။
တေအာင့္ေလာက္ ၾကာေတာ့ အေရာင္လြင့္ေနၿပီျဖစ္ေသာ တုိက္ပံုအက်ႌအနက္နဲ႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္ ဆုိင္ထဲ ၀င္လာသည္။ ဆုိင္ရွင္က တစ္စံုတစ္ခုေျပာၿပီး ေပၚေ႒းထုိင္ေနရာသို႔ လက္ညႇဳိးထုိးျပသည္။ မ်က္ ေမွာင္တစ္ခ်က္ကုတ္၍ လွမ္းၾကည့္ၿပီးမွ ေလွ်ာက္လာသည္။ ထိုပုဂၢဳိလ္မွာ ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ မ်က္ႏွာ စုတ္ ခၽြန္းခၽြန္း ဆိုတာေတာ့ ဟုတ္သည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးမပါသျဖင့္ လူမ်ားလြဲေနသလား ထင္မိ၏။ ေနာက္ ေတာ့ ႏႈတ္ခမ္း အေပၚဘက္ကို လက္ႏွင့္သပ္လုိက္မွ သေဘာေပါက္သြားသည္။ အရင္က ႏႈတ္ခမ္းေမြး ရွိခဲ့ လိမ့္မည္။ ရိတ္ပစ္လုိက္တာ မၾကာေသးလုိ႔ အက်င့္ပါၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေမြးကို လက္ႏွင့္သပ္သလုိ လုပ္ ေနတာပဲ။

အနားကို ေရာက္လာေတာ့ ေပၚေ႒းက ထရပ္၍ ခရီးဦးႀကဳိျပဳလိုက္ရင္း- "ကၽြန္ေတာ္ ေပၚေ႒းပါ"
ဟု မိတ္ဆက္ၿပီး မဂၤလာေဆာင္မွာ ဆံုခဲ့ဖူးတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ဦးေစာဘရန္ၿငိမ္းက ခဏ ေလာက္ စဥ္းစား ေနၿပီးေနာက္-
"ဟာ... ဟုတ္ၿပီ၊ မွတ္မိၿပီ။ အဲဒီမဂၤလာေဆာင္တုန္းက ခင္ဗ်ားက ဗုိက္မေကာင္းလုိ႔ဆိုၿပီး ဘာမွမစား ဘူးေလ၊ အဲဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားအတြက္ ခ်ေပးထားတဲ့မုန္႔ေတြ အကုန္လံုး က်ဳပ္က ၀ါးပစ္လုိက္တာ မဟုတ္ လား။ ဟား... ဟား...  ကဲ... ဆိုစမ္းပါဦး၊ ဘာအကူအညီေပးရမလဲ"

ေပၚေ႒းက ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္တစ္ခု ေရးေပးဖုိ႔ ေျပာလုိက္သည္။ ေရွ႕ေနတို႔ လုိက္နာရမယ့္ က်င့္၀တ္ ေၾကာင့္ပဲလား၊ ကြာခ်င္းခ်င္တယ္ ဆိုမွေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ ေမးေနလို႔အပုိပဲ ထင္လုိ႔လား မသိ။ အေၾကာင္းရင္း ကို မေမးေတာ့ဘဲ-
"ဒါက လြယ္ပါတယ္၊ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်၊ အခုလို ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ ကုိယ္ လုပ္တဲ့ စာခ်ဳပ္မ်ဳးိကုိ အရပ္ စာခ်ဳပ္လုိ႔ ေခၚတယ္၊ ဒါဟာ အေထာက္အထား တစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ အသံုး၀င္မယ္၊ မခုိင္လံုဘူး၊ တရား႐ံုးမွာ လက္မွတ္ထိုးမွသာ တရား၀င္တယ္၊ အခုလို ဟာမ်ဳိးကေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္ခံရလုိ႔ပါ။ ျဖားေယာင္း လွည့္စားခံ ရလို႔ပါ၊ စာခ်ဳပ္အလြတ္မွာ လက္မွတ္ထိုးမိတာပါ ဆိုၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ျငင္းလုိ႔ရတယ္၊ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလး ဘက္က ျပန္႐ုပ္သိမ္းခ်င္ပါတယ္ ဆိုၿပီး ႐ံုးမွာ ေလွ်ာက္ႏုိင္တယ္"

"ဟုတ္ကဲ့... ဒီလုိပါ။ အခုဟာက ႀကဳိတင္စီစဥ္တဲ့ သေဘာပါ၊ တရား႐ံုးမွာ ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္တဲ့အခါ က်ရင္ လည္း ဆရာနဲ႔ပဲ တုိင္ပင္ၿပီး လုပ္မွာပါ"
"ဒါဆိုလည္း ေကာင္းၿပီေလ၊ အဲ... ေနဦး၊ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ေျပာရဦးမယ္၊ စာခ်ဳပ္ေပၚမွာ ေရးတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မတုိ႔သည္ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ကြာရွင္းပါသည္ ဆုိတာေလာက္ပဲ ထည့္လုိ႔မ ရဘူး၊ ပစၥည္းခန္း ဆိုတာ ရွိေသးတယ္၊ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုခြဲေ၀ ယူၾကမလဲ၊ ၿပီးေတာ့ သားသမီးရွိရင္ေကာ..."
"သားသမီး မရွိပါဘူး"

"ဒါဆိုလည္း ကိစၥတစ္ခု ေအးေတာေပါ့၊ ပစၥည္းခန္းအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ"
"ဒါေတာ့ သူနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီးေတာ့ ျဖည့္လုိက္ပါမယ္၊ အဲဒီအတြက္ စာခ်ဳပ္ေပၚမွာ ကြက္လပ္ခ်န္ထားခဲ့လုိ႔ မရ ဘူးလား"
ဦးေစာဘရန္ၿငိမ္းက အင္တင္တင္ မ်က္ႏွာထားျဖင့္-
"ဒီလို ရွိတယ္ဗ်ာ၊ ခုလုိ ကိစၥမ်ဳိးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ေနေတြအေနနဲ႔ တရားမွ်တမႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးဖို႔ တာ၀န္ရွိတယ္၊ တစ္ဖက္က မိန္းကေလးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ မနစ္နာရေအာင္ ပိုၿပီးငဲ့ညႇာေပးရလိမ့္ မယ္"

ဒီပုဂၢဳိလ္ႀကီးကလည္း ျမင္ေတာင္မျမင္ဖူးေသးဘဲနဲ႔ ရင္ရင္ၿငိမ္းဘက္က ပါသလိုျဖစ္ေနၿပီဟု ေတြးလုိက္ မိ ေသးသည္။ ျမင္သာျမင္လုိက္ရရင္ ဘက္ေျပာင္းသြားမလား မသိ။
"သူ လုိခ်င္တာ မွန္သမွ် ေပးဖုိ႔ အဆင္သင့္ပါပဲ"
"သိပ္ၿပီး အာမခံတာ မရဲတင္းနဲ႔ဦးေလ၊ တကယ္လုိ႔ သူက ရွိသမွ် ေရႊ႕ေျပာင္းႏုိင္တဲ့ ပစၥည္းေရာ မေရႊ႕ ေျပာင္းႏုိင္ တဲ့ ပစၥည္းပါ အကုန္ယူမယ္ဆုိလာရင္ေကာ"
"ေပးမယ္ဗ်ာ"

"အင္း... ၾကည့္ရတာ ခင္ဗ်ားက ကြာရၿပီးေရာဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေရာက္ေနၿပီထင္တယ္။ ႐ိုးေကာ ႐ိုး ရဲ႕လား"
"ဗ်ာ..."
"ထားပါေတာ့ေလ၊ ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး၊ ကဲ... ဒီေတာ့ စာခ်ဳပ္ေပၚမွာ ပစၥည္းခြဲေ၀မႈနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး သူ ေက်နပ္သည္အထိ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ သေဘာတူပါတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို တည့္ေရး ရမယ္၊ သေဘာတူလား"
"ရတယ္ ဆရာ"
"ဒါဆိုၿပီးေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ထားလုိက္မယ္၊ တနလၤာေန႔ ဒီအခ်ိန္ေလာက္ပဲ လာယူလုိက္"

"ဆရာ့႐ံုးခန္းကို လာရမွာလား၊ ဘယ္မွာလဲ"
ရယ္လုိက္ၿပီး-
"ကၽြန္ေတာ့္မွာ ႐ံုးခန္းမရွိေတာ့ဘူုး၊ ဒီလက္ဖက္ရည္ဆုိင္က ႐ံုးခန္းပဲ"
"ေၾသာ္... ဟုတ္ကဲ့၊ ဒါနဲ႔ အခုကိစၥအတြက္ ဆရာ့ကို ၀န္ေဆာင္ခ ဘယ္ေလာက္ ပူေဇာ္ရမလဲ ခင္ဗ်ာ"
"ရတယ္၊ ဒီအတြက္ေတာ့ မေပးနဲ႔၊ မဂၤလာေဆာင္မွာတုန္းက ခင္ဗ်ားအတြက္ မုန္႔ေတြ စားပစ္လုိက္တာ နဲ႔ ေက် ေရာေပါ့"
"ဟာ... မဟုတ္တာဘဲ ဆရာ"
"တရား႐ံုးမွာ လက္မွတ္ထိုးၾကတဲ့အခါက်မွ သင့္ေတာ္သေလာက္ ယူမယ္၊ ဟုတ္ၿပီလား"

"ဒါဆုိလည္း ေက်းဇူးပါပဲ"
သူက ေပၚေ႒းကို ခဏစိုက္ၾကည့္ အကဲခတ္ၿပီးမွ-
"ကဲ... ေစာေစာက ေျပာတာေတြက ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာတာ၊ အခုေတာ့ မိတ္ေဆြတစ္ ေယာက္ အေန နဲ႔ ေျပာမယ္"
"ေျပာပါ ဆရာ"
"ဒီလုိ ကိစၥမ်ဳိးဆိုတာ စိတ္လုိက္မာန္ပါ မလုပ္သင့္ဘူး၊ လက္ထပ္တယ္ဆုိတာက လြယ္တယ္၊ ကြာရွင္း ဖုိ႔ က်ေတာ့ မလြယ္ဘူး၊ အဲ... ကြာၿပီးေတာ့မွ ျပန္ေပါင္းခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒါ အခက္ဆံုးပဲ။ ေသ ေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားဦးေနာ္"

ရင္ရင္ၿငိမ္းက ဒီလူႀကီးကိုပါ စည္း႐ံုးထားေလသလားလုိ႔ ႐ုတ္တရက္ ေတြးလုိက္မိေသးသည္။ ဘာဆုိင္ လုိ႔လဲ။ သူက ဒီကိစၥကို ခု ေျပာမွ သိရတာပဲ။
"ဆရာက ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳဖူးလုိ႔ ေျပာေနတာလား"
ဟု ေပၚေ႒းက သူ႔၀သီအတုိင္း အတြန္႔တက္လုိက္သည္။
"ဟာ... မဟုတ္ပါဘူး"
"ဒါဆို ဆရာက လူပ်ဳိႀကီးလား" ဦးေစာဘရန္ၿငိမ္း က ၿပံဳးလုိက္သည္။

"လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လေလာက္အထိေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္၊ ခုေတာ့ စိတ္တူကုိယ္တူ ခ်စ္တဲ့သူကို ေတြ႕လို႔ လက္ထပ္ လုိက္ၿပီေလ၊ က်ဳပ္ အမ်ဳိးသမီးက ငယ္ငယ္ေလးဗ်၊ သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္"
ဟု ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားတဲ့ ေလသံနဲ႔ ေျပာလုိက္သည္။ သူ႔ ၾကည့္ေတာ့ အသက္က ေျခာက္ဆယ္နား ကပ္ ေနေလာက္ၿပီ၊ ထုိ႔ေနာက္ သူက မရွိေတာ့တဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေမြးကို သပ္ရင္း ဆက္ေျပာလုိက္ျပန္သည္။
"တစ္ခါ တစ္ခါက်ေတာ့လည္း အခ်စ္ဆိုတာ အဓိ႒ာန္နဲ႔ထားတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေမြးကိုေတာင္ ေျပာင္တလင္းခါ သြားေအာင္ လုပ္ပစ္ႏုိင္တယ္ဗ်၊ ေပါ့ေသးေသး မမွတ္နဲ႔၊ သိပ္တန္ခုိးႀကီးတယ္"

အလွဴခံထြက္သလိုေပါ့၊ ေငြေၾကး အဆင္ေျပဆံုးလူ၊ လက္အလြယ္ဆံုးလူ၊ အားအနာတတ္ဆံုး လူဆီကို အရင္ဆံုး သြားရသည္။ ဒါမွ အလွဴေငြ ေတာင္းသေလာက္ မ်ားမ်ားရမည္။ ဒီေတာ့မွ ေနာက္လူေတြက ေရွ႕ဆံုး ကထက္ မမ်ားေတာင္ တန္းတူ၊ တန္းတူ မဟုတ္ေတာင္ သိပ္မေလ်ာ့ေအာင္ ထည့္ၾကလိမ့္မည္။
ဒါဟာ လူ႔သဘာ၀ပဲ။

ခုလည္း ကြာရွင္းစာခ်ဳပ္မွာ သက္ေသလက္မွတ္ထိုးေပးရန္ စည္း႐ံုးဖုိ႔ကိစၥမွာ စိတ္အေပ်ာ့ဆံုး၊ သေဘာ အေကာင္းဆံုး၊ ကုိယ္က ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏုိင္မႈအရွိဆံုးလူဆီ အရင္ဆံုး သြားရမည္။
ဘယ္သူ႔ကို ေရြးရင္ ေကာင္းမလဲ။ ဟိုအရင္ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးခဲ့တဲ့ လူစာရင္းကို ျပန္စစ္ ရမည္။ ဒီလုိ စဥ္းစားမိတဲ့အခါက်ရင္ စိုးရိမ္စိတ္ ၀င္လာသည္။ ရင္ရင္ၿငိမ္းက စာခ်ဳပ္ေတြကို အရင္ဦးေအာင္ ယူၿပီး ၀ွက္ထားေလမလား၊ စာခ်ဳပ္ေတြကို မၾကည့္ျဖစ္တာ ႏွစ္ေပါင္း မနည္းေတာ့၊ ဘယ္နားထားမိသလဲ ဆုိ တာေတာင္ မမွတ္မိဘဲ ျဖစ္ေန၏။

အေရးႀကီးေသာ စာရြက္စာတမ္းေတြထားသည့္ အံဆြဲထဲမွာ ရွာသည္။ မေတြ႕၊ ဟုတ္ပါၿပီ၊ ရင္ရင္ၿငိမ္း လက္ဦးသြားၿပီ။ ၿပီးေတာ့မွ တစ္ေနရာကုိသတိရသည္။ အမွတ္တရပစၥည္းေတြ ထားေသာ ကက္ဘိနက္ ကို ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ မွ ေတြ႕သည္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ မဟုတ္ေသး။ စာခ်ဳပ္က ႏွစ္ေစာင္ရွိရမွာ။ ခု တစ္ ေစာင္တည္း ေတြ႕သည္။
ရင္ရင္ၿငိမ္း ယူၿပီး ၀ွက္ထားတာျဖစ္ရမည္။ ဒါ ဘာသေဘာလဲ ေမးရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ခန္းထဲက ထြက္ၿပီး ေအာက္ထပ္ ကိုဆင္းလာခဲ့သည္။ ဧည့္ခန္းထဲမွာမရွိ၊ ထမင္းစားခန္းမွာလည္း မျမင္၊ ရင္ရင္ၿငိမ္း ၏ အပိုင္စား နယ္ေျမျဖစ္ေသာ မီးဖိုခန္းထဲ ၀င္ၾကည့္သည္။ မေတြ႕။ အိမ္သာတံခါးကို ဆြဲဖြင့္ၾကည့္ သည္။ အတြင္း က ကလန္႔ထိုးတား၏။ တံခါးကို ပုတ္လုိက္သည္။
"လူ ရွိတယ္"

ဟု အထဲက လွမ္းေျပာသည္။ ရင္ရင္ၿငိမ္း၏အသံ မဟုတ္။ အိမ္ေဖာ္မိန္းကေလး ၀ုိင္းစိန္ျဖစ္၏။ ေရခ်ဳိး ခန္းတံခါးက နည္းနည္းဟေနသျဖင့္ ေခ်ာင္းၾကည့္သည္။ ဘယ္သူမွမရွိ။ ေထာင့္မွာ ကပ္ၿပီးေတာ့မ်ား ပုန္းေန သလားဟု ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ အေတြးျဖင့္ အထဲကို ေခါင္းလွ်ဳိၿပီး ၾကည့္လုိက္မိေသးသည္။
အိမ္အေပၚထပ္ ျပန္တက္သည္။ ဒီေတာ့မွ ပန္းအိုး ႏွစ္လံုးကိုင္ၿပီး ဘုရားခန္းထဲက ထြက္လာေသာ ရင္ရင္ၿငိမ္း ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ေပၚေ႒းက ေရွ႕မွ ပိတ္ရပ္လုိက္ၿပီး-
"စာခ်ဳပ္ေကာ..."

႐ုတ္တရက္ အေမးခံလုိက္ရေသာေၾကာင့္ ရင္ရင္ၿငိမ္း ေၾကာင္သြားသည္။ လန္႔သလိုလည္း ျဖစ္သြား၏။
"လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ ကို ေျပာတာ"
"ဘယ္သိပါ့မလဲ"
"ဘာလုိ႔ မသိရမွာလဲ၊ ႏွစ္ေစာင္ ရွိရမွာ၊ ခုတစ္ေစာင္ပဲ ေတြ႕ေတာ့တယ္၊ ဘယ္မွာလဲ"
"အစကတည္း က တစ္ေစာင္ပဲ ရွိတာပဲဟာ"
"ဘာ... ဘာေၾကာင့္ တစ္ေစာင္ထဲရွိရမွာလဲ၊ ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ"

"ဟိုးအရင္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ၿပီးကတည္းက တစ္ေစာင္ကုိ အေႏွာင္းတုိ႔ ယူသိမ္းထားတာပဲ၊ အဲဒါ နင္လည္း သိသား ပဲ"
ရင္ရင္ၿငိမ္းက ေလသံမွန္မွန္ ခပ္ေအးေအး ေျပာၿပီး ထြက္သြားသည္။ ခုမွ ေပၚေ႒း သတိရသြားသည္။ ဟိုအရင္ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ ရင္ရင္ၿငိမ္းအတြက္ စာခ်ဳပ္ကုိ အိမ္က ေတြ႕သြားမွာစိုးသျဖင့္ အေႏွာင္း က ယူသိမ္းေပးထားခဲ့သည္။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးက်ေတာ့လည္း အေႏွာင္းက ေပၚေ႒းကို မယံု လုိ႔ ဆိုၿပီး ျပန္မေပးဘဲ ထားသည္။ ဒီတုန္းက ေပၚေ႒းကေတာင္-
"ငါ့ဆီက စာခ်ဳပ္ေရာ ယူထားဦးမလား၊ လူတစ္ေယာက္လံုး ရေနမွေတာ့ စာခ်ဳပ္က ဘာအေရးလဲ" ဟု ေျပာခဲ့ ေသးသည္။

လင္မယား အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ကို ဂ႐ုတစုိက္ သိမ္းေလ့မရွိၾက။ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနၾကတာခ်ည္းပဲ။ တခ်ဳိ႕လည္း ဘယ္ထားလုိ႔ထားမိမွန္း မသိ။ ဟိုေခ်ာင္ထုိး ဒီေခ်ာင္ထည့္နဲ႔ ေပ်ာက္ ခ်င္ ေပ်ာက္ ေနတတ္သည္။ ျခကိုက္လို႔... ေရစိုလို႔... ပ်က္စီး ေဆြးျမည့္တာမ်ဳိးလည္း ရွိ၏။

တကယ္ေတာ့္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအတြက္ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ဆုိသည္မွာ အေထာင္အထား တစ္ခု ေလာက္သာျဖစ္၏။ စာခ်ဳပ္မရွိလည္း ဘာမွအေရးမႀကီး။ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္းေတြက ျဖစ္ေစ၊ ယံုၾကည္ေလာက္ေသာ အိမ္နားနီးခ်င္းေတြက ျဖစ္ေစ သက္ေသခံလွ်င္ လင္မယားအရာ ေျမာက္သည္ ဆုိ၏။
ဒါကလည္း မိန္းမေတြဘက္က အခြင့္အေရး မဆံုး႐ံႈးရေအာင္ အကာအကြယ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္း ဥပေဒမွာ မိန္းမေတြကို ေတာ္ေတာ္အခြင့္အေရးေပးထားေၾကာင့္ သိရေသာ ေၾကာင့္ မိန္းမ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတာင္ ျဖစ္လာၿပီဟု ေပၚေ႒း စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ေတြးမိေသးသည္။

ေယာက်္ားေတြဘက္က တစ္ပန္းသာတာေတာ့ရွိသည္။ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္သည္ တစ္ၿပဳိင္နက္ တည္းမွာ မိန္းမအမ်ားအျပားကို လက္ထပ္ယူလုိ႔ရသည္။ မယားၿပဳိင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မယားငယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဒုတိယ... တတိယ ပဲ ေျပာေျပာ တရား၀င္ ယူႏုိင္သည္။

မိန္းမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔က်ေတာ့ လက္ရွိေယာက်္ားနဲ႔ တရား၀င္ကြာရွင္းျခင္း မျပဳေသးဘဲနဲ႔ ေနာက္ ထပ္ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိ႔မရ။ တစ္ပါးေသာသူႏွင့္ ေဖာက္ျပားလွ်င္ ဒါကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေယာက်္ား လုပ္ တဲ့လူက စြန္႔ပစ္ လုိ႔ရသည္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ဒီကိစၥအတြက္ မိန္းမကို အျပစ္ေပး အေရးယူလုိ႔ေတာ့ မရ။ အရွက္တကြဲ အက်ဳိးနည္းျဖစ္ေစ႐ံုပဲ ရွိမည္။ တခ်ဳိ႕ ဘာသာေရးအယူသီးတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလုိ ခဲေတြ နဲ႔ ၀ုိင္းေပါက္ၿပီး သတ္တာမ်ဳိးလည္း မရွိ။

ၾကာခုိတဲ့ေကာင္ကိုေတာ့ မယားခိုးမႈနဲ႔ တရားစြဲလို႔ရသည္။ ဒီေနရာမွာလည္း မပိုင္ဘဲ ရမ္းသမ္းစြပ္စြဲလို႔ မရ။ အသိသက္ေသ ေတြနဲ႔တကြ လက္ပူးလက္ၾကပ္မိေအာင္ ဖမ္းႏုိင္ရသည္။ ဒါေတာင္မွ ဟိုငနဲက လ်င္လြန္းလုိ႔ အိမ္တံခါး ရဲ႕အျပင္ဘက္ ေရာက္ေအာင္ ေရွာင္တိမ္းႏိုင္လွ်င္ တပ္အပ္ယုိးစြပ္ဖို႔ ခက္သည္ ဟု ဆိုသည္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္၍-
"သူ႔လင္ႏွင့္ ႀကံဳ
တံခါးခံု
လြတ္႐ံုေက်ာ္၍ေျပး"
ဆိုၿပီး သံေပါက္ကဗ်ာေတာင္ စပ္ဆိုထားေသးတယ္ ဆိုပဲ။
ဒါေတြက ဆရာဦးေစာဘရန္ၿငိမ္း ေျပာျပလုိက္တာေတြ။

ဥပေဒဆိုတာကလည္း ရွင္းေအာင္လုပ္ေလ၊ ႐ႈပ္ေလပဲ ထင္ပါရဲ႕၊ ဒါေၾကာင့္လည္း တာအို၀ါဒီပညာရွိႀကီး ေလာင္ဇူးက-
"ဥပေဒေတြ မ်ားေလေလ၊ ခ်ဳိးေဖာက္သူေတြ ေပါေလေလ"
လို႔ မိန္႔ဆိုခဲ့တာပဲ ထင္ပါရဲ႕။
ထားပါေတာ့၊ ဥပေဒက ဤသို႔ ရွိသည္ဆိုရင္ အဲဒီအတုိင္းပဲလို႔ မွတ္လုိက္႐ံုရွိတာပဲ။ ဘာတတ္ႏုိင္တာ မွတ္လုိ႔၊ ခုေလာေလာဆယ္မွာ အေရးႀကီးတာက သက္ေသလက္မွတ္ ထိုးထားတဲ့ လူေတြထဲက ဘယ္ သူ႔ကို အရင္ဆံုး စၿပီး စည္း႐ံုးရမလဲ ဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ပဲ။

အိပ္ခန္းထဲ ျပန္၀င္သည္။ လက္ထပ္စာခ်ဳပ္ထဲက သက္ေသစာရင္းကို ၾကည့္သည္။ အေပၚဆံုးမွာ လက္မွတ္ထိုးထားတာက ရဲေမာ္ ျဖစ္၏။ ဒီေကာင္က သိပ္မလြယ္။ ေနာက္ပုိင္းက်မွ ေျပာရမည္။
သူ႔ ေအာက္က လက္မွတ္ထိုးထားတာက ေအဘီေက်ာ္။ သူက အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေနသည္။ ဘယ္ေရာက္ ေနမွန္း မသိ။ စံုးစမ္းရဦးမည္။
ေနာက္တစ္ေယာက္က ေကာင္းထြန္း။ မဆံုျဖစ္တာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ရွာဖုိ႔ လြယ္သည္။ မိန္းမေတြ ကို အလုိမလုိက္နဲ႔ကြ... ဘာ ညာ ေျပာဖူးသည္။ သူ႔ကိုပဲ ပထမဆံုး "တားဂတ္"အျဖစ္ ေရြးရေကာင္းမ လား စဥး္စား ေနတုန္း...

အခန္းေပါက္၀မွာ လူရိပ္ ျမင္သျဖင့္ စာခ်ဳပ္ကို ေနာက္မွ အျမန္၀ွက္လုိက္ၿပီး လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ၀ိုင္းစိန္ ျဖစ္ ေနတာ ေတြ႕ရ၏။
"ဘာလဲ..."
"ဧည့္သည္ ေရာက္ေနတယ္"
"ေအး... လာခဲ့မယ္"
စာခ်ဳပ္ကို သူ႔ေနရာမွာ ျပန္ထားသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ဒီေနရာကို ရင္ရင္ၿငိမ္းလည္း သိမွာပဲလုိ႔ ေတြးမိၿပီး စာၾကည့္ခန္း ထဲက စားပြဲ အံဆြဲထဲ သြားထည့္ထားလုိက္သည္။ ျပန္ထြက္လာၿပီး အခန္း၀ေရာက္မွ စိတ္ကူး တစ္မ်ဳိး ေျပာင္းသြားျပန္သည္။ စာခ်ဳပ္ကုိ ျပန္ထုတ္၊ စင္ေပၚက စာအုပ္ေတြ ေနာက္မွာ ထိုးထည့္ထား လုိက္သည္။

ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းလာေတာ့ ဧည့္ခန္းမွာ ထုိင္ေနေသာ ကံညြန္႔ေမာင္ကို ေတြ႕ရသည္။
"အမယ္... ေဟ့ေကာင္ လူ႐ႈပ္၊ ငါ့ကို ဖ်က္ဆီးမလုိ႔ လာတာလား"
ဟု ႏႈတ္ဆက္ရင္း ၀င္ထုိင္သည္။ ကံညြန္႔ေမာင္က အရင္လို ဆိုဆိုဆဲဆဲႏွင့္ ျပန္ႏႈတ္ဆက္တာမ်ဳိး မလုပ္ ဘဲ ခပ္ေငါင္ေငါင္ ထုိင္ေနသည္။ အၿမဲတမ္း တက္ၾကြၿပီး ေဟးလား၀ါးလား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနတတ္တဲ့ ေကာင္ က ခုလို ငိုင္ေတြေတြႀကီး ျဖစ္ေနတာ ထူးဆန္းသည္။

"မင္းက ဘာျဖစ္ေနတာလဲ၊ ေနမေကာင္းဘူးလား၊ ဟုတ္မယ္... မ်က္ႏွာကလည္း ေခ်ာင္က်ေနတယ္။ ၀မ္းေတြ ေလွ်ာၿပီး အဆက္မျပတ္ ေခ်ာင္းဆိုးေသးလား၊ ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွာ အနာေတြေပါက္ေသးလား၊ ကိုယ္ခံ အားနည္းၿပီး ခဏခဏ ဖ်ားသလား၊ ေသြးေလး ဘာေလးလည္း စစ္ၾကည့္ပါဦး"
ဟု ေနာက္လုိက္ေသာ္လည္း မရယ္ဘဲ မခ်ဳိၿပံဳးသာ ၿပံဳးသည္။
"ေဟ့ေကာင္... မင္းအခ်ဳိးက ဘာလဲကြ၊ ေယာကၡမက ႏွင္ခ်လုိက္လု႔ိလား" ဆိုေတာ့မွ-
"အဲဒီလုိ ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ နီးစပ္ေနၿပီကြာ"
"ဟင္... ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ"

ကံညြန္႔ေမာင္က အိမ္ထဲကို မ်က္စိကစားလုိက္ၿပီး-
"အျပင္သြားရေအာင္ကြာ"
"ဟာ... ေစာေစာကမွ လက္ဖက္ရည္ဆုိက္က ျပန္လာတာ၊ ျပန္မထြက္ခ်င္ေတာ့ဘူး"
"ဒီမွာ ေျပာလုိ႔ မေကာင္းဘူး၊ ရင္ရင္ၿငိမ္း ၾကားသြားရင္..."
"မပူနဲ႔၊ သူ ဘုရားရွိခုိးေနတယ္၊ ေနာက္နာရီ၀က္ေလာက္နဲ႔ေတာင္ ၿပီးမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေျပာစရာရွိတာ ေျပာ"
"ငါ မင္းဆီ မွာ အကူအညီတစ္ခု ေတာင္းစရာရွိတယ္"

"ရတယ္... ႏွစ္ခုေတာင္းလည္း ရတယ္၊ ဘာလဲ... မင္း ျမန္ျမန္အေမြရေအာင္ ေယာကၡမကို လုပ္ႀကံေပး ရ မွာလား"
"မေနာက္ပါနဲ႔ကြာ၊ ငါ တကယ္ အခက္အခဲ ေတြ႕ေနလုိ႔ပါ"
"ဒါဆုိ ဘာလဲ"
"ငါ့ကို ေငြသံုးသိန္းေလာက္ ေခ်းပါကြာ"
"ဘာ... ဟား ဟား"
ေပၚေ႒း က ဟားတုိက္ ရယ္လုိက္ၿပီး-
"မင္း ေတာ္ေတာ္ အုိက္တင္ေကာင္းလာၿပီ"
"တကယ္ ေျပာတာ"

"ယုတၱိရွိေအာင္လည္း ေျပာဦးမွေပါ့၊ ကံညြန္႔ေမာင္ရာ၊ သူေ႒းသမက္... သစ္စက္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ေယာက်္ား... သစ္ဆုိင္ ပိုင္ရွင္ႀကီး က ငါ့ဆီမွာ ပို္က္ဆံလာေခ်းတယ္ ဆိုေတာ့..."
"အဲဒါေတြက ငါ့ဟာမွ မဟုတ္ဘဲ"
"ဒါေပမဲ့ အဲဒီေလာက္ ပုိက္ဆံက မိန္းမဆီက ေတာင္းရင္ ရတာပဲ" "မေတာင္းခ်င္လို႔ေပါ့"
"ဘာျဖစ္လို႔လဲ" "သူ မသိေစခ်င္တဲ့ ကိစၥမို႔လို႔ေပါ့ကြာ"

ေပၚေ႒းက ကံညြန္႔ေမာင္ကို စိုက္ၾကည့္ၿပီး အကဲခတ္လုိက္သည္။ ဟုိေကာင္ မေနတတ္ မထုိင္တတ္ ျဖစ္ သြားတာ ကုိ သတိျပဳမိၿပီး-
"ငါ့ကို မွန္မွန္ေျပာစမ္း ေဟ့ေကာင္၊ မင္း ဘာေတြ ႐ႈပ္ထားသလဲ"

"မင္း သိတဲ့အတုိင္းပဲ၊ အိမ္မွာ ေနရတာ နားပူတယ္၊ သူတို႔သားအမိ သားအဖေတြဟာ ေန႔ရွိသ၍ သစ္ အေၾကာင္း ပဲ ေျပာေနၾကတာပဲ၊ ေန႔စဥ္ ေန႔တုိင္း ကၽြန္း၊ ပ်ဥ္းကတိုး၊ အင္၊ ကညင္၊ သင္း၀င္ ဆိုတာပဲ အၿမဲ ၾကားေနရတယ္၊ ခုတစ္ခါ ကၽြန္းေနရာမွာ အစားထိုးလုိ႔ရတဲ့ ေတာင္ဘိမ္း ဆိုတဲ့ သစ္အေၾကာင္းကို စိတ္၀င္စား ေနၾကျပန္ၿပီ၊ သစ္သားကုိ ဘယ္ေလာက္စြဲလမ္းသလဲ ဆုိေတာ့ ငါ့သမီးကို ပိေတာက္ညြန္႔ လို႔ နာမည္ ေပးထားတာ ၾကည့္ပါလား၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ေမြးရင္ ပ်ဥ္းကတိုးလုိ႔မ်ား မွည့္မလား မသိ ဘူး"
အေရးထဲ မွာေတာင္ ၀သီက မေဖ်ာက္ႏုိင္ဘဲ ေနာက္ေနေသးတယ္ဟု ေတြးၿပီး ေပၚေ႒း ၿပံဳးမိသည္။

"ဒါနဲ႔ ေငြ သံုးသိန္းနဲ႔ ဘာဆုိင္လဲ"
"ငါက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေနခ်င္တဲ့ေကာင္ေလ၊ သူတို႔က စီးပြားေရးမွ စီးပြားေရး ဆိုေတာ့ အိမ္မွာ ၿငီးေငြ႔လာတာေပါ့ကြာ၊ ဒါနဲ႔ ငါလည္း တစ္ပတ္ တစ္ခါေလာက္ စားေသာက္ဆုိင္ သြားထုိင္ၿပီး ဘီယာေလး ဘာေလး ေသာက္ေတာေပါ့"
"မင္းလုိေကာင္ သြားထုိင္တယ္ ဆိုကတည္းက ေကာင္မေလးေတြ ရွိတဲ့ ဆုိင္ပဲျဖစ္ရမယ္"
ကံညြန္႔ေမာင္ က ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၿငိမ္ေနသည္။

ဆက္ရန္
.

2 comments:

Anonymous said...

Thanks Sis.

Ray

ပင္နီ said...

ေက်းဇူးအရမ္းတင္တယ္ အစ္မ ...ဆရာမင္းလူ အသဲစြဲဆိုေတာ့ ....