Sunday, September 19, 2010

ဆင္ျဖူဴကၽြန္းေအာင္သိန္း (ငထြန္းကားတို႕ညီအကို) အတြဲ (၃) အပိုင္း (၁၄)

ေမာင္ေဆး႐ုိး သည္ စာၾကည့္တုိက္တည္႐ွိရာ ဓမၼာ႐ံုသုိ႔ တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္စဥ္ ထြန္သြားခၽြန္သည့္ ေနရာ မွ အဲသံမ်ားကုိလည္း သဲ့သဲ့ၾကားေနရသည္။
" အပ်ိဳသယ္ လယ္ထဲက နီမဲြတဲ့ ေ႐ႊလိပ္ညိဳ ဖမ္းေတြ႕သကုိ၊ ေျခလက္ကယ္တုိ ေ႐ႊလိပ္ညိဳ ေမာင္ မျငင္းနဲ႔ မီးဖုိ ထဲဆင္း "

ထြန္သြားသသည့္ေနရာသုိ႔ မိန္းကေလးေတြ ေရာက္ေနေလာက္ၿပီဟု ေမာင္ေဆး႐ုိး ခန္႔မွန္းသည္။ ေတးဆုိသံမွာ မိန္းမသံႏွင့္တူသည္။ ေတးသံအဆံုးတြင္ုလည္း ေ၀ါခနဲ ရယ္ေမာသံႀကီး ၾကားရသည္။
သုိ႔ေသာ္ အေမမွာေသာကိစၥ မၿပီးျပတ္ေသး။ ထန္းေတာထဲ၀င္ခဲ့သည္။ ခ်ိဳးကူသံ၊ ခါတြန္သံမ်ားကုိ နာခံလ်က္ ထန္းတက္ေနသူမ်ား၊ ျမဴအုိးေကာက္သူမ်ား အေျပးအလႊားလုပ္ေနၾကသည္။ ေမာင္ေဆး႐ုိးမူ အိမ္သုိ႔ အျမန္ျပန္ေရာက္ခ်င္သျဖင့္ အေသာ့ႏွင္သည္။

အုတ္ေလွကားေဘးတြင္ ဆြမ္းခံထြက္ရန္ တာစူေနေသာ ကေလးမ်ားကုိ ျမင္ရသည္။ သူတုိ႔အား ေ႐ွ႕ေဆာင္မည့္ ေ႐ွ႕ေဆာင္သပိတ္ကုိ ေစာင့္ေနၾကျခင္းျဖစ္ဖြယ္႐ွိသည္။
" ကေလးေတြ၊ ဘုန္းႀကီး႐ွိလား "
" ႐ွိတယ္၊ ေတာင္ဘက္ေဆာင္မွာ "
" ဟုိ အေ႐ွ႕ဘက္ေလွကားက တက္ေနာ္ "

အုတ္ေလွကားတပ္ဆင္ထားေသာ ေက်ာင္းေဆာင္၏ အေ႐ွ႕ဘက္တြင္ သစ္သားပြတ္လံုးေလွကားတပ္ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္႐ွိေသးသည္။ အေ႐ွ႕ဘက္ေဆာင္ဟုေခၚ၏။ ထုိေက်ာင္းေပၚတြင္ ၾကမ္းျပင္ အက်ယ္ ႏွင့္ တုိင္းၿပီး တုိင္ေတြပါ ငံုလ်က္ ရက္လုပ္ထားေသာ "ခန္းလံုး ျပည့္" ထန္းေၾကာဖ်ာ႐ွိသည္။
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ထုိဖ်ာႀကီးကုိ ခင္မင္ယုယစြာ ငံု႔ၾကည့္၏။ ငယ္ေပါင္းသူငယ္ခ်င္းေပကုိး။

ခန္းလံုးျပည့္ ထန္းေၾကာဖ်ာႀကီးကုိ ျဖတ္ေက်ာ္လာၿပီးေနာက္ "ကဲလား"မ်ား အျပည့္တပ္ထားေသာ ေတာင္ဘက္နံရံသုိ႔ေရာက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ "ကဲလား" မူ တစ္ေပါက္တည္းသာဖြင့္ထား၏။ တစ္ေပါက္ တည္း မွာလည္း အျပည့္မဖြင့္။ ကဲလား ေထာက္လွ်ိဳလ်က္ ဟ႐ံုသာ ဟထား၏။ ကဲလား ေပါက္ေအာက္မွ ငံု႔ထြက္ လုိက္ေသာအခါ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ မ်က္လံုးေ႐ႊေရာင္၀င္း၏။ ေက်ာင္းသား ညႊန္လုိက္ေသာ ေတာင္ေဆာင္ မွ ေ႐ႊေရာင္မ်ားဟပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေ႐ႊေရးေဆာင္သည္ ေ႐ႊေရာင္ သစ္လြင္ ၀င္းပေနသည့္ နည္းတူ ပတ္ရံထားသည့္ ႐ုပ္စံုေတြမွာလည္း သစ္လြင္ေနဆဲ႐ွိေသး၏။

" ဟဲ့ နင္ဘယ္သူတံုး "
" ေဆး႐ုိးပါ ဘုရား "
၀တ္ခ်၍မၿပီးမီ ထြက္ေပၚလာေသာအသံေၾကာင့္ ေ႐ွ႕သုိ႔ ေလးဖက္ေထာက္ တုိးသြားရင္း ေျဖရသည္။
" ငက်န္ႀကီး မယ္ႂကြယ္စုိးရဲ႕ သားထင္ပါရဲ႕ "
" မွန္ပါဘုရား "
" အႏုိ႔၊ ငထြန္းကား မိန္းမေကာ ေထာင္ကလြတ္ၿပီလား "
" ပုလိပ္နဲ႔ ေပါင္းထားတဲ့အတြက္ ေထာင္မက်ပါဘုရား။ အဖမ္းခံရေတာ့မယ့္အခ်ိန္က်ရင္ ထြက္ေျပး ပါတယ္ဘုရား "

ဆရာေတာ္ ေမးေသာ ငထြန္းကား၏မိန္းမမွာ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ မရီး မယ္ၿငိမ္းစည္ျဖစ္သည္။ မယ္ၿငိမ္းစည္ သည္ ေတာတြင္႐ြာႏွင့္ ျမင္းေခါင္း႐ြာၾကား႐ွိ "ေ႐ႊတစ္ဆုပ္" ႐ြာသူျဖစ္သည္။ ငထြန္းကား၊ ငေဆး႐ုိး၊ မိမယ္မွ်င္ ေမာင္ႏွမသံုးေယာက္ ႐ုိးသားေအးေဆးသည္ႏွင့္အမွ် မယ္ၿငိမ္းစည္ဆန္းျပားသည္။ ေယာကၡမ အရိပ္တြင္ ခုိလံႈေနရစဥ္ မလြတ္လပ္သျဖင့္ လင္ကုိ ျဖား ေယာင္းသည္။ ႐ြာေတာင္ပုိင္းသုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထုိင္ေသာအခါ အရက္ခ်က္သည္။ ငထြန္းကာ၏ အိမ္တြင္ အရက္ေသာက္သူမ်ား တ႐ုန္း႐ုန္း႐ွိသည္။ ထုိ႐ုန္း႐ုန္းထဲတြင္ ပုလိပ္ပါသည္။ မယ္ၿငိမ္းစည္သည္ ပုလိပ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ ႐ွင္းလင္း။ ႐ြာထဲက ဦးဘမွန္၏အိမ္ ဓားျပတုိက္ရာတြင္ လက္ေထာက္ခ်သူ။ တစ္႐ြာလံုးသာမက တစ္နယ္ လံုး ဥေကၠာေဋက်ျဖစ္ရေသာ မယ္ၿငိမ္းစည္ပါေပ။ ထုိမွ်ထင္႐ွားေသာေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေမးျခင္း ျဖစ္သည္။

" လယ္ေတြ သည္ႏွစ္ ဘယ္လုိေနသတံုးဟဲ့ "
" ေကာင္းပါတယ္ဘုရား "
" ေအး ေအး၊ ဒါထက္ နင္ အခုလာတာ ဘာကိစၥလဲ "
" အေမက ဘုရားကုိးဆူ ေက်ာင္းေဆာင္ေကာင္းေသးလား၊ ရဟႏၱာေတြ အစံုအေစ့႐ွိေသးလား အၾကည့္ခုိင္းလုိ႔ဘုရား "
" ဘာလုပ္ဖုိ႔တံုး "

" ဘုရားကုိးဆူ ကပ္ခ်င္လုိ႔မ်ားလား မသိပါဘူးဘုရာ့။ သူခုိင္းတာကုိ ဘာလုပ္မလုိ႔လဲ မေမးရဲဘူးဘုရား။ တစ္ခါ တစ္ခါ စိတ္ကလက္တစ္ဆစ္ ဘုရာ့ "
ဆရာေတာ္ သည္ ၿပံဳး၏။ ေခါင္းညိတ္၏။ တစ္ေအာင့္မွ် ၿငိမ္ေနၿပီးမွ လည္ပင္း႐ွည္ၿပီးေခၚ၏။
" ဟဲ့ ကပၸိယ "
ကပၸိယႀကီး ေရာက္မလာပါ။
" ကပၸိယႀကီး ႐ြာထဲသြားပါတယ္ဘုရား "
ေျဖသံႏွင့္အတူ ဖုိးသူေတာ္အငယ္ ေရာက္လာသည္။

" ဟဲ့ သူေတာ္၊ သူေတာ္အႀကီး ဘယ္သြားသတံုး "
" ထန္းစုမသြင္းေသးလုိ႔ သတိေပးေခ်ဦးမယ္၊ ေျပာသြားပါတယ္ ဘုရား "
" ဟဲ့ နင္ ဘုရားကုိးဆူသိရဲ႕လား "
" သံ၊ ဂံု၊ ပ၊ မ၊ ယ်၊ ငါးဆူပဲ ႐ွိပါတယ္။ ဘယ္က ေလးဆူတုိးၿပီး ကုိးဆူျဖစ္ရတာလဲဘုရား"
ဘုန္းေတာ္ႀကီးက နံရံတြင္ ေထာင္ထားေသာ ႀကိမ္နီႀကီးျဖင့္ ၾကမ္းျပင္ကုိ႐ုိက္ၿပီး ဟန္႔တားသည္။

" ေဟာသည္ဒကာနဲ႔ လုိက္သြား။ က်က္သေရခန္း အ၀င္၀မွာ ဘုရားကုိးဆူခံု ႐ွိတယ္။ သည္ကုိ ထုတ္ခဲ့ "
ေဇတ၀န္ ေဆာင္မွာ သဲႏွင့္႐ုပ္႐ွင္ျဖစ္၏။ ေဇတ၀န္ေဆာင္ထဲမွာပင္႐ွိေသာ ကုိးဆူေက်ာင္းေဆာင္မွာ လည္း ဖုန္အလိမ္းလိမ္းပင္။ ျမတ္စြာဘုရား ဆင္းတုေတာ္ႀကီးႏွင့္ ရဟႏၱာ႐ုပ္တုေတာ္မ်ားမွာ ေနရာ တက်မ႐ွိေခ်။ ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ သကၤန္းစုတ္ျဖင့္ ဖုန္မ်ားကုိ သုတ္သင္ၿပီးမွ ဆရာေတာ္၏ မွန္စီ ေ႐ႊခ် ဘုရားေ႐ွ႕သုိ႔ သယ္ယူလာ၏။ မွန္စီေ႐ႊခ် ဘုရားကုိးဆူေက်ာင္းေဆာင္မွာ အလ်ားတစ္လံ အနံ တစ္လံခန္႔ ႐ွိသည္။ အလယ္တည့္တည့္တြင္ ပလႅင္ႏွင့္ တံကဲ႐ွိသည္။

ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပလႅင္ေပၚပင့္သည္။ သူသည္ ဤမွ်သာသိ၏။ သည့္ထက္ပုိၿပီး မသိ။ မည္သည့္ရဟႏၱာ၊ မည္သည့္မ်က္ႏွာ၊ မည္သည့္ေထာင့္ စသည္မ်ား။
" ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ပလႅင္တံကဲကုိ အေ႐ွ႕ဘက္ မ်က္ႏွာျပဳထား "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ဆရာေတာ္ အမိန္႔႐ွိသည့္အတုိင္း ေဆာင္႐ြက္သည္။
" ရဟႏၱာ႐ုပ္ေတြမွာ စာပါတယ္ကြ ဖတ္စမ္း "
" သာရိပုတၱရာ၊ မဟာေမာဂၢလန္၊ အာနႏၵာ၊ အ႐ွင္ေကာ႑ည၊ ဂ၀မၸတိ၊ ဥပါလိ၊ အ႐ွင္ေရ၀တ၊ အ႐ွင္ရာဟုလာပါတဲ့ဘုရား "
" ေအး ေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွာလည္း စာေတြ ေရးထားေလရဲ႕။ သူ႔စာနဲ႔သူ ေနရာထားေပေတာ့ "

ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ေက်ာင္းေဆာင္ၾကမ္းျပင္ကုိ ၾကည့္ေခ်၊ ႐ုပ္တုေတာ္မ်ား၏ ဖင္ကုိ ၾကည့္ေခ်ျဖင့္ တုိက္ဆုိင္ကာ ေနရာခ်သည္။ ဆရာေတာ္၏ စိတ္တြင္ ၾကာေညာင္းလြန္းသည္ထင္၏။
" အခု မင္းလက္ထဲ ကုိင္ထားေသာ ဘယ္ကုိယ္ေတာ္တံုး "
" အ႐ွင္ရာဟုလာပါ ဘုရား "
" ရာဟုလာဆုိရင္ အေ႐ွ႕ေျမာက္ေထာင့္မွာၾကည့္ "
" ေတြ႕ပါၿပီဘုရား "
" ေနာက္တစ္႐ုပ္ကေကာ "
" အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလန္ပါဘုရား "

" ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လက္၀ဲဘက္မွာ ႐ွင္ေမာဂၢလန္၊ ညာဘက္မွာ ႐ွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔ကုိထားဖုိ႔ စာေရးထားပါတယ္ကြာ "
" မွန္ပါ၊ ေတြ႕ပါၿပီဘုရား "
ေမာင္ေဆး႐ုိးသည္ ဤသုိ႔ျဖင့္ ၾကမ္းျပင္ကုိ ၾကည့္ေခ်။ အ႐ုပ္၏ ေအာက္ဘက္မ်က္ႏွာျပင္ကုိ ၾကည့္ ေခ်ျဖင့္ တုိက္ဆုိင္ကာ ေနရာခ်ထားသည္။ မ်ားမၾကာမီ ရဟႏၱာ႐ုပ္တုေတာ္မ်ားကုိ ေနရာခ်ထားၿပီး ျဖစ္သြားသည္။
" ေဟ့ ၿပီးၿပီလား မွန္ရဲ႕လား "
ခဏတစ္ျဖဳတ္ ထသြားေသာ ဆရာေတာ္ ျပန္ေရာက္လာသည္။

" ၿပီးပါၿပီဘုရား။ မွန္ မမွန္ကေတာ့ သူ႕စာအတုိင္းပဲဘုရား "
" လုပ္စမ္းကြာ။ ရဟႏၱာကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ဘဲြ႕ေတာ္နဲ႔ ေနရာကုိ တဲြၿပီးေတာ့ေပါ့ "
" ျမတ္စြာဘုရားက အေ႐ွ႕ဘက္ကုိ မ်က္ႏွာကပဳပါတယ္ဘုရား "
" ေအး၊ ၀ဲယာက ႐ွင္ေမာဂၢလန္နဲ႔ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ။ ေ႐ွ႕နဲ႔ေနာက္ကေကာကြာ "
" ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေ႐ွ႕ေတာ္တည့္တည့္မွာ အ႐ွင္ေကာ႑ည၊ ေနာက္တည့္တည့္မွာ အ႐ွင္အာနႏၵပါ ဘုရား"
" ဟုတ္သကြ၊ ဆက္ပါဦး "

" အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွာ အ႐ွင္ဂ၀မၸတိ၊ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္မွာ အ႐ွင္ဥပါလိပါဘုရား "
" ၿပီးေတာ့ ဘာေတြက်န္ေသးသတံုး "
" အ႐ွင္ေရ၀တနဲ႔ အ႐ွင္ရာဟုလာ က်န္ေသးဘုရာ့။ အ႐ွင္ရာဟုလာက အေ႐ွ႕ေျမာက္ေထာင့္"
" ေအး ဘုရားကုိးဆူ ကပ္လွဴပူေဇာ္တဲ့အခါ အဲသည္အတုိင္း ေနရာမွန္ေအာင္ ခ်ထားရမယ္။ ကုိးဆူ ဆရာေတြကုိ အားမကုိးနဲ႔ေနာ္၊ သူတုိ႔လည္း သိခ်င္မွသိတာ "
ထုိေန႔က ေမာင္ေဆး႐ုိးႏွင့္ ဖုိးသူေတာ္ အငယ္တုိ႔သည္ ဘုရားကုိးဆူခံုကုိ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေဆာင္ သုိ႔ ျပန္ပုိ႔ရသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ေမာင္ေဆး႐ုိး၏ အေမသည္ " ဘုရားကုိးဆူ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေၾကာင္း" သိကတည္းက ဘုရားကုိးဆူဆြမ္းကပ္ေသာ ကုိးဆူဆရာကုိ စတင္စံု စမ္းသည္။ မည္သည့္ကုိးဆူဆရာ ေတာ္သနည္း။

ကုိးဆူဆရာမွာ စာရ႐ံုျဖင့္ မၿပီးေသးေပ။ အသံေကာင္းရသည္။ အသားနားႀကီး အရည္မြန္ႀကီး မဟုတ္ သည့္ တုိင္ေအာင္ သင့္တင့္မႈ႐ွိရမည္။ ထုိ႔ျပင္ ကုိးဆူဆရာသည္ ထီးႏွင့္ တံခြန္ ကုကၠား မုေလးပြား ၾကက္လွ်ာတုိင္ တုိ႔ကုိ သပ္ရပ္လွပစြာ ညႇပ္တတ္ရသည္။ အလွဴ႕႐ွင္၏ ကုိယ္စား ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အစီအရင္ မ်ားကုိ ခန္႔ခဲြတတ္ရမည္။ အာ၀ဇၨန္းလည္း ေကာင္းရမည္။
" ေက်ာက္ခဲကုန္းက ကုိးဆူဆရာ ေတာ္သတဲ့ "
ေမာင္ေဆး႐ုိး ေက်ာက္ခဲကုန္းက ျပန္ေရာက္၍မွ် ဖင္မေႏြးတတ္ေသး။ ခါျပည့္႐ြာသုိ႔ ေျပးရျပန္သည္။

ေနာင္ေသာ္အခါ ေမာင္ေဆး႐ုိးတစ္ေယာက္တည္းျဖင့္ မၿပီးေတာ့။ ေယာက္ဖျဖစ္သူ ေမာင္ေမာင္ ေအးပါ ၀င္ကူရသည္။ ေမာင္ေမာင္ေအး ေခ်ာင္းေကာက္သုိ႔ေျပးစဥ္ ပန္းထိမ္ကုန္းသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိး လာရ၏။ သံုးလမွ် ၾကာျမင့္ေသာအခါ ေမာင္ေဆး႐ုိး ၿငီးေငြ႕လာသည္။
" မုိးသံေလသံၾကားၿပီး အေမေရ႕။ မလုပ္႐ွင္း႐ွင္း၊ လုပ္႐ွင္း႐ွင္းလုပ္။ တကတည္း ခတ္ကြင္းႀကီး ျပင္ေနတာနဲ႔ ႐ြာသစ္ႀကီး လြန္သြားၿပီ"
စင္စစ္ေသာ္ကား မယ္ႂကြယ္စုိးသည္ ေငြႏွေျမာသျဖင့္ ခ်ီတံုခ်တံု လုပ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ သမက္ပါ သိသြားၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ေက်ာက္ခဲကုန္းမွ ကုိးဆူဆရာကုိ ရက္သတ္ကာ စရန္ေပးလုိက္ေလ၏။ မိက်ီးဒန္ သည္ အိမ္တံခါးကုိပိတ္ၿပီး ေယာကၡမအိမ္သုိ႔ ေျပာင္းလာခဲ့၏။ သူ႔ ေယာက္မမွာ ကုိင္းထဲမွ ေရာက္မလာ ေသးေခ်။ ဘုရားကုိးဆူ ဆြမ္းကပ္ဟု ဆုိေသာ္ျငား ၀န္းက်င္ပတ္ခ်ာ ဆယ္႐ြာခန္႔ကုိ ဖိတ္ ထားသည္။ လက္ဖက္၊ ခ်င္းသုပ္၊ ေရေႏြးၾကမ္း၊ ေဆးလိပ္ျဖင့္ ဧည့္ခံမည္ဆုိေစကာမူ မယ္ႂကြယ္စုိး တစ္ေယာက္ တည္း ဖင္မႏုိင္ ေခါင္းမႏုိင္ျဖစ္မည္။

အလွဴအိမ္သုိ႔ မိက်ီးဒန္ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေဒၚေ႐ႊအိမ္လည္း ေျမးကုိေပြ႕လ်က္ လုိက္ပါလာရသည္။ ေျမးမ မိေခ်ာစိန္သည္ ႏွစ္ႏွစ္ခဲြမွ် ႐ွိၿပီျဖစ္ျငား မေအႏွင့္ မခဲြႏုိင္။ ဘြားေအကုိလည္း မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္မခံ။ ေျခာက္ေသြ႕တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ဦးက်န္ႀကီး၊ မယ္ႂကြယ္စုိးတုိ႔၏ အိမ္မွာ ေခ်ာစိန္ ေရာက္လာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အသံဗလံမ်ားျဖင့္ စုိျပည္လာေလေတာ့၏။
ေမာင္ေဆး႐ုိးမွာ လယ္ျပင္သုိ႔လည္း မသြားဘဲေန၍ မရေပ။ တစ္ဖန္ လယ္ျပင္မွာခ်ည္း ေနကုန္ေန ခန္းေန၍လည္း မျဖစ္ေပ။ ကုိးဆူဆရာ ညႊန္ၾကားေသာ ထင္းအမ်ိဳးအစား ႐ွာေဖြျခင္း၊ အေဆာင္ အေယာင္မ်ား ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ငွက္ေပ်ာတံုး ႐ွာေဖြျခင္းတုိ႔ျဖစ္သည္။
ဆြမ္းကပ္ အႀကိဳေန႔ျဖစ္သည္။

ကုိးဆူဆရာသည္ မြန္းတိမ္းခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက နတ္ႀကီး ငါးပါးႏွင့္ ေၾကးစည္ထုပ္ကုိ ေက်ာပုိးလ်က္ ေရာက္ ေနၿပီ။ သူသည္ ဆြမ္းခ်က္မည့္ေနရာကုိ ျမင္ျမင္ ထင္ထင္ စစ္ေဆးသည္။ ႐ုိင္ ကာထားျခင္း ႐ွိ မ႐ွိ၊ ဗိတာန္ ၾကက္ထား မထား၊ ဆြမ္းခ်က္မည့္အုိးႏွင့္ ဆြမ္းခ်က္မည့္ ဖုိခံုေလာက္။

ခ်ဴသံတခၽြင္ခၽြင္ျဖင့္ လွည္းယဥ္တစ္စီး ေရာက္လာသည္။ လွည္းယဥ္ေပ်းမွ ဆင္းလာသူမွာ ေဒၚမယ္ေၾကာ့။ အလွဴ႕႐ွင္ ဦးက်န္ႀကီး၊ မယ္ႂကြယ္စုိးႏွင့္ မရင္းႏွီးေသာ္ျငား ခမည္းခမက္ မယ္ေ႐ႊ အိမ္၏ အစ္မအရင္းေခါက္ေခါက္။ သူ႔အား ဖိတ္ၾကားသူမွာ က်ီးဒန္ျဖစ္သည္။ တမင္ဖိတ္ၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။ မိက်ီးဒန္သည္ ေက်နပ္စြာ ၿပံဳးၿပီး လက္ေကာက္ေတြ ထုတ္၀တ္သည္။ ဆဲြႀကိဳး၊ လက္စြပ္ ေတြ ထုတ္ဆင္သည္။ လက္ဖက္ပဲြႏွင့္ ခ်င္းသုပ္ပဲြကုိ သူကုိယ္တုိင္ သယ္ယူလာသည္။

" မိႀကီး သံုးေဆာင္ပါဦး "
မယ္ေ႐ႊအိမ္ သည္လည္း အစ္မထံသုိ႔ ထသာလာျငား မမယ္ေၾကာ့ကုိ စိတ္မ၀င္စား။ သူသည္ မိက်ီးဒန္ ကုိသာ မ်က္ေတာင္မခတ္ဘဲ ၾကည့္ေန၏။
ေခၽြးသံအ႐ႊဲသားျဖင့္ အိမ္ေပၚသုိ႔ ေမာင္ေဆး႐ုိးတက္လာ၏။ မိက်ီးဒန္က သြားဆဲြ၏။ ေမာင္ေဆး႐ုိး ခမ်ာမွာ ျပဴးတိ ျပဴးေၾကာင္ျဖင့္ ပါလာ၏။
" မိႀကီး မိႀကီး၊ အဲဒါ က်ဳပ္အိမ္သားေလ "

" ကၽြန္မသားပါ႐ွင္ "
အုလွဴ႕ဒါယိကာမ မယ္ႂကြယ္စုိးက ၀င္ၿပီး ေထာက္သည္။
" အိပ္မက္ရာမက္ မေကာင္းလုိ႔ ၿဂိဳဟ္ေျပနံေျပ ဘုရားကုိးဆူကပ္ပါတယ္။ ကေလးေတြက သူတုိ႔ ဖိတ္ခ်င္ရာ ေလွ်ာက္ဖိတ္တာကုိး။ ေျမး႐ွင္ျပဳအလွဴေလာက္ေတာ့ သြားၿပီထင္တာပဲ "
" လုပ္ၿပီးခါမွ ညည္းမေနနဲ႔။ လာလာသမွ်လူေတြကုိ အလွဴေပးတယ္၊ ဒါနျပဳတယ္ သေဘာထားပါဗ်ာ။ စိတ္ထားတတ္ရင္ ျမတ္သတဲ့ ေက်င္းအစ္မရဲ႕ "
ငွက္ေပ်ာဖတ္မ်ားကုိ ေမာင္းခ်ဓားတစ္လက္ျဖင့္ အသက္သြင္းေနေသာ ကုိးဆူဆရာက လွမ္းၿပီး တရားေဟာသည္။ သူသည္ သူအာ၀ဇၨန္း႐ႊင္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာလုိေသာ္ျငား မိက်ီးဒန္၏ မ်က္ေစာင္း လက္ခနဲကုိ ျမင္လုိက္ရသျဖင့္ ပါးစပ္ပိတ္သြား၏။

မမယ္ေၾကာ့နည္းတူ၊ လွည္းျဖင့္လာၾကသူမ်ားတြင္ ေမာင္ေမာင္ေအး၏ မိတ္မ်ားလည္း ပါ၀င္၏။ သူ႔ေက်ာင္းသားမ်ား၏ မိဘမ်ားမွာလည္း ကုိင္းသမားမ်ားပင္ျဖစ္ၾက၏။ သူတုိ႔သည္ ႐ွင္ျပဳအလွဴမ်ားတင္ တရားပဲြ လွဴသကဲ့သုိ႔ ယခုလည္း ပဲေတြ၊ င႐ုတ္သီးေတြ ယူလာၾက၏။

" ဟဲ့ ေမာင္ေမာင္ေအး လာစမ္း။ ဒါဟာ ရဟန္းခံ ႐ွင္ျပဳ မဟုတ္ဘူးဟဲ့။ သည္အကူပစၥည္းေတြ ျပန္ေပး လုိက္ပါ "
မယ္ႂကြယ္စိန္သည္ သမက္အား ကြယ္ရာေထာင့္ရာသုိ႔ေခၚၿပီးေျပာ၏။ ေမာင္ေမာင္ေအးအေျဖကား ထုိင္ၿပီး ႐ွိခုိးျခင္းေပတည္း။
" ကၽြန္ေတာ္ ႐ွက္႐ွက္နဲ႔ ၀န္ခံရရင္ ဘုရားကုိးဆူဆြမ္းကပ္တာကုိ ရဟန္းခံ႐ွင္ျပဳလုိ အလွဴမ်ိဳး ထင္ ေနတာ အရီးရဲ႕ "
မယ္ႂကြယ္စုိး အသက္႐ွဴမ၀ဟန္ျဖင့္ ညည္းတြား႐ွာ၏။

" ငါေျပာတာက သည္ပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးဖုိ႔ "
ေမာင္ေမာင္ေအး ထုိင္ၿပီး ႐ွိခုိးရာက " အဲဒါေတာ့ ေတာင္းပန္ပါရေစ ေဒၚေဒၚရယ္" ဟု ဆုိသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ထပ္မံၿပီး ႐ွင္းျပျပန္သည္။
" သူတုိ႔ယူလာတဲ့ အလွဴပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးရင္ မ်က္ႏွာပ်က္တာပဲ အဖတ္တင္မယ္။ လက္ခံမွာ မဟုတ ္လုိ႔ပါ ေဒၚေဒၚရယ္ "
ကုိင္းထဲသား ေတြ ယူေဆာင္လာေသာ ပစၥည္းေတြေၾကာင့္ မယ္ႂကြယ္စုိး ကတိကေအာက္ျဖစ္ျငား က်ီးဒန္ မူ ႐ႊင္ပ်ေန၏။

ဆက္ရန္
.

1 comment:

Anonymous said...

Thanks.

Ray