က်ားဆိုမွ က်ား ေယာက်္ား
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္း - ေအာင္သိန္း
"အေမႀကီး၊ ေရွးစကားေျပာပါ"
"သြားစမ္းဟယ္..၊ ဒီမွာ ေမာရတဲ့အထဲ"
ေျမးငယ္ေမာင္ေမာင္လွသည္ မန္းက်ည္းပင္ရိပ္တြင္ ထိုင္ေနေသာ ရီးက်ီးးဒန္၏ ဒူးေခါင္းကို ေမးေစ့ႏွင့္ သြားခ်ိတ္လိုက္ရာက ပူဆာသည္တြင္ ရီးက်ီးဒန္က ခပ္ေငါက္ေငါက္ေျပာရင္း တြန္းပစ္၏။ သူသည္ ႏြားစာေရ အေခါက္ႏွစ္ဆယ္ခန္႕ ခပ္လိုက္ရသည့္အတြက္ အေတာ္ပင္ပန္းသြားသည္။ ေျမးေတြ ေက်ာင္းဖြင့္ သည္႕ ေနရက္ဆိုလွ်င္ အေခါက္သု့းဆယ္ေက်ာ္ ခပ္ရသည္။ ယေန႕ေမၾကည္၊ ခင္ခင္ႀကီးႏွင့္ မိမိေထြးတုိ႕ ၀င္ကူ ေသာေၾကာင့္ ဆယ္ေခါက္ေက်ာ္ေက်ာ္ သက္သာသြားျခင္းျဖစ္၏။
သို႕ျဖစ္ျငား အသက္၇၀ ေက်ာ္စ အမယ္ႀကီးအိုတစ္ေယာက္မွာ ၀ါးတစ္ရိုက္ခန္႕ ျမင့္ေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါး ကို ႏွစ္ဂါလံ ေက်ာ္၀င္သည့္ ေျမေရအိုးႀကီး ရြက္လ်က္ အႀကိမ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႕ တက္ရဆင္းရေသာအလုပ္မွာ မသက္သာ လွပါ။ လုပ္ေနက်မို႕သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ ေတာ္ေပမင့္ ေမာကားေမာသည္။ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးလိပ္ တိုကို ေကာက္ကိုင္ထားၿပီးပါလ်က္ မီးေသာ္မွ်မညႇိႏိုင္ေသးေအာင္ ေမာသည္။ သည္မွ် ေမာပန္း ေနခ်ိန္ တြင္ မည္သူသည္ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ၿပီး ပုံျပင္ေျပာခ်င္ပါမည္နည္း။ သူ႕ဘာသာသူ လာနားေသာ က်ီးကန္း ကိုပင္ အျမင္ကတ္ေနခ်ိန္၊ စိတ္တိုေနခ်ိန္လည္းျဖစ္၏။
ေမာင္ေမာင္လွႏွင့္မနီးမေ၀း၀င္ မေခ်ာစိန္ႏွင့္ မလွေမ ႏွစ္မိေပါက္မွ ကေလးမ်ားသည္ မန္က်ည္းေစ့ျဖင့္ ဇယ္ေတာက္ ကစားေနၾက၏။ ကေလးတို႕ထုံးစံအတိုင္း ကစားစတြင္သာ သည္၀ိုင္းတြင္ မိမိမပါရေသာ္ ယခုပင္ ေသရေတာ့မည္ေလာက္ျဖစ္ျငား ၾကာေသာအခါ စိတ္ပါ၀င္စားမႈနည္းလာေတာ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အေမႀကီး ထံ သြားကပ္ေသာ ေမာင္ေမာင္လွ၏အေျခအေနကို ငဲ့ၾကည့္သူကၾကည့္၏ ေမာင္ေမာင္လွကို အေမႀကီး တြန္းပစ္ေသာ အခါ ခပ္ကုပ္ကုပ္ပင္ ဆက္လက္ကစားေနၾကသည္။ ေမာငေမာင္လွကား အေမႀကီး ေငါက္လွ်င္ ဘထံသို႕ မ်က္ႏွာမူသည္။ ဘရီးေဆးရိုးသည္ ထန္းပလပ္ျပား အခင္းေပၚတြင္ မည္းေမွာင္ ေနေသာ ေပါင္ႀကီးမ်ား ေဖာ္လ်က္ တင္ကလိန္ခ်ိတ္ကာ ႏႈတ္စီးစြပ္မ်ား ဖာေန၏။
"ဘ….ေရွးစကားေျပာပါ"
"ေခါက္လႊတ္လိုက္စမ္းပါေတာ္"
လက္တစ္ကမ္းေက်ာ္ေက်ာ္ကေလးသာလွမ္းေသာ ေနရာမွ ရီးက်ီးဒန္က လွမ္းေျပာ၏။ "ဘယ့္ႏွယ္ေတာ္၊ အခ်ိန္ မဟုတ္ အခါမဟုတ္" ဆက္လက္ေရရြတ္ေနေသးသည္။ သို႕ျဖစ္ျငား ရီးေဆးရိုးမေခါက္ပါ။ မေငါက္ပါ။ ၿပဳံး မ်ားပင္ ၿပဳံးေနကာ "ေရွးစကားဆိုတာ ညအိပ္ခါနီးမွ ေအးေအးလူလူ ေျပာရတာ လူကေလးရဲ႕" ဟုရွင္းျပ သည္။
ေမာင္ေမာင္လွမွာ ပုံျပင္နားမေထာင္ရေသာ္ျငား ညင္သာစြာ ရွင္းျပခံရသျဖင့္ ဘသပ္ေနေသာ ထန္းေလွ်ာ္ မ်ားကို ေငးၾကည့္ေန၏ ရီးေဆးရိုးသ္ည ထန္းေလွ်ာ္၀မ္းသားမ်ားကို လိုခ်င္ေသာ အရြယ္အစား ရေအာင္ စိတ္ၿပီးေနာက္ အေခြကေလး လုပ္ထားခဲ့သည္။ သည္အေခြကေလးေတြကို ႏွစ္ဆယ္အစိတ္တြဲကာ မီးဖို အထက္ရွိ က်ပ္ခိုးစင္ေပၚတြင္ တင္ထားခဲ့၏။ ယခုမိမိအလိုရွိေသာအခါက်မွ နတံ(ႏွင္တံ) ထမ္းပိုးက်စ္ ႀကိဳးေခြ မ်ားႏွင့္ ထြန္ညႇင္းကြင္းမ်ားၾကားထဲမွ ထန္းေလွ်ာ္ကို ဆြဲထုတ္လာကာ ေရစိမ္ေခ်ာသပ္ၿပီး ႏႈတ္သီးစြပ္ ဖာေထး ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ႏႈတ္သီးစြပ္မွာ ထန္းေလွ်ာ္ျဖင့္ ရက္လုပ္ကာ လက္ႏွစ္လုံးခန္႕ အေပါက္ကေလးမ်ား ပါရွိသည္။ ကၽြဲ၊ ႏြားတို႕၏ ႏႈတ္သီးတြင္ စြပ္ရသည္။ ႏႈတ္သီးစြပ္ကို ျမက္ထူသည့္ေနရာတြင္ ထြန္ယက္ေသာအခါ အသုံးျပဳ သည္။ အပင္ကို ဆြဲစားေနသျဖင့္ ခရီးမတြင္၊ ထြန္ေၾကာင္းမေျဖာင့္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ စပါးနယ္ခ်ိန္ တြင္လည္း သုံးစြဲသည္။ အလုပ္ မတြင္မည္စိုး၍ ျဖစ္၏။
ေမာင္ေမာင္လွ သည္ ပုံျပင္ေျပာေသာ ဘအား ေငးေမာၾကည့္ေန၏ ။ ရီးေဆးရိုးသည္ ထန္းေလွ်ာက္ကို ဓားေမာက္ ျဖင့္ ေခ်ာသပ္ေနေပ၏။
ထန္းေလွ်ာ္၏ ေခ်ာေျပာင္ေနေသာ ဘက္ကို လက္ညႇိဳးႏွင့္ လက္ခလယ္ျဖင့္ ေအာက္မွ ထိန္းခံထားကာ လက္မ က ဓားေမာက္ဦးကို ထိန္းေပးလ်က္ တေရြ႕ေရြ႕ဆြဲသည္ကို အူသားအဖတ္သည္ လိပ္ေခြၿပီး ဓားေမာက္ ကို ရစ္ပတ္တက္လာ၏။သို႕စဥ္တြင္ ေမာင္ေမာင္လွ၏ မ်က္လုံးအစုံသည္ ရီးေဆးရိုး ၏ နက္ၾကဳတ္ေသာ သပိတ္ကဲ့သို႕ မည္းေမွာင္ေန၏ သူ႕ေပါင္တြင္ ဘေပါင္ကဲ့သို႕ အဘယ့္ေၾကာင့္ နက္ၾကဳတ္ မေနရပါသနည္း။ သူ႕ေပါင္သူလွန္ကာ ေပါင္ခ်င္းယွဥ္ၾကည့္၏ ထိုသုိ႕ယွဥ္ၾကည့္ကာမွ ဘေပါင္သည္ ရိုးရိုး မည္းေမွာင္ ေနျခင္းမဟုတ္။ အရုပ္ေတြလား၊ ပန္းခက္ေတြလား ပါေနပါကလားဟု သိလာေလ၏။
"ဘ…"
"အင္း…"
ရီးေဆးရိုးသည္ ဖက္ျဖဴလိပ္ကို ဖင္စီခံ ကၽြံ၀င္ေအာင္ အံတြင္ ခဲထားရသျဖင့္ အသံသာလွ်င္ ေပးႏိုင္၏ ဘမ်က္ႏွာ ကို ေမာင္ေမာင္လွတစ္ခ်က္ ေမာ့ၾကည့္ၿပီးမွ ထန္းေလွ်ာ္ အမႈန္အမွ်င္မ်ား ဖုံးေနေသာ ေပါင္ၾကီး ကုိ ပါးစပ္ျဖင့္ မႈတ္ကာ ကုိင္ၾကည့္၏။ ဘ၏ အေရခံြသည္ ဆဲြတုိင္းရ၏။ ရႈံ႕တြ၍လည္း ေန၏။ သို႕ေသာ္ ဘာမွန္း မသိေသာ အရုပ္လုိလုိအရာေတြမွာ ေမာင္ေမာင္လွလက္ထဲသုိ႕ပါမေလာ။
"ဘ အဲဒါ ဘာေတြလဲဟင္"
"ထုိးကြင္းေခၚသကြ"
"ေအး"
"အေမၾကီးက်ေတာ့ ဘာျပဳလုိ႔ မရွိလဲ"
"သူက ေယာက်ာၤးမွ မဟုတ္တာဘဲကြ။ ထုိးကြင္းဆုိတာ ေယာက်ာၤးမွာမွ ရွိတာ။ ထုိးကြင္းရွိမွ ေယာက်ာၤး"
"ဘယ္လုိ လုပ္ထားတာလဲဟင္ဘ"
ဘႏွင့္ ေမာင္ေမာင္လွတို႔ မည္သည့္အရာေတြ ေဆြးေႏြးေနၾကပါလိမ့္။ ဘသြားရာသို႔ ေမာင္ေမာင္လွအား ေခၚသြား ရန္ က်ိတ္ျပီး ပူဆာေနျခင္းေလာ။ တိတ္တဆိတ္ မုေကၽြးမည္ဟူ၍မ်ား ကတိေပးေနသေလာ။ မန္က်ည္းေစ့ ဇယ္ေတာက္၀ုိင္းသားမ်ား အေတြး၀င္လာသည္ႏွင့္တစ္ျပဳိင္နက္ ဇယ္ေတာက္ေသာ တလင္း ကုိ တစ္ေယာက္ စြန္႔ခြါလာၾကရာ ဇယ္တြင္းေဘးတြင္ မန္က်ည္းေစ့ေတြ စကတ္ႏွင့္ တစ္ထုပ္ၾကီးထည့္လ်က္ ငတက္ျပားမ မိမိေထြးတစ္ေယာက္တည္းသာ က်န္္ခဲ့၏။
တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာေသာ ေျမးမ်ားသည္ ရီးေဆးရုိးေရွ႕တြင္ ပတ္လုံးကေလးေတြ စီထား ဘိသို႔ ရွိေနၾကေလျပီ။ ရီးေဆးရုိး၏ ေျမးအုပ္မွာ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ေခ်။ ႏွစ္မိေပါက္မွ ကုိးေယာက္ ရွိသည္။
ကိုဘညိန္း၊ မလွေမမွ ေလးေယာက္ေပါက္ထား၏။ ေမၾကည္၊ ခင္ေမာင္ျငိမ္း၊ ေမာင္ေမာင္လွႏွင့္ ေက်ာ္သူရ ျဖစ္သည္။ အၾကီးဆုံး ေမၾကည္ ဆယ္ႏွစ္၊အငယ္ဆုံး ေက်ာ္သူရ သုံးႏွစ္ျဖစ္ၾကသည္။ အားလုံး ႏွစ္ႏွစ္ၾကီး ႏွစ္ႏွစ္ငယ္ ေတြ။ ကုိထြန္းရ၊ မေခ်ာစိန္ကား သားေပါက္ေကာင္း၏။ တစ္ႏွစ္ၾကီး တစ္ႏွစ္ငယ္ေတြခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ကိုကုိၾကီး၊ ခင္ခင္ၾကီး၊ မိမိေထြး၊ ေမာင္ေထြးႏွင့္ လွအုံးမယ္ သုံးႏွစ္၊ ကိုကုိၾကီး ကုိးႏွစ္။
"ေၾကးနဲ႔ လုပ္ထားတဲ႔ ဆယ့္ႏွစ္ခြ စုတ္ၾကီးကုိ"မင္"ထဲမွာ တုိ႔လုိက္၊ အသားေပၚမွာ ထိုးလုိက္ လုပ္တာေပါ့ ေျမးရာ။ နာလုိက္တာလည္း မေျပာပါနဲ႔။နာေပမဲ့ မေအာ္ရဲဘူး။ ေအာ္ရင္ သူရဲေေဘာေၾကာင္တယ္ ထင္မွာ စုိးလုိ႔။ ေျပာင္ေခ်ာေနတဲ့ ကြမ္းသီးအမာဆုံးကုိ ေရြးျပီးမွ အံခဲထားရတာ"
သည္ကေလးမ်ား မွာ စုတ္ကို ျမင္ဖူးၾကသျဖင့္ ရီးေဆးရုိး အရွင္းရအလင္းရ သက္သာသြား၏။
"နာရက္သားနဲ႔မ်ား ဘရာ"
ကိုကုိၾကီးက မ်က္ႏွာငယ္ကေလးျဖင့္ ေျပာသည္။
"ဟ ေျမးရ၊ မင္းေနမေကာင္းလုိ႔ ဆရာ၀န္နဲ႔ေဆးထိုးေတာ့ေကာ မနာဘူးလား။ နာရက္နဲ႔ ဘာျပဳလုိ႔ အထုိးခံရသလဲ"
"ေရာဂါ ေပ်ာက္ေအာင္လုိ႕ေပါ့ ဘရ" ေမာင္ေထြး က ၀င္ရွင္းျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
"ေအး၊ ဘတုိ႔ ထုိးကြင္း ထိုးတာဟာလည္း ေယာက်ာၤးပီသေအာင္လုိ႕၊ လွေအာင္လုိ႕ ထိုးတာေပါ့"
"အလကား ဟဲ့၊ အသားလည္းနာေသး၊ ပုိက္ဆံလည္း ေပးရေသး၊ ေျခနဲ႔လည္း အေက်ာက္ခံရေသး"
ယင္းသို႔ ၀င္ေထာက္လုိက္သူကား ေဆးလိပ္ၾကီး တေငါ့ေငါ့ျဖင့္ ဟင္းရြက္သင္ေနေသာ ရီးက်ီးဒန္ျဖစ္၏။
"ေအာင္မာ၊ အခုမွ တစ္မ်ဳိးမေျပာပါနဲ႔ေအ၊ ထုိးကြင္းရွိမွ ၾကဳိက္မယ္ေျပာတာ ညည္းမဟုတ္ဘူးလား"
အမယ္ေလးေတာ္၊ က်ဳပ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိုသာဒြန္းအဆက္ မယ္ကြန္းလွပါ။ ေတာ္တို႔ ထိုးကြင္းထိုးတာက ျပည္စုိးကုန္း ေျမာက္ေက်ာင္း ကုိ မခံခ်င္လုိ႔ မဟုတ္လား"
ရီးက်ီးဒန္ စြာစြာတက္သံျဖင့္ ရွင္းျပလုိက္ရာ ရီးေဆးရုိး ျပဳံးျပဳံးၾကီးျဖင့္"သိပါဘူးဟာ၊ ငါ့စိတ္ထဲမွာေတာ့ ညည္းခုိင္း လုိ႔ ထုိးရတယ္ခ်ည္း ထင္ေနတာ"ဟု ဆိုလိုက္ေလ၏။
"ေတာ္တို႔ ေလးထပ္ေက်ာင္းနဲ႔ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းနဲ႔က တည့္မွ မတည့္တဲ့ဟာကို"
ထိုအခါ ရီးေဆးရုိးသည္ မွတ္မိသေယာင္ေယာင္ရွိလာသည္။ လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား ဘ၀ ကို သတိရလာသည္။ အေတြအျမင္ အမွတ္အသိမ်ားသည္ ယေန႔ အလြန္ျခားေနပါျပီ။ ယေန႔ ဆြမ္းခံ ၀င္ခ်ိန္ ျမင္ကြင္းမွာ ကိုရင္တစ္ပါးႏွင့္ ေက်ာင္းသားသုံးေယာက္ဆုိလွ်င္ အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာေက်ာင္း ျဖစ္ေန ေခ်ျပီ။ ကိုရင္မဟုတ္ဘဲ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးပါလာလွ်င္ အလြန္ထူးေသာ ျမင္ကြင္းေခၚရေခ်မည္။ ရီးေဆးရုိး တို႔ ေက်ာင္းသားဘ၀က ဆြမ္းခံခ်ိန္ျမင္ကြင္းမွာ ေရႊသကႍန္းေရာင္ျဖင့္ ထိန္ေနသည္။ တစ္ေက်ာင္း လွ်င္ ဦးပဥၥင္း သုံးေလးပါး ပါရုံျဖင့္ မျပီးေသး၊ သာမေဏ ေလးငါးဆယ္ပါး ပါေသး၏။ သာမေဏ မ်ား ေနာက္ တြင္ အဖုံးမပါေသာ သပိတ္္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားက ခ်ည္းႏွစ္ဆယ္ သုံးဆယ္။
ထုိဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဆြမ္းခံ၀င္ရန္အတြက္ နံနက္္ရွစ္နာရီ ကုိးနာရီခန္႔တြင္ သရက္ေတာရြာ ကားလမ္းေဘး ရွိ ဇရပ္တြင္ စုရုံးေလ့ရွိၾက၏။ အခ်ိန္မက်ေသးမီ ေထြခင္းကစားသူူက ကစား၊ ဂုံညင္းထုိးသူ ထုိး၊ ေပသီးပစ္သူ ပစ္၊ ကိုယ့္ေက်ာင္းသားခ်င္း ကစားသည့္နည္းတူ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္လည္း ကစားတတ္ ၾက၏။
ကစား၀ုိင္းတြင္ ျငင္းခုံရာမွ တစ္ေက်ာင္းႏွင့္တစ္ေက်ာင္း'ေစာင္'ဘက္ ရန္ဘက္ျဖစ္သြားေလ့ရွိသည္။ ရန္ျငဳိး ရန္စ မရွိပါဘဲ 'လယ္ေပၚေက်ာင္းသား သူေတာင္းစား၊ ရုပ္စုံေက်ာင္း အေကာင္းစား'စေသာ သံခ်ပ္ထုိးကာ တစ္ဖက္ က စတင္စိန္ေခၚေသာေၾကာင့္ ရန္ဘက္ျဖစ္သြားေသာ ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိၾကေပ၏။
ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ပုဆုိးမျမဲေသာ အရြယ္၊ သူငယ္ႏွပ္စားအရြယ္မ်ား မဟုတ္ၾကရကား တစ္ေက်ာင္းႏွင့္ တစ္ေက်ာင္း ရန္ျဖစ္ျပီဆုိလွ်င္ အေစာင္းအခ်ိတ္၊ အဆဲအဆုိ၊ အထုိးအၾကိတ္ျဖင့္ မတန္႔မရပ္။ ဓါးေတြ၊ တုတ္ေတြ၊ ပါလာသည္။ ဆြမ္းခံ ေခါင္းေဆာင္ ပဥၥင္းငယ္ႏွင့္ သာမေဏၾကီးမ်ားပါ ပါ၀င္လာေလ့ရွိသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ခ်င္း ေတြ႕ဆုံေျဖရွင္းျပီး မတည့္ေသာ ဆြမ္းခံအဖဲြ႕ကုိ နယ္ေျပာင္းပစ္ရသည္။
နယ္ေျပာင္း သည္ဆိုျခင္းမွာ ပုံစံအားျဖင့္ ေလးထပ္ေက်ာင္းမွ ဆြမ္းခံအဖဲြ႕သည္ သရက္ေတာ၊ ရြာသစ္၊ ရမ္းဘုိကုန္း ကို တစ္ဖဲြ႕ ပုရပုိက္တန္း၊ လင္းပင္စု၊ သရက္ခ်င္ကို တစ္ဖဲြ႕ဟုရွိသည္တြင္ ေတာင္မွအဖဲြ႕ကုိ ေျမာက္သုိ႕၊ ေျမာက္မွအဖဲြ႕ကုိ ေတာင္သုိ႕ ေျပာင္းပုိ႔ တာ၀န္လႊဲေပးျခင္းမ်ဳိးျဖစ္၏။ ရီးေဆးရုိးေပါင္ေပၚမွ ထုိးကြင္းမ ်ားသည္ ထုိေက်ာင္းခ်င္း ရန္ပဲြမွ စတင္သည္လည္း ဆုိႏုိင္၏။ ရြာအပ်ဳိေခ်ာတုိ႔၏ ျမင္ကြင္းတြင္ ခါးေတာင္း က်ဳိက္ ကာ 'ခါး၀န္းေပၚစ မင္ေသ့ျမ' တျပျပျဖင့္ ေရခပ္ဆိပ္၌ ေရခပ္လုိျခင္းလည္း တစ္ေၾကာင္း ပါ၀င္၏။
သူတုိ႔ ထုိးကြင္းထုိးေသာ ႏွစ္က ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းႏွင့္ ေလးထပ္ေက်ာင္း ဆြမ္းခံအဖဲြ႕ခ်င္း မတည့္ေသာ ႏွစ္ ျဖစ္၏။ မတည့္ရပုံမွာလည္း သရက္ေတာရြာသူ ပ်ဳိျဖဴတစ္ေယာက္ကို ျပည္စုိးကုန္းမွ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ က စာေပးရာမွ စတင္၏ ။ ထိုအခါ ေလးထပ္ေက်ာင္းသားက ငါ့နယ္လာက်ယ္သူဆုိကာ ျပည္စုိးကုန္း ေက်ာင္းသားကို သပိတ္ဖုံးျဖင့္ ခုတ္၏။ ပထမေန႔တြင္ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းသား မ်က္ႏွာစုတ္ သြားျငား၊ ေနာက္တစ္ေန႕ ေလးထပ္ေက်ာင္းသားေရာ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းသားပါ ထိပ္ကဲြကုန္ၾကေလ၏။ အေၾကာင္း ေသာ္ကား သပိတ္မ်ားတြင္ ပါျမဲျဖစ္ေသာ ယြန္းသပိတ္ဖုံးေနရာတြင္ ေၾကးသပိတ္ဖုံးေတြခ်ည္း ျဖစ္ကုန္ၾက ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။
ေလးထပ္ ေက်ာင္းသားဟူသည္ သရက္ေတာ၊ ရြာသစ္၊ ရမ္းဘုိကုန္းသားေတြမ်ားရာ ေနရာေဒသမွာ ေလးထပ္ေက်ာင္းက တစ္ပန္းသာေန၏။ မည္သည့္အိမ္ထဲမဆုိ ၀င္ေျပးျပီး ဓါးဆဲြလာႏုိင္၏။ တုတ္ဆဲြ လာႏုိင္၏။ ေရရွည္တြင္ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းသားမ်ား အေရးနိမ့္စျပဳလာသည့္အတြက္ ပညာကူ လာၾကသည္။ သူတုိ႔သည္ ဆရာ ဘုန္းေတာ္ၾကီး မသိေအာင္ ဓါးျပီးေဆး၊ တုတ္ျပီးေဆး၊ တုတ္၊ ဓါး၊ အုတ္ခဲ၊ တံေတာင္၊ ဖေနာင့္၊ လွံစသည္ျဖင့္ စုေပါင္းျပီးေသာ အပါးဆုံးသုံးဆယ္ေဆး စေသာက ကာယသိဒိၶ`ေဆးမ်ား ထုိးႏွံ လာၾက၏။
ရင္ဘတ္ႏွင့္ ေက်ာတြင္ ေဆးနီေဆးနက္ရုပ္မ်ား ထုိးႏွံျပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွစ၍ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းသားမ်ား ရင္ေကာ့လာၾက၏။ ေခါင္းေမာ့လာၾက၏။ ထုိေဆးမ်ား ျပီး မျပီး၊ စြမ္း မစြမ္းကုိ မစမ္းရေသးဘဲႏွင့္ ေလးထပ္ ေက်ာင္းသား မ်ား 'ရွိန္' သြားၾကေလ၏။
သို႔ျဖစ္ျငား သူတုိ႔ ငုံ႔မခံပါ။ ဆရာေကာင္းေကာင္းရွာျပီး အားက်မခံ ေဆးထုိး ၾကကုန္ျပန္၏။ ပါးစပ္ျဖဲ ထားေသာ ဘီလူးရုပ္၊ သန္လ်က္ကုိင္ထားေသာ ဘီလူးရုပ္၊ သည္အရုပ္ေတြ အခ်ဳိးမက်ျငား၊ ပါးစပ္ၾကီး ျဖဲေနကာ မွ် သန္လ်က္ ကုိင္ထားကာမွ်ျဖင့္ ေၾကာက္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္ စြမ္း မစြမ္း၊ အဟုတ္ ျပီး မျပီး ကု္ိ မည္သူမွ် စမ္းသပ္မၾကည့္ေပး။ သည္အေၾကာင္းကုိ ျပန္ေျပာင္းေျပာရေသာအခါ ရီးေဆးရုိး၏ ေမွးသီ ေသာ မ်က္လုံးမ်ားက ၀င္းရႊန္းေနေလ၏။ ဇရာ၏ အစင္းအေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ ႏြမ္းေလ်ာ္ေနေသာ မ်က္ႏွာျပင္ သည္လည္း ႏုသစ္ လန္းေနေပ၏။
"ေဆးထုိးလုိက္တာကလဲဟာ ပူတုန္းၾကီး၊ သၾကႍန္တြင္းမွာေပါ့။ ထုိးခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားက မ်ားေတာ့ ဘတုိ႔ ေက်ာင္းသားငယ္ ေတြ မထုိးရပါဘူး။ ဒါေတာင္ သၾကႍန္ေနာက္ပုိင္း ခုနစ္ရက္အထိ ဆက္ထုိးမွ ျပီးသြားတာ"
"ပုိက္ဆပ္(ပုိက္ဆံ)ေပးရေသးလားဘ"
မီးျငိမ္း ေနေသာ ေဆးလိပ္တုိ မီးညွိေနစဥ္ ေမာင္ေမာင္လွက ေမး၏။
"ေပးရပါသေကာကြာ၊ ဒါတင္ ဘယ္ကဦးမလဲ၊ ကန္ေတာ့ပဲြဖုိး၊ အေမႊးနံ႔သာဖုိးလည္း ကုန္ေသးတာ"
"သဂ်န္တြင္း(သၾကႍန္တြင္း) မွာ ဘာျပဳလုိ႔ ထုိးတာလဲဘ"
အေမးရွင္ကား ကုိကုိၾကီး။
"သဂ်န္ဆုိေတာ့ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ျပီး ႏွစ္သစ္ဆန္းတဲ့အခ်ိန္၊ အခ်ိန္ေကာင္း၊ အခါေကာင္း ဆုိတဲ့ သေဘာ ေပါ့ေလ။ ေနက ပူေနေတာ့ ေသြးေတြ ရႊဲေနတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဘတုိ႔ ထုိးကြင္းထုိးတာေလာက္ေတာ့ မနာပါဘူး။ ထုိးကြင္းပ စပ္ထုိးတာကုိး"
"ထုိးကြင္း က ဘယ္ေတာ့မွ ထုိးတာလဲ ဘ"
"ဖုိးသိခ်င္ၾကီး ေမာင္ေမာင္လွ က သိလုိရင္းကုိ ၾကားျဖတ္ေမးျပန္ေပ၏။
"ဒီလုိကြ လူကေလးရ"
လယ္သမားမ်ား ဆူတုန္းဆူဆဲအခ်ိန္တြင္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ လူစည္ကားေလ့ရွိ၏။ ေသတာၱပ်က္၊ ေသာ့ပ်က္ ျပင္သူမ်ား၊ ဖဲထီးျပင္ ကုလားမ်ား၊ အထည္ေရာင္းေသာ တရုတ္မ်ား၊စူရတီကုလားမ်ား၊ အေမႊးနံ႔သာ ေရာင္းေသာမိန္းမမ်ား၊ ရြာစဥ္ေလွ်ာက္ မ်က္လွည့္သမားႏွင့္ ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္းေသာ ေမ်ာက္ဆပ္ကပ္မ်ား ျဖစ္ၾကေပ၏။ ထုိသူမ်ားအျပင္ ထုိးကြင္းမင္ေၾကာင္ဆရာမ်ားလည္း သည္ရာသီမွသာ လြယ္အိတ္ တစ္လုံး၊ ထီးတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ေရာက္လာတတ္ၾက၏။ အခေၾကးေငြ ပုိက္ဆံမရွိေစကာမူ က်ဳံးေပး စရာ စပါး က တလင္းထဲတြင္ အသင့္ိမဟုတ္လား။
" မုန္းနားက မင္ေၾကာင္ဆရာ ျပည္စုိးကုန္းေက်ာင္းမွာ ေရာက္ေနသတဲ့ေဟ့"
သည္ သတင္း ေလးထပ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ နား၀သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ ကုိရင္ၾကီးေတြ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္သြား ၾကေလ၏။
" ေဟ့ သူတုိ႔မထုိးခင္ တုိ႔က ဦးေအာင္ထုိးၾကရေအာင္ေဟ့"
မင္ေၾကာင္ဆရာ ေရာက္လာလွ်င္လာခ်င္း မထုိးႏုိင္ေသးေပ။ ထုိးကြင္းထုိးခ တစ္ေပါင္ သုံးမတ္ႏွဳန္းရွိျငား လူအမ်ား မုိ႔ ေလွ်ာ့ပါ ေပါ့ပါဦးဟု ေစ်းဆစ္ေနရတတ္ေသးသည္။ သိဒိၶေဆး ထိုးစဥ္က ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ အား အသိေပး ေသာအခါ ဆရာေတာ္က " ထုိးကြင္းထိုးေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသား မလာဘဲ ခုနစ္ရက္ ေနႏုိင္သည္" ဟု ခြင့္ေပးလုိက္ေလ၏။ ရည္းစားက ခုိင္း၍ ထုိးရသူ၊ လူလုံးျပခ်င္၍ ထိုးသူမ်ား ၾကားတြင္ စာမအံခ်င္၊ ေက်ာင္းမလာခ်င္ေသာ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ားလည္း ၀င္ေရာက္ ထုိးၾက ေလ၏။ အနာျပည္ကိုက္၍ နာေသာအနာလည္း မမီ၊ ေခြးကုိက္ခံရေသာ အနာလည္း မမီ၊ ငုတ္စူးစဥ္ နာက်င္ ေသာ ေ၀ဒနာလည္း သည္အနာကုိ မမီ။ ထုိးကြင္းအထုိးခံရေသာ နာက်င္မႈသည္ အနာတကာတို႕အနက္ အနာဆုံၚျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ရီးေဆးရိုး တစ္သက္မေမ့။ ေက်ာင္းရွိ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သာမေဏမ်ား၊ အရုဏ္ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးခ်ိန္တြင္ ထိုးကြင္းထိုးသည့္ လုပ္ငန္း စေတာ့သည္။ ရီးေဆးရိုးမွာ ေစာေစာစီးစီး ျပာသိုလ နံနက္ႀကီးတြင္ ေရခ်ိဳးၿပီး မင္ေၾကာင္ဆရာေရွ႕ ေရာက္လာရာ ခိုက္ခိုက္တုန္ေန၏။
"ပုဆိုးခၽြတ္လကြာ"
"ဟာဗ်ာ ခ်မ္းရတဲ့အထဲ"
"ခ်က္ခ်င္း အခ်မ္းေျပၿပီး ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ေတြ က်လာေစ့မယ္၊ စိတ္ခ်"
မင္ေၾကာင္ဆရာ ၏ လက္ေထာက္က ၿပဳံးၿဖဲၿဖဲဆို၏။
"ရွက္စရာႀကီးဗ်ာ"
ရီးေဆးရိုး ပါးစပ္မွ်မပိတ္ေသး၊ မင္ေၾကာင္ဆရာက ပုဆိုးဆြဲခၽြတ္သည္။ "ဟာဗ်ာ၊ ဟာဗ်ာ" ေအာ္ေနစဥ္ အေမွာက္ ခိုင္းသည္။ သည္အခ်ိန္ထိ ရီးေဆးရိုး ရွက္ေနဆဲ။ ေပါင္တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ႏွီးကြင္းခ်ကာ ထိုးကြင္းရာ ကို မင္ျဖင့္ 'လ်ာ'ထားခ်ိန္တြင္လည္း ရွက္ရန္ သတိရေကာင္းတုန္း။ သို႕ေသာ္ ခါးေပၚ လူတစ္ေယာက္ တက္ခြခ်ိန္၊ ေျခႏွစ္ဖက္ကို လူႏွစ္ေယာက္ လာကိုင္ခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အသားေပၚ သို႕ က်လာေသာ စုတ္ခ်က္ ၏ ဒစ္ ကို ခံလိုက္ရသည့္အခါ ရွက္ရန္ ေမ့သြားေတာ့သည္။ "အမယ္ေလးဗ်၊ ေသပါၿပီဗ်" မွစၿပီး အမယ္ေလး တသံေတြသာ အဆက္မျပတ္ ထြက္လာေလေတာ့၏။
"ေရာ့၊ ေရာ့ အဲဒါကို ခဲထား၊ မေအာ္နဲ႕။ ထိုးကြင္းထိုးတုန္း မွာ ေအာ္တယ္ဆိုတာ မာတုဂါမေတြ သိသြားမွာ မရွက္ဘူးလား"
ပၪၥင္းပ်ိဳတစ္ပါးက ေအာ္ေနေသာ ပါးစပ္ထဲသို႕ ကြမ္းဦးတစ္လုံး လာထည့္၏။ ကြမ္းသီးကို တအားခဲၿပီး က်တ္ခံ၏။ သို႕ေပမင့္ နာသည္။ မည္သည့္အနာႏွင့္မွ် ႏိႈင္းမရေအာင္ နာလွသည္။ ေပါင္တြင္းေၾကာ တစ္ေလွ်ာက္ လည္း နာသည္။ တံေကာက္ခြက္အေရာက္တြင္ မ်က္ရည္ေပါက္ေပါက္ က်လာသည္။ ပက္လက္လွန္ လိုက္ေသာအခါ ေသြပူလာၿပီမို႕ သက္သာသည္ထင္ရျငား။ ဒူးေခါင္း သို႕လည္းေရာက္ေရာ အံေစာင္ မွ ကြမ္းသီးႀကီး ေျဖာင္းခနဲ ေၾကမြသြားေလ၏။
တင္ပါးတြင္ အသားခ်ည္းမို႕ အနာေလ်ာ့မည္ ေမွ်ာ္လင့္၏။ နာသည္ပင္။ သက္သာသည့္ေနရာ တစ္ကြက္မွ် မရွိ။ ထိုးကြင္းဆရာကလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာ ဟန္တူ၏။ ေခါင္းအုံးေပၚ ဖင္ခုထိုင္ကာ ေျခဖ၀ါးေစာင္း ႏွစ္ခု တင္ထားၿပီး အဆက္မျပတ္ ထိုးႏွံေပးသည္။ ဆြမ္းခံျပန္ခ်ိန္ေရာက္မွ ေပါင္တစ္ဖက္ ၿပီးသည္။
ရီးေဆးရိုးလည္း ေသြးအရႊဲသားျဖင့္ လိမ့္ေန၏။ မင္ေၾကာင္ဆရာလည္း ေခၽြးတရႊဲရႊဲျဖင့္ ဟိုက္ေန၏။ ဟိုက္ေသာ္ျငား ရီးေဆးရိုး၏ ေပါင္ကို မင္ျဖင့္ ပြတ္သပ္ေပးၿပီးေနာက္ မဲဇလီရြက္ရည္ျဖင့္ ေဆးေၾကာ ဆုပ္နယ္ ေပးကာ အနာမရင္းေအာင္ ေနနည္း၊ ဖန္ရည္ေဆးနည္းမ်ားကို ေျပာျပသည္။
ရီးေဆးရိုး ေထာ့က်ိဳးေထာ့က်ိဳးျဖင့္ အိမ္သို႕ျပန္လာခဲ့၏ ေသြးတစ္စိမ့္စိမ့္ ယိုဆဲ ေပါင္မည္းႀကီး လွန္ကာ ရြာထဲသို႕ ၀င္လာေသာ သူ႕အား ေတြ႕သူတိုင္း ေကာင္းခ်ီးေပးၾက၏။ ရီးေဆးရိုး မသာယာႏိုင္ပါ။ အိမ္ေရာက္ သည္ႏွင့္ မည္သည့္အရာမွ် စားလိုစိတ္မရွိ။ ထိုးအိပ္လိုက္ေတာ့သည္။ အိပ္ရာမွႏိုးခ်ိန္ တစ္ေပါင္လုံး အထိမခံ ႏိုင္ေအာင္ နာေနၿပီ။ အေတာ္လည္း ေရာင္ကိုင္းေနၿပီ။ အေတာ္လည္း ေရာင္ကိုင္းေနၿပီ ဖ်ားခ်င္ သလိုလို လည္း ျဖစ္ေန၏။ သို႕တစ္ေစ ထမင္း စားခ်င္စိတ္ မရွိသည့္ၾကားမွ အဖ်ားဒဏ္ခံႏိုင္ေစရန္ ထမင္း ကို ဖ်စ္ညႇစ္စားရသည္။ ေပါင္မွာ တစ္ေန႕လုံးနာေနဆဲပင္။ နာရုံသာမက ပုိ၍ပင္ ေရာင္လာေခ်ေသး၏။
မဲဇလီရြက္ျပဳတ္ရည္ျဖင့္ ဖန္ရည္ေဆးရန္ မင္ေၾကာင္ဆရာမွာလိုက္ေသာေၾကာင့္သာ ေဆးရ၏။ ထိလိုက္ တိုင္း အသည္းခိုက္ေအာင္ နာသည္။ အားအားရွိလွ်င္ "အေမ…အေမ"ဟုသာ ညည္းေနခ်င္ေတာ့သည္။
ေဟာ ဒုတိယေန႕တြင္ အေရာင္တန္႕သြားၿပီ တတိယေန႕တြင္ အထိခံႏိုင္စျပဳၿပီ။ စတုတၳေန႕တြင္ အေရာင္ ေလ်ာ့ကာ ပၪၥမေန႕တြင္ အနာေဖးေလးေတြ ကြာလာသည္။ သတၱမေန႕တြင္ကား သလင္းေတာင္ ေပၚ စိမ္းျမေသာ ထိုးကြင္းရုပ္ကေလးေတြျဖင့္ ရီးေဆးရိုး လူေကာင္းပကတိျဖစ္သြားၿပီ။ သို႕ျဖစ္ျငား ေပါင္ တစ္ဖက္ က်န္ေသး၏ ေတြးလိုက္တိုင္း ၾကက္သီးထစရာ ကိစၥႀကီးပါတကား။ ရီးေဆးရိုးမွာ ထြက္ေျပး ရေကာင္း မည္လား စဥ္းစားေန၏ သည္အေတြးကို ေခ်ဖ်က္ပစ္လိုက္ေသာ အရာကား ေယာက်္ား ပီသစိတ္ ပင္ျဖစ္သည္။
"ဒါေလာက္ ကေလးမွ အနာမခံႏိုင္တဲ့ေကာင္ ေယာက်္ားမဟုတ္ဘူး"
ေယာက်္ားသနာ တို႕၏ တြတ္၀ိုင္း၊ ျခင္း၀ိုင္း၊ နပန္း၀ိုင္းမ်ားမွ အၾကဥ္ခံရေတာ့မည္။ မိန္းမသားေတြ၏ ရယ္သြမ္း ေသြးျခင္း ခံရေတာ့မည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ရီးေဆးရိုးက်န္တစ္ေပါင္ကို မခ်ိမဆံ့ နာက်င္ေသာ ေ၀ဒနာ အလူးအလဲခံကာ ထိုးကြင္းထိုးလိုက္ရျပန္ေလ၏။
"ဘဥစၥာက လွလည္းမလွဘဲနဲ႕၊ ဒါေလာက္ႀကီး အနာခံရတယ္လိဳ႕"
ရီးေဆးရိုးကား ေမာင္ေမာင္လွစကားကို ၾကားဟန္မရွိေခ်။ သူလူပ်ိဳေပါက္စ ေက်ာင္းသားဘ၀က အေၾကာင္း မ်ားကို ျပန္လည္ျမင္ေယာက္ကာ လန္းဆန္းတက္ႂကြေနသည္။ ပါးႀကီးခြက္ေနေအာင္ပင္ ၿပဳံးေန လိုက္ ပါေသး၏ တင္ပါးႏွစ္ဖက္ေပၚေအာင္ တမင္ခါးေတာင္းက်ိဳက္ထားခဲ့ရေသာ အရသာ၊ ထိုးကြင္း အလွခ်င္း ၿပိဳင္ေသာ အရသာ၊ ထိုးကြင္း အသစ္ကေလးကို ေ၀့ခနဲ ပ်ိဳေမတိဳ႕ ၾကည့္သြားေသာ အရသာသည္ ရီးေဆးရိုး ရင္ထဲ၌ ယခုတိုင္ ခ်ိဳၿမိန္ေနဆဲ ရွိေသးသည္။
"ဒါေလာက္နာတာေလးမ်ား ဘရာ၊ ဘာျပဳလို႕ ေနာက္တစ္ေပါင္ထိုးရသလဲ ဘရယ္"
ေျမးမႀကီး ေမၾကည့္အေမးျဖစ္၏။
"ထိုးဖို႕ လိုလို႕ေပါ့ ေျမးရာ"
"ဘာရုပ္ေတြလဲဟင္ ဘ"
"ေၾကာင္၊ ေဇာ္၊ ကိႏၷရာ၊ ဘီလူး၊ ေမ်ာက္၊ ငွက္၊ စုံလို႕ပါပဲကြယ္။ ဒါေပမဲ့ အရုပ္က အေရးမႀကီးဘူး ေယာက်္ား ပီသစိတ္ အုတ္ျမစ္ခ်ဖိဳ႕၊ ေယာက်ာ္းသိကၡာ တန္ဖိုးထားစိတ္ အေျခတည္ဖို႕က အဓိကပဲ ေျမးတို႕ ေရ"
"အလကားဟဲ့၊ အသားကလည္းနာ ပိုက္ဆံလည္းေပးရေသး၊ ေျခနဲ႕လည္း အေက်ာက္ခံရေသး"
ရီးေဆးရိုး ဆတ္ခနတဲလွည့္ၾကည့္၏။
"ညည္း ဒီစကားေျပာတာ ႏွစ္ခါရွိၿပီ က်ီးဒန္၊ အခုလိုေျပာတာဟာ ထိုးကြင္းထိုးခဲ့တဲ့ ညည့္ေမာင္ေတြ၊ ညည့္ဘေဒြး၊ ဘႀကီးေတြနဲ႕ ညည့္အေဖတိဳ႕၊ ညည့္ဘတို႕ကိုပါ အလကား လူေတြလို႕ ေျပာရာ မေရာက္ ဘူးလား"
ရီးက်ီးဒန္ မ်က္ႏွာပိုးသတ္သြားသည္။ ငါတို႕ေခတ္တုန္းက ထိုးကြင္းရွိေသာ ေယာက်္ားကိုသာ စံခ်ိန္ မီေသာ ေယာက်္ားအျဖစ္ သေဘာထားခဲ့ပါကလား ဆိုေသာ သတိ ဖ်တ္ခနဲ ၀င္လာ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ေလသံေပ်ာ့ကေလးျဖင့္ ေလခ်ိဳေသြးလိုက္၏။
"က်ဳပ္က အသားနာတာတစ္ခုတည္းေတြးမိလို႕ ကရုဏာေဒါေသာနဲ႕ ေျပာမိတာပါေတာ္"
"နာနာေပါ့ဟ? ဒါေလာက္ကေလးမွ အနာမခံႏိုင္ရင္ ေလာကဓံတရားရဲ႕ အထုအရိုက္ကို ဘယ္လို ခံရဲမလဲ"
"အေဖတိဳ႕ တစ္ေပါင္လုံး ထိုးကြင္းထိုးတဲ့ လူႀကီးေတြကို က်ဳပ္ေတာ့ အံ့ၾသတယ္ အေဖေရ႕"
ရီးက်ီးဒန္႕ေနာက္နားတြင္ အတန္ၾကာကပင္ ရပ္ေနေသာ ကိုဘညိန္းက ေရွ႕တိုးလာရင္း သူ႕လက္ေမာင္း ကို ဆန္႕ထုတ္ျပ၏။ သူ႕လက္ဖ်ံေပၚတြင္ 'ဗမာ့သတၱိ' ေဆးနက္ႏွင့္ ဒိုင္းပုံကေလး။
"ကုႆိနာရုံဘုရားပဲြေတာ္တုန္းက ဘက္ထရီအပ္နဲ႔ ထုိးခဲ႔တာ တစ္က်ပ္ေပးရသဗ်ား။ နာလုိုက္တာ အေဖရာ၊ ဓါးနဲ႔ ထုိးျပီး ေမႊယမ္းဆဲြျဖဲသလား မွတ္ရတယ္။
သူသည္ ဖုန္ထဲတြင္ ေဆာ့ကစားေနေသာ အငယ္ဆုံးကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီလုိက္ရာက
"က်ဳပ္ ဒီေသးေသးကေလးေတာင္ မခ်ိမဆံ႔နာရင္ အေဖတုိ႔ တစ္ေပါင္လုံးထုိးတဲ့လူေတြ ဘယ္ေလာက္ နာမလဲ ေတြးျပီး အံ႕တယ္ဗ်ာ။ တစ္ေပါင္ထုိးလုိ႔ နာတာသိရဲ႕နဲ႕ ေနာက္တစ္ေပါင္ ဆက္ထုိးျပန္ေတာ့ အေဖ တုိ႔ကို ခ်ီးက်ဳးလုိ႕ မဆုံးဘူးဗ်ာ၊ တကယ္ပဲ" ဆုိလုိက္ျ႔ပီး ကေလးမ်ားကို လွမ္းေျပာ၏။
"ကဲ သမီးတို႔၊ဘ ထုိးကြင္းကုိ ၾကည့္ ျပီး ထမင္းေမ့ေနၾကသလား၊ ထမင္းရေအာင္ လာၾက"
မလွေမ၏ ကေလးမ်ားျပန္သြားလွ်င္ မေခ်ာစိန္၏ ကေလးမ်ားလည္း ထမင္းစားရန္ သတိရကာ ထျပန္ သြားေလ၏။ မန္က်ည္းပင္ရိပ္တြင္ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ရီးေဆးဒန္တုိ႔သည္ စကားမေျပာမိၾက။ လန္းၾကည္ ေသာ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ေငးေမာေနၾကဆဲသာတကား။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း
.
ရီးေဆးရိုးကား ေမာင္ေမာင္လွစကားကို ၾကားဟန္မရွိေခ်။ သူလူပ်ိဳေပါက္စ ေက်ာင္းသားဘ၀က အေၾကာင္း မ်ားကို ျပန္လည္ျမင္ေယာက္ကာ လန္းဆန္းတက္ႂကြေနသည္။ ပါးႀကီးခြက္ေနေအာင္ပင္ ၿပဳံးေန လိုက္ ပါေသး၏ တင္ပါးႏွစ္ဖက္ေပၚေအာင္ တမင္ခါးေတာင္းက်ိဳက္ထားခဲ့ရေသာ အရသာ၊ ထိုးကြင္း အလွခ်င္း ၿပိဳင္ေသာ အရသာ၊ ထိုးကြင္း အသစ္ကေလးကို ေ၀့ခနဲ ပ်ိဳေမတိဳ႕ ၾကည့္သြားေသာ အရသာသည္ ရီးေဆးရိုး ရင္ထဲ၌ ယခုတိုင္ ခ်ိဳၿမိန္ေနဆဲ ရွိေသးသည္။
"ဒါေလာက္နာတာေလးမ်ား ဘရာ၊ ဘာျပဳလို႕ ေနာက္တစ္ေပါင္ထိုးရသလဲ ဘရယ္"
ေျမးမႀကီး ေမၾကည့္အေမးျဖစ္၏။
"ထိုးဖို႕ လိုလို႕ေပါ့ ေျမးရာ"
"ဘာရုပ္ေတြလဲဟင္ ဘ"
"ေၾကာင္၊ ေဇာ္၊ ကိႏၷရာ၊ ဘီလူး၊ ေမ်ာက္၊ ငွက္၊ စုံလို႕ပါပဲကြယ္။ ဒါေပမဲ့ အရုပ္က အေရးမႀကီးဘူး ေယာက်္ား ပီသစိတ္ အုတ္ျမစ္ခ်ဖိဳ႕၊ ေယာက်ာ္းသိကၡာ တန္ဖိုးထားစိတ္ အေျခတည္ဖို႕က အဓိကပဲ ေျမးတို႕ ေရ"
"အလကားဟဲ့၊ အသားကလည္းနာ ပိုက္ဆံလည္းေပးရေသး၊ ေျခနဲ႕လည္း အေက်ာက္ခံရေသး"
ရီးေဆးရိုး ဆတ္ခနတဲလွည့္ၾကည့္၏။
"ညည္း ဒီစကားေျပာတာ ႏွစ္ခါရွိၿပီ က်ီးဒန္၊ အခုလိုေျပာတာဟာ ထိုးကြင္းထိုးခဲ့တဲ့ ညည့္ေမာင္ေတြ၊ ညည့္ဘေဒြး၊ ဘႀကီးေတြနဲ႕ ညည့္အေဖတိဳ႕၊ ညည့္ဘတို႕ကိုပါ အလကား လူေတြလို႕ ေျပာရာ မေရာက္ ဘူးလား"
ရီးက်ီးဒန္ မ်က္ႏွာပိုးသတ္သြားသည္။ ငါတို႕ေခတ္တုန္းက ထိုးကြင္းရွိေသာ ေယာက်္ားကိုသာ စံခ်ိန္ မီေသာ ေယာက်္ားအျဖစ္ သေဘာထားခဲ့ပါကလား ဆိုေသာ သတိ ဖ်တ္ခနဲ ၀င္လာ၏။
ထို႕ေၾကာင့္ ေလသံေပ်ာ့ကေလးျဖင့္ ေလခ်ိဳေသြးလိုက္၏။
"က်ဳပ္က အသားနာတာတစ္ခုတည္းေတြးမိလို႕ ကရုဏာေဒါေသာနဲ႕ ေျပာမိတာပါေတာ္"
"နာနာေပါ့ဟ? ဒါေလာက္ကေလးမွ အနာမခံႏိုင္ရင္ ေလာကဓံတရားရဲ႕ အထုအရိုက္ကို ဘယ္လို ခံရဲမလဲ"
"အေဖတိဳ႕ တစ္ေပါင္လုံး ထိုးကြင္းထိုးတဲ့ လူႀကီးေတြကို က်ဳပ္ေတာ့ အံ့ၾသတယ္ အေဖေရ႕"
ရီးက်ီးဒန္႕ေနာက္နားတြင္ အတန္ၾကာကပင္ ရပ္ေနေသာ ကိုဘညိန္းက ေရွ႕တိုးလာရင္း သူ႕လက္ေမာင္း ကို ဆန္႕ထုတ္ျပ၏။ သူ႕လက္ဖ်ံေပၚတြင္ 'ဗမာ့သတၱိ' ေဆးနက္ႏွင့္ ဒိုင္းပုံကေလး။
"ကုႆိနာရုံဘုရားပဲြေတာ္တုန္းက ဘက္ထရီအပ္နဲ႔ ထုိးခဲ႔တာ တစ္က်ပ္ေပးရသဗ်ား။ နာလုိုက္တာ အေဖရာ၊ ဓါးနဲ႔ ထုိးျပီး ေမႊယမ္းဆဲြျဖဲသလား မွတ္ရတယ္။
သူသည္ ဖုန္ထဲတြင္ ေဆာ့ကစားေနေသာ အငယ္ဆုံးကေလးကုိ ေကာက္ခ်ီလုိက္ရာက
"က်ဳပ္ ဒီေသးေသးကေလးေတာင္ မခ်ိမဆံ႔နာရင္ အေဖတုိ႔ တစ္ေပါင္လုံးထုိးတဲ့လူေတြ ဘယ္ေလာက္ နာမလဲ ေတြးျပီး အံ႕တယ္ဗ်ာ။ တစ္ေပါင္ထုိးလုိ႔ နာတာသိရဲ႕နဲ႕ ေနာက္တစ္ေပါင္ ဆက္ထုိးျပန္ေတာ့ အေဖ တုိ႔ကို ခ်ီးက်ဳးလုိ႕ မဆုံးဘူးဗ်ာ၊ တကယ္ပဲ" ဆုိလုိက္ျ႔ပီး ကေလးမ်ားကို လွမ္းေျပာ၏။
"ကဲ သမီးတို႔၊ဘ ထုိးကြင္းကုိ ၾကည့္ ျပီး ထမင္းေမ့ေနၾကသလား၊ ထမင္းရေအာင္ လာၾက"
မလွေမ၏ ကေလးမ်ားျပန္သြားလွ်င္ မေခ်ာစိန္၏ ကေလးမ်ားလည္း ထမင္းစားရန္ သတိရကာ ထျပန္ သြားေလ၏။ မန္က်ည္းပင္ရိပ္တြင္ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ရီးေဆးဒန္တုိ႔သည္ စကားမေျပာမိၾက။ လန္းၾကည္ ေသာ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ေငးေမာေနၾကဆဲသာတကား။
စာေရးသူ - ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း
.
7 comments:
မေရႊစင္ေရ။ ေရႊစင္ဦး လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္မ်ား ထဲမွာ အခု အဖုိးတန္ စာေကာင္းေပေကာင္းေတြ မျပတ္ တင္ေပးေနတာက တန္ဖုိးအရမ္းရွိတဲ့ အလုပ္ၾကီးပါပဲ။
ေရႊစင္ဦးလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေလးမ်ား -ပုိ႔စ္ေတြကုိ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ သူမ်ားလုိ လခစားတုိ႔ ဘာတုိ႔ မလုပ္ခဲ့ဖူးတာကုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ တစ္ခုခု ေတြးမိေနသလားလုိ႔။ ေနမေကာင္းတဲ့ အေဖကုိ ေဆးရံုေစာင့္ေပးတာ မြန္ျမတ္တဲ့ အလုပ္မဟုတ္လုိ႔ ဘာလဲ။ ခ်စ္ခ်စ္ၾကီးရဲ႕ ဘဝမွာ အေဖာ္ေကာင္း ဇနီးေကာင္းအျဖစ္ ရပ္တည္ေပးခဲ့တယ္ဆုိရင္ ဒါ အလုပ္မဟုတ္လုိ႔ ဘာလဲ။ မိဘေတြအတြက္ အားကုိးရတဲ့ သမီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိရင္ အလုပ္မဟုတ္လုိ႔ ဘာလဲ။ အခုလုိ အဖုိးတန္စာေပေတြ တင္ဆက္ေပးေနတာလဲ အလုပ္ေကာင္း တစ္ခုပဲဟာ။ အလုပ္ဆုိတာ သူ ဘာေတြ ေကာင္းတာ လုပ္ေနလဲ လုပ္ခဲ့လဲနဲ႔ပဲ တုိင္းရမွာပါ။ လခထုတ္ႏုိင္မွ မနက္ရံုးတက္ ညေနရံုးျပန္ အလုပ္ ျဖစ္မွ အလုပ္လုိ႔ ေခၚမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။
အေပၚကေျပာသြားတာကို အျပည့္အ၀ေထာက္ခံပါတယ္။
anonymous ေရ autobiography ေလး အစအဆံုးဖတ္ၾကည္႔ပါလား သူမ ဘာေတြလုပ္ခဲ့လည္း သိရတာေပါ့ ဖတ္လို႕လည္း အရမ္းေကာင္းတယ္ မေရႊစင္ရဲ႕လက္ရာေတြၾကီးသီးသန္႕ဖတ္ရတာေပါ့ ရိုးရိုးေလး ေရးထားေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ ရိုးမသြားဘူး ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရိုးရိုးေလးဖတ္ရတာကိုက ဆန္းေနသလားမသိဘူး အျမဲတမ္းအားေပးေနတဲ့ စာဖတ္ပရိတ္ သတ္တစ္ဦးပါ အေပၚကေျပာသြားတာကိုလည္း ေထာက္ခံပါတယ္ စာေဟာင္းစာေကာင္းမ်ားနဲ႕ အျပည္႕ စာဖတ္သူမ်ားအေပၚထားေသာ ေစတနာအျပည္႕
ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
စာဖတ္ပရိတ္သတ္တစ္ဦး
Me too. (100%)
I also agree with the anonymous.
Ray
agree again and again...
Cheers !
Million Thanks to you.
Myatnoe
ထိုးကြင္းထိုးတဲ့အေၾကာင္းဖတ္ရတာ ေၾကာက္စရာၾကီးပဲ။
ေရွးေခတ္ထိုးကြင္းထိုးတဲ့လူေတြကေတာ့ ေယာက္်ားပီသေၾကာင္း သက္ေသျပခ်င္တာမို႔ ထိုးၾကတာေနာ္။
ခုေခတ္ တက္တူးထိုးၾကတာေရာ ဘာလို႔မ်ားလဲမသိဘူး။ အလွထိုးၾကတာထင္တယ္ေနာ္။ က်မေတာ့ တက္တူးေတြထိုးထားတဲ့ ေယာက္်ားေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ မိန္းကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ သိပ္သေဘာမက်လွဘူး။ တက္တူးအရုပ္ႀကီးေတြထိုးထားတဲ့ ေယာက္်ားတေယာက္ကို ဂ်န္တဲလ္မန္းလို႔ သတ္မွတ္ဖို႔ ခဲယဥ္းေနသလိုပဲ။
ညီမအေဖက စေနသား..သူ႕ ေက်ာကုန္းမွာ နဂါးရုပ္အျပည့္ ထိုးထားတာရွိတယ္....
တစ္ေန႔ အေဖေရခ်ိဳးဖို႔ လုပ္တံုး ညီမရဲ႕ တူမ အေဖ့ေျမးက ထ ေအာ္တယ္.
"အဖိုးေက်ာကုန္းမွာ ေျမြႀကီး"တဲ့... ေဖေဖ စိတ္ေလသြားလို႕ ရယ္လို္က္ရတာ
Post a Comment